نویسنده: پدرام پورامامعلی سه شنبه، 18 مهر 1396
ساعت 17:06

5 توصیه برای تازه‌واردان Destiny 2

4 از 5

اگر برای اولین بار است که وارد دنیای Destiny شده‌اید و نسخه‌ی اول را تجربه نکردید باید به چند نکته‌ی اساسی توجه داشته باشید

عنوان Destiny 2 از آن دسته بازیهایی است که براحتی می‌توان با آن ارتباط برقرار کرد، بدون نیاز به اینکه نسخه‌ی قبلی‌اش را تجربه کرده باشید. اما Destiny 2 به عنوان یک بازی که فضایی مشابه هیلو دارد و دارای المان‌های سبک RPG و سیستم لوت است، ممکن است حتی برای حرفه‌های سبک شوتر نیز تجربه‌ای جدید باشد.

در این مقاله نکاتی ذکر شده‌اند که باید در ساعات ابتدایی شروع بازی و پس از عبور از پرولوگ به آن‌ها توجه کنید (مسلما پس از انتخاب کلاس کاراکترتان). همچنین بزودی گایدهای دیگری پیرامون این عنوان در سایت قرار خواهند گرفت.

به هیچ عنوان عجله نکنید، هرچقدر که می‌خواهید وقت بگذارید

چه وقتی که زمان خود را در پایگاه (The Farm) میگذرانید یا در میدان نبرد مشغول جنگ با هیولاها هستید، بازیکنان دیگر را مشاهده خواهید کرد. تشکیل دادن یک Fireteam به همراه بازیکنان دیگر یکی از رایج‌ترین راه‌های بازی کردن Destiny 2 است، اما این بدان معنا نیست که شما برای رسیدن به سطح دوستانتان بیش از حد عجله کنید. ماموریت‌های داستانی که در وهله‌ی اول باید به آن‌ها توجه کنید برای انجام دادن بازی به صورت تک-نفره بسیار مناسبند. همچنین پیش از آنکه به دوستانتان ملحق شوید،مخصوصا اگر آن‌ها باتجربه‌ترند این ماموریت‌ها بهترین راه برای عادت کردن به مکانیک‌های اصلی و جریان بازی هستند. اگر بازی را در ساعات اولیه به تنهایی و تک‌نفره انجام دهید، هنگامیکه بازی در نقشه‌ انواع ماموریت‌های را قرار می‌دهد براحتی قادر به تصمیم‌ گیری خواهید بود و می‌توانیدماموریت‌های داستانی را از بقیه تشخیص دهید.

با انواع مختلف ماموریت‌های بازی آشنا شوید

در کنار ماموریت‌هایی که روند داستانی را به پیش می‌برند، Destiny 2 پر از ماموریت‌هایی است که لول اصلی شما را بالا می‌برند و همچنین برای چالش‌های ماموریت‌های داستانی تجهیزات مناسب را در اختیارتان می‌گذارند. وقتی که مشغول گشت و گذار در یک سیاره هستید، یک سری رویداد با نام Public Event وجود دارند که یکی از بخش‌های چند‌نفره‌ی بازی Destiny 2 را به شما معرفی می‌کنند. همچنین بخش PVP این عنوان Crucible نام دارد که می‌توانید در آن با بازیکنان دیگر رقابت کنید. در سیاره‌های مختلف مراحلی با نام Adventures وجود دارند که آن‌ها را از جانب NPCهای مختلف دریافت می‌کنید.در طی این مراحل باید یک سری ماموریت که دارای هدف مشخص هستند را به انجام برسانید.با انجام هرکدام ازبخش‌های ذکر شده، امتیاز XP و صندوقچه‌های لوت دریافت می‌کنید. همچنین ماموریت‌هایی تحت عنوان Milestone در بازی ظاهر می‌شوند که می‌توانند اولویت شما برای ماجراجویی‌هایتان در این بازی باشد. کمی بعد در بازی با چالشهایی آشنا می‌شوید که با انجام دادن‌ آن‌ها جوایزی دریافت می‌کنید. این چالش‌ها به صورت هفتگی به‌روزرسانی ‌می‌شوند. البته بهتر است که در ابتدای بازی، و تا قبل از رسیدن به لول ۲۰ بیشتر ماموریت‌های Adventures را انجام دهید. در ابتدای بازی زره و اسلحه‌های شما برای بقیه‌‌ی قسمت‌ها چندان مناسب نیستند.

به قابلیت‌های ویژه‌ی کاراکترتان توجه کنید و در جریان بازی آن‌ها را بکار بگیرید

مهم نیست که چه کلاسی را انتخاب می‌کنید، شما به سرعت با قابلیت‌های ویژه‌ی کاراکترتان مانند انواع نارنجک‌ها آشنا می‌شوید. زمانی که توانایی اصلیتان شارژ شد، بر روی صفحه‌ی نمایش به طور واضحی متوجه این موضوع خواهید شد. این توانایی اصلی شارژ نخواهد شد مگر اینکه شما از قابلیت‌های فرعی کاراکترتان استفاده کنید. اینها شامل انواع نارنجک‌ها، قابلیت‌های مخصوص هر کلاس و ساب‌کلاس و حمله‌ی مشت (Melee) می‌شوند. این قابلیت‌ها در میدان‌های نبرد به طرز فوق‌العاده‌ای کاربردی هستند و فعال شدنشان وقتی که بیشتر از هر زمانی به آن‌ها نیاز دارید بسیار لذت بخش است. برعکس استفاده از این قابلیت‌ها وقتی که هنوز کاملا شارژ نشده‌اند می‌تواند برایتان دردسرساز باشد پس باید حواستان به مربع‌های پایین سمت چپ صفحه‌ینمایشتان باشد.

در مجهز کردن کاراکترتان عدد Power Level مهمترین چیزی نیست که باید به آن توجه کنید

برای اینکه عدد لولِ قدرت (Power Level) شما با درشت‌ترین فونت در میان نوشته‌های منوی کاراکتر بازی دیده می‌شود، دلیل محکمی وجود دارد. این نماد وضعیتی است که سطح قدرت تجهیزات بکار گرفته شده برای کاراکترتان، از طریق آن مشخص می‌شود. بدین صورت که هر قطعه زره و اسلحه دارای Power Level مخصوص به خود هستند، و میانگین مجموع این اعداد Power Level کاراکتر را نشان می‌دهند. این عدد همچنین به عنوان معیار اصلی این که آیا می‌توانید یک ماموریت را انجام دهید نیز در نظر گرفته می‌شود. این که اسلحه و زرهی که کارکتر خود را به آن‌ها مجهز کرده‌اید بالاترین نمره را در میان تجهیزاتتان داشته باشد خوب است اما ضروری نیست. این اعداد نیستند که برای شما بازی می‌کنند. بسته به استایل بازیتان، ممکن است اسلحه‌ای که Power Level پایینی دارد برایتان بسیار کارآمد باشد به این دلیل که مثلا آن اسلحه میزان دمیج زیادی را به دشمنان وارد میکند یا اینکه پایداری بالایی دارد و به اصطلاح لگد کمتری دارد. بازهم برای مثال ممکن عدد لول قدرت اسلحه‌ای بالا باشد اما سرعت خشاب‌گذاری آن پایین باشد اما یک اسلحه‌ی دیگر با لول قدرت پایینتر سرعت خشاب‌گذاری بالایی داشته باشد. اسلحه‌ای دیگر به کارتان نمی‌آید را می‌توانید با استفاده از گزینه‌ی Dismantle آن را بفروشید.

به موقعیتی که درآن قرار دارید آگاهی کامل داشته باشید

اکثریت صحنه‌های نبرد Destiny 2 در محوطه‌های باز رخ می‌دهد و میزان تحرک دشمنان به اندازه‌ی شماست. پرش به سوی انبوهی از دشمنان که در فاصله‌ی اندکی از شما هستند و سپس استفاده از Melee میتواند کیل‌های زیادی برایتان به همراه داشته باشد اما اینکه دائما حالت تهاجمی داشته باشید ممکن است در بعضی مواقع به ضررتان تمام شود؛ مخصوصا اگر مشغول نبرد در فضاهای بسته باشید. همچنین در بازی مکان‌هایی وجود دارند که قابلیت رسپاون، (در این بازی Ressurection نام دارد) در دسترس نیست و در صورت مرگ کارکترتان بازی مجددا از آخرین چک‌پوینت شروع می‌شود. در عین حال که حواستان به شارژ شدن قابلیت‌ها است به رادار بازی نیز توجه کنید تا از مکان دشمنان نسبت به موقعیت خود آگاه شوید. همچنین باید بدانید که وقتی صدمه دیدید و خط سلامتتان کاهش یافت به موقع و در جای مناسب پناه بگیرید تا سلامتی کاراکتر بازیابی شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.