نویسنده: محمد مراقی سه شنبه، 11 مهر 1396
ساعت 23:50

پیش نمایش بازی The Evil Within 2

5 از 5

سمفونی وحشت | پیش نمایش بازی The Evil Within 2

به  راستی می توان گفت که خالق و پدر اصلی سبک وحشت و بقا در دنیای بازی های ویدیویی، شینجی میکامی افسانه ای است. میکامی با ساختن و استارت زدن سری بازی های ترسناک Resident Evil به نوعی ژانر ترس و وحشت آمیخته با عناصر بقا و تلاش برای زنده ماندن را وارد دنیای بازی های ویدئویی کرد. روند تولید سری بازی های Resident Evil تا چهارمین نسخه اش یعنی عنوان انقلابی و به یاد ماندنی Resident Evil 4 در شرایطی ادامه یافت که شینجی میکامی در سکان کارگردانی بازی قرار می گفت و ذره ذره ی بازی را زیر نظر داشت و عنصر ترس و وحشت را به پیکر بازی های خود تزریق می کرد. تا اینکه شرکت بزرگ کپکام، ناشر سری بازی های Resident Evil، بر سر دلایل خاص خودش با شینجی میکامی به مشکل خورد و در نتیجه باعث شد که میکامی استدیوی پیشین خود را ترک کند. پس از ترک کپکام توسط شینجی میکامی، وی تولید یک فرنچایز کاملا جدید در ژانر وحشت و بقا را کلید زد. این بازی که The Evil Within نام داشت واقعا امید طرفداران بازی های شینجی میکامی را به ظهور بازی های جدید سبک وحشت و بقا بازگرداند. The Evil Within در ته مایه ی اصلی خود تمام ویژگی های بارز یک بازی عالی و کامل ساخته شده توسط شینجی میکامی را داشت و داستان عمیق و بسیار پیچیده ای را روایت می کرد که رمز و راز های زیادی را در خود جای داده بود. اکنون که مدتی از انتشار این بازی می گذرد، دنباله ای برایش توسط استدیوی Tango Gameworks معرفی شده است که The Evil Within 2 نام دارد و گویا قصد دارد باری دیگر توانایی های شینجی میکامی را به رخ صنعت بازی های ویدئویی بکشد. البته لازم به ذکر است که شینجی میکامی اینبار در سمت تهیه کنندگی پروسه ی ساخت این بازی قرار گرفته است. به گفته ی خود میکامی، وی قصد دارد زمینه ی شکوفایی استعداد های جوان را فراهم کند و فرصت را در اختیار کارگردان جدید استدیوی شان یعنی جان یوهانا قرار داده است.
یوهانا پیش از این تجربه ی کارگردانی دو بسته الحاقی محتوای داستانی بازی قبلی The Evil Within که The Assignment و The Consequence نام دارند را دارد و به نوعی در ساخت این دو محتوای اضافی بسیار خوب و موفق، خود را به طرفداران شینجی میکامی ثابت کرده است تا به خوبی بتوانند در کارگردانی بازی The Evil Within 2 به آن اعتماد کنند.

the evil within 2 game sebastian castellanos 712و باز هم تراوشات سمی روح و روان سباستین که زمین و زمانش را به کابوس تبدیل می‌کند

بازی The Evil Within 2 برای نخستین بار در کنفرانس مطبوعاتی ناشر خود یعنی شرکت Bethesda در E3 2017 طی یک تریلر بسیار جذاب و سینمایی معرفی شد و افراد حاضر در سالن را به وجد آورد. یکی از نکات نسبتا مهمی که ناشر بازی یعنی Bethesda به طرفداران اعلام کرده این است که برای تجربۀ بازی The Evil Within 2 نیازی به تجربه ی حتمی نسخه ی قبلی ندارید. یعنی کسانی که پس از مدتی حوادث نسخه ی اول را فراموش کرده‌اند یا اینکه اصلا نسبت به تجربه ی آن اقدام نکرده‌اند به راحتی قادر به تجربه ی نسخه ی دوم آن هستند و از حوادث داستانی بازی هم به طور کامل سر در خواهند آورد.
به طور کلی داستان بازی The Evil Within 2 در رابطه با حوادث جدیدی است که برای شخصیت اصلی بازی که در نسخه ی قبلی نیز شاهد حضورش بودیم، رخ می‌دهند. سباستین این بار وارد ماجرای بسیار هولناک تری شده است و برای نجات پیدا کردن از آن به معنای واقعی کلمه با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند. یکی از ویژگی های داستان در نسخه ی قبلی این بود که سباستین را ناخواسته وارد حوادث خطرناک بازی کرد و آنچنان وارد زندگی شخصی وی نشد. اما این بار ماجرا از این قرار است که سباستین قصد دارد دختر خردسال خود که لیلی نام دارد را از چنگ موجودات شیطانی که با فرمان استفانو ولنتین، آنتاگونیست اصلی بازی لیلی را به بند کشیده‌اند نجات بدهد. سباستین در The Evil Within 2 وارد دنیای اسرار آمیز و مخوف STEM می‌شود و حتی بسیاری از مراحل بازی را نیز در شهر ویران شده ی Union سپری می‌کند. The Evil Within در نسخه ی قبلی‌اش داستان بسیار عمیق و پیچیده‌ای را روایت کرد که حوادث شوکه کننده و غیرقابل پیش بینی زیادی را در خود جای داده بود و جذابیت بازی را دو چندان می‌کرد. از همین رو سطح انتظارات طرفداران حقیقتا در حیث داستانی از The Evil Within 2 بسیار بالا است. اینطور هم که پیداست با داستان بسیار جذابی رو به رو هستیم که گویا سناریوی اصلی آن توسط آقای ایشیمین به رشته ی تحریر در آمده است. سباستین کستلانوس این بار با یکی از مرگبار ترین چالش های زندگی خود رو به رو است که با پای خودش وارد آن شده و اینطور که پیداست می‌خواهد به هر قیمتی که شده است دخترش را از چنگ موجودات خبیث و شیطان صفتی که آن را در بند خود اسیر کرده‌اند، نجات بدهد.

the evil within 2 game sebastian castellanos 714این است همان هنر واقعی‌ای که استفانو، آنتاگونیست اصلی بازی در پی تبلیغ آن است

بیایید کمی بیشتر در رابطه با داستان بسیار پیچیده و جذاب بازی صحبت کنیم. تمام ماجراهای این دو نسخه در رابطه با یک مامور پلیس کار بلد و حرفه‌ای به نام سباستین کستلانوس است که گذشته ی بسیار تاریک و سختی را سپری کرده است. وی در گذشته طی یک حادثه ی آتش سوزی، دختر خردسال و همسرش را از دست داده است و مدت زیادی را خود را به دام الکل می‌اندازد. از همین رو فشار های روحی و روانی بسیار شدیدی را تحمل می‌کند تا اینکه دوباره سر عقل می‌آید و در حرفه ی خود مشغول به کار می‌شود. روزی خبر ربوده شدن انسان‌ها و حتی کشته شدنشان در یک تیمارستان به نام Beacon گزارش می‌شود و سباستین نیز به کمک دو تن از همکارانش به سراغ این تیمارستان و رسیدگی به پرونده می‌روند. سباستین حتی روحش هم خبر نداشت که این تیمارستان مقر آزمایشات و تحقق پروژه های شیطانی شرکت Mobius است و بی خبر به دام افراد شیطان صفت و پلیدی می‌افتد که افکار شرورانۀ بسیار بدی در سر خود دارند. هدف اصلی این شرکت، گسترش هرچه بیشتر دستگاه جدیدش است که STEM نام دارد. STEM که ظاهرش کمی خفن تر از صندلی های دروغ سنج و کنترل فکری است که در فیلم های سینمایی دیده‌ایم، قادر به ورود به ذهن کسی است که به آن متصل می‌شود و تمام کابوس ها و افکار شیطانی‌اش را وارد ذهن فرد مذکور می‌کند. شرکت Mobius قصد دارد با شیوه ی خودش صلح منحصر به فردش را بر دنیا حاکم کند و به نوعی بر روی تمام مردم روی زمین تسلط کامل داشته باشد.
سباستین نیز کسی است که یک تنه جلوی این شرکت قد علم می‌کند و به یک تهدید مهم برای آنها به شمار می‌رود. البته در حوادث نسخه ی قبلی بیشتر شاهد سباستینی بودیم که قصد فرار از بیمارستان و دوری از این افراد را دارد اما سباستینی که در حوادث و ماجراهای مربوط به نسخه ی دوم مشاهده خواهیم کرد، به صورت داوطلبانه خود را با این شرکت وارد مبارزه می‌کند. سباستینی که در گذشته سابقه ی فشار های روحی و روانی شدید را دارد و غم و اندوه زیادی را نیز تحمل کرده، حال باید با کابوس های خودش مقابله کند. به عمق تاریکی های درون ذهنش قدم بردارد و دخترک درحال سوختنش را نجات بدهد. سباستینی که تمام تلاشش را می‌کند تا مردم را از وجود شیطان پلیدی به نام Mobius مطلع کند اما همه او را یک دیوانه خطاب می‌کنند و سباستین نیز بیشتر و بیشتر در باتلاق فشار های روحی و روانی خودش فرو می‌رود. از طرفی دیگر نیز یک مامور پلیس نیز به حساب نمی‌آید. آخر چه کسی به یک آدم روان پریش و دیوانه به عنوان یک افسر پلیس اعتماد می‌کند؟
درست همینجاست که قدرت داستان پردازی سورئال و پیچیده‌ی نویسندگان موجود در استدیوی Tango بر همگان ثابت می‌شود. مخصوصا هنگامی که با پیشروی هرچه بیشتر در بازی، با دنیای ساخته شده توسط سیستم STEM بیشتر آشنا می‌شویم. این بار در The Evil Within 2 قرار است وارد کابوس های درون ذهن لیلی، دختر سباستین برویم. سباستین از طریقی آگاه شده است که لیلی زنده است. پس تصمیم می‌گیرد باری دیگر پا به درون دنیای STEM بگذارد و به جست و جوی لیلی بپردازد. دختر بچه ای با افکار تیره و کابوس وار که تمام چیز هایی که اکنون با آنها سر و کار دارد کابوس های وحشتناک و خون و فریاد های بی پایان است.

the evil within 2 game sebastian castellanos 710یکی از دست پرورده های استاد استفانو که به راستی اوج قدرت طراحان کارکتر های بازی را به رخ می‌کشد

در دنیای Union که لوکیشن اصلی بازی به حساب می‌آید، شاهد انواع و اقسام موجودات وحشی افسار گسیخته‌ای هستیم که از خون و خون ریزی لذت بسیار زیادی می‌برند. تمام این موجودات وحشی که تهدید های سر راه سباستین در مسیر به دست آوردن دخترش لیلی به حساب می‌آیند، از زیر دست های دو آنتاگونیست اصلی بازی هستند که مسیر هایی جدا از هم را برای رسیدن به اهدافشان طی می‌کنند. یکی از این دو آنتاگونیست های بازی تئودور است. یک کشیش (ظاهرش که اینگونه می‌گوید اما اعمالش..!) افریقایی – امریکایی که یک عصا با قدرت‌های خاص و نامعلوم دارد و دست بر قضا در به در به دنبال لیلی، دختر سباستین می‌گردد. وی قصد دارد با تسلط بر روی لیلی، تمام Union را به دست بگیرد و به قدرت های نشات گرفته از خواسته های پلیدش بیفزاید. بیش از اینها اطلاعات بیشتری از تئودور در دسترس نیست اما مطمئنا تاثیرات زیادی در شکل دهی به داستان در بازی خواهد داشت. تاثیراتی که مدام سد راه سباستین برای رسیدن به دختر عزیزش که به تازگی متوجه زنده بودنش شده، می‌شوند.
دیگر آنتاگونیست اصلی بازی که ظاهرا پرطرفدار تر از تئودور و یا حتی شاید سباستین به نظر می‌رسد، استفانو است. یک عکاس دوران جنگ که طی حادثه‌ای یک چشم خود را از دست می‌دهد و از آن به بعد مسیر زندگی خود را تغییر می‌دهد. استفانو یک آرتیست به تمام معنا است که معنای حقیقی هنر را لحظه های پایانی زندگی یک فرد درحال مرگ می داند. استفانو در دنیای واقعی جرم و جنایات بسیار زیادی را به خاطر باور منحصر به فردش در رابطه با هنر، مرتکب می‌شود و تصمیم می‌گیرد وارد همکاری با شرکت Mobius شود. از همین رو همانند تئودور و سباستین وارد Union می‌شود و با خیالی راحت، هنرش را به اجرا در می آورد. در محیط های بازی شاهد اثرات هنری بسیار زیادی از استفانو هستیم که بعضا ترسناک و خشونت آمیز به نظر می‌رسند. استفانو انتهای هنرش را در وجود لیلی می‌بیند و می‌خواهد اعمال کشنده و بی رحمانه‌ای را روی این دختر خردسال پیاده سازی کند.
حالا که با دو راس اصلی دشمنان‌تان در بازی آشنا شدید، واقعا به عمق خطرناک بودن چالشی که برای سباستین به وجود آمده پی خواهید برد. همچنین شایان به ذکر است که از شخصیت های نسخه ی قبلی، هیچکدام در این بازی حضور ندارند و تنها شاهد جولی کیدمن هستیم که آن هم با استفاده از دستگاهی به نام Communicator با سباستین ارتباط صوتی برقرار می‌کند. جولی که در دنیای واقعی قرار دارد و درون Union نیست، اطلاعات بسیار زیادی در رابطه با این دنیا دارد. حتی با اینکه در نسخه ی قبلی به این موضوع پی بردیم که درحال خیانت به سباستین بوده، باز هم به همکاری با وی می‌پردازد زیرا که هم اکنون اهداف نسبتا مشترکی با یکدیگر دارند.

the evil within 2 game sebastian castellanos 711لذت نوستالژیک و کمیاب به آتش کشیدن زامبی های دست پخت میکامی!

از تمام موارد مربوط به داستان بازی که بگذریم، می رسیم به گیم پلی بازی The Evil Within 2 که حرف های زیادی به عنوان یک بازی سبک وحشت و بقا برای گفتن دارند. سباستین این بار هم شاهد تعداد زیادی از انواع سلاح ها است که از هر یک از آنها می‌تواند در موقعیت های مورد نیاز استفاده کند. از اسلحه های کمری مثل کلت و مگنوم گرفته، تا رایفل های مختلف و شاتگان و اسنایپر و ... همه و همه در بازی وجود دارند و همچنین از انواع مختلفی نیز برخوردار هستند. همچنین تیر و کمان دوست داشتنی نسخه ی قبلی نیز در این نسخه وجود دارد. تیر و کمانی که با استفاده از آن قادر به شلیک کردن تیر های مختلفی هستید که هر یک ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. علاوه بر سلاح های گرم، سلاح های سرد برای مبارزات تن به تن و نزدیک نیز وجود دارند که اغلب در مخفی کاری ها به کار می آیند. بله مخفی کاری ها. همانند نسخه ی قبلی این سری، قادر به انجام مراحل با روش های مختلفی خواهید بود که این بار نیز توجه ویژه ای به این موضوع شده است. تمرکز سازندگان بر روی طراحی محیط‌های به مراتب وسیع‌تر و مهم‌تر از آن قرار دادن المان ها و آیتم های مختلف در گوشه و کنار این محیط ها، منجر به این امر مهم شده‌اند که بازیکن قادر خواهد بود با روش های گوناگون دلخواه خود به مبارزه با زامبی ها و موجودات عجیب و غریب داخل بازی بپردازد. برای مثال می‌توانید به یک باره همراه با یک شاتگان به دل دشمنان بزنید و یکی پس از دیگری محتویات مغز و دل و روده‌شان را روی زمین جاری کنید. یا اینکه به آرامی در سکوت کامل محیط اطرافتان را بررسی کنید و از آیتم های مختلف بهره های مفید ببرید. برای مثال، تله های قرار گرفته در بعضی قسمت های موجود در محیط های بازی که ظاهرا برای به دام افتادن و کشتن سباستین قرار گرفته‌اند را می‌توانید بر علیه دشمنان استفاده کنید.

The Evil within 2 Stefano Obscura legalتنها یک قاب کوچک از تصاویر درون بازی هم یک آرت ورک زیبای تمام عیار به حساب می‌آید

همانطور که پیش تر به آن اشاره کردیم، از طرفی دیگر محیط های قابل دسترسی درون بازی نسبت به نسخۀ قبلی وسعت بیشتری دارند و از ویژگی های محیط های سند باکس بهره می‌برند. این بزرگ بودن محیط های درون بازی صرفا برای چرخ زنی و جمع آوری لوت نیست. بلکه در پیرو گسترش هرچه بیشتر محتوای بازی، ماموریت های فرعی و جانبی چسبیده به خط داستانی هم در بازی وجود دارند که ماجراهای ترسناک و مرموز مخصوص به خود را روایت می‌کنند. استدیوی Tango در توسعه‌ی بازی The Evil Within 2 یا یک مورد را به بازی اضافه نکرده، یا اگر هم کرده به طور کامل مورد مذکور را با تمام جزئیات در بازی خود قرار داده است.
از طرفی دیگر این بار توجه بسیار ویژه‌ای روی سیستم کرفتینگ بازی شده است. به طور کلی در سه بخش مختلف قادر به استفاده از این سیستم مفید خواهید بود. در بخش اول که مربوط به اسلحه ها و مهماتشان می‌شود می‌توانید مهمات مورد نیازتان برای فلان اسلحه را تهیه کنید و با استفاده از آن به مبارزه بپردازید. دومین بخش مربوط به همان تیر و کمانی می‌شود که بالاتر راجع به آن صحبت کردیم. این کمان دارای دسته های مختلفی از تیر ها با خواص و ویژگی های متفاوت از هم است که می‌توانید در موقعیت های گوناگون، از هرکدام از آنها که کارایی بهتری را در اختیار شما قرار می‌دهد، استفاده کنید. سومین بخش سیستم کرفتینگ نیز مربوط به آیتم‌های مربوط به نوار سلامتی سباستین می‌شود. برای مثال همان آمپول‌هایی که در نسخه ی قبلی نوار سلامتی‌تان را بازیابی می‌کردند. برای انجام دادن تمام این کرفتینگ ها هم باید از خرده ریزهای مختلفی که در گوشه و کنار محیط به چشم می‌خورند و ظاهرا بلا استفاده به نظر می‌رسند، استفاده کنید.

TEW2 Stefano MomentofDeath 730x411استفانو، درحال خلق آثار هنری منحصر به فرد

و اما می رسیم به آخرین بخش مربوط به گیم پلی بازی که به راستی نیز سازندگان بازی در استدیوی Tango توجه زیادی به آن کرده‌اند. این بخش نیز مربوط به آپگرید هایی می‌شود که قادر خواهید بود روی توانایی های مختلف سباستین انجام دهید. همانند نسخه‌ی قبلی در بازی درخت‌های مختلفی تعبیه شده‌اند که با بازگشایی قفل شاخه هایشان قادر به استفاده از قابلیت مذکور در بازی خواهید بود. در The Evil Within 2 به طور کلی پنج درخت مختلف وجود دارد. اولین درخت که Health نام دارد همانطور که از نامش پیداست، مربوط به توانایی های سباستین در بازیابی نوار سلامتی‌اش می‌شود. کاهش آسیبی که از ضربات دشمنان کسب می‌شود، بلندتر کردن نوار سلامتی یا بالا بردن تاثیر سرنگ های افزایش سلامتی را می‌توان از نمونه ارتقا های مربوط به این درخت نام برد. درخت بعدی Stealth نام دارد و مربوط به توانایی های مختلف سباستین هنگام مخفی کاری و مقابله‌ی بی سر و صدا با دشمنانش می‌شود. کمبو های بی صدا و بالا بردن توانایی سباستین در حرکت کردن در حالت نشسته، از جمله ارتقا های مربوط به این بخش می‌شوند. سومین درخت که Combat نام دارد نیز مربوط به ارتقای توانایی های سباستین در میدان مبارزات می‌شود که به نوعی فواید بیشتری نسبت به دیگر درخت ها را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد و استفاده‌ی بیشتری از آن می‌شود. درخت بعدی که Recovery نام دارد تا حدودی شبیه به درخت Health عمل می‌کند. با این تفاوت که پر شدن نوار سلامتی را به نوعی بر عهده‌ی خود بازی به صورت خودکار قرار می‌دهد. برای مثال سباستین می‌تواند در صورت دریافت یک ضربه‌ی بسیار سهمگین و کشنده که مقدار زیادی از نوار سلامتی‌اش را خالی می‌کند، به صورت خودکار از یکی از سرنگ های سلامتی استفاده کند یا اینکه به مرور زمان شاهد پر شدن آن باشیم. پنجمین و آخرین درخت نیز Athleticism نام دارد و مربوط به توانایی های فیزیکی و بدنی سباستین می‌شود. برای مثال با ارتقای استامینای وی، می‌توانید مدت زمان طولانی تری را بدوید و از دست دشمنان فرار کنید.
تمامی آپگرید های مربوط به درخت های سلامتی نیز با استفاده از ژل سبز رنگی که به نوعی حکم XP را در بازی دارد، انجام می‌شوند.

evil within 2 sebتنها چند میلی‌متر تا کور شدن سباستین توسط چاقوی همیشگی استفانو که در استفاده از آن بسیار حرفه‌ای است

به طور کلی The Evil Within 2 را می‌توان آینده‌ای بسیار روشن برای بازی های ژانر وحشت و بقا به حساب آورد که زیر نظر یکی از کله گنده‌های این صنعت یعنی شینجی میکامی درحال توسعه است. داستان عمیق و درگیر کننده که تم تاثیرگذار و روان پریش خاصی را به مراحل بازی داده، گیم پلی ظاهرا بی نقص و پر از امکانات در کنار گرافیک هنری و فنی بسیار زیبا و چشم نواز، تمام این ها را با موسیقی متن احساس برانگیز بازی جمع ببندید و به عظمت بازی The Evil Within 2 پی ببرید. این بازی در روز جمعه 13 اکتبر سال جاری میلادی، مصادف با 21 مهر برای کنسول های نسل هشتمی PS4 و Xbox One و همچنین کامپیوتر های شخصی به انتشار خواهد رسید.

  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:

    به محمد مراقی عزیز بابت این مقاله ی کامل تبریک و خسته نباشید می گم. احساس می کنم الان آمادگی لازم رو برای The Evil within 2 پیدا کردم. قرص ارام بخش که هست، چند نفر از دوستان هم برای جیغ زدن در موقعیت مورد نیاز حاضر هستن و البته یکی دوتا پیژامه ی اضافی هم که تهیه شده :blink:

    ‏m.maraghi از این نوشته تشکر کرده است.
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.