نویسنده: محمد مراقی دوشنبه، 02 بهمن 1396
ساعت 23:20

پیش‌نمایش بازی Monster Hunter: World

4 از 5

 جهانی ایده‌آل برای یک شکارچی هیولا | پیش‌نمایش بازی Monster Hunter: World

بازیسازان و بازی‌های شرقی، همواره حامی تمام عیار بازی‌های نقش آفرینی بوده‌اند. کپکام یکی از این شرکت‌های بازیسازی شرقی است که از محبوبیت خاصی در میان بازیبازان شرقی برخوردار است. شرکتی که سال قبل با بازی Resident Evil 7 حسابی سر و صدا به‌ پا کرد و حالا امسال تصمیم بر احیای یکی از فرنچایزهای قدیمی و پرطرفدار خود دارد. سری بازی‌های Monster Hunter، از همان دسته بازی‌هایی هستند که بدست بازیسازان شرقی ساخته شده‌اند و طرفداران بسیار زیادی هم در میان نقش آفرینی‌بازان شرقی دارند. از همین جهت، کپکام می‌خواهد با انتشار بازی Monster Hunter: World، به این دسته از بازیبازان که از قضا تعدادشان هم کم نیست، مژدگانی بدهد و از طرفی هم یکی از بازی‌های قدیمی خود را باری دیگر روی زبان‌ها بی‌اندازد. بازی Munster Hunter: World به عنوان اولین مانستر هانتری که قرار است برای کنسول‌های نسل هشتمی و همچنین پلتفرم‌های مایکروسافت عرضه شود، از همان روزهای اول معرفی خود به همه ثابت کرد که تحت تاثیر تغییرات اساسی خیلی زیادی قرار گرفته و حسابی در زمینه‌های مختلف پیشرفت کرده است. از گرافیک نسل هشتمی و جهان پویای بازی گرفته تا آزادی عمل زیاد و سیستم مبارزاتی که سلیقه‌های مختلف را در بر می‌گیرد. Monster Hunter: World تا به اینجای کار، اینطور که از گفته‌های سازندگانش و نمایش‌های تبلیغاتی‌اش پیداست، یک نقش‌ آفرینی تمام عیار است که به نحو احسن، باری دیگر فرنچایز مانستر هانتر را در دنیای بازی‌های ویدیویی زنده می‌کند. در ادامه این مطلب، با ما در بازی‌مگ همراه باشید تا چند روز پیش از انتشار بازی Monster Hunter: World، ببینیم با چه عنوانی طرفیم و کپکام که آشی برای طرفداران نقش آفرینی‌بازش پخته است؟

monster hunter

همانطور که گفته شد، یکی از مهم‌ترین تغییرات بازی Monster Hunter: World نسبت به بازی‌های قبلی سری که موجب پیشرفت هرچه بیشتر آن شده است، تغییرات اساسی در ساختار آن است که طیف گسترده‌تری از بازیبازان با سلایق مختلف را در بر می‌گیرد. بازی Monster Hunter: World تمام تلاشش را کرده است تا برای اکثر بازیبازان جهان، خوب به نظر برسد و همه آن را تجربه کنند. دوست‌داران بازی‌های مخفی کاری، می‌توانند در بازی به صورت مخفیانه به شکار هیولاها بپردازند. طرفداران آتش به پا کردن و مخالف مخفی کاری هم می‌توانند بدون هیچگونه درنگی با سلاح‌های بزرگ و سنگین، به جان هیولاهای بخت برگشته‌ای بیفتند که به صورت آزادانه در دنیای بازی مشغول انجام کارهای خودشان هستند. یا حتی اگر بازیباز کنجکاوی هستید و می‌خواهید چیزهای مختلف را در سیستم ساخت و ساز بازی با هم ترکیب کنید، به ساخت سلاح‌های عجیب و غریبی بپردازید که تا قبل از استفاده از اکثر آن‌ها، مطمئنا از کارایی‌شان خبر نخواهید داشت. در کل Monster Hunter: World شما را در هر موقعیت و استایل مطلوبی که بخواهید، در دنیای فانتزی و رنگارنگ خود قرار می‌دهد و شروع به روایت داستانش می‌کند. از طرفی هم گفتیم که جهان درون بازی، بسیار غنی و پویا برنامه‌ریزی شده است و بنی بر ویژگی‌های مختلف محیط، ممکن است واکنش و رفتار متفاوتی را از هیولاهای اطرافتان ببینید. آب و هوای بازی سیستم کاملا پویایی دارد که غیر قابل پیش‌بینی است و هرلحظه ممکن است اتمسفر محیط را زیر و رو کند. چرخه روز و شب بازی هم تنها خلاصه به تاریک یا روشن بودن آسمان نمی‌شود و تغییرات زیادی در رفتار هیولاها ایجاد می‌کند. به طور کلی تمام مواردی که پیش‌تر به آن‌ها پرداختیم و مواردی که در اینجا بیان کردیم، یک آزادی عمل بسیار گسترده را در اختیار بازیبازی قرار می‌دهد که به دنبال تجربه‌ای کاملا جدید از یک نقش آفرینی تمام عیار است. به لطف بازی‌های بزرگ این سبکی (نقش آفرینی) که در سال‌های اخیر شاهدشان بوده‌ایم، توقع بازیبازان حسابی از بازی‌های نقش‌ آفرینی بالا رفته است و در مقابل، بازیسازان هم باید زحمت بیشتری به خود در راستای خلق یک تجربه جدید و متفاوت و صدالبته رضایت بخش، بدهند.

monster hunter world paris games weekوقتی از محیط‌های فانتزی و شگفت‌انگیز این بازی می‌گویم، دقیقا راجع به چه چیزی حرف می‌زنم؟

طبق فرمول قدیمی سری مانستر هانتر، بازی Monster Hunter: World هم مثل نسخه‌های پیشین، مجموعه‌ای از ماموریت‌های اصلی و جانبی خواهد بود که در کنارش می‌توانید آزادانه در دنیای بازی به گشت و گذار و ماجراجویی بپردازید و فعالیت‌های مختلفی را انجام دهید. در بازی، با مراجعه به کاراکترهای مختلفی که در طول بازی با آن‌ها آشنا می‌شوید، ماموریت‌های خود را آغاز می‌کنید. در این ماموریت‌ها باید به انجام کاری بپردازید که دستورش را از یکی از کاراکترهای جانبی داستان گرفته‌اید. هدف اصلی ماموریت‌های داخل بازی، اغلب مربوط به از پای درآوردن یک هیولا می‌شود و باید با برنامه‌ریزی و استراتژی منحصر به فرد خود، به هیولاهای هدف هجوم ببرید و پس از مبارزه با آن‌ها، شکستشان دهید. یا بالعکس! با اینکه تا امروز مراحل کمی از بازی Monster Hunter: World در تریلرهای تبلیغاتی‌اش به نمایش درآمده‌اند؛ می‌دانیم که دنیای درون بازی از تنوع بسیار زیادی برخوردار است و در گوشه‌های مختلف نقشه، محیط‌های گوناگونی را مشاهده خواهیم کرد. برای مثال مراتع جنگلی، دشت‌های خشک و بیابانی و سرزمین‌های اسرارآمیز منحصر به فرد مانستر هانتر، از جمله محیط‌های مختلفی هستند که در بازی قرار گرفته‌اند و مطمئنا شاهد موارد دیگری هم خواهیم بود. هر یک از این محیط‌ها، علی‌رغم نسخه‌های قبلی پیشین که برای ورود به هر بخش نقشه باید یک صفحه بارگذاری را تحمل می‌کردید، به طور پیوسته به یکدیگر متصل‌اند و می‌توانید آزادانه به هر نقطه‌ای از داخل نقشه، بدون تماشای هیچگونه صفحه بارگذاری، عزیمت کنید. اتمسفر و رنگ و لعاب محیط‌های مختلف، شرایط متفاوتی را در نقاط مختلف به ارمغان آورده است و از همین رو، شاهد هیولاهای منحصر به فردی در محیط‌های گوناگون خواهیم بود.

munster hunter world runing

گیم‌پلی بازی Monster Hunter: World، تجربه‌ای روان و لذت‌بخش مانند اکثر بازی‌های نقش‌ آفرینی و ماجراجویی را به همراه دارد. به طور کلی 14نوع سلاح مختلف در بازی تعبیه شده‌‌اند که مطمئنا به مرور زمان با پشتیبانی کپکام و انتشار بروزرسانی‌های متعدد، به تعداد آن‌ها افزوده خواهد شد. به طور کلی برای برقراری تعامل با محیط بازی و همچنین هیولاها، آیتم‌ها و سلاح‌های مختلفی در بازی قرار گرفته‌اند که ظاهرا تنوع بسیار زیادی هم دارند. تنوعی که تنها به ظاهر این وسایل معطوف نمی‌شود و به طور کلی، گیم‌پلی بازی را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد. برای مثال، اگر از طرفداران مبارزات تمام عیار تن به تن با هیولاهای عظیم‌الجثه هستید، می‌توانید با انتخاب شمشیرهای بلند و سنگین و همچنین تهیه یک زره مستحکم، با قدرت زیادی با هدف خود به مبارزه بپردازید. یا اینکه پیشروی مخفیانه در ماموریت‌ها را دوست دارید و می‌توانید با در دست گرفتن یک کمان و پوشیدن لباسی به نام Mantle که شما را همرنگ محیط می‌کند، مخفیانه به هدف خود نزدیک شوید و سپس با یک سری دکمه‌زنی سریع، به کار آن پایان دهید. آیتم‌های درون بازی که سلاح‌ها بخش مهمی از آن را شامل می‌شوند، تنها مختص مبارزات نیستند و می‌توانید در امورات مختلف هم از آن‌ها بهره ببرید. برای مثال نوعی سنگ‌انداز در بازی قرار دارد که می‌توانید در بالا رفتن از سخره‌ها از آن به عنوان یک قلاب استفاده کنید. جالب اینجاست که پرتاب کردن سنگ با این وسیله، لزوما به معنای آسیب رساندن به هیولاهای اطراف نیست. بلکه می‌توانید با پرتاب سنگ به طرفی دیگر، حواس هیولای مورد نظر را پرت کنید یا حتی باعث ایجاد یک درگیری بین دو هیولا شوید. از آنجایی که محیط بازی دارای یک سیستم کاملا پویا است، بعضی وقت‌ها ممکن است هیولاهای مختلف را درحال انجام کارهای مختلف و حتی مبارزه با یکدیگر مشاهده کنید. همانطور که گفته شد، Monster Hunter: World تمام تلاشش را می‌کند تا به یکی از بهترین تجربیات نقش آفرینی اخیر دوست‌داران این ژانر تبدیل شود و ظاهرا به نظر می‌رسد در این امر بسیار موفق خواهد بود.

monster hunter world screenگرافیک بازی، واقعا در حد و اندازه یک بازی نسل هشتمی جهان باز است و حسابی زیبا و چشمنواز به نظر می‌رسد.

پالیکو، یکی از هیولاهای بامزه و کوچک درون بازی Monster Hunter: World است که در موقعیت‌های مختلف به شما کمک خواهد کرد. پالیکو حتی در مبارزات هم کمک‌دست شما خواهد بود و کارهای بسیار باارزشی انجام می‌دهد. یکی از نکته‌های جالب توجه در رابطه با این هیولای بامزه، قابلیت شخصی‌سازی کامل آن است. برای مثال می‌توانید رنگ بدن آن را انتخاب کنید، اجزای بدنش را تغییر دهید و یک لباس منحصر به فرد تن آن کنید. طیف گزینه‌های مربوط به شخصی‌سازی پالیکو، دست کمی از شخصیت اصلی بازی ندارد و در این زمینه می‌توانید حسابی پالیکوی خود را، به همان شکلی که می‌خواهید درآورید. سیستم ساخت و ساز درون بازی، یکی دیگر از بخش‌های پرجزئیات بازی Monster Hunter: World است که کمک بسیار زیادی در پیشرفت شخصیت شما خواهد کرد. مواد اولیه لازم برای ساخت و ساز را می‌توانید به روش‌های گوناگون به دست آورید. برای مثال می‌توانید پس از کشتن هیولاها، سراغ وسایل باقی‌مانده از آن بروید و پس از گرفتن لوت هیولای کشته شده‌تان، وسایل مختلف برای ساخت و ساز کسب کنید. یا اگر حال و حوصله کافی برای مبارزه با هیولاها ندارید (اگر اینطور است اصلا سراغ این بازی نروید)، می‌توانید در فروشگاهی که درون Monster Hunter: World تعبیه شده است و با واحد پولی درون بازی کار می‌کند، اقدام به تهیه مواد اولیه لازم برای ساخت تجهیزات مورد نظرتان کنید. سیستم ساخت و ساز درون بازی، بیش از هرچیزی بازیباز را ترغیب به گشت و گذار دورن محیط بسیار بزرگ بازی و مبارزه با هیولاهایی می‌کند که آزادانه در محیط پیرامون شما وقت می‌گذرانند. پس در بازی Monster Hunter: World، برای پیشروی و موفقیت، باید یک شکارچی هیولای تمام عیار باشید و به محض رویت یک هیولا، سریعا اقدام به مبارزه با آن کنید. نتیجه این ماجراجویی‌ها و جنگ‌طلبی‌ها، چیزی جز آیتم‌، امتیاز و لوت‌های بیشتر نخواهد بود.

MH World

یکی از نقاط قوت ارزشمند بازی Monster Hunter: World، قطعا مربوط به سیستم کاملا پویای محیط آن است. همانطور که پیش‌تر نیز به توضیح آن پرداختیم، محیط‌های مختلف درون بازی، شرایط بسیار متفاوت از هم دارند و مقابله با هیولاها در محیط‌ها مختلف، قطعا متفاوت خواهد بود. برای مثال هیولاهایی که در محیط‌های جنگلی به چشم می‌خورند، قطعا متفاوت‌تر از هیولاهایی هستند که در دشت‌های بیابانی سر راهتان قرار می‌گیرند. این تفاوت‌ها تنها مختص وضعیت ظاهری آن‌ها نیست و به مراتب شیوه مبارزه با آن‌ها هم تغییر می‌کند. هیولاهای مختلف، نقطه‌ضعف‌های مختلفی دارند و باید با استراتژی‌های متفاوتی با آن‌ها مقابله کنید. حتما پیش از رویارویی با یک هیولای جدید، توضیحاتی که در رابطه با آن به نمایش در می‌آید را کاملا مطالعه کنید تا هیولای مورد نظرتان را بیشتر بشناسید و از نقاط ضعف آن باخبر باشید. بخش زیادی از موفقیت درون مبارزات بازی، مربوط به جمع‌آوری اطلاعات مربوط به دشمنان، پیش از شروع مبارزه است. موردی که در اغلب بازی‌های نقش آفرینی توجه ویژه‌ای به آن می‌شود و Monster Hunter: World هم از این قاعده مستثنا نیست.

به طور کلی بازی Monster Hunter: World یکی از موردانتظارترین بازی‌های سال 2018 میلادی است که بزودی در تاریخ 6 بهمن، مصادف با 26 ژانویه، برای پلتفرم‌های PS4 و Xbox One منتشر خواهد شد و در تاریخی نامعلوم در طول سال 2018 هم در دسترس PCبازها قرار خواهد گرفت. این بازی که توسط کپکام منتشر می‌شود، قصد زنده کردن یادواره سری پرطرفدار Monster Hunter را دارد و قطعا این مهم، بدون موفقیت آن امکان‌پذیر نخواهد بود. اینطور که از نمایش‌های بازی و اطلاعاتی که از آن در دسترس‌مان قرار گرفته‌، پیداست؛ بازی Monster Hunter: World یکی از نقش آفرینی‌های موفق سال‌های اخیر خواهد بود و به‌شخصه به آن امیدوارم.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.