نویسنده: محمد مراقی سه شنبه، 04 ارديبهشت 1397
ساعت 20:36

نقد و بررسی قسمت اول فصل دوم سریال Westworld

0 از 5

 

آغاز مجدد وست‌ورلد با شروع فصل دوم | نقد و بررسی قسمت اول فصل دوم سریال Westworld

فصل اول سریال نوظهور Westworld با تمام آن ماجراهای مرموز و عجیب و غریبش و به ویژه موفقیت‌ها و افتخاراتش، به پایان رسید و جای خود را با اندکی تاخیر به فصل دوم داد. صرف نظر از ویژگی‌های خوب این سریال و بازی تحسین‌برانگیز بازیگرانش، با تازه‌ترین سریال شبکه‌ HBO طرف هستیم که اسم‌های درخشانی مثل جاناتان نولان و جی جی آبرامز در پشت آن به چشم می‌خورند. سریالی که از همان ابتدای پخشش همه می‌گفتند که آمده تا جایگزنی برای غیبت طولانی مدت این روزهای Game of Thrones باشد. همین تعاریف رفته رفته انتظار هر بیننده‌ای را از سریال Westworld بالا می‌برند. بنابراین تیم توسعه‌دهنده‌اش هم با دریافت تمام این بازخوردهای مثبت و هیجان‌زده، ساخته خود را گران‌قدر می‌شمارند و برعکس خیلی از سریال‌های بلاک‌باستر امروزی برای اثر خود ارزش قائل می‌شوند و شگفتی‌های بزرگی خلق می‌کنند. سریال Westworld به دور از تمام تعصبات و علایق‌مان، محتوای بسیاری را در خود جای داده و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. سریالی که گهگداری می‌خواهد تلنگرهای سنگینی را به بشر امروز بزند و زیبایی‌های پر از خشونت انسان‌ها را به تصویر بکشد. مهم‌تر از همه اینکه هیچ ابایی هم از به نمایش گذاشتن خشونت لخت و بی‌پرده‌اش ندارد و همه حرف‌هایش را رک و پوسنده به گوش بیننده می‌رساند. در ادامه مطلب با ما در بازی‌مگ همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به آغاز دوباره سریال Westworld در فصل دومش و باز شدن دریچه‌ای تازه به یک دنیای بسیار وسیع‌تر از آنچه در فصل قبلی دیده بودیم!

Westworld Season 2انقلاب درونی کاراکترهای مهم داستان، یکی از جذابیت‌های ویژه فصل دوم سریال Westworld است

سریال Westworld در فصل دوم هنوز هم می‌تواند غیرقابل پیش‌بینی باشد و عجیب‌ترین سکانس‌های عمرتان را به نمایش بگذارد. به طوری که تمام آن میزبان‌هایی (اندرویدهای شبیه انسان) که در فصل قبلی گوش به فرمان بالادستان و خالقین‌شان بودند، در فصل دوم به یک خودشناسی عمیق رسیده‌اند و بسیار جاه‌طلبانه‌تر از گذشته فکر می‌کنند. هر یک کاراکترهای ضعیف فصل قبلی که به هر طریقی تحت ظلم واقع می‌شدند (و البته گاهی هم بدجوری تلافی می‌کردند)، در فصل جدید بسیار مستقل‌تر از همیشه تصمیم‌هایشان را خودشان می‌گیرند و دیگر تحت‌الاجبار چند خط کد تکراری زندگی نمی‌کنند و اهداف و تمایلات منحصر به فرد خود را دارند. مهم‌تر از همه اینکه تمام گذشته‌شان را با کوچکترین جزئیات به خاطر سپرده‌اند و دیگر زیر بار حرف زور نمی‌روند. همان اندرویدهایی که در فصل قبلی شکنجه‌های جسمی و فکری شدیدی را متحمل می‌شدند و همیشه کفه‌ عدالت برایشان بالا بوده است؛ حالا در مقابل انسان‌ها به پا خواسته‌اند و نه‌تنها می‌خواهند تمام پارک وست‌ورلد را به مالکیت بگیرند، بلکه می‌خواهند به دنیای بزرگ بیرون از پارک هم سفر کنند و زندگی سازندگانشان را تیره و تار کنند! پس به خوبی متوجه شدید که وقتی از خشونت بی‌پرده سریال Westworld می‌گویم، دقیقا از چه چیزی صحبت می‌کنم. خشونتی که نشات گرفته از زندگی سیستماتیک مسموم انسان‌ها است و گاهی در آن، مظلوم‌ترین‌ها به قدرت می‌رسند و زندگی را بر حاکمان قبلی جهنم می‌کنند. سریال Westworld زیر ظاهر تجملاتی و پرخرجش می‌خواهد همین مفاهیم حیاتی، ساده و صد البته مهم را بیان کند. فقط متاسفانه گاهی بیننده در ظاهر پیچیده داستان گم می‌شود و اصلا از ماجرا سر در نمی‌آورد. خود من اپیزودهای ابتدایی فصل اول را با کمال تعجب تماشا می‌کردم، تا اینکه رفته رفته حساب کار دستم آمد و متوجه شدم که نویسندگان سریال با چه زبانی در قالب کاراکترها شروع به صحبت کردن می‌کنند.

Westworld Season 20به مراتب با جلو رفتن در فصل دوم، انتظار ظاهر شدن چهره‌های جدید را داشته باشد. هرچند بسیاری از آن‌ها از ستاره‌های مشهورند.

فصل دوم سریال Westworld همانطور که انتظار می‌رفت، شروع بسیار پراکنده‌ای داشت و تا جایی که می‌توانست می‌خواست ته‌بندی فصل قبلی را جمع و جور و بیننده را با مفاهیم و زاویه دید جدید سریال در فصل دوم آشنا کند. بهتر است تمام تصورات خود از این سریال در فصل اول را دور بریزید و با ذهنی کاملا باز شروع به تماشای فصل جدید کنید. فصل دوم این سریال گاهی بسیاری از نظریه‌های فصل اولش را نقض  و سپس شروع به توضیح تصمیمات جدیدش می‌کند. مهم‌تر از تمام این مسائل این است که سازندگان سریال تصمیم گرفته‌اند که در فصل دوم، بینندگان را با پارک‌های دیگر زیرمجموعه شرکت دلوس آشنا کند و ماجرای سریال را حتی در بیرون از پارک وست‌ورلد هم ادامه دهد. از طرفی هم تاحدودی مطمئن شده‌ایم که شوگان‌ورلد، پارک بزرگ دیگری است که وارد سریال خواهد شد و اتفاقات مربوط به آن را خواهیم دید.

westworld s02خشونت بی‌رحمی تمام سریال را فرا گرفته و مدام وضعیتش وخیم‌تر می‌شود!

فصل دوم سریال Westworld تمام آن تغییرات اساسی لازمی را که یک سریال برای ورود به فاز جدیدش نیاز دارد را در خود جای داده است. هر یک از کاراکترهای سریال به طریقی دچار یک انقلاب درونی شده‌اند و خود را بسیار نزدیک‌تر به خود واقعی‌شان می‌بینند. آنتاگونیست‌ها و پروتاگونیست‌های فصل قبلی تغییرات بسیاری را به خود دیده‌اند و اکثرا با ظاهر کاملا جدیدی در فصل دوم ظاهر می‌شوند. دنبال کردن همین اتفاقات و تغییرات اساسی در کاراکترها و خط اصلی داستان این سریال، بهانه بسیار مهمی است که بینندگان فصل قبلی سریال Westworld، با هیجان بسیار زیادی بی‌صبرانه فصل دومش را هم دنبال کنند. ما هم مانند تمام بینندگان هیجان‌زده این سریال، مشغول تماشای این ماجرای عجیب و غریب هستیم و تلاش می‌کنیم با تماشای دقیق هر قسمت، کمی بیشتر از دنیای گنگ و مرموز آن سر در بیاوریم.

 

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.