نویسنده: محمد مقصودی چهارشنبه، 07 شهریور 1397
ساعت 13:46

ارباب حلقه‌ها: 20 موردی که راجع‌به یاران حلقه منطقی نبود مطلب ویژه

4.16 از 5

ارباب حلقه‌ها: 20 موردی که راجع‌به یاران حلقه منطقی نبود

منصفانه است که بگوییم وقتی در سال 2001 فیلم Lord of the Rings: Fellowship of the Ring در سینماها اکران شد توانست ذهن بسیاری از طرفدران سینما را تا مرز انفجار پیش ببرد؛ این فیلم برای طرفدران The Lord of the Rings فیلمی با بودجه زیاد و وفادار نسبت به کتاب این عنوان محسوب می‌شد، یعنی دقیقا همان ویژگی‌هایی که آن‌ها از یک فیلم انتظار داشتند. البته به دلیل حجم بسیار زیاد مطالب در کتاب و همچنین حس و حال مرموز سرزمین میانه ممکن است ما در این فیلم اقتباسی شاهد تغییراتی کوچک و یا حذف بخشی از مطالب کتاب باشیم.

برای اشخاصی که هیچ‌وقت کتاب را تمام نکرده‌اند و یا این داستان برای آن‌ها تازگی دارد، ممکن است حوادث فیلم یک مقدمه گیج‌کننده برای چنین منطقه خیالی که هرگز با آن آشنا نشده‌اند باشد؛ با توجه به داستان‌های گذشته‌ی بسیار غنی و پیچیده‌ای که این جهان را زنده و واقعی نگه داشته است وجود چنین حس غریبی طبیعی است. این فیلم بار دیگر به تنهایی نشان می‌دهد که یک فیلم فانتزی باید به چه شکلی باشد.

این اثر نه تنها توانست پول خوبی کسب کند، بلکه به سرعت موفق شد تبدیل به یک فرنچایز خیالی کلاسیک و ماندگار شود؛ این عنوان مانند عناوینی چون Harry Potter و Star Wars شامل داستان‌های نفس‌گیری هستند که مخاطبین را قانع می‌کنند دوباره و دوباره آن را تماشا و با آن زندگی کنند. با این حال شاید به دلیل همین تماشای مکرر، طرفداران دو آتیشه این مجموعه متوجه شکاف‌ها و ایراداتی بحث‌برانگیز در این فیلم‌ها شوند.

هنگامی که شما جهانی با گذشته کاملا غنی و متناوب خلق می‌کنید ممکن است به شکل تصادفی چیزهایی بسازید که چندان منطقی نباشند؛ بار برخی از این موارد غیرمنطقی و گنگ داستان بر روی دوش نویسنده اصلی یعنی جی. آر. آر. تالکین قرار دارد، در حالی که بقیه آن مربوط به پیتر جکسون و اثر اقتباسی او است.

در ادامه با بازی‌مگ همراه باشید تا به 20 مورد از اقدامات غیرمنطقی یاران حلقه در مجموعه فیلم‌های Lord of the Rings پی ببرید.

20. اگر نزگول‌ها تا این حد از آب متنفر هستند چرا یاران حلقه با قایق سفر نکردند؟

Lord of the RIngs Ringwraiths water

در فیلم Fellowship of the Ring مشخص شد که سواران سیاه به شکل واضحی از آب متنفر هستند؛ آن‌ها از آب‌های کم‌عمق با اسب‌های خود عبور می‌کردند، در حالی که واقعا ترجیح می‌دادند این کار را انجام ندهند. آن‌ها همچنین ملوان نیز نبودند، بنابراین شما هیچ‌گاه نزگول‌ها را بر روی عرشه کشتی مشاهده نمی‌کردید.

بنابراین چرا یاران حلقه برای پیمودن اکثر راه خود از یک قایق استفاده نکردند؟ شما می‌توانستید از طریق رودخانه براندی‌واین از هابیتون به اقیانوس بروید و از آنجا نیز به سمت ساحل جنوبی و گوندور جنوبی راه خود را پیدا کنید؛ از آنجا نیز می‌توانستید از سمت جنوب به موردور رسیده و سپس خود را به پایه کوه‌ها برسانید.

اگر آن‌ها این کار را انجام می‌دادند می‌‌توانستند حداقل تا زمانی که پای خود را در خشکی نگذاشتند از شر اجنه، اورک‌ها، عنکبوت‌های غول‌پیکر و از همه مهم‌تر نزگول‌ها راحت باشند؛ الف‌ها در کشتی‌رانی مهارت خوبی داشتند؛ چرا یاران حلقه این ایده را در نظر نگرفتند؟

19. چرا گندالف از جادو‌های خود بسیار کم استفاده می‌کرد و نسبت به استفاده از آن‌ها خسیس بود؟

ian mckellan as gandalf the white in the two towers

گندالف خیلی کم و به سختی از تمام جادوهای خود استفاده می‌کرد، اما هرگاه این کار را انجام می‌داد نمایش بسیار بزرگی برپا می‌کرد؛ ما بارها مشاهده کردیم او تنها زمانی که یاران حلقه بسیار به پایان خود نزیک بودند از جادوها و حقه‌های خود استفاده می‌کرد.

وقتی یاران حلقه در معادن موریا با بالروگ غول‌پیکر مواجه شدند گندالف به تنهایی و با تکیه بر مهارت‌هایش در جادوگری توانست جلوی این موجود را بگیرد، او در فیلم بر روی گذرگاه به بالروگ گفت: «تو نباید رد شوی». اگرچه به نظر می‌رسید او طی این درگیری سقوط کرد و کشته شد، اما ما در فیلم بعدی متوجه می‌شویم گندالف موفق شد که جان خود را نجات دهد.

سپس در جای دیگر فیلم ما مشاهده می‌کنیم گندالف در حالی که سوار بر اسب خود است با تکان دادن عصای جادویی خود به راحتی یک نزگول در حال پرواز را از خود دور می‌کند؛ او همچنین در فیلم Return of the King به مانند ارتشی تک‌نفره در مقابل ارک‌ها قرار گرفت و با قدرت‌های جادویی و توانایی‌اش با آن‌ها مبارزه کرد.

چرا او از قدرت خود زمانی که آن‌ها توسط ارک‌ها در معدن محاصره شده بودند استفاده نکرد؟

18. چرا الف‌های بیشتری عضو یاران حلقه نبودند؟

Legolas in The Hobbit

لگولاس یکی از شگفت‌انگیزترین اعضای یاران حلقه بود؛ این فرد در استفاده از تیروکمان مهارت بسیار بالایی دارد و او همچنین می‌تواند با سرعتی بسیار زیاد کار دشمنانش را با دو شمشیر خود تمام کند. لگولاس پاهای بسیار فرزی دارد که همین موضوع باعث شده تا او چابک و دقیق باشد، احتمالا او دارای بهترین استقامت و طاقت در بین اعضای تیم است.

در کنار تمامی این ویژگی‌ها، او به هیچ وجه تحت هر شرایطی باشد شکوه نمی‌کند و به نظر می‌رسد قادر است به راحتی با همه حتی گیملی دوست شود. بنابراین چرا الف‌های بیشتری در تیم حضور نداشتند؟ به نظر می‌رسد مشخصا بهتر بود به جای پپین و مری بی‌فایده از یک جفت الف مانند لگولاس در گروه استفاده شود.

با توجه به نزدیک شدن به جنگ حلقه، الف‌ها با کشتی‌های خود به سرزمین دور رفتند؛ با این حال اگر آن‌ها می‌توانستند برای جنگ میناس تیریث گروهی از افراد خود را بفرستند، بنابراین پس قادر بودند حداقل یک الف دیگر را با یاران حلقه همراه کنند.

17. چرا گندالف از آتش‌بازی برای اهداف دفاعی استفاده نکرد؟

Lord of the Rings fireworks

آتش‌بازی گندالف طی ابتدای فیلم نخست در شایر به ما نشان داد که او درک پیچیده و ماهرانه‌ای از مواد منفجره دارد؛ یکی از آتش‌بازی‌های جالب او به شکل یک اژدها بود که از آتش ساخته شده و به سرعت به سمت پایین و به طرف جمعیت می‌آید، سپس ما می‌بینیم این اژدها با فاصله‌ای کم از جمعیت عبور کرده و خود به انفجارهای پی در پی دیگری تجزیه می‌شود.

اگر گندالف می‌توانست با آتش‌بازی یک اژدها به وجود بیاورد، پس چرا قادر نبود چیزی خاص برای میدان نبرد به مانند نارنجک یا بمب بسازد؟

اگر بیشتر به این ایده بپردازید این سوال نیز در ذهن شما ایجاد می‌شود که آیا گندالف نمی‌توانست بسته‌ای از مواد منفجره را به همراه خود داشته باشد تا از آن برای اهداف دفاعی استفاده کند؟ آن‌ها می‌توانستند به راحتی از این مواد منفجره در معادن موریا جهت گیج کردن اورک‌ها در آن تاریکی استفاده کنند.

شاید این به سبک و روش گندالف نمی‌خورد، اما با این حال این کار به مانند یک فرصت از دست رفته به نظر می‌رسد.

16. چرا چهار هابیت بخشی از آن هستند؟

Lord of the Rings Merry Frodo Sam Pippin

فرض کنید شما قرار است یک گروه از یاران حلقه را تشکیل دهید تا آن‌ها حلقه یگانه را نابود کنند؛ فرودو یکی از هابیت‌هایی است که شما مجبورید آن را در گروه داشته باشید، ذات او بدین شکل است که کمتر از بقیه وسوسه شده و روحش به سادگی تسخیر نمی‌شود بنابراین او در واقع مطمئن‌ترین شخص جهت حمل حلقه است.

در نتیجه حضور سم در کنار فرودو نیز جهت حمایت معنوی و کمک به او برای اتخاذ تصمیم‌های درست و منطقی ضروری است. با تمامی این تفاسیر دو هابیت دیگر یعنی مری و پپین در این گروه چه می‌کنند؟ آن‌ها به جز شکایت درمورد نخوردن صبحانه دوم دیگر چه چیزی می‌توانستند برای اعضای گروه به ارمغان بیاورند؟

بله مطمئنا آن‌ها در استخدام انت‌ها جهت مبارزه با سارومان کمک کردند، اما آن‌ها درواقع کار چندان دشواری نیز انجام ندادند؛ اگر کمی بیاندیشید متوجه می‌شوید که آن‌ها به اندازه تلاش‌های بی‌نظیر جنگجویان دیگر در گروه مورد تحسین قرار گرفته‌اند و در عرشه درخشان کشتی یاران حلقه حضور دارند. مری و پپین در سفرها به اندازه یک نوجوانی که به دلیل نبود اینترنت طی سفر شکوه می‌کند ارزشمند هستند.

15. چرا راداگاست قهوه‌ای جزو یاران حلقه نبود؟

Radagast In The Hobbit

راداگاست قهوه‌ای در کتاب‌ها نقش کمی داشت، او همچنین در مجموعه فیلم‌های The Hobbit نیز حضور کوتاهی داشت؛ با این حال او طی جنگ بزرگ حلقه در هیچ جایی حضور نداشت. چرا؟

یک جادوگر بزرگ که طبیعت نیز در کنار او قرار دارد می‌توانست متحدی بزرگ برای یاران حلقه محسوب شود؛ او حداقل می‌توانست انت‌ها را قانع کند تا زودتر وارد مبارزه شوند.

در کتاب‌ها تلاشی برای فراخواندن او به جنگ صورت گرفت، اما آن‌ها نتوانستند این جادوگر را در خانه‌اش پیدا کنند؛ با این حال این فکر به ذهن شما خطور می‌کند که با توجه به جادوهای مختلفی که وجود دارد آن‌ها می‌توانستند به طریقی با راداگاست ارتباط برقرار کنند.

در کتاب Unfinished Tales جی. آر. آر. تالکین، او اظهار داشت وظیفه واقعی راداگاست دفاع از زندگی جانوران و گیاهان بود، چیزی که آنقدر توجه راداگاست را به خود جلب کرد که دیگر او به جنگ بزرگ پیش رو توجهی نداشت. با این حال اگر فکر کنید به این موضوع پی می‌برید که جنگ حلقه هم بر روی گیاهان و هم بر روی جانوران نیز تاثیرگذار بود.

14. چرا از عقاب‌های غول‌پیکر برای انداختن حلقه در کوه نابودی استفاده نشد؟

LotR Eagles

همه ما وقتی آن را دیدیم به این فکر افتادیم؛ در پایان فیلم Return of the King فرودو و سم به لطف عقاب‌های غول‌پیکری که برای نجات آن‌ها آمده بودند توانستند از انفجارهای آتشفشانی کوه نابودی و محاصره مواد مذاب جان سالم به در ببرند.

اما صبر کنید! اگر عقاب‌ها می‌توانستند به کوه نابودی پرواز کنند پس چرا هابیت‌ها طی سه فیلم وارد خطرهای بسیاری شدند تا حلقه را به آنجا برسانند؟

آن‌ها می‌توانستند هیچ‌وقت در معادن موریا حضور نیابند، هیچ‌وقت با گالم و شلوب مواجه نشوند، جان بسیاری از افراد حفظ می‌شد و در آخر با انجام این کار هرگز جنگ‌هایی بزرگ در دره هلم و میناس تیریث رخ نمی‌داد.

طرفدارن سرسخت این مجموعه نظریه‌های مختلفی در این مورد بیان کردند، از کدهای پیچیده ترس عقاب‌ها، تا توقف این موجودات توسط سواران سیاه پرنده.

با این وجود آیا آن‌ها نباید در این مورد تلاشی می‌کردند؟ و یا حداقل حاملان حلقه را تا آنجا همراهی می‌کردند؟

13. چرا گندالف یا الف‌ها متوجه نشدند که ممکن است بورومیر مشکل‌ساز شود؟

Lord of the Rings Boromir holding ring

بورومیر انسان توسط حلقه تسخیر شد و سعی داشت تا آن را بدزدد، گرچه این اقدام او در نتیجه ناامیدی جهت نجات مردمان خود رخ داد؛ البته او سرانجام خوب شد و به اشتباهش پی برد، در آخر نیز جان خود را جهت نجات یاران حلقه فدا کرد.

با این اوصاف آیا کسی متوجه این نشده بود که خیانت بورومیر ممکن است برای یاران حلقه مشکل‌ساز شود؟

آیا آراگورن وارث تاج و تخت به عنوان یک یار حلقه نمی‌توانست متوجه سرنخی در این رابطه از بورومیر شود؟

گندالف و الروند چطور؟ آن‌ها دو تن از عاقل‌ترین کاراکترهای سرزمین میانه هستند، آیا آن‌ها نمی‌توانستند حداقل از یک مایل دورتر متوجه نقشه‌ها و طرح‌های بورومیر شوند؟

به نظر می‌رسد گاهی حتی جادوگرانی با چند قرن عمر نیز در خواندن ذهن افراد دیگر مشکل دارند.

12. چرا بیلبو هرگز هنگام استفاده از حلقه سائورون را نمی‌دید؟

Bilbo Baggins in Fellowship Of The Ring

شاید آسان‌ترین پاسخ به این سوال این باشد که تالکین به عنوان یک نویسنده احتمالا تمام داستان کتابش را اصلاح نکرده است، بنابراین او حتی به هنگام نوشتن رمان The Hobbit میزان اهمیت حلقه را حدس نزده بود.

با این حال ناسازگای و تناقض هنوز در داستان وجود دارد؛ به نظر می‌رسد بیلبو آزادانه و بدون کوچک‌ترین ضرری از حلقه استفاده می‌کرد، اما سرانجام بعد از مدت زمان زیادی از زندگی‌اش ما می‌بینیم او تازه به حلقه وابسته شده است. درواقع این اتفاق بعد از گذشت یک نسل رخ می‌دهد.

 از طرف دیگر فرودو در پایان فیلم سوم توسط حلقه تسخیر می‌شود، این اتفاق حدودا در کم‌تر از یک‌سال رخ می‌دهد؛ او همچنین بلافاصله پس از استفاده حلقه شروع به دیدن چشمان سائورون می‌کند.

آیا بیلبو روح قوی‌تری نسبت به فرودو داشت؟ یا آیا فرودو به هر دلیلی نسبت به حلقه حساس‌تر بود؟

11. چرا آن‌ها تلاشی در جهت اینکه انت‌ها را فرابخوانند انجام ندادند؟

Lord of the Rings Ent

اگرچه آن‌ها در فیلم هیچ ارتباطی با هم نداشتند اما گندالف و الروند باید راجع به انت‌ها می‌دانستند؛ این حتی از آنکه گیملی آن‌ها را بشنود نیز ممکن‌تر بود، بنابراین برای ما گیج‌کننده است که هیچکدام از انت‌ها برای همکاری فراخوانده نشدند.

در فیلم In The Two Towers هابیت‌ها کار سختی برای متقاعد کردن انت‌ها جهت همکاری در جنگ داشتند، انت‌ها تا زمانی که ندیده بودند بخش بسیار بزرگی از جنگل توسط اورک‌ها تخریب شده است تمایل نداشتند در جنگ حضور پیدا کنند.

شاید اگر آن‌ها زودتر موضوع را برای انت‌ها روشن‌ می‌کردند زمان زیادی برای آماده شدن دشمن فراهم نمی‌شد؛ این موجودات اگر بیشتر از غول‌های دشمن قوی نباشند حداقل قدرتشان کمتر از آن‌ها نیز نیست. با این وجود آن‌ها با توجه به اتفاقات در بخشی از نبرد بزرگ حضور داشتند.

10. آیا این عاقلانه‌تر نبود که انسان‌ها جزو یاران حلقه نباشند؟

Lord of the Rings human kings

الروند و گندالف می‌دانستند که انسان‌ها راحت‌تر از بقیه موجودات وسوسه شده و روحشان فاسد می‌شود؛ ابتدا ایسیلدور انسان بود که وسوسه شد و حلقه را به درون کوه نابودی پرت نکرد و آن را برای خود برداشت.

نه نزگولی که ما در فیلم می‌بینیم درواقع زمانی انسان بودند که روح خود را به سائورون فروختند؛ بنابراین چرا آن‌ها اصلا این ریسک را قبول کردند که انسان در تیم حضور داشته باشد؟ البته گندالف یک استثنا است و دقیقا انسان محسوب نمی‌شود؛ وارث تاج و تخت یعنی آراگورن نیز به مانند یک ضرورت در تیم بود، او قبلا ارزش خود را با نجات جان هابیت‌ها و دفاع از آن‌ها طی مسیرشان به سرزمین الف‌ها ثابت کرده بود.

همانگونه که قبلا نیز در مورد آن صحبت کردیم بورومیر انتخاب بدی برای تیم بود؛ چند بار باهوش‌ترین افراد در داستان باید به انسان‌ها برای حضور داشتن در نزدیک حلقه اعتماد کنند؟ انسان‌ها بسیار خوش‌شانس هستند که به دلیل اقدامات پیشگیرانه توسط نژادهای دیگر از بین نرفته‌اند.

9. چرا گندالف زودتر نفهمید که حلقه چیست؟

Spinoff Lord of the Rings

وقتی گندالف در خانه بیلبو حلقه را می‌بیند سعی می‌کند تا بفهمد آن دقیقا چیست، وقتی او به حلقه دست می‌زند سریعا چشمان سائورون را مشاهده می‌کند؛ آیا همین نباید اطلاعاتی کافی برای شخصی با بصیرت چون گندالف باشد تا فرض کند این همان حلقه قدرتی است که او راجع به آن نگران بود؟ حتی اگر او در این باره مطمئن نیز نبود آیا عاقلانه نبود که حلقه را سریعا به سرزمین الروند ببرد تا فکری به در مورد آن بکنند؟ به جای این کار گندالف به یک کتاب‌خانه قدیمی رجوع کرد و سپس چند روز بعد با وحشت بسیار به شایر بازگشت.

اگر این همان حلقه‌ای بود که نزدیک بود باعث آغاز نبرد بین خیر و شر در سرزمین میانه شود، در نتیجه ما را در این فکر فرو می‌برد که حداقل عاقل‌ترین افراد در سرزمین میانه باید خیلی بهتر آن را بشناشند.

8. چرا سواران سیاه نمی‌توانستند حلقه را پیدا کنند؟

Lord of the Rings Nazgul

در ابتدای سفر وقتی هابیت‌ها در راه رفتن به اقامتگاهی که گندالف به آن‌ها گفته بود بودند یکی از نصحیت‌های مهم این جادوگر باهوش را فراموش می‌کنند، گندالف به آن‌ها گفته بود طی پیمودن این مسیر از جاده فاصله بگیرند؛ به نظر می‌رسد وقتی شما در جاده باشید سواران سیاه شما را پیدا می‌کنند.

هابیت‌ها این نصیحت گندالف را فراموش می‌کنند در نتیجه سواران سیاه به سرعت به آن‌ها نزدیک می‌شوند؛ فرودو و همراهانش با نزدیک شدن سوار سیاه به آن‌ها زیر ریشه درختان پنهان می‌شوند، بنابراین سوار سیاه نیز مشکوک شده و به درخت نزدیک می‌شود، تا جایی که تنها چند اینچ با فرودو و حلقه فاصله دارد. سپس یکی از هابیت‌ها جهت منحرف کردن سوار سیاه سنگی را به سمت دیگر پرتاب می‌کند تا فرصتی جهت فرار برای آن‌ها ایجاد شود.

سواران سیاه نتوانستند حلقه را پیدا کنند؛ اما این سوال پیش می‌آید: آیا خود حلقه تلاش نمی‌کرد که پیدا شود و به نزد صاحب خود بازگردد؟

چرا سواران سیاه تا این حد در پیدا کردن حلقه کارشان بد بود؟ تا جایی که حتی نمی‌توانستند به وجود حلقه زمانی که زیر بینی آن‌ها وجود داشت پی ببرند.

7. چرا گندالف و گیملی نمی‌دانستند که چه اتفاقی در معادن موریا رخ داده است؟

Lord of the Rings Mines Of Moria

وقتی یاران حلقه به مقبره بالین در اعماق معادن موریا می‌رسند گیملی ویران می‌شود؛ پس از حوادث و داستان‌های The Hobbit گیملی نمی‌دانست بالین در اصلاح مجدد این قلمرو شکست خورده است.

تا چند سال پیش صحبت‌هایی ایجاد شده بود مبنی بر اینکه گروهی از دورف‌های بالین کار خود را به خوبی در معادن انجام می‌دهند، اما پس از مدتی دیگر صحبتی از آن‌ها به میان نیامد.

سارومان طی دیالوگی خطاب به گندالف گفت: «موریا... تو می‌ترسی که به آن معادن بروی؛ دورف‌ها تا اعماق کوه جلو رفتند چون خیلی طمع‌‌کار هستند، می‌دانی آن‌ها در دل تاریکی خازاددوم چه چیزی را بیدار کرده‌اند: سایه و آتش.» با این وجود گندالف و گیملی هیچ سرنخی راجع‌به این موضوع نداشتند.

آیا نباید شخصی حدس می‌زد احتمالا بعد از گذشت سی سال گروه بالین از بین رفته است؟ با وجود آن همه جادو آیا نمی‌شد از طریق دیدن آن مکان توسط یک پرنده و یا استفاده از یک آبگینه جهت دیدن و پی بردن به اتفاقات رخ داده در آنجا استفاده کرد؟

6. چرا گندالف یا الف‌ها سعی نکردند که به کارخانه ساخت اورک سارومان حمله کرده و آن را از بین ببرند؟

Lord of the Rings orcs

وقتی گندالف با پریدن از برج سارومان بر روی پشت عقاب غو‌ل‌پیکر موفق به فرار شد مستقیما به سمت ریوندل رفت تا به الروند هشدار داده، با هابیت‌ها ملاقات کرده و گروه یاران حلقه را تشکیل دهد؛ در اینجا بود که گندالف به الروند هشدار داد سارومان به سمت تاریکی پیوسته و قصد دارد به سائورون کمک کند.

با دانستن این موضوع که قلعه نظامی سارومان اکنون تبدیل به مکانی جهت تولید اورک‌ها شده است، چرا اقدام و تلاشی در جهت از بین بردن این مکان و یا تداخل در کار سارومان صورت نگرفت؟

همانطور که می‌دانید تنها دلیلی که سارومان از بین رفت این بود که انت‌ها در آخر تصمیم گرفتند دخالت کنند و با اورک‌ها وارد نبرد شوند؛ این‌طور به نظر می‌رسید که اتحاد انسان‌ها و نژادهای دیگر اصلا نباید در این مورد نگران باشند.

به عنوان یک استراتژی جنگی، این کار یک غفلت بزرگ محسوب می‌شود.

5. چرا شمشیر فرودو هنگامی که آن‌ها در معادن موریا مورد حمله قرار گرفتند ندرخشید؟

Lord of the Rings Frodo Sting

اگر شما در معرض خطری قرار داشته و شمشیری با خود داشته باشید که به هنگام خطر بدرخشد باید بسیار محکم به آن بچسبید و از این شی مراقبت کنید؛ در اوایل فیلم وقتی سواران سیاه به اردوگاه هابیت‌ها نزدیک شدند شمشیر فرودو همانگونه که انتظار می‌رفت شروع به درخشش کرد.

بعدا در معادن موریا ده‌ها اورک و غول به یاران حلقه حمله کردند اما این شمشیر هیچ‌وقت در آنجا ندرخشید؛ تمام اعضای گروه در یک اتاق با اورک‌ها گیر افتادند و مجبور شدند برای نجات جان خود به صورت قهرمانانه مقاومت کنند. آیا این زمان آشکاری برای درخشش شمشیر فرودو نبود؟

در هر صورت این شمشیر ندرخشید و این حادثه را به عنوان یک خطر واقعی شناسایی نکرد؛ هیچ بهانه‌ای برای این اشتباه وجود ندارد.

4. چرا حلقه زمانی که نزگول به فرودو هجوم برد سعنی نکرد تا از او فرار کند؟

Lord of the Rings Frodo and the ring

آن‌ها در فیلم‌ها و کتاب‌ها تلاش زیادی کردند که توضیح بدهند حلقه فریبنده و به نوعی حساس است و همچنین می‌تواند اندازه و شکل خود را جهت پیدا کردن صاحبی جدید تغییر دهد؛ همانطوری که در فیلم نیز گفته شد: «حلقه می‌خواهد که پیدا شود.»

با این حال اگر حلقه قادر به برنامه‌ریزی باشد استراتژی آن بسیار پیچیده و گیج‌کننده است؛ اگر حلقه می‌خواست که به نزد سائورون بازگردد چرا در اقامتگاه پونی از دستان فردو نلغزید تا توسط نزگول پیدا شود؟

بله حلقه هنگامی که در هوا معلق بود به شکلی ناگهان وارد انگشت فرودو شد و این موضوع باعث شد که نزگول‌ها متوجه حضور او شوند، اما چرا حلقه زمانی که فرودو در اقامتگاه بود بر روی زمین سقوط نکرد تا نزگول‌ها آن را پیدا کنند؟ حلقه باید می‌دانست که سواران سیاه در حال آمدن هستند، بعد از گذشت مدتی ما می‌بینیم حلقه نزگول‌ها را به اقامتگاه اولیه هدایت می‌کند و نه جایی که اکنون فرودو و یارانش پنهان شده‌اند.

در هر صورت حلقه بنا به دلایل نامشخصی تصمیم گرفت که با فرودو بماند.

3. چرا گیملی گفت آن‌ها می‌توانند تبر او را بعد از آنکه شکست برای خود داشته باشند؟

John Rhys Davies as Gimli in The Lord of the Rings

یک ویژگی واضح و کاملا درست در دورف‌ها وجود دارد: آن‌ها خیلی راحت و صادقانه حرف خود را می‌زنند؛ آن‌ها موجوداتی دلچسب هستند که اجازه نمی‌دهند جثه کوچکشان مانع جنگاوری و مهارتشان در میدان نبرد شود.

وقتی گیملی سعی کرد به تنهایی مشکل حلقه را حل کند و با تبر خود آن را از بین ببرد، ما مشاهده کردیم که تبر او بعد از برخورد شدید با حلقه شکست و خرد شد؛ با مشاهده قیافه گیملی می‌توانستیم بفهمیم که او انتظار چنین چیزی را نداشت.

با این حال لحظاتی بعد اعضای یاران حلقه متعهد شدند که نسبت به یکدیگر وفادار بمانند؛ لگولاس گفت: «تو می‌توانی کمان مرا به همراه داشته باشی.» و در ادامه گیملی نیز افزود: «و همچنین تبر مرا.»

شما دقیقا لحظه‌ای که تبر گیملی خرد شد را به خاطر دارید؛ آیا این حرف گیملی یک جک دورفی بود؟

2. چرا حلقه تلاش نکرد تا از بیلبو فرار کند؟

Eye of Sauron Lord of the Rings

به نظر می‌رسد بهترین راه برای پیروز شدن در یک جنگ آن است که از قبل در جهت پیشرفت و پیشبرد آن پیروز باشید؛ این یک مفهوم است که توسط سون تزو در کتاب The Art of War مطرح شد. بنابراین بهترین زمان برای حلقه جهت فرار و بازگشت به نزد صاحبش زمانی بود که تازه تاریکی شروع به جمع‌آوری نیروهای خود کرده بود و هیچ شخصی نیز به آن مشکوک نبود.

اگر حلقه واقعا می‌خواست توسط نیروهای شیطانی پیدا شود نباید به مدت سی سال به بیلبو آویزان می‌ماند؛ حلقه می‌توانست خیلی زودتر فرار کند، شاید زمانی که بیلبو از نهری عبور کرده حلقه از دستان او می‌افتاد و به سمت جنگل میرک‌وود می‌رفت و از آنجا نیز توسط موجودی کوچک که قصد مهاجرت داشت به کوه نابودی و سائورون نزدیک‌تر می‌شد.

به جای این کار، حلقه تقریبا تا زمان رسیدن به دست یاران حلقه بی‌روح باقی ماند و این فرصت را به آن‌ها داد تا برای نابودی‌اش مبارزه کنند؛ که البته در این مبارزه پیروز نیز شدند.

1. چگونه هابیت‌ها طی سفر یاران حلقه به مقدار زیاد غذا می‌خورند؟

Merry and Pippin Are undervalued in LOTR

طی فیلم The Fellowship of the Ring در جایی لگولاس راجع به نان الف‌ها و شیوه کار آن توضیحاتی به مری و پپین می‌دهد؛ او می‌گوید: «نان لمباس؛ یک گاز از این نان باعث پر شدن شکم یک مرد بالغ می‌شود.» در این لحظه مری از پپین می‌پرسد: «چند دانه از این نان را خورده‌ای؟» و پپین نیز پاسخ می‌دهد: «چهار»

ما مطمئن نیستیم چه چیزی در قد و قامت کوچک این موجودات وجود دارد که باعث می‌شود آن‌ها به هفت وعده غذایی نیاز داشته باشند. (شوخی نمی‌کنیم: صبحانه، صبحانه دوم، غذایی بین صبحانه و ناهار، ناهار، وعده چای، شام و شام دوم یا شام شب)

موضوع بدتر آن است که این دو هابیت به شکل خاص کمترین کارایی را برای گروه دارند، اما به نظر می‌رسد به طور عجیبی بیشتر از همه غذا می‌خورند.

شاید اگر گیملی، لگولاس و آراگورن به اندازه هابیت‌ها گشنه بودند و غذا می‌خوردند با مشکل جدی آذوقه رو به رو می‌شدند؛ با وجود پپین و مری در آن اطراف شبیه به معجره است که شخصی بتواند اصلا چیزی برای خوردن پیدا کند.

اگر شما نیز موارد متناقض دیگری راجع به یاران حلقه به خاطر دارید با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: فروردين 1399
    نظرها: 1
    تشکر: 0
    تشکرشده: 15

    سوالات ذکر شده بیشتر جنبه کوبندگی داشتن تا منطق
    من اینجا مواردی رو توضیح میدم که دوستان دیگر کمتر اشاره کردن
    ۱- در قسمت سوم فیلم مشخص شد که یکی دیگر قوم هایی که با مردور دست پیمان بسته بودن مزدوران دریا نورد بودن که خیلیم دشمن قویی بودن و هر کجا که رد میشدن به آتیش میکشیدن نابود میکردن، و تنها کسی که به صورت راوی این مزدوران رو داره واس اولین بار برای بیننده یه جورایی شرح میده گاندولف داناست که حتما به این امر واقف بوده، تازه این راه حل قایل اتفاقا وقتی در آخر قسمت یک به ملکه حقیقت جنگل الفا میرسن ،ملکه و همسرشون نمیذارن جور دیگه اون قسمت های سرزمین رو رد کنن و فقط با قایل خاطرشون جمع تر بود
    ۲ __ گاندولف بعد از ظاهر شدن دومش به حدی قدرتش زیاده که از سفید رد کرده کاملا نورانیه، رفته رفته وقتی خیلی که واسه درمان پادشاه روحان اترژی صرف میکنه رنگ نور هیبتش کمتر کمتر میشه یعنی قدرت قبلیش کمتر میشه ،این جز اون قسمت هایی ازین فیلم مفهومی بود که فقط با ریزه کاریه تصویر توضیح داده شده بود،،، بیشترین قدرت گاندولف فقط داناییش بود نه جادو
    ۳ اولا که چندین بار در فیلم تکرار میشه که (دوران الف ها به سر رسیده) اون الف های قدرت مند و اون ارتش طلایی منظم الف ها در استوریه آغازیه شناسه فیلم، دیگه واقعا به اون صورت وجود نداره حتی ریوندِل طبق گفته پادشاهشون به گاندولف توان مقابله دفاع با آیزنگارد و مردور رو نداره ، بعدشم یاران حلقه انتخاب نشدن برادر جان ؛یاران حلقه خودشون داوطلب شدن، شاید یه آدم خیلی قوی گاهی اوقات دوست نداشته باشه وارد خطر بشه، این به جرات گوناگون آدما مختلف بستگی داره ، درونجا هابیت ها که در نگاه شما چیز مسخره ایی به نظر میان ،اتفاقا به خاطر ریز ظریف بودن جسشون و در عین حال قوی بودن کف پاهای پشمالوشون و شبیه بودن گوشاشون به الف ها که نشان از هوش سرشارشونه،، نماد همین انسان مدرن دنیای ماست که به شددت مسمم قدرت بدن ضعیف در مقایسات اما اراده فولادینی دارن،،، و به همین خاطر که تمام هابیت های اونجا داوطلب میشن اما از اقوام دیگر فقط یکی داوطلب میشه نشان از برتریه هابیت ها غیرت هابیت ها از بقیه داره ، هیج وقت وجود پیپین و مری رو نباید اضافه دونست ،، گاندولف یه دیالگ ناز تو فیلم داره در جنگل فالقدوک که میگه اومدن پیپین و مری به اینجا که ظاهرا احمقم هستن، مث سنگ ریزه های کوهستانه که مسوب سقوط بهمن عظیم میشن و گاها در زندگی نادیده های ریز بیشترین تاثییر رو میذارن این جواب سه سوال از بالا بود
    بقیه موارد رو دوستان خوب جواب دادن انصافا
    میخاستم واسه تک تک سوال ها که واقعا جواب منطقی داشتن ، بنویسم اما ازین بیشتر وقتتون رو نمیگیرم
    فقط اینو بگم که رو این فیلم که اون سال همه جوایز رشته های مختلف سینمارو درو کرد بیشتر بیشتر بیشتر رو فیلم نامه داستانش کار شده مو لا درزش نمیره
    اما چون حجم داستان بالاست، حتی به نظر من سه فیلم هم نمیتونه حق مطلب ادا کنه،،که واقعا به خوبی در سه فیلم فشرده شد، حتی حالت های احساسی بشری مثل عشق نفرت وفاداری دوست داشن رو هم توش جا داده بودن و این محشره
    اما به دلیل همون حجم بالا، فیلم بعضی جاهاش خیلی باید ریزبین باشی و واقعا مفهومی بهش توجه کنین با توجه

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: اسفند 1397
    نظرها: 1
    تشکر: 0
    تشکرشده: 47
    کنسول‌های بازی:

    درود بر شما
    در پاسخ به این سوالات باید خدمتتان عرض کنم متاسفانه شما شناخت و درک کاملی از این سری فیلم نداشتید.
    و عنوان کردن این سوالات ظاهرا فقط برای تولید یک مقاله برای سایت بوده است وگرنه برای کسانی که فیلم بدرستی درک کرده باشند هیچگاه چنین سوالاتی مطرح نمی گردد .

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: شهریور 1397
    نظرها: 1
    تشکر: 1
    تشکرشده: 21
    کنسول‌های بازی:

    سوال 20 : هیچ راه ابی به موردور وکوه هلاکت نیس جز کوهستان وبلک گیت
    سوال 19 :طی گفته های کتاب گاندلف قبل به وجود اومد آراد بوده ینی تو زمان ارباب حلقه چن هزار سالشه و جادو انرزی زیادی میگیره ازش که سنش پشتیبانیش نمیکنه
    سوال 18 : الف ها کلا کلاس کاریشون بالاس تو کتابام همین طوره جز چنتاشون اگه سری shadow رو بازی کنین تو رفتار برایت لورد معلومه
    سوال 17 : اول قسمت یک دیدیم که یه اتیشبازی کوچیک چقد وسیله میخواد دیگه چه برسه به کار دفاعی
    سوال 16 : جوابی ندارم ولی بدونشون جهت پیش برد داستان لازم بود
    سوا 15 : تو کتاب میگه قلبش راضی نبوده ینی تو دوران جنگ معلوم نی کجاس ولی در دسرس نیس
    سوال 14 : نازگولا نه تا ازردها داشتن و یه دارک دراگون خوب متونستن به عنوان پدافند عامل سارون عمل کنن ولی ته فیلم همشون سقوط میکنن و خوب عقابا هم میتونن حضور پیدا کنن
    سوال 13 : دیگه هر کس میتونی عوض شه /برای مثال اون یارو که انگشت سارون رو قطع کرد بعد به خاطر تاثیر حلقه مرئ و یکی از نازگولا شد
    سوال 12 : چون سارون اون تایم هنوز فقط یه روح قدرت مند بود و بین اون 60 سال بین برج رو میسازن و اونو و برایت لورد با هم میرن تو چشم ولی بعد با رسیدن حلقه روشانی یه سارون اون جسمیت پیدا کرد
    سوال 11: اینم نا معلوم ولی خوب هر کسی که میدونست و میتونست اون زمان نبود نه جادوگر خاکستری نه قهوه ای و نه سفید
    سوال 10 : نه تا نزگول تا انجا که میدونم یکیشون بعد مرگ سارون دستش کرد و یکیشون در هنگام مرگ سارون دستش کرد و یکیشون بعد شکست دادن سارون اون
    رو به عنوان هدیه گرفت بقیشون اینطور بودن جز اونکی انگشت سارون رو قطع کرد که اونم بعد مرگش نازگول شد و خوب همیشه نمیشه به همه بی اعتماد بود
    سوال 9 : چون دوتا حلقه یگانه بود یکی اینی که سارون ساخ یکی هم چن صد سال بعد دوباره برلیت لورد برا مقاومت با سارون ساخت
    سوال 8 :نمیدونم شاید به اخرت امکان خیانت نازگولا به سارون و دست کرد حلقه بود چون زندگیشون گرو حلقه دستشون و حلقه یگانه بهشون جاودانگی میداد
    سوال 7 : خدایی اگه نمیرفتن مرگ گاندولف و دیدن یه بارلوگ از دستمون میرفت ینی جذابت کمتر
    سوال 6 : الف ها سپاه بزرگی جهت مبارزه نداشتن و شهر مینیسم باهاش خیلی فاصله داشت ینی سپاه روهان در دسرس نبود و خوب گاندولف سوپر من نی در صورتی که یکی اندازه خودش اونوره و تمام جنگای قبلی هم به جز نبردی که سارئون توش شکست خورد ارگا تو هر دو طرف بودن یا وابسته با سارون و سائون یا وابسته به برایت لورد بود البته این شرایط بعد سقوط گاندولین پیش اومد
    سوال 5 : نمیدونم شاید به اورگا واکنش نمیده باید کتاب رو بخونم
    سوال 4 : فقط میخواد نزد سارون بره گفتم که چرا
    سوال 3 : اینجا بش تیکه مینداز با توجه به متن کتاب دیقیقا یادم نی
    سوال 2 :اینم دوباره وابسته به برجه و چون قبلش سارون فقط روحه و حلقه تا تو دست کسی نره سارون پیداش نمیکنه اینم تو کتاب در موردش کمی توضیح داده ولی خوب میشه یکم بش خورده گرفت ولی فاصله اونجایی که بیلبو حلقه دستش میکنه تا شروع سفرشون فاصله 17 سالس و خوب برج این سالا تموم میشه ساخت برج برای اولین بار 1000 سال و برای بار دوم بعد شکست سارئون تو 50 یا 55 ساله
    سوال 1 : چون همیشه گشنن و خوب باید بخورن تا سیر شن
    خوب اینا اطلاعات من با توجه به کتابای تالکین و فیلما و بازیا و تمام چیزایی بود که در این رابطه خوندم البته کتاب جدیدیم قرار منتشر بشه به اسم سقوط گاندولین که توش شکست الفا رو نشون میده
    امیدوارم تونسته باشم به سوالاتتون پاسخ مناسب داده باشم

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: آبان 1396
    نظرها: 113
    تشکر: 18
    تشکرشده: 15
    کنسول‌های بازی:

    ممنون از نظرتون
    طرفداران این مجموعه در مقابل هر کدوم از این سوالات و دیگر تناقضاتی که در این اثر پیدا کردند جواب‌هایی هم داشتند که از دید خودشون منطقی و درسته...این سوالاتی که در بالا ذکر شده شاید سوال پیش آمده برای خیلی از دوستان باشه و ممکن هم هست بسیاری مثل شما جواب خاص خودشون رو نسبت بهش داشته باشند که کاملا قابل احترامه...تنقاضات گفته شده یک سری مشکل کلی از روند داستان فیلم بود که میتونه جواب‌های منطقی کلی هم در پی داشته باشه.
    در آخر باز هم از نظر و استدلال‌های خوبتون تشکر می‌کنم.

    ‏مهمان و ‏مهمان از این نوشته تشکر کرده‌اند.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: مرداد 1393
    نظرها: 15
    تشکر: 5
    تشکرشده: 18
    پروفایل psn: MousDayous
    رتبه لیدربرد psn: 42
    کنسول‌های بازی:

    من خیلی در مورد ارباب حلقه‌ها اطلاعات ندارم، ولی جواب یک سری از سوال‌ها واضحه. الفها گونه‌های مغرورین که از دوارفها بدشون میاد و لگولاس این ویژگی رو نداشت. اگه حلقه رو به وسیله‌ی عقاب‌ها سریع نابود می‌کردن، اهمیت کار و درک موقعیت از بین می‌فت و چون گاندالف جادوگر خردمندی بود، این کار را نکرد، حتی فک کنم تو کتاب به عنوان راه حل مطرح می‌شه. راداگاست یک هرمیت، هرمیت‌ها مثل عرفای خودمون از زندگی مادی بی‌نیازن و خطر به وجود آمده در داستان برای یک هرمیت بی‌اهمیته، برای همین حلقه هیچ تاثیری روش نداشت و این سوال پیش اومد که چرا حلقه رو به این ندادن. هابیت ها تو موجودهای داخل این جهان، بهترین مسافرها هستن، معمولا از پس این سفرها بر میان، اهمیت خاص دیگه‌ای ندارن، برای نشون دادن ویژگی‌های این نژاد، در داستان اونها رو اینطوری نشون می‌ده.
    شاید جواب بقیه سوال‌ها رو هم پیدا کنید، ولی منطقش به نظرتون درست نباشه. باید این مساله رو یادتون باشه تنها کتاب اسطوره‌ی مدرن، کتاب‌های تالکینه و داستان نویسی و جهان‌سازی تمام کتابهای علمی تخیلی یا بازی‌های با جهان فانتزی به خاطر زحمت این آقا بوده. ولی اگه بیشتر هم بگردین، به موارد فنی عجیب تر یا سوالات دیگه‌ای هم بر می‌خورین. ولی یک سری از این موارد بالا از دید داستان نویسی اسطوره‌ای و جهان‌بینی کاملا صحیح و منطقی هستند.

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.