نویسنده: محمدجواد فرج الهی شنبه، 17 آذر 1397
ساعت 20:49

راهنمای سیستم شرافت بازی Red Dead Redemption 2 مطلب ویژه

4.29 از 5

راهنمای سیستم شرافت در بازی Red Dead Redemption 2

سلام به کاربران محترم بازی‌مگ. با یک قسمت دیگر از سری راهنمایی‌های بازی Red Dead Redemption 2 خدمت شما هستیم. در این مقاله ما قصد داریم به شما کمک کنیم تا در دنیای غرب وحشی به یک تفنگدار نجیب تبدیل شوید!

شاید جالب باشد اگر بدانید وقتی که سطح شرافت شخصیت‌تان بالا برود، لباس‌ها و آیتم‌های جدیدی در دسترس‌تان قرار می‌گیرد. همینطور اگر سطح شرافت‌تان بین لول چهار تا هشت باشد، یک مرحله جدید در قسمت ششم بازی آزاد می‌شود که Do Not Seek Absolution نام دارد و با اتمام آن، یک تروفی ویژه دریافت می‌کنید. پس اگر به دنبال دریافت تمام تروفی‌های بازی Red Dead Redemption 2 هستید، باید به سطح شرافت آرتور توجه کنید! البته مزایای دیگری هم دارد که در انتهای مقاله به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

جهت آگاهی از وضعیت سطح شرافت آرتور، کافیست تا دکمه‌ی جهت پایین (PS4 Controller Dpad Down) را روی کنترلر خود فشار دهید و نواری که روی صفحه نمایشگر ظاهر می‌شود را بررسی کنید. اگر ایکون آرتور در سمت چپ و بخش قرمز نوار باشد، یعنی آرتور شما آدم خبیث و بدذاتی است. در مقابل اگر این ایکون در سمت راست نوار و سفید رنگ باشد، یعنی آرتور یک تفنگدار نجیب است!

red dead redemption 2 honor

اگر وضعیت شرافت‌تان چندان خوب نیست و حالا به فکر جبران اشتباهات خود افتاده‌اید در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا روش‌های افزایش شرافت(Honor) را بررسی کنیم. اگر چنانچه همین حالا سطح شرافت‌تان بالاست، به بخش انتهای مطلب مراجعه کنید تا ببینید با این نجابت‌تان چه کارهایی ‌می‌توانید انجام دهید!

بهترین شیوه‌های افزایش شرافت:

بازگرداندن ماهی‌ها به آب: ماهیگیری یک شیوه عالی برای افزایش سطح شرافت است و بدون محدودیت ‌می‌توان آن را تکرار کرد. کافی است یک ماهی بگیرید و بعد به جای برداشتنش، آن را دوباره به آب بیندازید. فقط مطمئن شوید که بعد از این کار آیکون افزایش شرافت در گوشه سمت راست بازی به نمایش درآید.

all legendary fish locations maps red dead redemption 2 featureمی‌دانم کار سختی است که زحمات‌تان را به آب بریزید ولی بدانید که ارزشش را دارد!

تکمیل مراحل جایزه‌بگیری: دستگیر کردن وتحویل دادن افراد مجرم به کلانتر هر شهر، باعث می‌شود تا سطح شرافت شما بالا برود. در کنار ماهیگری، جایزه‌بگیری یک از بهترین روش‌های افزایش سطح شرافت است؛ به خصوص جهت آمادگی برای مرحله ویژه قسمت ششم بازی که به سطح شرافت بالایی نیاز دارد. فقط توجه کنید شما باید افراد مجرمی را دستگیر کنید که تصویر آن‌ها در دفتر کلانتر هر شهر نصب شده است. بنابراین در کوچه و خیابان به دنبال هر کسی راه نیفتید!

مراحل تصادفی: در طول بازی به صورت شانسی، گاهی نقاط سفیدی رنگی در نقشه بازی نمایان می‌شود که هرکدام شامل یک ماموریت تصادفی است. بعضی وقت‌ها این مراحل تصادفی، به شما امکان آن را می‌دهد تا به مردم کمک کنید و در مقابل سطح شرافت خود را بالا ببرید. بازگرداندن اسب فراری، کمک کردن به یک فرد زخمی، رساندن یک بینوا به منزل، مدوای یک شخص مریض، بغل کردن یک انسان تنهای افسرده و یا آدرس دهی به افراد گمشده نمونه‌های کوچکی از این مراحل تصادفی هستند که با انجام هر یک به یک نجیب‌زاده تبدیل می‌شوید! حتی در داخل قطار هم ممکن است با افراد معلول و ناتوانی روبرو شوید که با کمک کردن به آن‌ها، می‌توانید شرافت خود را بیشتر کنید! این مراحل تصادفی ممکن است در هر جا و هر زمانی رخ داده و فرصت‌های زیادی پیش‌روی بازیکن قرار دهند. پس چشم و دندان تیز کنید تا فرصت‌ها را از دست ندهید!

صندوق کمپ: اگر به صحبت‌های داچ در ابتدای قسمت دوم بازی دقت کرده باشید، متوجه‌ می‌شوید که او از همه اعضای گنگ درخواست می‌کند تا همیشه یک بخشی از درآمدشان را داخل صندوق کوچک کنار چادرش قرار دهند. داچ با استفاده از این صندوق، به توسعه کمپ و تهیه امکانات برای آن می‌پردازد. پس سعی کنید روزانه یک مبلغی را داخل این صندوق قرار دهید تا علاوه بر کمک به صندوق بین المللی توسعه کمپ و راضی کردن دل داچ عزیز، سطح شرافت‌تان هم بالا برود! فقط حواس‌تان باشد که بعد از پول دادن حتما ایکون شرافت ظاهر شود و اگر اینطور نشد، سعی کنید مبلغ بیشتری را به صندوق اهدا کنید.

پرداخت بدهی: جرمی را مرتکب شده‌اید و با کلانتر شهر مشکل پیدا کرده‌اید؟ ایرادی ندارد فقط کافی است هزینه‌ای که به جامعه بدهکار هستید را پرداخت کنید. برای این امر هم باید به دفاتر پستی مراجعه کنید تا مبلغ مورد نظر را بپردازید و با انجام این کار، جرائم شما بخشیده خواهد شد. (دفتر پلیس +10 و دفتر خدمات الکترونیکی هم قابل قبول است!) این امر موجب می‌شود که علاوه بر بخشیده شدن، سطح شرافت‌تان هم بالا برود. ضمنا توجه کنید که در طول مراحل داستانی با اعمال خلاف قانون، جریمه می‌شوید و شما باید هزینه آن‌ها را هم پرداخت کنید.

تسلیم شدن در برابر قانون: اگر یک خلافی مرتکب شدید و پلیس شما را محاصره کرد، سرجای خود بدون اسلحه بایستید تا او جلوتر بیاید و شما را دستگیر کند. با تسلیم شدن در برابر پلیس، چند روزی را در زندان آب خنک خواهید خورد اما در عوض، سطح شرافت‌تان بالا می‌رود چراکه بدون کشتار و خون‌ریزی تسلیم شدید و این نشان از نجابت شما دارد!

red dead redemption 2 gameplay

رسیدگی به امور کمپ: گهگاهی، اعضای گنگ به طرف آرتور می‌آیند و از او درخواست می‌کنند تا یک آیتم خاصی را برای‌شان پیدا کند. پیدا کردن این آیتم‌ها و تحویل‌ آن‌ها به اعضای گنگ، سطح شرافت شما را بالا می‌برد. همینطور هر صبح که آرتور از خواب بیدار می‌شود، یک سری فعالیت مختلف در کمپ ظاهر می‌گردد. اموری مثل پرکردن سطل آب، غذا دادن به اسب‌ها و هیزم شکستن از جمله این فعالیت‌ها هستند. انجام این کارها نیز به افزایش شرافت کمک می‌کند. بالاخره هر چه باشد، وقتی اعضای کمپ آرتور را در حال انجام کارهای ضروری می‌بینند به نجیب زادگی او پی می‌برند! به جز دو مورد بالا، گاهی هم ماموریت‌های جانبی از طرف اعضای گنگ به آرتور پیشنهاد می‌شود. ماموریت‌هایی مثل دزدی از کالاسکه‌ها و خانه‌های بزرگ و متروکه. سعی کنید این ماموریت‌ها را هم انجام دهید.

شکار موش‌: اگر یک موشی در شهری دیدید، آن را از بین ببرید. هر چند این شرایط کم پیش می‌آید اما باعث می‌شود تا سطح شرافت‌تان بالا برود. بالاخره هر چه باشد در حال جلوگیری از انتشار طاعون هستید! اما در کل ما این شیوه را روش مناسبی برای افزایش سطح شرافت نمی‌دانیم چراکه خیلی به ندرت می‌توان یک موش را در شهر پیدا کرد. متاسفانه در بازی Red Dead Redemption 2 موش‌ها از شمش طلا هم نایاب‌تر هستند!

مراحل اصلی: در برخی از مراحل داستانی بازی، فرصت‌هایی برای افزایش شرافت وجود دارد. مثل زمانی که یک تصمیم خاص به آرتور سپرده می‌شود و شما می‌توانید با انتخاب یک سری موارد خاص، نجابت پیشه کنید. این شیوه یکی از مطمئن‌ترین و سریع‌ترین روش‌های افزایش سطح شرافت است اما خب در طول مراحل بازی، چنین فرصتی به ندرت پیش‌ می‌آید. در ادامه ما لیستی  از این تصمیمات مهم را در اختیار شما قرار داده‌ایم.

انتخاب‌های شرافتمندانه در طول ماموریت‌ها:

  • قسمت دوم؛ ماموریت Polite Society, Valentine Style: اسب‌ فراری را آرام کرده و آن‌ را به صاحبش بازگردانید.
  • قسمت دوم؛ ماموریت Polite Society, Valentine Style: شاهد فراری را که از صخره آویزان‌ شده‌، نجات دهید.
  • قسمت دوم؛ ماموریت Polite Society, Valentine Style: هنگام تعقیب شاهد فراری، آرتور یک اسب را به طور خودکار می‌دزد. شما باید این اسب را به صاحبش بازگردانید.
  • قسمت دوم؛ ماموریت We Loved Once and True – III: درخواست Mary برای نجات برادرش یعنی Jamie را قبول کنید و ماموریت را به اتمام برسانید.
  • قسمت سوم؛ ماموریت Sodom? Back to Gomorrah: صندوق‌های پول را با سوزن بازکرده و آن‌ها را منفجر نکنید!
  • قسمت چهارم؛ ماموریت Fatherhood and Other Dreams: خانم Mary از آرتور تقاضا خواهد کرد که یک سنجاق سینه را برایش بازگرداند. این درخواست را قبول کرده ، سنجاق را خریده و آن را بدون خشونت بازگردانید.
  • قسمت چهارم؛ ماموریت Brothers and Sisters, One and All: در این ماموریت شما باید یک پسربچه را پیدا کنید ولی در این حین او یک صلیب را زمین می‌اندازد. آن را بردارید و به راهبه بازگردانید.
  • قسمت ششم؛ ماموریت A Rage Unleashed: درخواست کمک Rain Falls را قبول کنید.
  • قسمت ششم؛ ماموریت Archeology for Beginners: در طول دیالوگ‌ها، درخواست کمک Monroe را قبول کنید.
  • قسمت ششم؛ ماموریت Mrs. Sadie Adler, Widow: با قبول ماموریت Sadie، به او کمک کنید.
  • قسمت ششم؛ ماموریت Do Not Seek Absolution: این ماموریت برای آزاد شدن نیاز به سطح شرافت 4 دارد و در طول آن باید به Archie و Edith کمک کنید.
  • قسمت ششم؛ ماموریت The Course of True Love IV/V: زن بی‌نوا را به نزد همسرش در قطار بازگردانید. بعد از به راه‌افتادن قطار، از قبول جواهراتش به عنوان مزد، خودداری کنید.
  • قسمت ششم؛ ماموریت Red Dead Redemption: برای گرفتن پول برنگردید.

در آخر یک نکته مهم که یادآوری آن ضرورت دارد این است که اقداماتی که موجب کاهش سطح شرافت‌تان می‌شود را انجام ندهید. پس خواهشا همینطور در غرب وحشی پرسه نزنید و هرکسی که دل‌تان خواست را نکشید و از او دزدی نکنید! در طول ماموریت‌ها هم هر وقت که یک انتخاب برای کشتن یا بخشیدن افراد مختلف داشتید، سعی کنید که برای جان انسان‌ها ارزش قائل شوید و از خیر کشتن‌شان بگذرید! همینطور جهت محض رضای خدا هم که شده، با مردم به نیکی رفتار کنید! به طور کلی گفتار نیک، پندار نیک و کردار نیک از اصول مهمی است که می‌تواند سرمشق شما برای یک زندگی نجیبانه در غرب وحشی باشد!

RDR2نمونه‌ای بسیار عالی از کردار نیک در بازی!

مزایای افزایش شرافت

شما می‌توانید امتیازات حاصل از شرافت‌تان را در منوی بازی، در بخش Player و در قسمت General Honor ببینید.

  • سطح یک: ظاهرتان از یک جنازه بهتر خواهد بود!
  • سطح دو: تخفیف ده درصدی در تمامی مغازه‌ها
  • سطح سه: لباس‌های جدیدی در دسترس قرار خواهند گرفت.
  • سطح چهار: مرحله انتخابی قسمت ششم بازی با نام Do Not Seek Absolution آزاد خواهد شد.
  • سطح پنج: تخفیف 25 درصدی در تمامی مغازه‌ها
  • سطح شش: لباس‌های جدیدی در دسترس قرار خواهند گرفت.
  • سطح هفت: تخفیف 50 درصدی در تمامی مغازه‌ها
  • سطح هشت: هیچ مزیتی ندارد. فقط وجدان‌تان آسوده خواهد بود که شما نجیب‌ترین و شریف‌ترین هفت‌تیرکش در دنیای غرب وحشی هستید! کیفش را ببرید!

در نهایت توصیه ما این است که تمامی ماموریت‌های شرافت را دنبال کنید تا بتوانید به تروفی Lending a Hand دست یابید.

خب این همه آن چیزی بود که باید در مورد سیستم شرافت در بازی Red Dead Redemption 2 می‌دانستید. امیدواریم که از این راهنمایی بهره برده و از مزایای نجابت‌تان استفاده کنید! شاد و پیروز باشید.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.