نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 20 شهریور 1399
ساعت 09:00

در ویدیو جدید Xbox Series S ویژگی های کنسول شرح داده می شود

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ مایکروسافت در ویدیو جدیدی، ویژگی‌ها و قدرت سخت‌افزاری کنسول ارزان قیمت خود در نسل نهم، یعنی Xbox Series S را به نمایش گذاشت.

کمپانی مایکروسافت همان‌طور که از ماه‌ها پیش نیز تصور می‌شد، سرانجام مدل ارزان‌قیمت و کوچک‌تر از کنسول‌های نسل بعدی خود یعنی Xbox Series S را معرفی کرد. گفتنی است که این کنسول حدود دو ماه دیگر در روز 10 نوامبر (20 آبان) با قیمت 299 دلار وارد بازار می‌شود. پیرامون قیمت و تاریخ عرضه، مایکروسافت اخیرا قیمت 499 دلاری و عرضه در همان تاریخ 20 آبان را برای کنسول قدرتمندتر Xbox Series X نیز رسما تایید کرده است. با این حال پیرامون کنسول Xbox Series S، مایکروسافت حالا اطلاعات بیشتری را از جمله مشخصات سخت‌افزاری، ویژگی‌ها و تفاوت‌های آن با کنسول قوی‌تر Xbox Series X به اشتراک گذاشته که در قالب ویدیو Inside the Xbox Series S در زیر مشاهده می‌کنید.

 

با توجه به توضیحات و همچنین پست مرتبط در Xbox Wire، کنسول Xbox Series S با قیمت بسیار ارزان و به صرفه 300 دلاری، تنها در دو بخش یعنی کارت گرافیک و حافظه RAM به نسبت کنسول Xbox Series X عملکرد پایین‌تری دارد که در آن دو بخش نیز همچنان قدرتمندتر و مدرن‌تر از کنسول‌های کنونی بوده و به گفته شرکت، تجربه عناوین کنسول‌های نسل جدید را ارائه می‌کند. همه ویژگی‌های نرم‌افزاری نظیر Quick Resume، Dolby Atmos و ... درست مثل Series X در این کنسول نیز وجود دارد و از نظر سخت‌افزاری نیز قدرت پردازشگر CPU آن دقیقا مشابه Series X، حافظه رم 10 گیگابایتی (در Series X این میزان 16 گیگابایت است)، رزولوشن 1440p با پشتیبانی از نرخ فریم تا 120fps (امکان upscale تا 4K) است. کارت گرافیک مدرن AMD RDNA 2 این کنسول، از همه ویژگی‌های نسل نهمی یک GPU مثل نورپردازی Ray-tracing و ... پشتیبانی می‌کند و روی مشخصات 20 CU در 1.565 گیگاهرتز بسته شده است. برای مقایسه این مشخصات در Series X به صورت 52 CU در 1.825 گیگاهرتز است. شما در ادامه لیست کامل مقایسه سخت‌افزار این دو را مشاهده می‌کنید.

 Xbox Series X vs Xbox Series S tech specs

کنسول Xbox Series S با قیمت 300 دلار و Xbox Series X با قیمت 500 دلار، در روز 10 نوامبر (20 آبان) وارد بازار می‌شود. به گفته مایکروسافت، امکان پیش خرید کنسول نیز از روز 22 سپتامبر (1 مهر) فراهم خواهد شد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.