نویسنده: قاسم ممتاز پنج شنبه، 17 دی 1394
ساعت 10:11

سخت افزار مورد نیاز برای پشتیبانی از Oculus Rift اعلام شد

0 از 5

همانطور که میدانید از نیمه شب گذشته پیش فروش Oculus Rift یکی از 3 هدست واقعیت مجازی که به گفته ی صاحب نظران قرار است سال 2016 را متحول نمایند آغاز شد. در رابطه با قیمت این سخت افزار در مطلب جداگانه ای بطور مفصل صحبت خواهیم نمود اما نکته ای که حائز اهمیت است سخت افزار مورد نیاز برای پشتیبانی از Oculus Rift میباشد که مطمئنا سخت افزار قدرتمندی است .

 

اگر تمایل دارید لذت استفاده از Oculus Rift را بطور کامل درک کنید به کامپیوتری با مشخصات زیر نیاز خواهید داشت :

مشخصات سخت افزار مورد نیاز برای پشتیبانی از Oculus Rift

کارت گرافیک : Nvidia GTX 970 / AMD 290 یا قویتر
پردازنده ی مرکزی : Intel i5-4590 یا قویتر
حافظه ی RAM : 8 گیگابایت یا بیشتر
خروجی تصویر : مانیتور پشتیبانی کننده از خروجی HDMI 1.3 مورد نیاز خواهد بود
پورت USB : دو عدد پورت USB 3.0
سیستم عامل : ویندوز 7 نسخه ی SP.1 یا جدیدتر

هدف از این سیستم پیشنهادی ، پشتیبانی از تمامی نرم افزار های مورد عرضه برای Oculus Rift در تمام دوره ی استفاده از این دستگاه است . در ادامه Oculus توضیح میدهد :
" ما بر این باور هستیم که موفقیت Oculus Rift به این بستگی دارد که تولید کنندگان نرم افزار برای هدست واقعیت مجازی ما بدانند باید برای چه نوع سخت افزاری محتوا تولید کنند . مشخص بودن سیستم مورد نیاز برای پشتیبانی از Oculus به توسعه دهندگان نرم افزاری اجازه میدهد بر اساس بستری که مشخص است دست به تولید محتوا بزنند تا بهترین تجربه را به علاقه مندان ارائه دهند "
کمی قبل رئیس Oculus آقای Nate Mitchell در رابطه با سخت افزار مورد نیاز Oculus Rift اعلام کرده بود که متقاضیان به کامپیوتر خوبی نیاز خواهند داشت . البته منظور یک کامپیور High End وحشتناک نیست بلکه به سخت افزاری نیاز دارید که بازی های مدرن حال حاضر را به راحتی اجرا نماید . رئیس بخش معماری Oculus نیز در رابطه با سخت افزار مورد نیاز این هدست واقعیت مجازی توضیح داده است که شما برای استفاده همیشگی از Oculus Rift به سخت افزاری با مشخصات گفته شده نیاز خواهید داشت و مطمئنا اگر قصد ارتقای سیستم فعلی خود را داشته باشید هزینه ای که برای محیا کردن ضمینه ی سخت افزاری مناسب خرج خواهید نمود کمتر میباشد .
در ادامه Nate Mitchell اطلاعاتی در رابطه با رزولوشن تصویر Rift بیان نمود:
" در حالت Raw rendering بازی های 1080P که بصورت 60 هرتز اجرا میشوند در هر ثانیه نیاز به پردازش 124 میلیون پیکسل دارند . در رابطه با Oculus Rift رزولوشن تصویری که این هدست مجازی با آن کار میکند 1200×2160 با فرکانس 90 هرتز خواهد بود که بر روی 2 صفحه ی نمایشگر مجزا به نمایش در خواهد آمد لذا در شرایط نرمال Rift به پردازش 233 میلیون پیکسل در ثانیه نیاز خواهد داشت . اما در شرایط مختلف میزان تقاضای Oculus Rift برای رندر کردن جزئیات تصویر بالا خواهد رفت و ممکن است به تقاضای رندر 400 میلیون پیکسل بر ثانیه برسد . نتیجه ی این بحث نشان میدهد که رندر کردن یک بازی VR به 3 برابر توان گرافیکی بیشتر نسبت به اجرای یک بازی 1080P نیازمند است . "

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.