نویسنده: محمد مراقی یکشنبه، 23 ارديبهشت 1397
ساعت 14:43

نقد و بررسی قسمت سوم فصل دوم سریال Westworld

3.5 از 5

نقد و بررسی قسمت سوم فصل دوم سریال Westworld

قسمت سوم فصل دوم سریال Westworld با یکی از شگفت‌انگیزترین افتتاحیه‌های تاریخ این سریال کار خود را آغاز می‌کند. این اپیزود در سکانس ابتدایی‌اش ما را به پارک دیگری به نام راج‌ورلد می‌برد. این پارک تفریحی که در همسایگی وست‌ورلد قرار گرفته است، تم هند قرن بیستم را دارد که در استعمار بریتانیا قرار گرفته‌ است. از همین جهت اغلب مهمانان این پارک در قالب استعمارگران بریتانیایی ظاهر می‌شوند و میزبانان را هم هندی‌ها تشکیل می‌دهند. آن ببر بنگال مرده‌ای را که در اپیزود اول فصل دوم در ساحل مشاهده کردیم به خاطر دارید؟ افتتاحیه قسمت سوم این فصل، معمایی که در قسمت اولش مطرح کرد را پاسخ می‌دهد. به طور کلی قسمت سوم فصل دوم سریال Westworld دقیقا همان اپیزودی است که اتفاقاتش تاحدودی قابل پیش‌بینی بودند. جنگ بزرگ میان ارتش دلورس و نیروهای نگهبان پارک و همچنین باز شدن پای پارک‌های دیگر به سریال، از جمله اتفاقاتی بودند که هرچه زودتر باید در فصل دوم رخ می‌دادند و سریال هم بدون هیچ معطلی سر اصل مطلب رفت و در اپیزود سوم این فصل، آن‌ها را به تصویر کشید. در ادامه این مطلب با ما در بازی‌مگ همراه باشید تا به بررسی قسمت سوم فصل دوم سریال Westworld بپردازیم.

rajworldهر پارکی در دنیای سریال Westworld جذابیت‌های خاص خودش را دارد و راج‌ورلد هم از این قاعده مستثنا نیست.

قسمت سوم فصل دوم سریال Westworld در پشت‌پرده تمام اتفاقاتش یک سناریوی جدید را پی‌ریزی می‌کند که بیش از پیش این پروژه عظیم شبکه HBO را شگفت‌انگیز می‌کند. ظاهرا انقلاب میزبانان پارک وست‌ورلد و قیامشان در مقابل انسان‌های واقعی، موج گسترده‌ای است که همزمان در پارک‌های دیگر هم اتفاق افتاده. سکانس ابتدایی این قسمت، از نظر وقایع همزمان است با شروع انقلاب اندرویدهای وست‌ورلد و کشت و کشتاری که در اختتامیه‌ فصل اول مشاهده کردیم. نکته‌ای که ماجرا را بسیار هیجان‌انگیز‌تر جلوه می‌دهد این است که همزمان در پارک راج‌ورلد هم تغییراتی در حال وقوع هستند و میزبانان هندی این پارک را می‌بینیم که شروع به قتل عام مهمانان کرده‌اند و در این بین شاهد دو کاراکتر جدید هستیم که گریس و نیکولاس نام دارند. ظاهرا گریس کاراکتر جدیدی است که قرار است به زودی به یکی از کاراکترهای مهم فصل دوم سریال Westworld تبدیل شود. علی‌رغم اینکه انتظار می‌رفت این اهالی پارک وست‌ورلد باشند که برای اولین بار به پارک راج‌ورلد عظیمت می‌کنند، این گریس از پارک راج‌ورلد است که ناگهان خود را در ساحلی از یک پارک جدید مشاهده‌ می‌کند و چند سرخ‌پوست بومی را می‌بیند که در مقابلش قد علم کرده‌اند.

اما راج‌ورلد تنها رجوع قسمت سوم فصل دوم سریال Westworld به پارک‌های دیگر نبود. همانطور که در سکانس ابتدایی این قسمت شاهد اولین رونمایی از پارک راج‌ورلد بودیم، در سکانس انتهایی‌اش هم اولین نشانه‌ها از ورود میو به پارک شوگان‌ورلد را می‌بینیم. این نشانه‌ها در ابتدا با تغییر در تم محیط و نواخته شدن موسیقی متن جدید سریال که با تم شرقی در هم آمیخته شده است، شروع می‌شوند و سپس با به نمایش در آوردن یک سامورایی از پارک شوگان‌ورلد، اپیزود سوم را به پایان می‌رسانند.

Dolores Westworldهرچه بیشتر در فصل دوم پیش‌روی می‌کنیم، دلورس شخصیت به مراتب بی‌رحم‌تری را از خود به نمایش می‌گذارد و خشن‌تر از قبل می‌شود.

به نمایش درآمدن دو پارک راج‌ورلد و شوگان‌ورلد، تنها اتفاقات مهم این اپیزود نبودند. بلکه مهم‌ترین رخداد قسمت سوم فصل دوم، مربوط می‌شود به جنگ بزرگی که از دو اپیزود قبلی، سریال درحال برنامه‌ریزی آن بود. دلورس در نهایت به هدف خود رسید و یک قدم دیگر به گلوری و سلاحی که انتظارش را می‌کشد نزدیک‌تر شد. نبرد میان انسان‌ها و ارتش دلورس هم از پیچیدگی‌های زیادی برخوردار بود و شاهد اتفاقات غیرمنتظره بسیاری در آن بودیم که یادآور این مهم بودند که دلورس همچنان کاملا غیرقابل پیش‌بینی است و برای رسیدن به خواسته‌هایش دست به هر کاری می‌زند. برنارد هم یکی دیگر کاراکترهای قرار گرفته در کانون توجه قسمت سوم بود. طی حوادثی که برنارد درگیر آن‌ها شد و در انتها به سوی دلورس خاتمه پیدا کرد، شاهد اتفاق بسیار عجیبی بودیم که برای یکی از اندرویدهای پارک وست‌ورلد افتاده بود. اندرویدی که زمانی نقش پدر دلورس را ایفا می‌کرد و حالا دچار یک نقص به ظاهر فنی بسیار شدید شده است که کاملا او را از خود بی‌خود کرده است و حتی کاری از دست برنارد و تجهیزات پیشرفته‌اش بر نمی‌آمد. اما در هر صورت پرداختن به اتفاقی که درحال رخ دادن برای پدر دلورس است، از جمله مواردی است که در اپیزودهای پیش رو سریال روی آن تمرکز خواهد کرد و پاسخ واضحی را برای آن در نظر خواهد گرفت. متاسفانه در این اپیزود خبری از ویلیام سیاه‌پوش و رفیق همیشگی‌اش نبود. از همین رو انتظار می‌رود در قسمت چهارم شاهد حضور چشمگیری از ویلیام سیاه‌پوش و دست و پنجه نرم کردن‌هایش با بازی پرچالشی که برایش برنامه‌ریزی شده است، باشیم.

westworldامیدواریم در اپیزود چهارم این فصل، شاهد رونمایی کامل از پارک شوگان‌ورلد و دنیای ساموریی‌اش باشیم.

به طور کلی سریال Westworld همانطور که انتظار می‌رفت، مسیر درستی را پیش روی خود قرار داده و تا به امروز شاهد سه اپیزودی بوده‌ایم که هرکدام به طریقی گوشه‌ای از جریانات بسیار گسترده فصل دوم را گرفته‌اند و بیننده را مرحله به مرحله با اتفاقاتی که در حال وقوع هستند آشنا می‌کنند. قسمت سوم فصل دوم سریال Westworld آغازی برای به نمایش در آمدن دو پارک راج‌ورلد و شوگان‌ورلد در سریال بود و وظیفه خود را به خوبی هرچه تمام به پایان رساند. مطمئنا پرداختن به جریانات پیرامون میو و هکتور و ورودشان به پارک شوگان‌ورلد، از جمله دیگر اهداف قسمت چهارم فصل دوم سریال Westworld خواهد بود و بیش از پیش بینندگان را برای تماشای آن هیجان‌زده می‌کند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.