نویسنده: آریا مقدم شنبه، 22 دی 1397
ساعت 19:01

10 بازی برتر موبایل سال 2018 مطلب ویژه

4.4 از 5

10 عنوان از برترین بازی‌های تلفن‌های هوشمند در سال 2018

با اتمام سال 2018  و آغاز سال 2019 میلادی، مدتی است که تنور انتخاب برترین‌های سال 2018 در تمامی زمینه‌ها داغ است. یک نفر کتاب‌های مورد علاقه‌اش را لیست می‌کند، دیگری فیلم‌ها و سریال‌های مورد علاقه‌اش را در پوشه‌ای مجزا قرار می‌دهد تا باز هم آن‌ها را نگاه کند، بعضی‌ها آلبوم‌های سال 2018 را دسته‌بندی می‌کنند و افرادی مثل ما هم بازی‌ها را. مدتی پیش تمامی سایت‌های مربوط به صنعت بازی، نظرات خود را درباره‌ی بهترین بازی‌های هر سبک، تاثیرگذارترین بازی‌ها، بهترین کارگردانی، صداپیشگی، داستان پردازی و... بیان کردند و بازی‌های God of War و Read Dead Redemption 2 همه‌ی جوایز را درو کرده و به خانه بردند. 2018 از آن سال‌هایی بود که احتمالاً بعد چند سال در یاد همه‌ی گیمرها خواهد ماند، چراکه بازی‌های بسیار مهم و محبوبی عرضه شدند. از طرف دیگر اتفاقاتی جدید مانند همه‌گیر شدن بازی‌های بتل رویال و تمرکز شرکت‌های بازی‌سازی روی لذت‌بخش‌تر کردن بخش آنلاین، قواعد بازی را تا حد خوبی تغییر داد و روز به روز شاهد پیوستن بازی‌های بیشتری به این موج گسترده هستیم. این موج حتی به گوشی‌های موبایل هم راه پیدا کرد و همانطور که می‌بینید تعداد بازی‌های آنلاین روز به روز در حال افزایش است. 

در کنار همه‌ی این بازی‌های بزرگ، با فراگیر شدن گوشی‌های موبایل، یک سری بازی نوآورانه دیگر هم آن وسط‌ها به لیست بلند بازی‌های 2018 اضافه شدند که نام خیلی از آن‌ها تازه به گوش گیمرها می‌خورد. از وقتی کنسول‌های دستی محبوبیت سابق خود را از دست دادند، بار آن‌ها بر دوش گوشی‌های موبایل افتاد. بازی‌های گوشی به قدری در سال‌های اخیر رشد کرده‌اند که حتی افرادی که خیلی اهل بازی نبودند هم بدشان نمی‌آید مسیر خسته‌کننده‌ی محل کار به خانه را با بازی کردن قابل‌تحمل‌تر کنند. همچنین با این جریان، بازی‌هایی مانند Florence پا به عرصه‌ی وجود گذاشتند که بین این همه غول، قد علم کرده و خود را در زمره‌ی بهترین بازی‌های سال قرار دادند. بنابراین ما هم بر آن شدیم تا لیستی از 10 بازی برتر موبایل در سال 2018 را در این مقاله معرفی و با هم  بررسی کنیم تا اگر آن‌ها را از قلم انداخته‌اید، سری به فروشگاه سیستم عامل خود بزنید و این‌ها را دانلود کنید. این را هم بگویم که در این لیست، اساس انتخاب بازی‌ها، مخلوطی از امتیاز آن‌ها، فروش‌شان، نوآوری، لذت‌بخش بودن تجربه‌ی بازی و بهینه بودن سیستم کنترلی آن با گوشی‌های مختلف بوده است. همچنین سعی شده اکثر سبک‌ها سهمی در لیست داشته باشند. به هر ترتیب، این شما و این لیست 10 بازی برتر اندروید و iOS! 

10. The Room: Old Sins

سری بازی‌های The Room، بازی‌هایی معمایی با فضایی خوف‌آور و ترسناک هستند. شرکت سازنده‌ی بازی، یعنی Fireproof Games، در ژانویه‌ی 2018 با قسمت چهارم این سری برگشت و بازی مدتی بعد، یعنی در آوریل 2018 برای گوشی‌های اندروید هم عرضه شد. The Room: Old Sins شما را به یک خانه‌ی عروسکی می‌برد، جایی که باید در آن رازهای مختلفی را از دل کتابچه‌ها و یادداشت‌های بازی بیرون بکشید. فضای وهم‌آلود بازی و آهنگ‌هایی که انتخاب کرده، همراه با داستان و فضاسازی مرموزش، هر مخاطبی را به خودش جلب می‌کند؛ به خصوص اگر طرفدار سری کتاب‌های فانتزی/ترسناک باشید. هسته‌ی گیم‌پلی Old Sins روی معماهای هوشمندانه‌ی آن بنا شده است و یک عالمه معمای خلاقانه در اتاق‌های مختلف خانه هستند که انتظار شما را می‌کشند. تنوع پازل‌های بازی بسیار زیاد است و پس از حل هر پازل احساس بسیار خوبی به‌تان دست خواهد داد. اگر طرفدار سری هری‌پاتر و رمان‌های ترسناک و جادویی هستید و دنبال یک بازی موبایل جذاب می‌گردید، The Room: Old Sins منتظر شما نشسته است!

The Room Old Sins

9. Alto's Adventure: Odyssey

 
Alto's Adventure، یکی دیگر از عناوین اندلس رانری است که شما را به سواری بر روی برف‌ها دعوت می‌کند

پدیده‌ی بازی‌های هایپر کژوال (Hyper Casual) دو سه سالی است که فروشگاه‌های گوگل پلی و اپل استور را به تصاحب خود درآورده است. بازی هایپر کژوال به آن‌هایی گفته می‌شود که شما به طور کلی یک عمل و مشتقاتش را در بازی انجام می‌دهید و مرحله‌ها رفته‌رفته سخت‌تر می‌شوند. سری بازی‌های Alto's Adventure که اولین آن‌ها با همین نام در سال 2015 عرضه شد و تحسین خیلی‌ها را برانگیخت و در لیست بهترین‌های آن سال قرار گرفت، همواره یکی از محبوب‌ترین بازی‌های هایپر کژوال بین گوشی‌بازان بوده است. در کل بازی شما فقط یک وظیفه دارید و آن هم پریدن با اسکی است. شاید این ایده روی کاغذ خسته‌کننده به نظر برسد، اما همین که این بازی کم حجم را بر روی دستگاه خود نصب کنید، مکانیزم سرگرم‌کننده‌اش شما را جذب خودش می‌کند. اما مکانیزم بازی تنها نکته‌ی مثبت آن نیست و این طراحی هنری Alto's Adventure است که همه را شیفته‌ی خودش کرده است. محیط‌های بازی متنوع و بسیار خیره‌کننده و دلفریب هستند و به معنای واقعی کلمه چشم را نوازش می‌دهند. زیبایی بصری بازی، همراه با موسیقی آرامش‌بخش آن، هر ساعت از بازی را برای شما به یک جلسه‌ی تراپی تبدیل می‌کند! اگر یک بازی ساده و بدون استرس می‌خواهید، Alto's Adventure: Odyssey  راستِ کار شماست!

Alto

8. Chuchel

احتمالاً نام بازی Machinarium به گوش‌تان خورده است. یک بازی دو بعدی اشاره و کلیک با جلوه‌های بصری کاملآً منحصربفرد و کاراکترهایی که دل همه را بردند. شرکت سازنده‌ی آن بازی، Amanita Design، در سال 2018 با یک بازی جدید پا به دنیای بازی‌های گوشی گذاشت. عنوان Chuchel جدیدترین بازی این شرکت، یک بازی خنده‌دار، عجیب و جذاب است که با طراحی کاراکتر بی‌نظیر و صداگذاری فکاهی‌اش خودش را از بازی‌های روتین گوشی جدا کرده و به عنوان یکی از منحصربفردترین بازی‌های موبایل 2018، در لیست ما جا خوش کرده است. سبک بازی اشاره و کلیک است و معماهای زیاد و جالبی برای حل کردن دارد. موجودی سیاه و بامزه به نام Chuchel، همراه با دوست صورتی خود که شبیه یک سگ عجیب و غریب است، به دنبال گیلاسی می‌روند که یک دست بزرگ از آن‌ها دزدیده است و در راه با هیولاهای زیادی آشنای می‌شوند که برخی دوست و برخی دیگر دشمن‌اند. پازل‌های بازی گاهی اوقات سخت می‌شوند ولی بازی شما را خوب راهنمایی می‌کند. Chuchel با خوش‌ذوقی تمام ساخته شده است و بازی کردن آن را به همه توصیه می‌کنم!

Cuchel

7. Pro Evolution Soccer 2018

بازی‌های ورزشی همواره از پرطرفدارترین بازی‌های هر کنسول و دستگاهی بوده‌اند و گوشی‌های موبایل هم از این قانون مستثنی نیستند. Pro Evolution Soccer - یا آن‌طور که همه آن را می‌شناسند "PES"- یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های هر سال جهان است. از آنجایی که تنها رقیب این بازی یعنی FIFA، بازی خود را روی گوشی‌های موبایل منتشر نکرد، می‌توان گفت PES 2018 یکه‌تاز بازی‌های ورزشی گوشی‌های موبایل در سال عرضه‌اش بود. کنترل بازی روان است و به مشکل خاصی برنخواهید خورد. گرافیک بازی برای یک بازی گوشی واقعاً خوب و قابل‌ قبول، و تنوع تیم‌ها زیاد است. البته طبیعی است که خیلی‌ها ترجیح بدهند یک بازی فوتبال را با دسته‌ی پلی استیشن 4 و به همراه دوستان‌شان در یک تلویزیون 42 اینچی بازی کنند تا در یک گوشی 5 اینچی، اما اگر عاشق فوتبال باشید، دستگاه و اندازه‌ی صفحه برایتان فرقی نخواهد داشت و همه جا، مستطیل سبز شما خواهد بود. PES 2018 از برترین بازی‌های iOS و اندروید، و از بهترین بازی‌های سال 2018 است.

PES 18

6. The Sims Mobile 

الکترونیک آرتز (EA) از هر جهت که مورد انتقاد قرار بگیرد، باز هم همیشه بازی‌هایی تولید کرده که بدون آن‌ها دنیای بازی یک چیزی کم دارد. ایده‌ی ساختن یک بازی بدون برد و باخت بر اساس زندگی واقعی، ایده‌ای بود که از سازندگان این شرکت سر زد و به سرعت به یکی از پول‌سازترین ایده‌های آن نیز تبدیل شد. بازی The Sims 4 که سپتامبر 2014 بر روی PC، مک و کنسول‌های خانگی منتشر شد، آخرین بازی بزرگ سری تا به امروز بوده، اما الکترونیک آرتز در سال 2018 با این عنوان محبوب برگشت تا گوشی‌بازان هم بتوانند از تجربه‌ی آن لذت ببرند. برای خیلی از ما ممکن است ایده‌ی چرخاندن یک زندگی واقعی، و انجام کارهای روزمره مانند خرید، تحصیل، سر کار رفتن، مهمانی گرفتن و رفتن، نظافت و حتی رفع حاجت (!) بسیار خسته‌کننده باشد، اما این سبک آن‌قدری طرفدار دارد که همیشه جزو بازی‌های پرفروش پلتفرم‌ها تلقی شود. اگر یک بازی ملایم و بدون هیجان زیاد می‌خواهید و علاقه دارید یک زندگی موازی در کنار زندگی روزمره‌، در گوشی خود داشته باشید، The Sims Mobile برای شما ساخته شده است.

The Sims

5. Fortnite Battle Royale Mobile

اگر در سال 2018 حتی کمی پیگیر اخبار دنیای بازی‌ها بوده باشید، احتمال زیاد اسم Fortnite و بتل رویال به گوش‌تان خورده است. بازی و سبکی که در سال 2018 بسیار محبوب و مشهور شدند و تعداد شگفت‌انگیزی از گیمرها به این جریان نوپا پیوستند. در اوایل سال 2018، شرکت سازنده‌ی بازی، یعنی Epic Games، بخش بتل رویال آن را رایگان کرد و پس از آن هر روز شاهد سیل گیمرها هستیم که از هر سنی به جامعه‌ی این بازی ملحق می‌شوند. پس از موفقیت تجاری روی کنسول‌های خانگی و کامپیوترهای شخصی، فورتنایت ابتدا به شکل آزمایشی روی iOS آمد و مدتی بعد هم روی اندروید تست شد. البته این بازی روی تعداد محدودی از گوشی‌های اندروید قابل اجراست، بنابراین اگر قصد نصب این بازی روی دستگاه اندروید خود را دارید، بهتر است اول آن لیست را چک کنید. اکنون Fortnite Battle Royale یکی از پرطرفدارترین بازی‌های هر دو فروشگاه است که توانسته تا کنون تنها بر روی iOS حدود 500 میلیون دلار سود خالص داشته باشد. قرار گرفتن این بازی در میان نامزدهای بهترین بازی موبایل سال 2018، ثابت می‌کند Fortnite Battle Royale از خوش‌ساخت‌ترین بازی‌های موبایل امسال بوده است. اگر شما هم می‌خواهید به موج عظیم بازیبازان Fortnite ملحق شوید و نفر آخری باشید که در نقشه زنده می‌ماند و بازی را می‌برد، الآن بهترین وقت است.

Fortnite

4. Asphalt 9: Legends

و اما می‌رسیم به سبک پرطرفدار مسابقه‌ای یا Racing. کمتر کسی است که اهل بازی باشد و در دنیای بازی‌ها ماشین سواری نکرده باشد. حتی آن‌هایی که گیمر هم نیستند، گاه و بی‌گاه دسته دست‌شان می‌گیرند و کمی ماشین می‌رانند. بازی Asphalt نه تنها همواره بازی بسیار ارزشمندی در بین گوشی‌های هوشمند بوده، بلکه همیشه برای تست سخت‌افزار گوشی‌های مختلف نیز ازاین بازی استفاده کرده‌اند. کمی که آن‌ را بازی کنید، متوجه گرفیک خیره‌کننده، افکت‌های ویژه و روان بودن کنترل بازی خواهید شد. Asphalt 9: Legends هر چیزی را که از یک بازی مسابقه‌ای بخواهید دارد؛ ماشین‌های متنوع، نقشه‌های متنوع، قابلیت Customize کردن ماشین‌ها، کنترل روان، افکت‌های ویژه که به انتقال حس سرعت کمک می‌کنند و گرافیکی خیره‌کننده که در بین بازی‌های موبایل مثال‌زدنی است. بخش آنلاین بازی، بهترین جا برای محک زدن مهارت‌های رانندگی شما و وقت‌گذارانی با دوستان ماشین‌بازتان است. شرکت Gameloft از همان ابتدای کار خودش، همیشه بازی‌هایی بر روی موبایل عرضه کرده است که یک سر و گردن از بازی‌های دیگر بالاتر بوده‌اند. در Asphalt 9: Legends، بار دیگر این موضوع ثابت شد و آن‌چه که در اختیار دارید، فاصله‌ی زیادی با مفهوم "بازی موبایل" دارد و یک بازی کامل زیر دست‌تان است. اگر گوشی نسبتاً قوی دارید این بازی را به هیچ وجه از دست ندهید.

Asphalt 9

3. Shadowgun Legends

برای جایگاه سوم لیست، هیچ بازی‌ای بهتر از Shadowgun Legends نیست. یک شوتر اول شخص با المان‌های نقش‌آفرینی که شرکت Madfinger Games با موتور Unity ساخته و روانه‌ی بازار کرده است. همه چیز این بازی برای یک بازی موبایل محشر است. از طراحی کاراکترها، مرحله‌ها، اسلحه‌ها، لباس‌ها و محیط گرفته تا لذت غیرمنتظره‌ای که می‌توانید از یک شوتر اول شخص بر روی موبایل تجربه کنید. Shadowgun Legends بازی سوم از سری Shadowgun است و دو بازی قبلی که در سال‌های 2011 و 2012 منتشر شده بودند نیز مانند همین بازی، تحسین منتقدین و بازیبازها را برانگیخته بودند. بازی بالغ بر 200 ماموریت تک‌نفره دارد که فکر می‌کنم عطش هر اکشن‌بازی را برای مدتی رفع کند و به جز آن، کلی هم مُد آنلاین دارد که تا هر وقت بخواهید می‌تواند شما را سرگرم نگه دارد. گرافیک بازی خیره‌کننده است و سازندگان توانسته‌اند از پتانسیل‌های موتور Unity برای ساختن بهینه‌ی یک بازی موبایل، نهایت استفاده را ببرند. Shadowgun Legends یکی از شاخص‌ترین بازی‌های موبایل در سال 2018 بود که حالا حالاها به بازیکن‌های آن اضافه خواهد شد. اگر طرفدار سبک شوتر اول شخص هستید و در بازی خود کمی هم عمق می‌خواهید، همین الآن بروید و Shadowgun Legends را دانلود کنید.

Shadowgun

2. PUBG Mobile

 
PUBG Mobile این امکان را به شما می‌دهد که سرجایتان لم دهید و با دوستان‌تان گپ زده و بتل رویال بزنید.

می‌دانم خیلی از شما از ابتدای لیست منتظر بودید تا این بازی را در لیست ببینید! حق هم دارید. PUBG با انتشار نسخه‌ی موبایل خود، دنیای بازی‌های موبایل را تکان داد. پس از موفقیت غیرقابل انکار بازی Player Unknown Battle Grounds (اختصاراً PUBG) روی PC و Xbox One، سازندگان تصمیم گرفتند قلمرو خود را گسترش دهند و بازی خود را روی PS4 و سیستم عامل‌های اندروید و iOS هم منتشر کنند. نتیجه همانطور که همه حدس می‌زدند فوق‌العاده بود و PUBG Mobile اکنون 200 میلیون نفر بازیباز روی موبایل دارد که 30 میلیون نفر آن‌ها به شکل روزانه بازی می‌کنند! بازی پس از عرضه به فروشگاه‌های گوگل پلی و اپل استور در یک چشم به هم زدن میان بهترین‌های هر دو فروشگاه قرار گرفت و روزانه صدها نفر به دانلودکنندگان آن اضافه می‌شود. اگر نمی‌دانید، باید بگویم PUBG بر روی دستگاه‌های دیگر پولی است، اما برای نسخه‌ی موبایل آن لازم نیست حتی یک سنت هم پرداخت کنید. البته برای خرید لباس، بتل پس بازی و چیزهایی مانند آن می‌توانید در داخل بازی پول خرج کنید، اما خود بازی کاملاً رایگان است. کنترل بازی بسیار روان بوده و تنوع نقشه‌ها، اسلحه‌ها و قابلیت بازی چندنفره با دوستان‌تان و همچنین بخش آنلاینی که به ندرت مشکل‌ساز شده و روی اعصاب شما می‌رود، تجربه‌ای منحصربفرد را در دنیای بازی‌های موبایل برای شما رقم می‌زند. PUBG Mobile هم در بین نامزدهای بهترین بازی موبایل سال 2018 بود، اما موفق به کسب این عنوان نشد. به هر ترتیب، PUBG Mobile از بهترین بازی‌هایی است که تا به امروز روی موبایل آمده و توصیه می‌کنم به هیچ وجه آن را از دست ندهید.

PUBG

داریم به شماره‌ی یک لیست نزدیک می‌شویم، ولی قبل از اینکه بهترین بازی سال 2018 موبایل را معرفی کنیم، چند بازی دیگر هستند که اگر لیست کمی طولانی‌تر بود می‌توانستند جایگاه‌های دیگر را پر کنند و ارزش معرفی را دارند. 

Donut County: اگر از محصولات اپل و سیستم عامل iOS استفاده می‌کنید، این بازی می‌تواند جزو بهترین انتخاب‌های شما باشد. شما در Donut County در نقش یک سوراخ بازی می‌کنید که همه چیز را بلعیده و بزرگ‌تر و بزرگ‌تر می‌شود. گرافیک کارتونی و دوست داشتنی، مکانیزم تازه و منحصربفرد بازی، و کاراکترهای فکاهی و دیالوگ‌هایی که می‌تواند شما را بخنداند، Donut County را تبدیل به یکی از بهترین بازی‌های موبایل 2018 کرده است.

Reigns: Game of Thrones: اگر از طرفداران سریال معروف Game of Thrones هستید، 2018 برای شما یک بازی ویژه دارد. این بازی پر از المان‌هایی است که طرفداران سری عاشقش هستند، اما باید بگویم اگر Game of Thrones را ندیده‌اید یا دوست ندارید هم می‌توانید از تجربه‌ی این بازی لذت ببرید و با تصمیم‌هایی که نمی‌شود آن‌ها را برگرداند سرنوشت خیلی چیزها را تعیین کنید. طراحی هنری بازی جالب و جریان آن درگیرکننده است.

Part Time UFO: اگر طرفدار بازی‌های ژاپنی و محصولات نینتندو هستید، نزدیک‌ترین چیزی که در بین بازی‌های موبایل می‌توانید به آن سبک از بازی‌ها پیدا کنید، همین بازی است. در Part Time UFO شما در نقش یک سفینه‌ی فضایی کوچک و بامزه بازی می‌کنید که به زمین آمده و در انجام برخی کارهای ساده به مردم کمک می‌کند. البته این کارها رفته‌رفته و با محدود شدن زمان سخت‌تر می‌شوند. این بازی ممکن است باب میل همه نباشد، اما برای مخاطب مقصد خودش، جزو بهترین بازی‌های 2018 است.

Harry Potter: Hogwarts Mystery: سال 2018 برای طرفداران سری هری پاتر هم یک بازی خوب داشت. جریان این بازی به قبل از داستان کتاب‌های هری پاتر برمی‌گردد. شما کاراکتر خودتان را ساخته و وارد هاگوارتز می‌شوید. سبک بازی نقش‌آفرینی است و در واقع این خودتان هستید که کاراکتر قابل بازی خود را به سمت و سوی دلخواه‌تان هدایت می‌کنید. شخصیت‌های معروف سری مانند دامبلدور و پروفسور اسنیپ همگی در بازی حضور دارند. اگراز طرفداران این سری هستید، از کنار این بازی راحت عبور نکنید.

Rusty Lake Paradise: از عجیب‌ترین بازی‌های سال 2018 می‌توان به همین بازی اشاره کرد. یک بازی اشاره و کلیک با طراحی هنری گروتسک و فضایی مرموز. داستان بازی درباره‌ی 10 طاعون مصر باستان است که به روستای کوچک شما راه پیدا کرده و برای برطرف کردن هر کدام، باید یک سری پازل خلاقانه و عجیب حل کنید. در این میان به رازهایی هم درباره‌ی خانواده‌ی خود پی خواهید برد و بیشتر با داستان خودتان و محل زندگی‌تان آشنا خواهید شد. اگر یک بازی متفاوت و غریب می‌خواهید، این عنوان را حتماً امتحان کنید.

Rusty

و اما... 

از هر چه که بگذریم، رسیدن به شماره‌ی اول هر لیست هیجان خاصی دارد! پس بدون تلف کردن وقت آخرین بازی این لیست و بهترین بازی موبایل سال 2018 را معرفی می‌کنیم.

 [صدای درام رول... 3...2...1 !]:

1. Florence

 
فلورنس (Florence)، یک بازی منحصر برای گوشی‌های موبایل، و یک اثر هنری خلاقانه در موضوع عشق و درامای زندگی است.

آخرین باری که یک بازی آن‌قدری رویتان اثر گذاشته باشد که هر جا می‌نشینید درباره‌ی آن چند کلمه‌ای حرف بزنید و آن را به تمام دوستان خود معرفی کنید کِی بوده است؟ Florence روی من و خیلی‌های دیگر همین اثر را داشت. در طی یک ماه اخیر هر بار به یکی از دوستانم رسیده‌ام، موبایلم را درآورده و جلوی آن‌ها گذاشته‌ام تا فلورنس را جلوی چشمانم بازی کنند و شاهد واکنش آن‌ها در طول بازی باشم. سپس شاهد این بوده‌ام که آن‌ها هم همین کار را با دوستان دیگرشان انجام می‌دهند! سال 2018، سالی پر از بازی‌های بزرگ و تاثیرگذار بود و وقتی یک بازی موبایل که فقط نیم ساعت الی 45 دقیقه طول می‌کشد، در دو بخش تاثیرگذارترین بازی سال، و بهترین بازی موبایل (و حتی در برخی سایت‌ها، در بخش بهترین بازی سال!) نامزد می‌شود، می‌توان حدس زد که محتوای بازی بسیار عمیق و دوست‌داشتنی بوده است. Florence درباره‌ی عمیق‌ترین مفاهیم انسانی صحبت می‌کند و این در حالی است که در بازی دیالوگ خاصی وجود ندارد و همه چیز با فریم‌های چشم‌نواز بازی به نمایش درمی‌آید. استفاده از دو عنصر صوتی پیانو و چِلو در نقش دو کاراکتر اصلی بازی، یک نوآوری خارق‌العاده در بین بازی‌ها بود و اینکه چقدر بازی به واقعیت نزدیک است، شما را متعجب خواهد کرد. جایگاه اول لیست، قطعاً متعلق به Florence است. این عنوان را به هیچ وجه از دست ندهید. 

Florence

در مجموع باید گفت سال 2018 سال خوبی برای دنیای بازی‌ها بود و بازی‌های موبایل هم از این قاعده مستثنی نیستند. باید دید با فراگیر شدن بازی‌های موبایل و جایگزین شدن موبایل به جای کنسول‌های دستی، سازندگان و توسعه دهندگان چه برنامه‌هایی برای سال آینده دارند. سال 2016 و 2017 شاهد سیل بازی‌های هایپر کژوال بودیم و این موج هنوز با بازی‌هایی مانند Alto's Adventure و Monument Valley زیباتر از گذشته ادامه دارد. همچنین سازندگان بازی‌هایی مثل Shadowgun Legends و Asphalt 9:Legends ثابت کردند پتانسیل گوشی‌ها، بیش از این حرف‌هاست و می‌توان بازی‌هایی با گرافیک عالی و گیم‌ پلی سریع و پر از اکشن برای موبایل هم تولید کرد. PUBG Mobile و Fortnite Battle Royale Mobile هم که به عنوان سردمداران بتل رویال، این سبک را روی گوشی‌ها آوردند تا هر جا که هستید بتوانید  با 99 نفر دیگر وارد میدان جنگ شوید. Florence هم ثابت کرد برای تاثیرگذار بودن، لازم نیست عظیم و پیچیده بود، بلکه این پیام بازی است که می‌تواند آن را متفاوت کند و سرها را به سمت خود برگرداند. باید صبر کرد و دید سال 2019 برای بازی‌های موبایل چگونه خواهد بود، بخصوص اینکه بازی‌هایی مانند Elder Scrolls: Blades هم در همین سال برای اندروید و iOS منتشر خواهد شد. نظر شما چیست؟ بهترین بازی 2018 موبایل از دید شما کدام بازی بوده است؟ سال 2019 را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.