نویسنده: پدرام پورامامعلی سه شنبه، 08 اسفند 1396
ساعت 13:00

راهنما و لیست تروفی‌ و اچیومنت‌های بازی Monster Hunter World

5 از 5

راهنمای کامل گرفتن تمامی تروفی ها و اچیومنت‌های بازی Monster Hunter World

*این تروفی‌گاید بر اساس نسخه‌ی 1.02. بازی Monster Hunter World نوشته شده است.

عنوان : Monster Hunter World

میزان سختی کسب تروفی‌ها: 4 از 10

زمان تقریبی لازم برای کسب تروفی پلاتینوم: 1000 ساعت + (باید تمام Giant Crownهای طلایی و تمام Miniature Crownهای طلایی را به‌دست بیاورید که به صورت کاملا تصادفی و به نسبت پایینی از جانب دشمنان دراپ خواهند شد و به‌دست آوردن آن‌ها کاملا شانسی است. برای مثال گزارش شده است که حتی پس از 120 ساعت پیشروی در بازی، هیچکدام از کراون‌های طلایی دراپ نشده‌اند)

تعداد تروفی‌ها: 50 تروفی (1 تروفی پلاتینوم، 2 تروفی طلا، 11 تروفی نقره، 36 تروفی برنز)

تروفی‌های آفلاین: 44 تروفی ( 0 تروفی پلاتینوم، 2 تروفی طلا، 11 تروفی نقره، 31 تروفی برنز)

تروفی‌های آنلاین: 6 تروفی (1 تروفی پلاتینوم، 0 تروفی طلا، 0 تروفی نقره، 5 تروفی برنز)؛ به نام‌های: HELP!، I Am the Reinforcements، Hunters United، Hunters United Forever، Spreading the Word، Conqueror of the New World.

تعداد تروفی‌های از دست دادنی: هیچکدام از تروفی‌ها با پیشروی در بازی از دست نمی‌روند.

تروفی‌های مشکل دار و دردسر ساز: صفر

آیا درجه‌ی سختی بازی در بدست آوردن تروفی‌ها تاثیر دارد؟ خیر. این بازی اصلا دارای درجات مختلف سختی نیست

برای بدست آوردن تمام تروفی‌ها چند بار باید بازی را تمام کرد؟ یک بار.

مقدمه

به مقاله‌ی راهنمای به‌دست آوردن تروفی‌ها و اچیومنت‌های بازی Monster Hunter World خوش آمدید! کسب تروفی پلاتینوم در این بازی نیاز به زمان زیادی دارد، اما مسیر آن به آسانی طی می‌شود و لذت فراوانی به همراه دارد. بازی بسیار جذاب است و در هر ماموریت آن دائما با هیولاها و قابلیت‌های جدیدی آشنا خواهید شد. Monster Hunter World بسیار گسترده است و در آن کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. پیشروی در بازی هم به تنهایی و هم با همراهی دوستان (co-op) ممکن است. اگر به تنهایی بازی کنید، پالیکویی که از ابتدای بازی همراهتان می‌شود در مبارزات به کمکتان می‌آید و میزان سلامتی هیولاها نیز به نسبت کمتر می‌شود. فهرست تروفی‌ها کاملا سر راست است. تروفی‌های پیش پا افتاده‌ در بازی کم نیستند؛ مانند سواری گرفتن از یک هیولا برای اولین بار یا صید کردن یک ماهی برای اولین بار، بقیه‌ی تروفی‌ها با پیشروی در بازی حاصل خواهند شد. رسیدن به رنک هانتر 100 و بدست آوردن تمام مینیاتور/جایانت کراون‌ها (Miniature Crowns/Giant Crowns) بیشترین زمان را می‌برند. کراون‌ها به صورت تصادفی از هیولاها دراپ خواهند شد و هر هیولا ممکن است بزرگتر و یا کوچک‌تر از حالت عادی ظاهر شود. اگر کوچک‌تر باشد، با کشتن هیولا یک Miniature Crown دریافت خواهید کرد و اگر هیولا بزرگتر باشد، یک Giant Crown برایتان دراپ خواهد کرد. چنین چیزی کاملا تصادفی است و شما مجبور خواهید بود که یک هیولا را چندبار بکشید.

گام اول: بخش داستانی را به اتمام برسانید

با خیال راحت از بازی لذت ببرید. هیچ‌کدام از تروفی‌ها را از دست نخواهید داد پس به هر روشی که دوست دارید بازی کنید. در این میان می‌توانید ماموریت‌ها فرعی و درخواست‌های مردم (Delivery Request) را انجام دهید. با انجام این ماموریت‌ها، آپگریدهای مربوط به آسترا (Astera) آنلاک خواهند شد و در این صورت پیشروی در بازی آسانتر می‌گردد. همیشه با NPCهای آسترا صحبت کنید و ماموریت‌هایشان را انجام دهید تا بتوانید قابلیت‌ها و تجهیزاتتان را ارتقا بدهید.

در گام اول، تنها هدف اصلی تمام کردن بخش داستانی است. در این مسیر، با سازو کار کلی بازی‌های مانستر هانتر و ویژگی‌ها مخصوص این شماره آشنا خواهید شد و همچنین تروفی‌هایی که به صورت عادی و با پیشروی در بخش داستانی بدست می‌آیند را نیز کسب خواهید کرد.

در این بخش بهتر است به دو نکته توجه کنید:

  • تروفی سیلور Capture Pro (اسیر (کپچر) کردن 50 هیولا): همیشه سعی کنید هیولاها را به صورت زنده اسیر کنید و آن‌ها را نکشید. (در ادامه راجع به این تروفی بیشتر توضیح خواهیم داد) برای کسب این تروفی باید 50 هیولا را اسیر کنید پس بهتر است از همان ابتدای بازی، در مبارزات با هیولاها، آنان را اسیر کنید.
  • تروفی برنز Hunters United Forever (انجام 100 ماموریت در بخش چند نفره): برای کسب این تروفی باید با دوستانتان بازی کنید و یا از طریق Quest Board به صورت تصادفی، همراهانی برگزینید. 100 ماموریت در بخش چند نفره کمی زیاد است، پس از همان ابتدا سعی کنید ماموریت‌ها را به صورت co-op به اتمام برسانید. همیشه یک O.S Flare را روشن کنید تا دیگران به شما ملحق شوند.

کامل کردن بخش داستانی، حدود 70 ساعت زمان می‌برد، و در واقع بخش کوچکی از نمایش خیره‌کننده‌ی Monster Hunter World است. همچنین، این گام، کوچکترین بخش در مسیر رسیدن به تروفی پلاتینوم این بازی محسوب می‌گردد.

گام دوم: تروفی‌های متفرقه + افزایش رنک شکارچی (Hunter Rank)

پس از اتمام بخش داستانی، باید به دنبال تروفی‌هایی باشید که هنوز بدست نیاورده‌اید. احتمالا تروفی‌هایی که باید برایشان کار خاصی را تکرار کنید هنوز بدست نیامده‌اند؛ همانند انجام 50 ماموریتِ آرنا. عدد Hunter Rank شما باید به 100 برسد که برای این منظور زمان زیادی لازم است. به این‌ها، سایر تروفی‌های یکنواخت دیگر را نیز اضافه کنید.

Hunter Rank شما پس از اتمام بخش داستانی از طریق شکست دادن هیولاهای مختلف افزایش پیدا می‌کند. نکته‌ی خاصی درباره‌ی آن وجود ندارد، فقط کوئست‌ها را انجام دهید و در مراحل مربوط به تحقیقات (Investigations) هیولاهایی که دارای رنک بالا هستند را بکشید تا رنک کاراکتر شما نیز افزایش یابد.

توجه: در بخش داستانی، حداکثر میزانی که Hunter Rank می‌تواند تا آن افزایش یابد عدد 16 است و از آن بیشتر نمی‌شود؛ هرچند پس از اتمام بخش داستانی، هرچقدر که Hunter XP جمع کرده باشید به رتبه‌ی شما افزوده خواهد شد. بدین صورت که پس از انجام آخرین ماموریت داستانی، ممکن است ناگهان از رنک 16 به 30 جهش کنید؛ البته به شرطی که پس از رسیدن به رنک 16، هیولاهای زیادی را شکست داده باشید. بهتر است که پس از اتمام داستان، بر روی افزایش «هانتر رنک» تمرکز کنید، زیرا در این زمان، هیولاها XP بیشتری دراپ خواهند کرد.

گام سوم: پس از رسیدن به Hunter Rank 100 + بدست آوردن Gold Giant Crowns و  Gold Miniature Crowns

تلاش سخت شما، در مسیر کسب تروفی پلاتینوم بازی Monster Hunter  World در واقع از این گام آغاز خواهد شد. در ابتدا باید این نکته که توضیحات رسمی تروفی‌های بازی درباره‌ی تروفی‌های مربوط به کراون‌ها، اشتباه است. توجه کنید؛ در به‌دست آوردن این تروفی‌ها، تنها کراون‌های طلایی (Golden Crowns) شمارش می‌شوند؛ کراون‌های برنزی و نقره‌ای محاسبه نخواهند شد. واژه‌ی طلایی تنها در متن ژاپنی فهرست تروفی‌ها وجود دارد و در ترجمه‌هایی انگلیسی به آن دقت نشده است. تروفی‌هایی که در آن‌ها تنها به «یک عدد کراون» نیاز است، شامل توضیحات بالا نمی‌شوند چون نوع خاصی از کراون‌ در آنها در نظر گرفته نشده است. در تروفی‌های که برای کسب آن‌ها جمع‌‌آوری تمام کراون‌ها (10 عدد) لازمند؛ کراون‌ها فقط باید از نوع طلایی باشند.

شاید برایتان این سوال پیش بیاید که «کراون چیست؟» کراون (Crown) در بازی Monster Hunter World زمانی به‌دست می‌آید که شما یک هیولا را می‌کشید. حال این قضیه نیز دارای شرط مخصوص خود است. هرکدام از هیولاهای بازی، در اندازه‌های متفاوتی، دوباره ظاهر می‌شوند؛ یک هیولا ممکن است بزرگتر یا کوچک‌تر از اندازه‌ی عادی خود دوباره در برابر شما قرار بگیرد. چنین چیزی به صورت کاملا تصادفی رخ خواهد داد.

  • با کشتن هیولایی که تقریبا 25 درصد از اندازه‌ی عادی خود کوچکتر باشد، یک Miniature Crown طلایی بدست خواهید آورد.
  • با کشتن هیولایی که تقریبا 25 درصد از اندازه‌ی عادی خود بزرگتر باشد، یک Giant Crown طلایی بدست خواهید آورد.

بیشترین شانس برای اینکه هیولاها کراون طلایی دراپ کنند، در ماموریت‌های Investigations رقم می‌خورد. در ماموریت‌های داستانی اندازه‌ی هیولاها ثابت است و بنابراین کراون طلایی دراپ نخواهند کرد. از طریق Investigations به شکار یک نوع هیولا بپردازید تا شانس با شما یار شود و یک کراون طلایی پیدا کنید. این کار به تلاش و تکرار شما بستگی دارد؛ در راه رسیدن به رنک شکارچی 100 امکان دارد تعدادی کراون طلایی نیز بدست آورده باشید.

با رفتن به مرکز تحقیقات اکولوژیک (Ecological Research Center) واقع در آسترا می‌توانید انواع کراون‌هایی که بدست آورده‌اید را ببینید. با Chief Ecologist صحبت کنید و راهنمای Monster Field Guide را مشاهده نمایید. هنگامی که در فهرست هیولاها پایین می‌آیید کلمات «Largest» و «Smallest» مشخص شده‌اند. در سمت چپ هرکدام، آیکون کراون نشان داده شده است و مطمئن باشید که به رنگ طلایی باشد. (نقره‌ای محاسبه نخواهد شد) اگر هم هیچ آیکونی در کار نباشد، شما هیولای مورد نظر را با شرایط مخصوصش شکست نداده‌اید.

از طریق Investigations مبارزه با یک هیولا را تکرار کنید تا زمانی که یک کراون طلایی دراپ شود. کشتن هیولاها، پشت سر هم، رنک شکارچی شما را نیز افزایش خواهد داد؛ در نتیجه تروفی‌های مربوط به آن نیز آسانتر بدست خواهند آمد.


Conqueror of the New World Monster Hunter World Trophy GuideConqueror of the New WorldBazimag Trophy guide Platinum Medal

Unlock all trophies for Monster Hunter: World.

تمام تروفی‌های بازی Monster Hunter World را بدست آورید.

توضیح: تمام تروفی‌های بازی Monster Hunter World را بدست بیاورید تا تروفی پلاتینوم آنلاک شود (نیازی به DLC نیست)


Wellcome to The New World Monster Hunter World Trophy GuideWelcome to the New WorldMonster Hunter World Trophy guide Bronze Medal

Earn the right to take on two-star assignments.

مجوز لازم برای انجام ماموریت‌های دو ستاره را کسب کنید.

توضیح: این تروفی به طور خودکار و با پیشروی در بخش داستانی بدست می‌آید و از دست دادنی نیست. شما می‌توانید سطح ماموریت‌هایتان را در Quest Board مشاهده کنید (همان ستاره‌های پشت هر ماموریت)


Nothing Stops This Commission Monster Hunter World Trophy GuideNothing Stops This CommissionMonster Hunter World Trophy guide Bronze Medal

Earn the right to take on three-star assignments.

مجوز لازم برای انجام ماموریت‌های سه ستاره را کسب کنید.

توضیح: این تروفی به طور خودکار و با پیشروی در بخش داستانی بدست می‌آید و از دست دادنی نیست. شما می‌توانید سطح ماموریت‌هایتان را در Quest Board مشاهده کنید (همان ستاره‌های پشت هر ماموریت)


Defender of Astera Monster Hunter World Trophy Guide

Defender of AsteraMonster Hunter World Trophy guide Bronze Medal

Earn the right to take on four-star assignments.

مجوز لازم برای انجام ماموریت‌های چهار ستاره را کسب کنید.

توضیح: این تروفی به طور خودکار و با پیشروی در بخش داستانی بدست می‌آید و از دست دادنی نیست. شما می‌توانید سطح ماموریت‌هایتان را در Quest Board مشاهده کنید (همان ستاره‌های پشت هر ماموریت)


Into The Deep Monster Hunter World Trophy GuideInto The DeepMonster Hunter World Trophy guide Bronze Medal

Earn the right to take on five-star assignments.

مجوز لازم برای انجام ماموریت‌های پنج ستاره را کسب کنید.

توضیح: این تروفی به طور خودکار و با پیشروی در بخش داستانی بدست می‌آید و از دست دادنی نیست. شما می‌توانید سطح ماموریت‌هایتان را در Quest Board مشاهده کنید (همان ستاره‌های پشت هر ماموریت)


Death Begets Life Monster Hunter World Trophy GuideDeath Begets LifeMonster Hunter World Trophy guide Bronze Medal

Successfully guide Zorah Magdaros.

Zorah Magdaros را با موفقیت هدایت کنید.

توضیح: این تروفی به طور خودکار و با پیشروی در بخش داستانی بدست می‌آید و از دست دادنی نیست. توجه داشته باشید که این، دومین مبارزه با Zorah Magdaros است، که پس از آن ماموریت‌های 6 ستاره باز خواهند شد.


The Empress of the Highlands Monster Hunter World Trophy GuideThe Empress of HighlandsMonster Hunter World Trophy guide Bronze Medal

Earn the right to take on seven-star assignments.

مجوز لازم برای انجام ماموریت‌های هفت ستاره را کسب کنید.

توضیح: این تروفی به طور خودکار و با پیشروی در بخش داستانی بدست می‌آید و از دست دادنی نیست. شما می‌توانید سطح ماموریت‌هایتان را در Quest Board مشاهده کنید (همان ستاره‌های پشت هر ماموریت)


One Shall Stans One Shall Fall Monster Hunter World Trophy GuideOne Shall Stand, One Shall Fallراهنمای تروفی‌های بازی Monster Hunter World مدال برنزی

Earn the right to take on eight-star assignments.

مجوز لازم برای انجام ماموریت‌های هشت ستاره را کسب کنید.

توضیح: این تروفی به طور خودکار و با پیشروی در بخش داستانی بدست می‌آید و از دست دادنی نیست. شما می‌توانید سطح ماموریت‌هایتان را در Quest Board مشاهده کنید (همان ستاره‌های پشت هر ماموریت)


The Spphire Star Monster Hunter World Trophy GuideThe Sapphire StarMonster Hunter World Trophy guide Silver Medal

Solve the mystery of the Elder Crossing.

معمای Elder Crossing را حل کنید.

توضیح: این تروفی به طور خودکار و با پیشروی در بخش داستانی بدست می‌آید و از دست دادنی نیست. این تروفی زمانی که بخش داستانی را به اتمام برسانید و باس آخر بازی را شکست دهید، آنلاک خواهد شد.


The Hunters Life For Me Monster Hunter World Trophy GuideThe Hunter's Life For MeMonster Hunter World Trophy guide Bronze Medal

Complete 50 optional quests.

50 کوئست اختیاری را به اتمام برسانید.

توضیح: کوئست‌های اختیاری را می‌توان بوسیله‌ی Quest Board در آسترا و یا از طریق صحبت با «دستیار» (Handler) آغاز کرد. با پیشروی در بازی، کوئست‌های اختیاری بیشتری آنلاک خواهند شد. بخش داستانی را به سادگی تمام کنید و 50تای آن‌های آنلاک خواهند شد. همچنین با کسانی که در آسترا بالای سرشان علامت تعجب (!) دیده می‌شود صحبت کنید. ممکن است آن‌ها نیز ماموریت‌های اختیاری بیشتری به شما محول سازند که انجامشان پاداش خوبی به همراه دارد. از این طریق، بیشتر از 50 ماموریت اختیاری بدست خواهید آورد. پس از پایان بخش داستانی نیز قادر به انجامشان هستید که اتفاقا تمام کردنشان در این زمان، طبیعتا برایتان راحت‌تر خواهد بود.


An Inquisitive Mind Monster Hunter World Trophy GuideAn Inquisitive MindMonster Hunter World Trophy guide Bronze Medal

Complete your first investigation.

یک ماموریت Investigation را برای اولین بار به اتمام برسانید.

توضیح: توضیحات مربوط به تروفی «The Franchise Hunter» را مطالعه نمایید.


The Franchise Hunter Monster Hunter World Trophy Guide

The Franchise HunterMonster Hunter World Trophy guide Bronze Medal

Complete 50 investigations.

50 ماموریت Investigation را به اتمام برسانید.

توضیح: شما قادرید ماموریت‌های Investigation (ماموریت‌های تحقیقاتی) را در مرکز منابع (Resource Center) واقع در آسترا بر عهده بگیرید. این مرکز در طبقه‌ی پایینی آسترا در کنار تابلوی ماموریت‌ها (Quest Board) دیده می‌شود (Investigations پس از کمی پیشروی در بخش داستانی آنلاک خواهد شد) در Resource Center گزینه‌ی «Manage Investigations» را انتخاب کنید. یکی از ماموریت‌های تحقیقاتی ثبت نشده (Unregistered Investigations) را برگزینید. سپس به سمت Quest Board بروید و ماموریت تحقیقاتی مورد نظر را آغاز نمایید. در این ماموریت‌های کوچک، شما باید انواع بزرگ و کوچکی از هیولاها را شکار کنید. حدود 250 ماموریت تحقیقاتی در بازی وجود دارد، برای کسب این تروفی آسان‌ترین‌ها را انجام دهید (شکار هیولاهای کوچک سریعتر به اتمام می‌رسد)


Step Into The Arena Monster Hunter World Trophy GuideStep Into The ArenaMonster Hunter World Trophy guide Bronze Medal

Complete your first arena quest.

برای اولین بار یک ماموریت آرنا (Arena Quest) را به اتمام برسانید.

توضیح: توضیحات مربوط به تروفی «Nowhere to Go but Up» را مطالعه نمایید.


Nowhere to Go But Up Monster Hunter World Trophy GuideNowhere to Go But UpMonster Hunter World Trophy guide Bronze Medal

Complete 50 arena quests.

50 ماموریت آرنا را به اتمام برسانید.

توضیح: کوئست‌های آرنا در مرکز تجمعِ آسترا (Gathering Hub) آغاز می‌شوند. شما می‌توانید از طریق Fast Travel یا رفتن به طبقه‌ی بالای آسترا وارد مرکز تجمع شوید. در مرکز تجمع با مسئول ماموریت آرنا (Arena Quest Giver) صحبت کنید. بیشتر این ماموریت‌ها با پیشروی در بازی آنلاک خواهند شد. نکته خاص درباره‌ Arena Quests این است که در آن مجموعه‌ای از تجهیزات از پیش تعیین شده به شما داده می‌شود و موظف خواهید بود که در میدان نبرد یک هیولا را بکشید. تا دو بازیکن قادرند در این بخش شرکت کنند. پاداش دریافتی شما بستگی به این دارد که در چه مدت زمانی هیولا را از بین ببرید. حتی برای بهترین زمان‌ها یک رده‌بندی جهانی نیز تعیین شده است. این نوع از ماموریت‌ها در اواخر بازی، سریع‌ترین و قابل اطمینان‌ترین راه برای به‌دست آوردن آیتم‌هایی است که از هیولاها دراپ می‌شود (چون مجبور به تعقیب آن‌ها در طبیعت نیستید و هیولاها نیز جایی برای فرار ندارند) یکی از ماموریت‌های آرنا را به اتمام برسانید تا تروفی «Step into the Arena» آنلاک شود و در صورت انجام 50 عدد از آن‌ها تروفی «Nowhere to Go but Up» را به‌دست خواهید آورد.


New World Settler Monster Hunter World Trophy GuideNew World SettlerMonster Hunter World Trophy guide Bronze Medal

Establish five camps.

5 کمپ در بازی تاسیس کنید.

توضیح: در طول بخش داستانی، 3 کمپ به صورت خودکار آنلاک خواهد شد. (در سه منطقه‌ی Ancients Forests، Wilddspire Waste و Rotten Vale) بنابراین پس از پایان بخش داستانی تنها لازم است 2 کمپ دیگر بیابید. برای تاسیس کردن یک کمپ شما اول باید مکان مناسبی برای یکی از آن‌ها را بر روی مپ پیدا کنید. سپس در Research Center یک Delivery Quest دریافت خواهید کرد. آن ماموریت را انجام دهید تا کمپ آنلاک شود. از کمپ‌ها برای Fast Travel استفاده می‌شود.


The Art of Camouflage Monster Hunter World Trophy GuideThe Art of Camouflageراهنمای تروفی‌های بازی Monster Hunter World مدال برنزی

Escape the Jagras pack by hiding in some shrubs.

با قایم شدن در بوته‌ها از دسته‌ی Jagrasها (نوعی هیولا) فرار کنید.

توضیح: این تروفی به بخش داستانی مربوط می‌‌شود و در ابتدای بازی به‌دست می‌آید. در اولین رویارویی خود با Jagrasها، دوست جدیدتان، The Handler به شما می‌گوید که در بوته‌ها قایم شوید. در این نقطه از بازی هیچ اسلحه‌ای ندارید پس نمی‌توانید با هیولاها مبارزه کنید و ناچارید که در گوشه‌ای پنهان شوید. The Handler به شما مکان دقیق قایم شدن در بوته‌ها را نشان خواهد داد، تنها لازم است او را دنبال کنید. این تروفی در قالب یک ماموریتِ اصلی در بازی مشخص شده است و خود بازی به شما می‌گوید که در بوته‌ها پنهان شوید. زمانی که Jagrasها از محل دور شدند، می‌توانید از بوته‌ها خارج شوید؛ در این هنگام تروفی را دریافت خواهید کرد. احتمالا اولین تروفی شما در بازی The Art of Camouflage خواهد بود.


Angling for a Bite Monster Hunter World Trophy GuideAngling for a BiteMonster Hunter World Trophy guide Bronze Medal

Catch your first fish.

برای اولین بار در بازی یک ماهی صید کنید.

توضیح: به محض تمام شدن پرولوگ (هنگامی که وارد آسترا می‌شوید و برای اولین بار اسلحه به‌دست می‌گیرید) در میان تجهیزات کاراکتر خود (Inventory) یک قلاب ماهیگیری به چشم می‌خورد. این آیتم ثابت است و همیشه در Inventory وجود خواهد داشت. اکنون به یک Expedition بروید. (از درون نقشه‌ی بازی یک مقصد برای خود انتخاب کنید و هیچ ماموریتی را نپذیرید) برای مثال، Ancient Forest را انتخاب کنید، و به سمت یک برکه کوچک یا دریاچه بروید؛ جایی که در آن ماهی وجود داشته باشد. قلاب ماهیگیری را با کلیدهای فلش چپ یا راستِ D-Pad انتخاب کنید، با زدن دکمه‌ مربع آن را آماده کنید و با فشردن همزمان L2 و R2 آن را به سمت آب هدف بگیرید. به محض آنکه ماهی طعمه را گاز گرفت (طعمه در این حالت تکان خواهد خورد)، سریعا دکمه دایره را بزنید تا ماهی را از آب بیرون بکشید. یکی از مناسب‌ترین مکان‌های بازی برای ماهیگیری در منطقه‌ی Ancient Forest و در کمپِ جنوب غربی قرار دارد. اگر از کمپ کمی به سمت شرق بروید، یک برکه را بر روی نقشه مشاهده خواهید کرد.


Mmm So Tasty Monster Hunter World Trophy GuideMmm, So Tasty!Monster Hunter World Trophy guide Bronze Medal

Cook your first well-done steak.

برای اولین بار یک استیک را به خوبی (Well-Done Steak) بپزید.

توضیح: برای کسب این تروفی باید از ابزار مخصوص پختن گوشت (BBQ Spit) در طول یک ماموریت و یا یک Expedition استفاده نمایید. این آیتم در Inventory کاراکتر ثابت است و از ابتدای بازی آن را همیشه در اختیار خواهید داشت. همچنین از دیگر مواد مورد نیاز برای کسب این تروفی گوشت خام است که می‌توانید آن را از طریق کشتن هیولاهای کوچک و لوت کردنشان به راحتی فراهم سازید. اجاق (BBQ Spit) را از طریق منوی انتخاب آیتم‌ها فعال کنید (L1 را نگه دارید و با استفاده از R1 BBQ Spit را انتخاب کنید). حال اجازه دهید که سیخ به اندازه‌ی 2.5 دور بچرخد (دقیقا تا قبل از زمانی که کاملا بسوزد). برای آنکه زمان‌بندی دقیقا این کار را یاد بگیرید باید چندبار تمرین کنید. اگر گوشت سیاه شود آن را برای مدت زمان زیادی بر روی آتش نگه داشته‌اید و اگر گوشت را زودتر از زمان مورد نظر بردارید، خام خواهد بود. اگر آن را به موقع بردارید عبارت «Well-Done Steak» در گوشه‌ی صفحه نمایش ظاهر خواهد شد.


The Bigger They Are Monster Hunter World Trophy GuideThe Bigger They Are...Monster Hunter World Trophy guide Bronze Medal

Mount your first monster.

برای اولین بار از یک هیولا سواری بگیرید.

توضیح: اگر زمانی که کاراکترتان در هوا معلق است به یک هیولا حمله کنید، می‌توانید از او سواری بگیرید. زمانی که سوار شدید، اگر از روی هیولا به پایین نیفتید و به آسیب زدن ادامه دهید، آن را نقش بر زمین خواهید کرد. این کار فقط برای هیولاهای بزرگ جواب می‌دهد. (وقتی که در حین یک ماموریت مجبور به شکار می‌شوید) در اطراف هیولا به سمت نقطه‌ای بالا دست بروید و سپس به سمت آن بپرید. حتما باید زمانی که در هوا هستید شروع به ضربه زدن به هیولا کنید و بر رویش سوار شوید.


A living Fossil Monster Hunter World Trophy Guide

A Living FossilMonster Hunter World Trophy guide Silver Medal

Capture a fish known as “the living fossil.”

یک ماهی به نام «A Living Fossil» را به دام بیندازید.

  • نام جانور: Petricanths
  • نوع: ماهی
  • مکان در نقشه: Rotten Vale
  • زمان خاصی از روز: فرقی ندارد
  • وسیله‌ی مورد استفاده برای گرفتن حیوان: قلاب ماهیگیری (Fishing Rod)
  • میزان حضور در محیط: کمیاب (حتی شاید مجبور شوید تا 1.5 ساعت نیز برای دیدنش صبر کنید)

توضیح: برای به‌دست آوردن این تروفی باید یک «Petricanths» را به صورت زنده اسیر کنید. این گونه، یک ماهی کمیاب و درخشان است. برای گرفتنش باید از قلاب ماهیگیری استفاده کنید. احتمال مشاهده‌ی این ماهی در نقشه‌ Rotten Vale و درون آب‌های شفاف و آبی‌رنگ بسیار بالاست. ممکن است در هر زمانی از روز و با انواع رنک یا درجه‌ی سختی ظاهر شود. برای آشنایی با ظاهر این ماهی و مکانش ویدیویی که در پایین قرار دادیم را مشاهده نمایید.

این ماهی شدیدا کمیاب است و اینطور نیست که با هربار جستجوی محل مورد نظر موفق به یافتن آن شوید. اگر با سر زدن به Rotten Vale ظاهر نشد، بهترین راه این است که هر دفعه، به نقشه Ancient Forest فست ترول کنید (Fast Travel) و بار دیگر به Rotten Vale برگردید. به این دلیل پیشنهاد می‌کنیم به Ancient Forest بروید که چون جانور مورد نیاز در تروفی «Snuggles for All» (باید یک جانور دیگر را اسیر کنید) فقط در این نقشه ظاهر خواهد شد؛ بنابراین با استفاده از این روش در وقت خود صرفه‌جویی خواهید کرد.

علاوه بر آن، جانور مورد نیاز برای تروفی «Bristles for All» نیز در مکانی مشابه با ماهی پتریکان ظاهر خواهد شد. این جانور نیز در پشت یک Mosswine که در آن نزدیکی قرار دارد ظاهر خواهد شد. پس در ابتدا پیش از آنکه Mosswine از ترس شما فرار کند او را بررسی کنید و سپس به جستجوی ماهی پتریکان بپردازید. اگر موفق نشدید، به Ancient Forest برای جستجوی جانور دیگر بروید و پس از آن بازگردید. (با استفاده از Fast Travel) گزارش شده است که جستجو برای ماهی تا 1.5 ساعت نیز طول کشیده است.

فست ترول کردن به کمپ‌ها موجب ریسپاون (ظاهر شدن) مجدد جانوران و ماهی‌ها نخواهد شد. برای بارگذاری مجدد هر چیزی باید به یک منطقه‌ی دیگر بروید و سپس بازگردید.


Snuggles for All Monster Hunter World Trophy GuideSnuggles for All Monster Hunter World Trophy guide Silver Medal

Capture a fluffy, snuggly creature.

یک موجود پشمالو و کوچک را به دام بیندازید.

  • نام جانور: Downy Crake
  • نوع: پرنده
  • مکان در نقشه: Ancient Forest و Wildspare Waste
  • زمان خاصی از روز: فرقی ندارد
  • وسیله‌ی مورد استفاده برای گرفتن جانور: تور شکار (Capture Net)
  • میزان حضور در محیط: شدیدا کمیاب (حتی شاید مجبور شوید تا 2 ساعت نیز برای دیدنش صبر کنید)

توضیح: برای بدست آوردن این تروفی شما باید یک پرنده‌ی کوچک و سفید به نام «Downy Crake» را به صورت زنده اسیر کنید. این پرنده فقط بر پشت Aptonothsها در منطقه‌ی Ancient Forest و یا بر پشت Apcerosها در Wildspire Desert دیده خواهند شد. (هر دو این حیوانات دایناسورهایی رام هستند) این پرنده در هر زمان از روز و با هر رنکی (رنک بالا و رنک پایین) ظاهر خواهد شد.

به منظور به دام انداختن این پرنده، شما حتما باید لباس استتار (Ghillie Mantle) را پوشید باشید. در غیر این صورت پرنده فرار می‌کند و شما نمی‌توانید او را به دام بیندازید. لباس Ghillie Mantle را در حالت عادی و با پیشروی در بخش داستانی دریافت خواهید کرد. شما می‌توانید این لباس را در یک کمپ و یا در جعبه‌ی آیتم‌هایی که در آسترا وجود دارد به Inventory خود بیفزایید.

به منظور آشنا شدن با ظاهر پرنده و مشاهده‌ی مکان دقیق آن، ویدیوی زیر را مشاهده نمایید. به شما توصیه می‌کنیم که با استفاده از گزینه‌ی Fast Travel بین دو منطقه‌ی Wildspire Desert و Ancient Forest جابه‌جا شوید. در اولین کمپ از هر منطقه، هیولاهایی که پرنده بر پشت آن‌ها ظاهر می‌شود، قابل مشاهده هستند. اگر موفق به یافتن پرنده در یک منطقه نشدید، به منطقه‌ی دیگر بروید و این کار را تا زمان به دام انداختن پرنده ادامه دهید. برای برخی کاربران پیدا کردن این پرنده تا دو ساعت نیز طول کشیده است، این موجودات بسیار کمیابند. (1% امکان اسپان شدن در بهترین حالت)

با استفاده از لباس Ghillie Mantle پرنده‌ مورد متوجه حضور شما نخواهد شد. در سمت عقب دایناسور قرار بگیرید و با استفاده از تور شکار یکی از پرنده‌های روی آن را اسیر نمایید. همچنین با نزدیک شدن به پرنده‌ها صدای «جیک جیک» آن‌ها را خواهید شنید.


Bristles for All Monster Hunter World Trophy GuideBristles for AllBazimag Monster Hunter World Trophy guide Silver Medal

Capture a stiff, bristly creature.

یک موجود سخت‌پوست و مودار را به دام بیندازید.

  • نام جانور: Bristly Crake
  • نوع: پرنده
  • مکان در نقشه: Ancient Forest و Wildspare Waste
  • زمان خاصی از روز: فرقی ندارد
  • وسیله‌ی مورد استفاده برای گرفتن جانور: تور شکار (Capture Net)
  • میزان حضور در محیط: شدیدا کمیاب (حتی شاید مجبور شوید تا 2 ساعت نیز برای دیدنش صبر کنید)

توضیح: برای کسب این تروفی شما باید یک پرنده سیاه و کوچک به نام «BristlyCrake» را پیدا کنید. این پرنده بر پشت Mosswineها می‌نشیند و در منطقه‌ی Rotten Vale پیدا می‌شود. (فقط در Rotten Vale، در هیچ منطقه دیگری وجود ندارد) این موجود در هر زمانی از روز و با هر لولی (Low Rank و High Rank) ممکن است دیده شود.

Bristly Crake شدیدا کمیاب است؛ البته در هربار جستجو دو منطقه وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را بررسی نمایید. برای این که به طور دقیق با مکان این پرنده و ظاهرش آشنا شوید، ویدیوی زیر را تماشا کنید. به هردو مکان در یکبار بررسی سر بزنید و اگر جانور در هیچ‌کدام از این دو نقطه نبود، به یک منطقه‌ی دیگر Fast Travel کرده (مانند Astera یا Wildspire) و سپس بازگردید. دقت داشته باشید که حتما باید به منطقه‌ی دیگری Fast Travel کنید و بازگردید؛ Fast Travel به کمپ‌های دیگر در منطقه‌ی Rotten Vale چاره‌ساز نیست.

دو نکته‌ی مهم: نکته اول اینکه در جستجو برای Bristly Crake پالیکو را به همراه خود نبرید. (در کمپ با گربه‌تان صحبت کنید و به او بگویید که همانجا بماند) نکته دوم این است که حتما لباس Ghillie Mantle را بر تن داشته باشید. با استفاده از این لباس، این پرنده‌ی کمیاب از شما نخواهد ترسید و فرار نمی‌کند. همچنین اگر پالیکو همراهتان باشد، او نیز امکان دارد Bristly Crakeها را بترساند. Ghillie Mantle شما را از دید پرنده پنهان می‌کند و بدین ترتیب آن‌ها متوجه حضورتان نخواهند شد. در نهایت به پرنده نزدیک شده و با استفاده از تور شکار (Capture Net) این موجود کمیاب را اسیر نمایید.


Rainbow Bright Monster Hunter World Trophy GuideRainbow BrightBazimag Monster Hunter World Trophy guide Silver Medal

Capture a creature that glitters like a rainbow.

موجودی که همانند یک رنگین‌کمان می‌درخشد را به دام بیندازید.

  • نام جانور: Prism Hercudrome
  • نوع: حشره؛ بر روی درختان زندگی می‌کند
  • مکان در نقشه: Ancient Forest (همچنین احتمال دارد در مناطق دیگر نیز وجود داشته باشد)
  • زمان خاصی از روز: تنها موقع غروب و سحر؛ گرگ و میش (در طول روز یا شب دیده نمی‌شود)
  • وسیله‌ی مورد استفاده برای گرفتن جانور: تور شکار (Capture Net)
  • میزان حضور در محیط: به‌ وفور دیده می‌شود

توضیح: برای کسب این تروفی/اچیومنت شما باید «Prism Hercudrome» را با استفاده از تور شکار به دام بیندازید. این حشره‌ی کوچک بر روی برخی از درختان زندگی می‌کند و تنها در غروب و صبح‌دم ظاهر می‌شود. هنگام طلوع یا غروب آفتاب، یک آیکون به شکل خورشید گوشه‌ی بالا و سمت چپ تصویر ظاهر شده و شروع به چشمک زدن می‌کند. تنها در همین زمان، این حشره‌ی کوچک در مکان‌های خاصی از محیط بازی قابل مشاهده است. به منظور آشنایی بهتر با ظاهر این حشره و مکان زندگی‌اش ویدیوی زیر را مشاهده نمایید. این حشره هم در Low Rank و هم در High Rank مشاهده خواهد شد.

تور شکار (Capture Net) به صورت خودکار و از ابتدای بازی در Inventory موجود است. آن را Equip کرده و به محض مشاهده‌ی Prism Hercudrome آن را به سمت حشره شلیک نمایید. پس از آن قادر خواهید بود که از این حشره به عنوان حیوان خانگی در اتاقتان در آسترا نگهداری کنید.


Commissioned Work Monster Hunter World Trophy GuideCommissioned Workراهنمای تروفی‌های بازی Monster Hunter World مدال برنزی

Obtain 100,000 research points.

 100000 Research Point بدست آورید.

توضیح: Research Point یا امتیاز تحقیقاتی زمانی به شما داده می‌شود که رد یک هیولا را بیابید، ماموریت‌های Bounty را تکمیل نمایید یا آیتم‌های مخصوص تحقیقاتی (دو نوع گیاه خاص در هر منطقه) را جمع‌آوری نمایید. پیدا کردن رد یک هیولا مطمئن‌ترین راه برای این کار است، با پیدا کردن هر مسیر، 10 الی 20 امتیاز دریافت خواهید کرد. به طور عادی، زمانی که عدد Hunter Rank شما به 100 برسد، طبیعتا باید صدهزار Research Point نیز بدست آورده باشید.

نکته‌ی مهم این که نیاز نیست تمام این صدهزار امتیاز را نگه دارید، شما اجازه دارید که آن‌ها را خرج کنید. بازی به صورت کلی تمام Research Point کسب شده توسط شما را محاسبه می‌کند. بنابراین اگر 80000 امتیاز را خرج کرده باشید، سپس 20000تای دیگر بدست بیاورید، این تروفی را کسب خواهید کرد.


Bourgeois Hunter Monster Hunter World Trophy GuideBourgeois HunterBazimag Monster Hunter World Trophy guide Bronze Medal

Possess 1,000,000 zenny.

1 میلیون Zenny را به طور کامل در اختیار داشته باشید

توضیح: Zenny واحد پول در بازی Monster Humter World است. پس از پایان بخش داستانی بازی، شما به‌راحتی می‌توانید با انجام هر کوئست بیش از ده‌هزار Zenny را بدست آورید و یا حتی اگر جوایز حاصل از انجام هر کوئست را بفروشید، ممکن است این میزان حتی به پنجاه‌هزار Zenny نیز برسد. جمع کردن 1 میلیون زِنی ممکن است در ابتدا دشوار به نظر برسد اما احتمالا با طی کردن مسیر بازی و رسیدنِ Hunter Rank به 100، این تروفی را کسب خواهید کرد. دقت کنید که برای این تروفی شما باید حتما 1 میلیون زِنی را در Inventory خود داشته باشید.

به یاد داشته باشید که شما می‌توانید در هر زمانی آیتم‌های بدست آمده از هیولاها را به فروش برسانید. از این طریق، می‌توانید مقدار زیادی پول بدست بیاورید. برای انجام این کار باید به فروشگاه بازی یا Provision Stockpile در آسترا مراجعه نمایید. با NPC این مکان صحبت کنید، بر روی «Sell» کلیک نمایید، سپس «From Item Box» را انتخاب کرده و دکمه R2 را فشار دهید تا بین منوی Crafting Ingredients و Monster Materials جابه‌جا شوید. پس از تمام کردن بخش داستانی، پول درآوردن بسیار راحت خواهد بود پس لازم نیست نگرانش باشید. پس از اتمام این بخش، تنها چند کوئست برای کسب 1 میلیون زنی نیاز است.

اما به لطف یکی از کابران بازی (Ualone) یک ترفند ساده‌تر برای پول درآوردن در Monster Hunter World وجود دارد:

  1. ابتدا بازی را به صورت دستی ذخیره کنید.
  2. سپس همه‌چیز زا بفروشید تا به 1 میلیون زِنی برسید.
  3. سپس مستقیما بازی را از را داشبورد PS4 ببندید.
  4. دوباره بازی را اجرا کنید؛ در این هنگام بازی از لحظه‌ای که فروش را شروع کرده بودید، از سر گرفته خواهد شد.

اگر تمایل دارید با امنیت بیشتری این کار ارانجام دهید، سیو خود را بر روی Cloud یا یک حافظه‌ی USB خارجی کپی کنید.


Impregnable Defense Monster Hunter World Trophy GuideImpregnable DefenseMonster Hunter World Trophy guide Bronze Medal

Obtain five highly rare pieces of armor.

5 قطعه زره از دسته‌ی Highly Rare (بسیار کمیاب) جمع‌آوری نمایید.

توضیح: درجه‌ی کمیابی 8 (به رنگ نارنجی) بالاترین میزان کمیابی در میان زره‌های بازی است. برای کسب این تروفی شما باید پنج قطعه از این دسته زره را نزد اهنگر (Smithy) در آسترا بسازید.

هنگامی که در پایان بخش داستانی «اژدهایان باستانی» (The Elder Dragons)  را از بین می‌برید، این زره‌ها در فهرست Crafting قابل مشاهده خواهند بود. در کل پنج مجموعه زرهِ Highly Rare در بازی وجود دارد (چون تعداد اژدهایان باستانی پنج عدد است). هر پنج مجموعه از پنج بخش مجزا تشکیل شده است. پس در مجموع می‌توانید 25 قطعه زرهِ بسیار کمیاب بسازید؛ همچنین چند قطعه‌ی اضافی دیگر وجود دارند که تک هستند و به مجموعه‌ای تعلق ندارند، همانند «Dragonking» که قطعه‌ای مربوط به کلاهخود است.

زمانی که در حین شکار 50 اژدهای باستانی برای تروفی/اچیومنت «Elderslayer» هستید، بیشتر از 5 قطعه زره مورد نیاز بدست خواهید آورد.


Power is Everything Monster Hunter World Trophy GuidePower is EverythingMonster Hunter World Trophy guide Bronze Medal

Obtain five highly rare weapons.

5 اسلحه از دسته‌ی Highly Rare (بسیار کمیاب) جمع‌آوری نمایید.

توضیح: درجه‌ی کمیابی 8 (به رنگ نارنجی) بالاترین میزان کمیابی در میان اسلحه‌های بازی است. برای کسب این تروفی شما باید پنج قطعه از این دسته زره را نزد اهنگر (Smithy) در آسترا بسازید. در ابتدا شما باید چند اسلحه را در حالت پایه و اصلی بسازید، سپس هر قسمت از آن را آپگرید نمایید. با هربار آپگرید، درجه‌ی کمیابی به اندازه‌ی یک عدد بالا می‌رود. پس از پایان بخش داستانی، مجموعه‌ی اسلحه‌های پایه‌ی شما Highly Rare خواهند بود پس تنها نیاز است که یک یا دوبار آپگرید بر روی آن‌ها انجام دهید تا به درجه‌ی کمیابی 8 برسند.

برای آپگرید نهایی، به قطعاتی که از اژدهای باستانی بدست می‌آید نیاز دارید. برای کسب تروفی «Elderslayer» باید 50 اژدهای باستانی را از پای دربیاورید؛ اگرچه برای آپگرید سلاح‌هایی که درجه‌ی کمیابی پایین‌تری دارند بایستی تعداد بیشتری اژدها از بین ببرید.

زمانی که قصد دارید Miniature Crownها و Giant Crownها را بدست بیاورید، مجبورید که هر اژدها را برای دفعات زیادی فارم کنید؛ بنابراین نباید در جمع‌آوری قطعات مورد نیاز برای این پنج اسلحه مشکل زیادی داشته باشید. این در مقایسه با تروفی مربوط به زره که در بالا توضیح دادیم، زمان بسیار بیشتری می‌طلبد؛ زیرا برای هربار آپگرید کردن اسلحه‌ها به قطعات مختلفی نیاز خواهید داشت. تمام این قطعات از طریق کشتن هیولاهای بزرگ بدست می‌آیند.


Movin On Up Monster Hunter World Trophy Guide

Movin' On UpMonster Hunter World Trophy guide Bronze Medal

Move into an upgraded room.

وارد یک اتاق آپگرید شده شوید.

توضیح: با پیشروی در بخش داستانی، به طور خودکار یک اتاق آپگرید شده را آنلاک خواهید کرد. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که جواز لازم برای انجام ماموریت‌های 7 ستاره را به‌دست آورده باشید. به سمت خانه خود (Living Quarters) در آسترا بروید. (آن‌ها را در طبقه پایین نزدیک Tradeyard خواهید یافت) داخل خانه با Housekeeper صحبت کنید. اکنون گزینه‌ای با عنوان «Move to a New Room» را مشاهده خواهید کرد. با آن موافقت کنید تا تروفی را به‌دست بیاورید.


First Friends Monster Hunter World Trophy GuideFirst FriendsMonster Hunter World Trophy guide Bronze Medal

Befriend your first Tailraider.

با اولین Tailraider خود دوست شوید

توضیح: هنگامی که مشغول کوئست‌های Expedition هستید، پالیکوهایی (همان گربه‌ها) به صورت تصادفی در مپ وجود خواهند داشت. آن‌ها ممکن است در هر منطقه‌ای ظاهر شوند. نقشه را باز کنید و به دنبال آیکون «Palicos» بگردید. (مطمئن باشید که همه‌ی آیکون‌ها فعال باشند و از هیچ فیلتری استفاده نکرده باشید) بر روی نقشه به مکان یک پالیکو بروید و آن‌ا قبول می‌کنند که در این کوئست شما را همراهی کنند (به اصطلاح دوستِ Tailraider شما باشند. آن‌ها به صورت تصادفی اسپان خواهند شد و ممکن است همیشه در یک مکان خاص نباشند؛ اما آن‌ها از ابتدا تا انتهای بازی اسپان خواهند شد.

همچنین در بالای سر آن‌ها یک نقطه‌ی سبز رنگ مشاهده خواهید کرد و به این ترتیب می‌توانید هرکدام از آن‌ها را که در نزدیکی شما هستند پیدا کنید. تنها کافی است که یک کوئست Expedition را آغاز کرده و به جستجو در مپ بپردازید. راه دیگر این است که میان مپ‌های مختلف Fast Travel کنید و در جستجوی آیکون Palicos باشید. پالیکوهای Tailraider معمولا در مکان‌های ساکت و مخفی پیدا خواهند شد. آن‌ها ممکن است با اسامی مختلفی همانند «A Lister Palico» یا «Kirby» یافت شوند. لازم نیست که با آن‌ها صحبت کنید؛ تنها به پلیکوی موردنظر نزدیک شود، سپس او شما را همراهی خواهد کرد.


Bosom Buddies Monster Hunter World Trophy GuideBosom BuddiesMonster Hunter World Trophy guide Bronze Medal

Become fully proficient with any Palico Gadget.

در استفاده از یک گجت پالیکوها مهارت کامل بدست بیاورید.

توضیح: لول یک گجتِ پالیکویتان (برای مثال Vigorwasp Spray) را به عدد 10 برسانید. پالیکو یا همان گربه‌ی شما، به طور خودکار و پس از کمی پیشروی در بخش داستانی مجهز به گجت Vigorwasp Spray خواهد شد، نگران نباشید، این مرحله را از دست نخواهید داد. تنها به بازی کردن ادامه دهید و این تروفی را در هنگام انجام ماموریت‌های 5 ستاره یا 6 ستاره به‌دست خواهید آورد. در پایان هر ماموریت، در بخشی که نتایج آن ماموریت را نشان می‌دهد قادر خواهید بود که لول فعلی گجت را مشاهده کنید. لول 10 بالاترین میزان مهرات است. به طور خودکار با انجام هر ماموریت، لول مهارت نیز افزایش پیدا خواهد کرد، لازم نیست برای آن کار خاصی انجام دهید.


Monster phd Monster Hunter World Trophy GuideMonster Ph.D.Bazimag Monster Hunter World Trophy guide Silver Medal

Research everything about almost every monster.

درباره‌ی تمامی هیولاها به طور کامل تحقیق کنید

توضیح: برای کسب این تروفی شما باید ماموریت‌های Research را درباره‌ تمام هیولاهای بزرگ به پایان برسانید. ماموریت Research به این صورت انجام می‌شود که شما یک هیولا را ردیابی کرده و سپس آن را شکار می‌کنید. (بهترین کار این است که آن‌ها را زنده اسیر کنید، برای فهم بهتر موضوع به تروفی «Capture Po» مراجعه نمایید) برای مشاهده‌ روند پیشرفت خود، به Ecological Research Center در آسترا بروید. Botanistها (گیاه‌شناسان) را در Trade Yard خواهید یافت. هر هیولا دارای لول‌های متعددِ تحقیقاتی مخصوص به خود است. با یافتن ردهای بیشتر از یک هیولا و کشتن آن برای دفعات بیشتر، شما قادرید لول او را افزایش دهید.

باید برای انواع مختلف هر هیولا (اعم از Low Rank و High Rank) به طور کامل ماموریت Research را انجام دهید. با پیشروی در مراحل داستانی و کسب مجوز انجام ماموریت‌های 6 ستاره، انواع مخصوصی از هر هیولا که دارای رنک بالا هستند، آنلاک خواهند شد. حتی تعدادی از هیولاهای پایان بازی نیز تنها در رنک بالا ظاهر می‌شوند و به هیچ وجه دارای انواع رنک پایین نیستند. باز هم اشاره می‌کنیم، تمام این‌ نکات در Ecological Research Center قابل پیگیری هستند.

در نقشه‌ی بازی با فشردن دکمه مربع، قادر خواهید بود بین Expeditionهای Low Rank و High Rank جابه‌جا شوید. (تنها پس از کسب جواز لازم برای انجام ماموریت‌های 6 ستاره)


Temper Temper Monster Hunter World Trophy GuideTemper Temperراهنمای تروفی‌های بازی Monster Hunter World مدال برنزی

Hunt your first tempered monster.

اولین هیولای وحشی‌شده‌ را شکار کنید

توضیح: به تروفی بعدی «Indomitable» مراجعه نمایید.


Indomitable Monster Hunter World Trophy GuideIndomitableBazimag Monster Hunter World Trophy guide Silver Medal

Hunt 50 tempered monsters.

50 هیولای وحشی‌شده را شکار کنید

توضیح: شما قادرید در حین انجام تروفی‌های High Rank (+6 ستاره)، رد آبی‌رنگ هیولاها را پیدا کنید. آن‌ها را بررسی کنید تا شاید ماموریت مربوط به یک هیولای وحشی‌شده فعال شود. زمانی که این Investigation را فعال کنید، یک اعلان در سمت راست صفحه ظاهر خواهد شد. اکنون به آسترا برگردید و با NPC که در Research Center وجود دارد صحبت کنید. به منوی Investigations بروید و اگر این Investigation مربوط به اولین ماموریت هیولای وحشی‌شده باشد، یک ویدیوی آموزشی کوتاه را مشاهده خواهید کرد.

هیولاهای وحشی‌شده (Tempered Monsters) معمولا وحشی‌‌ترین عضو از گونه‌ی خود هستند. هیولاهای وحشی‌شده رفتار جنون‌آمیزی از خود نشان می‌دهند، با شکست دادن هرکدام از ‌آن‌ها آیتم‌هایی دراپ خواهند شد که برای ساخت مواد تقویت کننده بسیار مفیدند. اگر فکر می‌کنید که برای این چالش آماده‌اید، جوایزی که از انجامش به‌دست خواهد آمد کاملا به خطر کردن برای مبارزه با این هیولاها می‌ارزد.

شانس فعال کردن یک Investigation که متعلق به یک هیولای وحشی‌شده باشد، با پیدا کردن رد مربوط به این هیولاهای خاص (آبی‌رنگ) افزایش خواهد یافت.

در هنگام انتخاب Investigationها، آن‌هایی که مربوط به یک هیولای وحشی‌شده باشند دارای زمینه بنفش هستند و آیکون جوایز آن نیز بنفش خواهند بود. 50تا از این ماموریت‌ها را انجام دهید و هیولاها را با موفقیت بکشید و یا اسیر نمایید. هر هیولا را می‌توانید برای چندبار از بین ببرید. (این کار را حتما باید انجام دهید زیرا 50 هیولا در بازی وجود دارد) پس برای انجام این کار وقت بگذارید و هرکدام را چندبار انجام دهید.

هنگامی که Investigationهای هیولاهای وحشی‌شده به پایان رسید، به یک Expedition در مپِ High Rank بروید تا ردهای آبی بیشتری پیدا کنید. محض اطلاعتان، هیولاهای وحشی‌شده در Expeditionها ظاهر نخواهند شد و تنها ردشان قابل مشاهده است. تنها از طریق کوئست‌های Investigation این نوع از هیولاها را ملاقات خواهید کرد.

نکته: این تروفی و تروفی «Temper Temper» تنها در صورت باز کردن انتهای منوی Investigation بدست خواهند آمد؛ نه با کشتن هیولاها.


Miniture Crown Monster Hunter World Trophy GuideMiniture CrownMonster Hunter World Trophy guide Bronze Medal

Record your first miniature crown in your hunting log.

اولین Miniture Crown را در کارنامه‌ی شکارچی‌گری خود ثبت کنید

توضیح: راهنمای کسب تروفی «Miniature Crown Master» را مشاهده کنید.


Miniature Crown Collector Monster Hunter World Trophy GuideMiniture Crown CollectorBazimag Monster Hunter World Trophy guide Silver Medal

Obtain a miniature crown for 10 or more monsters in your hunting log.

Miniature Crown مختص به 10 هیولا یا بیشتر را به کارنامه‌ی شکارچی‌گری خود بیفزایید.

توضیح: راهنمای کسب تروفی «Miniature Crown Master» را مشاهده کنید.


Miniture Crown Master Monster Hunter World Trophy Guide

Miniture Crown MasterBazimag Monster Hunter World Trophy guide Gold Medal

Obtain a miniature crown for almost every monster in your hunting log.

یک Miniature Crown از تقریبا هر هیولای موجود در بازی را به کارنامه‌ی شکارچی‌گری خود بفزایید.

توضیح: Miniature Crownها یا Golden Giant Crownها زمانی بدست می‌آیند که یک هیولا با اندازه‌ی 20 تا 25 درصد بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از نوع معمولش را زنده اسیر کنید و یا بکشید.

هر هیولا ممکن است در اندازه‌های مختلفی ظاهر شود. این اتفاق به صورت کاملا تصادفی رخ می‌دهد؛ اگرچه بسیاری از ماموریت‌های داستانی، کوئست‌های آرنا و کوئست‌های اختیاری دارای هیولاهایی با اندازه ثابت هستند و هرگز یک کراون دراپ نخواهند کرد. بنابراین برای کسب این تروفی تنها باید کوئست‌های Investigation را بازی کنید.

  • با کشتن هیولایی که تقریبا 25 درصد از اندازه‌ی عادی خود کوچکتر باشد، یک Miniature Crown طلایی بدست خواهید آورد.
  • با کشتن هیولایی که تقریبا 25 درصد از اندازه‌ی عادی خود بزرگتر باشد، یک Giant Crown طلایی بدست خواهید آورد.

تنوع در اندازه‌ی هیولاها معمولا به نوع ماموریت‌های Investigation بستگی دارد. کراون‌های طلایی معمولا در Investigationهایی که 15 دقیقه طول می‌کشند و یا تنها یک بار اجازه مردن شدن دارید بیشتر دراپ خواهند شد. Investigationهایی که در آن‌ها هیولای وحشی‌ شده یا 3 هیولا وجود داشته باشند نیز شانس بالایی برای دراپ کردن گلدن کراون دارند. تنها بر روی این انواع Investigations تمرکز کنید.

در ماموریت‌های داستانی (و بیشتر کوئست‌های اختیاری یا آرنا) اندازه‌ی هیولاها ثابت است، پس هرگز با انجام این ماموریت‌ها گلد کراون پیدا نخواهید کرد. تنها همان هیولا را (از طریق Investigationهای 15 دقیقه‌ای/1 بار Faint شدن) دائما بکشید تا شانس و اقبال به شما رو کند. این تروفی تلاش زیادی می‌طلبد اما دستیابی به آن در راه رسیدن به Rank Hunter شماره 100 بسیار محتمل است.

با رفتن به مرکز تحقیقات اکولوژیک (Ecological Research Center) واقع در آسترا می‌توانید انواع کراون‌هایی که بدست آورده‌اید را ببینید. با Chief Ecologist صحبت کنید و راهنمای Monster Field Guide را ملاحظه نمایید. هنگامی که در فهرست هیولاها پایین می‌آیید کلمات «Largest» و «Smallest» مشخص شده‌اند. در سمت چپ هرکدام، آیکون کراون نشان داده شده است، مطمئن باشید که به رنگ طلایی باشد. (نقره‌ای محاسبه نخواهد شد) اگر هم هیچ آیکونی در کار نباشد، شما هیولای مورد نظر را در شرایط مخصوصش شکست نداده‌اید.

توجه داشته باشید: Miniature Crownها، برخلاف Giant Crownها، تنها به صورت طلایی دراپ خواهند شد. (مینیاتور کراون نقره‌ای وجود ندارد) به همین دلیل، آن‌ها از جایانت کراون‌ها (که به صورت نقره نیز دراپ می‌شود) کمیاب‌ترند. پس به طور کلی شانس بدست آوردن مینیاتور کراون در مقایسه با گلدن جایانت کراون می‌تواند بسیار کمتر باشد. ‌آن‌ها شدیدا کمیاب هستند. (گزارش شده است که حتی پس از 120 ساعت بازی نیز یک کاربر هیچ مینیاتور کراونی کسب نکرده)

در بازی 30 نوع هیولا وجود دارد؛ اگرچه Zorah Magdaros و Xeno’jiiva همیشه در یک اندازه مشاهده خواهند شد، زیرا هیولاهای بخش داستانی هستند. به همین دلیل است که در توصیف این تروفی عبارت «تقریبا هر هیولا» به چشم می‌خورد. باید از هر هیولایی (28 هیولا) که کراون دراپ می‌کند، دوتا جمع کنید. (در مجموع 56 کراون)


Giant Crown Monster Hunter World Trophy GuideGiant CrownMonster Hunter World Trophy guide Bronze Medal

Record your first giant crown in your hunting log.

اولین Giant Crown را در کارنامه‌ی شکارچی‌گری خود ثبت کنید.

توضیح:  برای کسب این تروفی یک کراون نقره‌ای نیز کافی است، لازم نیست همانند تروفی‌های دیگر حتما کراون طلایی بدست بیاورید.

راهنمای کسب تروفی «Giant Crown Master» را مشاهده کنید.


Giant Crown Collector Monster Hunter World Trophy GuideGiant Crown CollectorBazimag Trophy guide Silver Medal

Obtain a GOLD giant crown for 10 or more monsters in your hunting log.

Gold Giant Crown مختص به 10 هیولا یا بیشتر را به کارنامه‌ی شکارچی‌گری خود بیفزایید.

توضیح: راهنمای کسب تروفی «Giant Crown Master» را مشاهده کنید.


Giant Crown Master Monster Hunter World Trophy GuideGiant Crown MasterBazimag Monster Hunter World Trophy guide Gold Medal

Obtain a GOLD giant crown for almost every monster in your hunting log.

یک Gold Giant Crown از تقریبا هر هیولای موجود در بازی را به کارنامه‌ی شکارچی‌گری خود بفزایید.

 توضیح: Miniature Crownها یا Golden Giant Crownها زمانی بدست می‌آیند که یک هیولا با اندازه‌ی 20 تا 25 درصد بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از نوع معمولش را زنده اسیر کنید و یا بکشید.

هر هیولا ممکن است در اندازه‌های مختلفی ظاهر شود. این اتفاق به صورت کاملا تصادفی رخ می‌دهد؛ اگرچه بسیاری از ماموریت‌های داستانی، کوئست‌های آرنا و کوئست‌های اختیاری دارای هیولاهایی با اندازه ثابت هستند و هرگز یک کراون دراپ نخواهند کرد. بنابراین برای کسب این تروفی تنها باید کوئست‌های Investigation را بازی کنید.

  • با کشتن هیولایی که تقریبا 25 درصد از اندازه‌ی عادی خود کوچک‌تر باشد، یک Miniature Crown طلایی به‌دست خواهید آورد.
  • با کشتن هیولایی که تقریبا 25 درصد از اندازه‌ی عادی خود بزرگ‌تر باشد، یک Giant Crown طلایی به‌دست خواهید آورد.

تنوع در اندازه‌ی هیولاها معمولا به نوع ماموریت‌های Investigation بستگی دارد. کراون‌های طلایی معمولا در Investigationهایی که 15 دقیقه طول می‌کشند و یا تنها یک بار اجازه مردن شدن دارید بیشتر دراپ خواهند شد. Investigationهایی که در آن‌ها هیولای وحشی‌ شده یا سه هیولا وجود داشته باشند نیز شانس بالایی برای دراپ کردن گلدن کراون دارند. تنها بر روی این نوع Investigations تمرکز کنید.

در ماموریت‌های داستانی (و بیشتر کوئست‌های اختیاری یا آرنا) اندازه‌ی هیولاها ثابت است پس هرگز با انجام این ماموریت‌ها گلد کراون پیدا نخواهید کرد. تنها همان هیولا را (از طریق Investigationهای 15 دقیقه‌ای/1 بار Faint شدن) دائما بکشید تا شانس و اقبال به شما رو کند. این تروفی تلاش زیادی می‌طلبد اما دستیابی به آن در راه رسیدن به Rank Hunter شماره 100 بسیار محتمل است.

با رفتن به مرکز تحقیقات اکولوژیک (Ecological Research Center) واقع در آسترا می‌توانید انواع کراون‌هایی که بدست آورده‌اید را ببینید. با Chief Ecologist صحبت کنید و راهنمای Monster Field Guide را مشاهده نمایید. هنگامی که در فهرست هیولاها پایین می‌آیید کلمات «Largest» و «Smallest» مشخص شده‌اند. در سمت چپ هرکدام، آیکون کراون نشان داده شده است، مطمئن باشید که به رنگ طلایی باشد، نقره‌ای محاسبه نخواهد شد. اگر هم هیچ آیکونی در کار نباشد، شما هیولای مورد نظر را در شرایط مخصوصش شکست نداده‌اید.

توجه داشته باشید: Miniature Crownها، برخلاف Giant Crownها، تنها به صورت طلایی دراپ خواهند شد. (مینیاتور کراون نقره‌ای وجود ندارد) به همین دلیل، آن‌ها از جایانت کراون‌ها (که به صورت نقره نیز دراپ می‌شود) کمیاب‌ترند. پس به طور کلی شانس بدست آوردن مینیاتور کراون در مقایسه با گلدن جایانت کراون می‌تواند بسیار کمتر باشد. ‌آن‌ها شدیدا کمیاب هستند. (گزارش شده است که حتی پس از 120 ساعت بازی نیز یک کاربر هیچ مینیاتور کراونی کسب نکرده)

در بازی 30 نوع هیولا وجود دارد؛ اگرچه Zorah Magdaros و Xeno’jiiva همیشه در یک اندازه مشاهده خواهند شد، زیرا هیولاهای بخش داستانی هستند. به همین دلیل است که در توصیف این تروفی عبارت «تقریبا هر هیولا» به چشم می‌خورد. باید از هر هیولایی (28 هیولا) که کراون دراپ می‌کند، دوتا جمع کنید. (در مجموع 56 کراون)


Capture Novice Monster Hunter World Trophy GuideCapture Noviceراهنمای تروفی‌های بازی Monster Hunter World مدال برنزی

Capture your first monster.

برای اولین بار یک هیولا را به صورت زنده اسیر کنید.

توضیح: راهنمای کسب تروفی بعدی «Capture Pro» را مشاهده کنید.


Capture Pro Monster Hunter World Trophy GuideCapture ProMonster Hunter World Trophy guide Silver Medal

Capture 50 monsters.

50 هیولا را به صورت زنده اسیر کنید.

توضیح: در ابتدا باید جواز لازم برای انجام ماموریت‌های 3 ستاره را کسب کنید. (با پیشروی در بخش داستانی به طور خودکار این اتفاق رخ خواهد داد) سپس با مردی به نام «Smart Biologist» در آسترا صحبت کنید. او را در کنار محققان دیگر، نزدیک به دروازه‌ی خروجی خواهید یافت. (از پله‌های آسترا پایین بروید، سمت چپ Resource Center) در بالای سر این مرد یک علامت تعجب زردرنگ دیده می‌شود. پس در پایین پله‌ها هرکس که این علامت را در بالای سر داشت Smart Biologist خواهد بود. او به شما یک ماموریت 2 ستاره به نام «Snatch the Snatcher» محول خواهد کرد. این یک ماموریت آموزشی است که به شما یاد می‌دهد چطور به جای کشتن یک هیولا او را به صورت زنده اسیر کنید.

برای به دام انداختن یک هیولا باید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • تا زمانی که هیولا لنگ بزند به او ضربه وارد کنید (این نشان می‌دهد که مقدار سلامت هیولا پایین است؛ در صورت مشاهده‌ی لنگ زدن هیولا حمله کردن را متوقف کنید)
  • هیولا را به دام بیندازید؛ مثلا وقتی هیولایی که لنگ می‌زند سعی دارد به سمت آشیانه‌اش فرار کند، بدوید تا در مقابلش قرار بگیرید سپس چند Shock Trap بر سر راهش قرار دهید تا توسط آن‌ها به دام بیفتد.
  • از یک Tranquilizer برای اسیر کردن هیولای زنده استفاده کنید. (با استفاده از کمان، Tranquilizer را به سمتش شلیک کرده، با استفاده از یک سلاح Melee باید «Tranq Bombs» را به سمت صورت هیولا پرتاب کنید.

شما می‌توانید Tranq Bombs و انواع تله‌ها را بسازید. همچنین ماموریت‌هایی در بازی وجود دارد که تله‌های مهم و Tranquilizers در کمپ‌ها، از طریق تعدادی Item Box به شما داده می‌شود.


Elderslayer Monster Hunter World Trophy GuideElderslayerMonster Hunter World Trophy guide Bronze Medal

Slay 50 elder dragons.

50 اژدهای باستانی را از بین ببرید.

توضیح: اژدهایان باستانی قدرتمندترین هیولاهای بازی هستند؛ هم در انتهای بخش داستانی بازی و هم پس از آن با این موجودات روبه‌رو خواهید شد. (ماموریت‌های هشت ستاره) Kirin در میانشان یک استثنا است. با او در یک ماموریت پنج ستاره روبه‌رو خواهید شد و کشتنش از بقیه آسان‌تر است.

شش اژدهای باستانی متفاوت در بازی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را بکشید:

شما باید تا زمانی که 50 بار این هیولاها را بکشید به فارم کردنشان ادامه دهید. توجه داشته باشید اژدهایان باستانی را به صورت زنده نمی‌توان اسیر کرد، آن‌ها را حتما باید بکشید.

پس از اتمام بخش داستانی شما قادرید ماموریت‌های قدیمی مربوط به این بخش را دوباره بازی کنید. اژدهایان باستانی همچنین موجب می‌شوند که ماموریت‌های Investigations آزاد شوند یا می‌توانید با استفاده از SOS Flare به صورت آنلاین دنبال یک کوئست گردید. آسان‌ترین گزینه، کشتن Kirin در کوئست پنج ستاره‌اش است.

 توصیه می‌کنم که تا پایان بخش داستانی به فارم کردن Kirin در ماموریت پنج ستاره‌اش ادامه دهید و در انتهای بخش داستانی آسان‌ترین را برای کشتن انتخاب کنید. اگر تیمی متشکل از چهار بازیکن که به خوبی مجهز شده‌اند داشته باشید، با احتساب زمان مربوط به لودینگ، هربار فارم کردن این اژدها حدود 10 دقیقه طول می‌کشد. در بهترین حالت ممکن، ظرف مدت 8.5 ساعت کشتن 50 اژدها به درازا می‌انجامد. همچنین در نظر داشته باشید که به منظور کسب تروفی‌های دیگر همانند «Impregnable Defense» و «Power is Everything» باید بقیه‌ی اژدهاها را نیز از بین ببرید تا مواد اولیه لازم برای ساخت زره‌ها و اسلحه‌های با رنک بالا فارم شوند.

در اصل Zorah Magdaros نیز یک اژدهای باستانی محسوب می‌شود اما او را نمی‌توان کشت، پس برای این تروفی محاسبه نخواهد شد. (شما در طول ماموریت‌های داستانی بازی دو بار با او مبارزه می‌کنید اما در پایان او فرار خواهد کرد)


Monster Slayer Monster Hunter World Trophy GuideMonster SlayerMonster Hunter World Trophy guide Bronze Medal

Hunt 100 large monsters.

100 اژدهای بزرگ را شکار کنید.

توضیح: راهنمای کسب تروفی «Monster Hunter» را مشاهده نمایید.


Monster Hunter World Trophy Guide

Monster HunterBazimag Trophy guide Silver Medal

Hunt 500 large monsters.

500 اژدهای بزرگ را شکار کنید.

توضیح: هیولاهای بزرگ همان‌هایی هستند که می‌توان ردشان را گرفت و آن‌ها را کشت. برای اطلاعات بیشتر در این مورد به راهنمای کسب تروفی «Monster Ph.D.» مراجعه کنید.

در طول تمام قرارداد‌های اصلی و اختیاری شما به شکار هیولاهای بزرگ خواهید پرداخت. همچنین برخی از آن‌ها تنها بخشی از هر قرارداد خواهند بود. هر زمان که بخواهید با انجام Expedition قادر به فارم کردن آن‌ها خواهید بود. هر زمان که دوباره وارد یک مپ شوید آن‌ها نیز رسپاون خواهند شد و از همان مسیر همیشگی رفت‌و‌آمد خواهند کرد.

در انتهای مسیر دستیابی به Rank Hunter 100 احتمالا این تروفی را نیز کسب خواهید کرد که شدیدا هم زمان‌بر است. همچنین پس از اتمام بخش داستانی، قادرید که در گروه‌های چهار نفره هیولاهایی که دارای رنک پایین هستند را از بین ببرید. پس از آن می‌توانید مرتبا به پاکسازی مپ‌ها  بپردازید.


Help Monster Hunter World Trophy GuideHELP!Monster Hunter World Trophy guide Bronze Medal

Fire an SOS flare for the first time.

 

برای اولین بار در بازی یک SOS Flare شلیک کنید.

*تروفی آنلاین*

توضیح: هنگامی که در یک کوئست یا Expedition هستید، دکمه Option را فشار دهید، R1 را بزنید و بر روی گزینه «Fire SOS Flare» کلیک کنید. برای انجام این کار باید آنلاین و به سرورهای بازی متصل باشید.


I Am The Reinforcements Monster Hunter World Trophy GuideI Am The ReinforcementsMonster Hunter World Trophy guide Bronze Medal

Respond to an SOS flare, and help complete 10 quests.

به 10 SOS Flare پاسخ دهید و کوئست مربوط به آن‌ها را تکمیل نمایید.

*تروفی آنلاین*

توضیح: به Quest Board بروید و به ترتیب این گزینه‌ها زیر را انتخاب نمایید: «Join a Quest»، «Respond to SOS». 10 کوئست را با موفقیت به همین شکل انجام دهید.


Hunters United Forever Monster Hunter World Trophy GuideHunters UnitedMonster Hunter World Trophy guide Bronze Medal

Complete a quest via multiplayer.

از طریق بخش چندنفره یک کوئست را به اتمام برسانید.

*تروفی آنلاین*

توضیح: راهنمای کسب تروفی «Hunters United Forever» را مشاهده نمایید.


Hunters United Forever Monster Hunter World Trophy GuideHunters United Foreverراهنمای تروفی‌های بازی Monster Hunter World مدال برنزی

Complete 100 quests via multiplayer.

از طریق بخش چندنفره 100 کوئست را به اتمام برسانید.

*تروفی آنلاین*

توضیح: برای کسب این تروفی می‌توانید با دوستانتان بازی کنید و به همراه آن‌ها در بازی به پیش بروید، یا اینکه با یکدیگر کوئست‌های انتهایی بازی را فارم کنید. اگر هم دوستی ندارید به Quest Board در آسترا بروید و به دنبال کوئست‌های آنلاین باشید. از این طریق 100 کوئست چندنفره را انجام دهید. ملحق شدن به کوئست‌های دیگر با استفاده از SOS Flare هم محاسبه خواهد شد.

ساده‌ترین راه این است که از طریق پارتی‌ بر روی PS4 افراد دیگر را برای بازی کردن با خود همراه سازید. آن‌ها با استفاده از گزینه‌ی Join وارد بازی شما شوند؛ سپس به Quest Board بروید و یک کوئست را انتخاب نمایید. اکنون برای دوستتان نیز یک پیام در بازی فرستاده می‌شود و او نیز قادر خواهد بود از طریق Quest Board خود همان کوئست شما را انتخاب کند. سپس می‌توانید با همراهی یکدیگر کوئست را انجام دهید.


Spreading The World Monster Hunter World Trophy GuideSpreading The WordMonster Hunter World Trophy guide Bronze Medal

Collect over 50 Guild Cards.

بیش از 50 Guild Card جمع‌آوری کنید.

*تروفی آنلاین*

توضیح:  در Monster Hunter World شما و بازیکنان دیگر می‌توانید Guild Cardهایتان را با یکدیگر مبادله کنید. هر زمان که در یک کوئست یا اکسپدیشن هستید، حوستان باشد که آیا بازیکن دیگری نیز در محیط حضور دارد یا نه. با استفاده از دکمه‌های Options- Button، Communication، Player List شما می‌توانید برای دیگران Guild Card بفرستید و اگر خوش‌شانس باشید آن‌ها نیز همین کار را در قبالتان انجام خواهند داد. همیشه آنلاین بازی کنید و به مکان‌هایی بروید که احتمال حضور بازیکنان دیگر در آن زیاد است.

برای بررسی اینکه چه تعداد Guild Card در اختیار دارید به منوی زیر بروید:

Options-Button, Info, Guild Card List.

دریافت این تروفی تاحدودی تصادفی است چون ممکن است دیگران به فرستادن Guild Card برای شما نیازی نداشته باشند. همچنین برای انجام آن می‌توانید از دوستان خود کمک بگیرید.


Established Hunter Monster Hunter World Trophy GuideEstablished HunterMonster Hunter World Trophy guide Bronze Medal

Reach hunter rank 100.

به Rank Hunter 100 برسید.

توضیح: با انجام دادن ماموریت‌ها و قراردادهای اصلی در طول بخش داستانی، Hunter Rank شما افزایش خواهد یافت. عدد Hunter Rank در طول داستان از 16 بیشتر نخواهد شد. پس از پایان بخش داستانی، سقف آن برداشته می‌شود و ممکن Rank Hunter کاراکتر شما به عدد  100 برسد.

پس از اتمام بخش داستانی، هرچقدر که Hunter XP جمع کرده باشید به رتبه‌ی شما افزوده خواهد شد. بدین صورت که پس از انجام آخرین ماموریت داستانی، ممکن است ناگهان از رنک 16 به 30 جهش کنید؛ البته به شرطی که پس از رسیدن به رنک 16، هیولاهای زیادی را شکست داده باشید. بهتر است که پس از اتمام داستان، بر روی افزایش «هانتر رنک» تمرکز کنید، زیرا در این زمان، هیولاها XP بیشتری دراپ خواهند کرد.

پس از اتمام بخش داستانی نیز با انجام ماموریت‌ها و کشتن هیولاها XP دریافت خواهید کرد. این تروفی به مرور زمان و تنها با بازی کردن به صورت عادی بدست خواهد آمد. این تروفی نیز در کنار تروفی‌های مربوط به جمع‌آوری کراون‌های مختلف، بخش زیادی از زمان لازم برای رسیدن به تروفی پلاتینوم در بازی Monster Hunter World را به خود اختصاص خواهد داد.


توجه: این راهنما، کاملترین و بهترین راهنمای دریافت تروفی‌ و اچیومنت‌های بازی Monster Hunter World است که به زبان فارسی تابحال منتشر شده و قطعا بهترین خواهد بود. در تهیه‌ی این راهنما از منابع مختلف و تجربه‌ی شخصی بهره گرفته شده اما منبع اصلی این راهنما وبسایت Powerpyx بوده است. اگر تمایل دارید از این راهنما در دیگر وبسایت و انجمن‌های بازی استفاده کنید، حتما به این صفحه از وبسایت بازی‌مگ بعنوان منبع لینک بدهید

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.