نویسنده: قاسم ممتاز جمعه، 02 بهمن 1394
ساعت 19:09

معرفی موتور گرافیکی SnowDrop قلب تپنده ی The Division

5 از 5

با نزدیک شدن به زمان عرضه ی یکی از مهمترین و مورد انتظار ترین عناوین سال 2016 یعنی The Division و در راستای خبر منتشر شده در رابطه با ویژگی موتور گرافیکی Snow Drop در رابطه با استفاده ی ماکزیمومی از توانائی های کنسول های نسل هشتم در ساخت The Division بر آن شدیم تا به بررسی Snow Drop Video Game Engine بپردازیم و در رابطه با توانائی های این موتور گرافیکی و فلسفه ی ساخت آن گپی با هم بزنیم .

 the division

زمانی که در رابطه با یک موتور گرافیکی یا Engine صحبت به میان می آید در وهله ی اول مخاطبین به فکر مقایسه می افتند و سوالاتی در این باره به ذهن آنها خطور میکند که مهمترین آنها این سوال است :
اگر Snow Drop را با Unreal Engine یا CryEngine مقایسه کنیم کدامیک قدرتمند تر است ؟
برای پاسخ به این سوال باید گسترده تر به این موضوع نگاه کنیم . مقایسه ی موتور های گرافیکی و بطور کلی مقایسه بین دو محصول ارزشمند کاری بسیار لذت بخش است اما باید این مقایسه در شرایط یکسان و برای تولید محتوایی در نظر گرفته شود که هر دو برای آن ساخته شده اند .در جریان هستید که موتور های گرافیکی بسیاری تا بحال عرضه شده اند که بعضی موفق بوده و برخی دیگر مورد استقبال واقع نشده اند . از موتور های گرافیکی ساده تا موتور های بسیار پیچیده و قدرتمند که برای استفاده به بستر گسترده ای نیاز دارند اما باید به این مهم توجه داشته باشیم که هر موتور گرافیکی برای نوع خاصی از محصول تولید شده است . بسیار بوده اند موتور هائی که تنها برای ساخت یک بازی مورد استفاده قرار گرفته اند و پس از آن از دور خارج شده اند و البته بسیاری موتور های گرافیکی دیگری نیز در بازار تکنولوژی وجود دارند که توانائی تغییر شگفت انگیزی داشته و بنا به مورد استفاده قابل تغییر هستند اما دوباره این مهم را یادآوری میکنم که هر موتور گرافیکی در ابتدا برای نوع خاصی از محصول خلق شده است . برخی از انواع این Engine ها بستر مناسب برای ساخت عناوین شوتر سوم شخص را فراهم می آورند و برخی دیگر در زمینه ی ساخت محیط های Open World ابزار های فوق العاده ای در اختیار مصرف کننده قرار میدهند از این رو فلسفه ی استفاده و همچنین ساخت یک موتور گرافیکی به محصولی که قصد ساخت آن وجود دارد بستگی خواهد داشت . در مجموع درست است که بارها شاهد مقایسه ی خروجی های موتور های گرافیکی مختلف برای مقایسه ی توانمندی های هر کدام بوده ایم اما باید توجه داشته باشیم که این مقایسه ها کمتر این نتیجه گیری را به همراه دارند که کدام یک بر دیگری برتری دارند . اما از بحث مقایسه که بگذریم به یک موتور گرافیکی کاملا جدید میرسیم . سوال دیگری که ذهن بسیاری از علاقه مندان را به خود مشغول کرده است اینست که چرا با وجود موتور های گرافیکی توانمندی که یوبی سافت در حال حاضر مالکیت آنها را در اختیار دارد و تکنولوژی های بسیار پیشرفته ای که در برخی از آنها بکار رفته است، یوبی سافت تصمیم گرفته برای عنوان جسورانه ی The Division به سراغ ساخت موتور گرافیکی جدیدی برود،

توانائی Snow Drop در تعریف پرسپکتیو

همانطور که در جریانید کمپانی یوبیسافت جزو اولین کمپانی های ساخت و انتشار بازیست که به استقبال کنسول های نسل هشتم رفت . تا به حال عناوین متنوعی توسط استودیو های یوبی سافت برای کنسول های نسل هشتم منتشر شده اند به نحوی که میتوان این ناشر را دارنده ی بیشترین عناوین بر روی کنسول های نسل هشتم دانست . این تغییر از یک نسل به نسل دیگر به تغییرات بستر سخت افزاری و نرم افزاری بسیاری نیاز دارد که یوبیسافت از مدتها قبل از عرضه ی کنسول های نسل هشتم به فکر آن بوده است . اما با توجه به همین موضوع که یوبیسافت تعداد قابل توجهی عناوین نسل هشتمی در کارنامه ی خود دارد علت استفاده از موتور گرافیکی جدید بجای استفاده از موتور های فعلی یوبی سافت همچون The Distrupt و یا استفاده از موتور های توانمند موجود از قبیل Unreal Engine 4 و یا CryEngine 3 چه بوده است ؟ The Distrupt موتور گرافیکی بازی The Watch Dogs یکی دیگر از عناوین نسل هشتمی یوبیسافت است که برای کنسول های نسل هفتم نیز عرضه شد . این موتور گرافیکی که از ترکیب 2 موتور Dunia Engine و Anvillnext ساخته شده است را میتوان Engine بهینه شده ی بازی Driver San Francisco دانست . موتوری که بیشتر برای بازی های سبک Open World و همچنین بازی های ریسینگ مورد استفاده قرار میگیرد و همین محدودیت توسعه و هدف قرار دادن سبکی خاص در تولید باعث میشود که موتور The Distrupt همچون بسیاری از موتور های گرافیکی قدرتمندی که از آنها یاد شد نتوانند گزینه ی مناسبی برای ساخت The Division باشند و به همین دلیل بود که Snow Drop خلق شد. سرپرست تیم توسعه ی Snow Drop آقای Rodrigo Cortes نیز یکی از دلایل اصلی خلق Snow Drop را همین امر دانسته است . اما ممکن است این فکر به ذهن خواننده برسد که چرا از ترکیب چند موتور گرافیکی مختلف برای ساخت The Division بجای خلق یک موتور گرافیکی کاملا جدید استفاده نشده است ؟ نکته ای که در اینباره باید به آن توجه داشت ساخت Snow Drop برای کنسول های نسل هشتم است . بستری نرم افزاری که بر اساس توانائی های کنسول های جدید شکل گرفته و از تنوع و همچنین انعطاف پذیری فوق العاده ای برخوردار است . فلسفه ای که The Massive برای ساخت The Division در ذهن خود داشت و ایده ای که جرقه ی ساخت این عنوان را بوجود آورد بر خلاف بسیاری از عناوین AAA دیگر یک ایده ی کامل نبود به نحوی که بستر مناسب برای آن محیا شود .

the division

روش ساخت بازی درMasive Entetainment به این صورت است که بعد از طرح یک ایده و تصویب آن ممکن است کل ایده در حین پیشرفت و طراحی بارها تغییر کند و همین موضوع باعث نیاز به بستری می شود که بتواند بدون محدودیت تغییرات را اعمال کند.  از طرفی سخت افزار های نسل هشتم پهنای باند پردازشی 16 تا 32 برابر کنسول های نسل هفتم دارند و از وِیژگی های سخت افزاری بسیار جذابی بهره میبرند و اما از همه مهمتر اینکه در بستر نرم افزاری 64 بیت فعالیت دارند . این 64 بیت را با بستری که گرافیک بر اساس آن میزان خروجی را کد گذاری می کند مقایسه نکنید چرا که ارتباطی به یکدیگر ندارند . منظور اصلی چیزی شبیه به تفاوت های بستر 32 و 64 بیت نسخه های مختلف ویندوز است . به عبارت دیگر منظور محدودیت هائی است که بواسطه ی بستر 32 بیت وجود داشته و حالا با بستر 64 بیت از بین رفته اند که میتوان مهمترین آنها را میزان دسترسی به حافظه ی RAM دانست.
استودیو های بازی سازی که به موتور های گرافیکی نسل هشتم مجهز نیستند ابتدا بازی را در بستر 32 بیت خلق کرده و سپس به بستر 64 بیت تبدیل میکنند که این عمل با بالا بردن رزولوشن تصویر یا در اصطلاح Full HD شدن بازی و برخی مدل سازی های جدید انجام میشود . روندی که اینروز ها بسیار در دنیای بازی های رایانه ای شاهد آن هستیم و تبدیل به یک روش درآمد زائی مجدد از عناوین پر مخاطب قدیمی شده است که در این حالت مقدار زیادی از توانائی های سخت افزاری کنسول بدون استفاده باقی می ماند. اما Snow Drop Engine موتوری کاملا 64 بیت و بهینه شده میباشد که انعطافی فوق العاده دارد . در روند ساخت بازی میتوان به سرعت مدل سازی نموده و یا تغییری بزرگ ایجاد کرد و در همان لحظه به لطف توانائی و انعطاف پذیری فوق العاده ی Snow Drop خروجی را مشاهده نمود .

the division graphic engine

ویژگی دیگر Snow Drop این است که میتواند بخوبی از توانائی GPU در کنسول های نسل هشتم بهره ببرد . درکنسول های نسل هفتم با وجود اینکه پردازنده ها چند هسته ای بودند اما یک هسته به پردازش اصلی گماشته میشد و سایر هسته ها موارد جانبی را کنترل میکردند اما در کنسول های نسل هشتم هسته ها بصورت استاندارد در آمده اند و شما همزمان میتوانید چندین پردازش را انجام دهید به اینصورت که میتوانید در لحظه از تغییرات خود خروجی بگیرید و برخلاف نسل قبل برای هر بخش منتظر دریافت خروجی مجزا برای هر بخش نمانید . علاوه بر اینکه میبایست حداکثر توان سخت افزاری خود را بدانید و تا نهایت این توان از سخت افزار بهره ببرید که این خود به یک موتور گرافیکی کاملا جدید نیاز خواهد داشت . از طرفی در کنسول های نسل قبل GPU فقط وظیفه ی پردازش گرافیک را بر عهده داشت اما در کنسول های نسل هشتم GPU ها توانائی های بسیاری دارند و میتوانند برای منظور های متفاوتی برنامه ریزی شوند که این خود نیاز مند بستر نرم افزاری کاملا جدیدی می باشد . اما نکته ی مهم و اصلی در ساخت Snow Drop همانطور که درخلال توضیحات قبلی نیز گفته شد انعطاف پذیری بسیار زیاد این موتور گرافیکی و استفاده از تمامی توان سخت افزاری در دسترس است .

مشخصات موتور گرافیکی The Division

موتور های گرافیکی قدرتمندی که در حال حاضر وجود دارند توانائی های بسیاری دارند و شاید حتی انعطاف پذیر نیز باشند اما این انعطاف پذیری به مجموعه ی نسبتا محدودی از تغییرات خلاصه میشود و در نهایت مشاهده می کنید که در نقطه ای محدودیت های بوجود آمده مانع از پیشرفت پروژه می شوند . چیزی که Snow Drop هرگز به آن برخورد نخواهد کرد . در اینباره که آیا Snow Drop جایگزین موتور گرافیکی عناوین بعدی یوبیسافت خواهد شد و به موتور گرافیکی مولد این ناشر و استودیو های بازی سازی آن مبدل خواهد گردید یا اینکه The Division اولین و تنها تجربه ی استفاده از این موتور گرافیکی خواهد بود در حال حاضر نمیتوان اظهار نظر کرد اما باید به این مهم توجه کنیم که Snow Drop توانائی های فوق العاده ای دارد که از یک طرف توسعه دهندگان و از طرف دیگر مصرف کنندگان را به وجد خواهد آورد .

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 73
    تشکر: 37
    تشکرشده: 51

    ساعت 3 شب ..... شب تحویل پروژه ..... روحم شاد شد این مقاله رو خوندم . ممنون :in-lo::grin:
    یه سوال .... تو ویدیو و همچنین یکی از تصاویری که گذاشتین واسه این مقاله متوجه شدم که خیلی دارن از Node-Base بودن این موتور حرف می زنن . مخصوصا تو ویدیو که چندین بار نشون داده شد .
    خواستم بدونم Snow Drop اولین موتور بازیسازی Node-Base هستش که این قدر ... این ویژگی اش رو نمایش دادن یا نه ؟
    یعنی تا حالا هیچ موتور بازیسازی Node-Base دیگه ای ساخته نشده بوده ؟

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: دی 1394
    نظرها: 285
    تشکر: 24
    تشکرشده: 175
    کنسول‌های بازی:

    ویدئو The Division: Testimonial، برخی از تصاویر این تریلر را می توانید در زیر مشاهده نمایید :si:

    http://images.gamersyde.com/image_tom_clancy_s_the_division-30473-2751_0012.jpg

    http://images.gamersyde.com/image_tom_clancy_s_the_division-30473-2751_0017.jpg

    در کل بازی کدر شده نمی دونم چرا :confused:

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: دی 1394
    نظرها: 285
    تشکر: 24
    تشکرشده: 175
    کنسول‌های بازی:

    ممنون بابت خبر :in-lo:

    تو فوق العاده بودن این موتور گرافیکی شکی نیست ولی من هنوز برام سواله چرا تو تریلر جدید این عنوان گرافیک کاهش پیدا کرده بود ?!?

  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: hitman- 47
    ممنون بابت خبر :in-lo: تو فوق العاده بودن این موتور گرافیکی شکی نیست ولی من هنوز برام سواله چرا تو تریلر جدید این عنوان گرافیک کاهش پیدا کرده بود ?!?

    کدوم تریلره که اینقدر شما رو نسبت به بازی بد بین کرده ؟

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.