نویسنده: سینا محمدی سه شنبه، 09 خرداد 1396
ساعت 10:41

پیش نمایش بازی Dirt 4

3 از 5

پیکار رانندگان در جاده های بی‌ انتها / پیش نمایش بازی DiRT 4

طرفداران سبک ریسینگ مطمئنا با سری DiRT آشنایی دارند، مجموعه ای که نهایت سعی Codemasters را در خلق یک ریسینگ بی نقص به خوبی نشان می‌داد. DiRT از مهمترین عناوین ریسینگ نسل قبل به شمار می‌رفت و توانست با 2 دنباله اصلی و یک نسخه فرعی به موفقیت هایش در نسل هفتم ادامه دهد. نسخه اخیر این مجموعه که با پسوند Rally در نسل هشتم انتشار یافت، اولین حضور این سری محبوب در نسل هشتم به شمار می‌رفت و حالا سازندگان تصمیم گرفتند با ساخت یک دنباله اصلی (و نه یک نسخه فرعی) از بازیبازان پذیرایی کنند. با بازی مگ همراه باشید.

شاید برای آن دست از بازیبازهایی که طرفدار عناوین مسابقه ای هستند، این موضوع کمی ناراحت کننده به نظر برسد که برخی از سازندگان نهایت تمرکز خود را بر روی جنبه واقع گرایانه بودن بازی می‌گذارند و نتیجه این می‌شود که مخاطب نمی‌تواند با اثر مورد نظر ارتباط برقرار کند. در سوی مقابل مخاطبانی قرار دارند که خواستار بازی های شبیه ساز هستند و نمی‌توانند با فرم آرکید گونه بعضی از این عناوین کنار بیایند. کدمسترز در DiRT 4 هر دو گروه فوق را مورد هدف قرار داده و سعی دارد تا هر دو دسته مذکور را مجذوب این بازی کند و این مهم عامل متمایزکننده نسخه جدید DiRT با دیگر عناوین این سبک است.( اولین تصاویر و تریلر معرفی بازی DiRT 4 4 ) در DiRT 4 دو مدل کنترل قابل انتخاب هستند، یکی حالت Gamer و دیگری حالت Simulator تا طرفداران عناوین آرکید و شبیه ساز بتوانند از عنوان جدید کدمسترز لذت ببرند، مخصوصا اینکه کدمسترز ید طولایی در ساخت عناوین ریسینگ دارد و می‌تواند ایده هایش را به خوبی در بازی پیاده سازی کند.

dirt 4 preview image 2

اینطور که به نظر می‌رسد، DiRT 4 کاملترین نسخه سری خواهد بود و طرفداران ریسینگ های آرکید و شبیه ساز را مجذوب خود خواهد کرد

Academy دیگر ویژگی جدیدی است که در DiRT 4 حضور دارد و در آن می‌توانید به یادگیری بازی پرداخته و توانایی های خود را بهبود ببخشید، تا به بهترین سطح ممکن در بازی برسید.

در DiRT 4 مسابقات مختلفی انتظار بازیبازان را می‎‌کشد و طبق اخبار منتشر شده، مسابقات رالی، رالی کراس و لندراش در بازی وجود خواهند داشت. این موضوع وقتی جذاب تر می‌شود که با مکانیک Your Stage آشنا می‌شویم؛ با استفاده از این سیستم بازیباز می‌‎تواند به صورت دلخواه به طراحی مسیر مسابقه بپردازد و ویژگی های جالب توجهی از جمله تغییر در سیستم آب و هوا را در اختیار داشته باشد. نکته مثبت این مکانیک، تکراری نشدن مراحل برای بازیباز است که می‌تواند به روند مسابقات تنوع ببخشد. طبق گفته طراح ارشد بازی، آن ها از سال 2011 و از زمان انتشار DiRT 3 در حال کار بر روی این قابلیت بودند.

DiRT 4 در بخش اتوموبیل ها تنوع زیادی دارد و از ماشین های Group B دهه هشتاد بگیرید تا ماشین های Group R دهه دوم قرن حاضر در بازی وجود خواهند داشت. همچنین باید اشاره کرد که برای بخش مسابقات رالی پنج محیط جذاب با مسیر های پرتعداد در نظر گرفته شده که مناطق استرالیا، اسپانیا، سوئد، ولز و ایالات متحده را شامل می‌شود.

dirt 4 preview image 3

کنترل کردن ماشین های باگی، جذابیت خاص خود را خواهد داشت

سری DiRT از جمله عناوینی است که از گرافیک بالایی در سبک خود برخوردار است؛ نسخه چهارم هم از این قاعده تبعیت می‌کند و از قرار معلوم با یک عنوان پرجزئیات طرف هستیم که آب و هوای متلف در بازی را با بیشترین جزئیات گرافیکی به نمایش خواهد گذاشت.

dirt 4 preview image 4

تجربه یک بازی ریسینگ با هدست واقعیت مجازی می‌تواند لذت زیادی داشته باشد؛ DiRT Rally که برای پلتفرم های نسل هشتمی انتشار یافت در ابتدا از این تکنولوژی پشتیبانی نمی‌کرد و کدمسترز با عرضه یک محتوای قابل دانلود پولی امکان تجربه DiRT Rally را با هدست PS VR فراهم ‌کرد، اما در حال حاضر این شرکت اعلام کرده که DiRT 4 در زمان عرضه از PS VR پشتیبانی نمی‌کند. اینطور که مشخص است کدمسترز تمامی تلاش خود را بکار گرفته تا بهترین عملکرد را بر جای بگذارد و شاید به همین دلیل از تمرکز بر روی بخش مرتبط با PS VR سر باز زده. هر چند که اضافه شدن چنین بخشی با یک محتوای قابل دانلود، دور از ذهن به نظر نمی‌رسد.

DiRT 4 نسخه های مختلفی خواهد داشت که در ادامه به معرفی آنا‌ن می‌پردازیم. یکی از این نسخه ها Day One نام دارد که جدا از بازی اصلی، دارای یک نماد Founder، اتوموبیل Hyundai R5 و یک رویداد منحصر به فرد است؛ البته هنوز مشخصاتی از این رویداد در دست نیست، اما اعلام شده که این رویداد، بیشتر به خودروی Hyundai مربوط می‌شود و تنها از تاریخ 9 تا 11 ژانویه (19 تا 21 خرداد) در دسترس قرار می‌گیرد. نسخه دیگر Special نام دارد که در کنار برخورداری از ویژگی های نسخه Day One، دارای یک Booster Pack می‌باشد که شامل امتیازات خاصی است که از جمله آن ها می‌توان به تیم های منحصر به فرد و وسایل و امکانات بیشتر اشاره کرد. لازم به ذکر است که نسخه Special در دو نوع منتشر می‌شود، نوع اول دارای بسته بندی استاندارد است و نوع دیگر با بسته بندی فلزی عرضه می‌شود که تنها از برخی فروشگاه های خاص قابل تهیه است.

dirt 4 preview image 6

کدمسترز برای بهبود عملکرد سیستم هندلینگ بازی با Kris Meeke و Petter Solberg که از رانندگان حرفه ای رالی هستند کمک گرفته تا تجربه بازی لذت بیشتری داشته باشد

DiRT 4 همانند دیگر عناوین کدمسترز به دور از هرگونه هایپ و شعار تبلیغاتی معرفی شد و به نظر می‌رسد که با بهترین نسخه سری روبرو هستیم که می‌تواند هم برای طرفداران ریسینگ های آرکید گزینه مناسبی باشد و هم برای آن دست از بازیبازانی که علاقه زیادی به عناوین شبیه ساز دارند. DiRT 4 در تاریخ 9 ماه ژوئن 2017 (19 خرداد) برای پلتفرم های PS4، Xbox One و PC انتشار می‌یابد. شایان ذکر است که انتشار بازی برای نینتندو سوییچ تایید نشده، چرا که با توجه به گفته های سازندگان برای عرضه DiRT 4 بر روی این کنسول باید تغییرات بسیاری صورت بگیرد تا این بازی بتواند از ویژگی های کنسول جدید نینتندو استفاده کند.

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: بهمن 1395
    نظرها: 46
    تشکر: 25
    تشکرشده: 67
    کنسول‌های بازی:

    مقاله ی مختصر . مفیدی بود سینا جان .
    متاسفانه از سری بازی های dirt فقط تونستم دو شماره از این مجموعه رو بازی کنم.یکیش dirt3 و یکی دیگه dirt rally بود.واقعا باید بگم هردو شمارش تجربه بدی رو برام نداشتن و تونستم باهاشون ارتباط برقرار کنم .از نسخه سوم تنوع محیط ها و کنترل روون بازی یادمه و از نسخه rally پیچیدگی هندلینگ و سختی بالای بازی و گرافیک واقع گرایانه اون بود که باعث شده بود ساعت ها مشغول تجربشون بشم .به همیین دلیل بعد از تجربه ی این دو عنوان به نوعی یه پیشینه ای از کد مسترز تو ذهنم ایجاد شده که باور دارم کدمسترز اگرم ریسینگی شلوغ و پر ادعا نسازه ولی کارشو خوب بلده و میتونه در حد خودش موفق باشه.
    ممنون سینا جان بابت مقالت

    ‏سینا محمدی از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: دی 1395
    نظرها: 104
    تشکر: 91
    تشکرشده: 78
    در پاسخ به: btb cutting
    مقاله ی مختصر . مفیدی بود سینا جان . متاسفانه از سری بازی های dirt فقط تونستم دو شماره از این مجموعه رو بازی کنم.یکیش dirt3 و یکی دیگه dirt rally بود.واقعا باید بگم هردو شمارش تجربه بدی رو برام نداشتن و تونستم باهاشون ارتباط برقرار کنم .از نسخه سوم تنوع محیط ها و کنترل روون بازی یادمه و از نسخه rally پیچیدگی هندلینگ و سختی بالای بازی و گرافیک واقع گرایانه اون بود که باعث شده بود ساعت ها مشغول تجربشون بشم .به همیین دلیل بعد از تجربه ی این دو عنوان به نوعی یه پیشینه ای از کد مسترز تو ذهنم ایجاد شده که باور دارم کدمسترز اگرم ریسینگی شلوغ و پر ادعا نسازه ولی کارشو خوب بلده و میتونه در حد خودش موفق باشه. ممنون سینا جان بابت مقالت

    سلام بر شما
    ممنون دوست من که مطالعه کردید پیش نمایش رو
    کلا کدمسترز عادت نداره زیاد تبلیغات راه بندازه و این واقعا خوبه

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.