نویسنده: سعید سلیمی یکشنبه، 26 ارديبهشت 1395
ساعت 12:37

بازنگری داستان سری Dark Souls [ بخش دوم ]

5 از 5

زمانیکه شخصی Undead می شود، با نشانه ای ملعون شده به نام Darksign متمایز می شود. بدن آن ها به مرور دچار پوسیدگی می شود و رو به زوال می رود. این اشخاص پس از مرگ، تولدی دوباره دارند و از Bonfire ها ( که تقدیسی بر First Flame هستند ) زندگی تازه ای را شروع می کنند. به آرامی و بعد از مرگ های فراوان Undead ها شروع به Hollow شدن می کنند و هوش و ذکاوتِ خود را کم کم از دست می دهند، این امر منجر به وحشی شدن آن ها نیز می شود. عموماً مردم این دنیا از کسانی که دچار این نفرین شده بودند هراس داشتند، لذا برای جدا کردن آن ها از سایرین، به تبعید آن ها اقدام کردند که این کار آن ها را تا پایان دنیا منتظر نگه می داشت. بعد از سپری شدن سالیان دراز و پیوند First Flame توسط Gwyn، شما به عنوان Undead ( نامیرایِ منتخب ) وقایع Dark Souls را پیش می گرفتید.

شاه وندریک، ملکه نشاندرا، اورنگ آرمان ها و نفرین مردگان

DS2

هزاران سال بعد و پس از سپری شدن چرخه های بسیار، شما باری دیگر نقش یک Undead منتخبِ را ایفا می کنید. این دفعه نخستین هدف شما پیدا کردن علاجی برای جلوگیری از Hollowing است. در این بین مسیر شما به Drangleic ختم می شود که توسط Vendrick پادشاهی می شود.

قبل از اینکه به سیاحت شما بپردازیم، بهتر است وقایع پیش آمده در Drangleic را بازگو کنیم و نقش پادشاه Vendrick را در پیشبرد آن ها بررسی کنیم.

TBW

Things Betwixt

پادشاهVendrickبا خانمی به نامNashandraملاقات می کند که او را از تهدیدی ( قدرت غول ها ) که بر علیه Drangleic وجود دارد با خبر می کند. آشنایی این دو به وصلت میانشان می انجامد و Vendrick بنا به درخواست Nashandra عازم سرزمین غول ها می شود تا با نابودی آن ها غنیمتی بسیار با ارزش و در عین حال قدرتمند را بدست آورد. بعد از مدتی Curse of the Undead دوباره پدیدار می شود و غوغایی در Drangleic به پا می خیزد. با این حال انسان ها هیچ ایده ای درباره ی منشاء نفرین مردگان ندارند، بنابراین تصمیم به پیدا کردن راه درمان آن می گیرند و به شکار Undead ها هم ادامه می دهند.

Nashandra

Queen Nashandra

در این مقطع هستکه Vendrick از اشتباه خود آگاه ( عصبانی کردن غول ها ) و متوجه فریبی که از ملکه Nashandra خورده بود می شود. او به مقصود اصلی Nashandra پی می برد و می فهمد که هدف اصلی او تصاحب قدرت و بدست آوردن Throne of Want می باشد. او همچنین متوجه می شود که عروج بر Throne of Want راه پایان دادنِ Curse of the Undead است.

او به منظور بازداشتنِ ملکه Nashandra از تصاحبِ Throne of Want، چندین مانع مختلف بر سر راه اش ایجاد می کند، وی پس از این نیز اقدام به حبس خود در زیرزمین می کند که سرانجامی جز Hollow شدن او به همراه ندارد. غول ها به قصد انتقام غنیمت از دست رفته به Drangleic می رسند، این عزیمت جنگی راه می اندازدکه تا سالیان سال به طول می انجامد، این دلیل تمامی خرابی هاییست که شما هم اکنون در Drangleic شاهد آن هستید.

در Drangleic شما با شخصی به نام Emerald Herald آشنا می شوید، او به شما حکم می کند تا ۴ روح بزرگ را که متعلق به The Old Sinner، Old Iron King، The Rotten و Duke's Dear Freja است را تصاحب کرده و به نزد او بازگردانید. پس از این، درحالیکه شما در طلب دیدار پادشاه هستید، به پیشگاه ملکه نشاندرا احضار می شوید. او شما را فریب می دهد و با قصد تصاحب Throne of Want، دستور مرگ پادشاه وندریک را صادر می کند. هرچند پیش از انجام این دستور شما به قصد شوم ملکه پی برده و از ذات پلیدش با خبر می شوید. سرشتِ نشاندرا در واقع از روح در هم شکسته ی Manus نشات می گیرد. Manus یکی از باس هاییست که شما در Dark Souls به نبرد با او پرداختید، با توجه به تاریخچه ی شکل گیری روند داستان گمان می رود که وی همان Furtive Pygmy ست که Dark Soul را در اختیار دارد.

Emerald

Emerald Herald

تفاوت بین Dark Souls و Dark Souls II این است که در پایان اصلی، شما انتخابی جز جلوس بر Throne of Want نخواهید داشت، که در این حالت شما یا آتش را باز می گردانید و یا زمینه سازِ شروع عصر تاریکی می شوید. این دو انتخاب خارج از دید شماست و شما نقشی در آن نخواهید داشت! هرچند با انتشارِ پچ The Scholar of The First Sin برای Dark Souls II، به شما انتخابی منوط بر ترکِ تخت پادشاهی داده می شود. اگر شما اقدام به ترک تاج و تخت کنید، فرض می شود که شما چرخه را به هم زده اید و از هرگونه اقدام برای بازگردانی آتش و یا فراهم کردن شرایط برای ظهور عصر تاریکی پرهیز کرده اید. همچنین گمان می رود که شما با تصاحب ۴ روحی که در Dark Souls II بدست آورده اید، به اندازه ای قدرتمند شده اید که توانسته اید خود را از این نفرین آزاد کنید. بنابراین با شروع عصر تاریکی همه شروع به hollow شدن می کنند و شما از این خطر در امان خواهید ماند.

DS2SOTFS

منابع معتبر [ در رابطه با روایات و نظریه ها پیرامونِ داستانِ سری ]

همانطوریکه پیش از این اشاره کرده بودم، سری بازیهای Dark Souls مملو از محتویات داستانی هستند، به خصوص اگر پیشینه ی شخصیت های مختلف و ارتباط آن ها را در روند پیشگیری داستان در نظر داشته باشید. بخاطر اینکه داستان پردازی این سری بسیار غنی و متراکم پرداخت شده است، وجودِ انجمن های گوناگون در این زمینه امری بدیهی به نظر می رسد، لذا تئوریهای فراوانی مطرح می شوند که جمع بندی و خلاصه کردن تمامی آن مطالب در یک مقاله بسیار دشوار است. از این جهت، لیستی از منابع معتبر و پر مخاطبِ این سری از بازیها برای شما عزیزان تدارک دیده شده، که با رجوع به آن ها می توانید بیشتر از گذشته به نحوه ی شخصیت پردازی هر یک از کاراکترها و نظریه های پیرامونشان پی ببرید.

Epic Name Bro

مارکوس که با ENB هم خطاب می شود، یکی از فعالان در زمینه ی بررسی نکات ریز و درشت سری Souls است، او هم چنین تئوریهای فوق العاده ای در رابطه با خط سیر حوادث داستان مطرح می کند و با توجه به شیوه ی رسای گفتارش یکی از اعضای فعال اجتماع سول بازان محسوب می شود. در کانال یوتوب این فرد شما به داستان های مختلف در رابطه با شخصیت ها، موجودات، وقایع و سایر عوامل بر خواهید خورد. یکی از بهترین ویژگی های وی معمولی صحبت کردنش می باشد، به نوعی که مخاطبش احساس راحتی می کند. او همچنین با گمانه زنی های جالبش پیرامون حوادث بازی تاثیری مثبت در ذهنِ بیننده و یا شنونده ی داستان می گذارد.

VaatiVidya

وی با شیوه ای شبیه به مارکوس، به بررسی سری Souls و بلادبورن می پردازد. یکی از تفاوت های وی پرداخت منحصر به فردش در زمینه ی جزئیات و شخصیت های جانبی سری ست. وی با ایجاد ویدئوهای گوناگون به معرفی تئوریهای مختلف می پردازد ( برخی از این شرحیات از انجمن های گیمرهای حرفه ای سرچشمه می گیرد، درحالیکه باقی آنها از دیدگاه شخصی او شکل گرفته اند ). نحوه ی تدوین و پرداخت ویدئوها بسیار حرفه ای کار شده و با صدای پر عمق وی بسیار چشمگیر جلوه می کنند.

Dark Souls Wikia

اگر شما علاقه مند به شنیدن صحبت های باقی افراد نیستید و تنها می خواهید به تاریخچه ی این سری و نحوه ی انجام بازی و شکست باس هایش پی ببرید، این منبع قابل اعتماد محسوب می شود. هرچند در این جا، جزئیات و نحوه ی ارتباط شخصیت ها و حوداث داستان در بازه های زمانی مختلف قابل یافت نمی باشد.

حال با زمینه ای که از داستان سری تا Dark Souls III بدست آوردید، به شروع بازی بپردازید و از تجربه ی آن لذت ببرید.

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: دی 1394
    نظرها: 285
    تشکر: 24
    تشکرشده: 175
    کنسول‌های بازی:

    من فکر می کردم این سری بازی تو خارج از کشور خیلی طرفدار داره اما اینطور که پیداست تو ایران نیز طرفداران این عنوان کم نیستند به طوری که در عرض چند ساعت بازدید از این مقاله به 900تا رسیده و این حیرت بر انگیزه

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1395
    نظرها: 48
    تشکر: 26
    تشکرشده: 35
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: hitman- 47
    من فکر می کردم این سری بازی تو خارج از کشور خیلی طرفدار داره اما اینطور که پیداست تو ایران نیز طرفداران این عنوان کم نیستند به طوری که در عرض چند ساعت بازدید از این مقاله به 900تا رسیده و این حیرت بر انگیزه

    نه بابا، کلی RPG باز حرفه ای داریم تو ایران، سری سولز و ویچر که شاهکارای این سبکن! مگه می شه نری سمتشون :amaz:

    ‏Ghahreman از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: شهریور 1394
    نظرها: 397
    تشکر: 404
    تشکرشده: 281
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: hitman- 47
    من فکر می کردم این سری بازی تو خارج از کشور خیلی طرفدار داره اما اینطور که پیداست تو ایران نیز طرفداران این عنوان کم نیستند به طوری که در عرض چند ساعت بازدید از این مقاله به 900تا رسیده و این حیرت بر انگیزه

    مطالب سعید جان همیشه پربازدید هستن
    و فارغ از عنوان بازی تو ساعت اول 800تا 900 نفر اونو میخونن
    باعث افتخاره که سعید تو تیم تحریره بازی مگ هست
    و ما رو هر چند وقت یکبار با نقدهای خوبش شگفت زده میکنه .

    ‏IIFlovv از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 174
    تشکر: 65
    تشکرشده: 144
    پروفایل psn: xxIIFLOVVxx
    رتبه لیدربرد psn: 18
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: Mr.Berserk
    مطالب سعید جان همیشه پربازدید هستن و فارغ از عنوان بازی تو ساعت اول 800تا 900 نفر اونو میخونن باعث افتخاره که سعید تو تیم تحریره بازی مگ هست و ما رو هر چند وقت یکبار با نقدهای خوبش شگفت زده میکنه .

    ممنون شما لطف دارین :vic:
    امیدوارم این روند با کمک سایرین بهتر و بهتر هم بشه

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1395
    نظرها: 25
    تشکر: 18
    تشکرشده: 31
    کنسول‌های بازی:

    سری بازیهای سولز یکی از بهترین بازیهایی هست که من تا حالا بازی کردم.
    الانم که دارم دارک سولز ۳ رو می رم، فوق العادست.

    ‏Mehran K از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1395
    نظرها: 48
    تشکر: 26
    تشکرشده: 35
    کنسول‌های بازی:

    خیلی خوب بود این قسمتش! فقط چرا به Artorias of the Abyss اشاره نکردین؟؟ :~

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 174
    تشکر: 65
    تشکرشده: 144
    پروفایل psn: xxIIFLOVVxx
    رتبه لیدربرد psn: 18
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: Mehran K
    خیلی خوب بود این قسمتش! فقط چرا به Artorias of the Abyss اشاره نکردین؟؟ :~

    با توجه به ساختاری که در بخش اول مقاله توضیح دادم، قصد انتشار این مقاله آشنایی علاقه مندان با خط سیر کلی داستان سری بازیهای سولز بود. بنابراین پاره ای از جزئیاتِ این شرحیات حذف شده! از جمله Knight Artorias که خودم به شخصه خیلی مشتاق نوشتن متنی در رابطه با اون بودم. :7su

    اولین حضور رسمی Artorias در DLC دارک سولز ۱ بود. اون در واقع یکی از ۴ شوالیه ی اصلی Gwyn بود. Artorias یکی از سلحشوران منزه اون محسوب می شد که به مهارتش در شمشیر ورزی و اراده ی غیر قابل توصیفش شهرت یافته بود. مظهر شخصیش هم با توجه به حلقه اش با نماد گرگ مشخص می شد، بعد از وقوع یک سری وقایع هم با Sif هم نبرد می شه. در بازه ی زمانی ویران شدن New Londo هم حاضر بود، طی این اتفاق برای از بین بردن the Abyss دست به ایجاد یک پیمان زد ( یک حلقه حاکی از اون واقعه بود ). هنگام اجرای این کار شمشیرش نفرین می شه و …
    برای قدردانی از اقدامات که در بحران New Londo انجام داد، لقب "The Abysswalker" رو بدست میاره و یکی از گنج های Anor Londo هم به وی تعلق می گیره ( blessed pendant ) که باعث می شه از شر Dark of the Abyss در امان باشه. بعدها با همراهی Sif و برای نجات Oolacile و شاهزاده Dusk از چنگال Manus راهی Oolacile می شه. در نهایت آرتوریاس جونشُ فدای محافظت از Sif می کنه. :q|

    ‏SirGhas و ‏reza maleki و ‏Ghahreman و ‏Mehran K از این نوشته تشکر کرده‌اند.
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.