نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 14 اسفند 1397
ساعت 13:00

صحبت‌های سازندگان از نبرد حماسی و بزرگ فصل هشتم Game Of Thrones

در آستانه فصل آخر GOT، عوامل ساخت و بازیگران سریال مصاحبه جدیدی انجام دادند

1 از 5

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون در بازی‌مگ؛ به تازگی برخی از سازندگان و بازیگران فصل آخر سریال «بازی تاج و تخت (Game of Thrones)»، درباره نبرد بسیار بزرگ و حماسی که مدت‌هاست به آن اشاره می‌شود، توضیحات جالبی داده‌اند. پیش از این گفته شده بود که سازندگان، برای ساخت این جنگ «۵۵ شب» فیلمبرداری داشتند.

آخرین فصل از یکی از محبوب‌ترین و پرهزینه‌ترین سریال‌های تاریخ تلویزیون، از حدود ۴۰ روز دیگر روی آنتن شبکه HBO می‌رود. با توجه به نزدیک شدن به آغاز فصل هشتم سریال Game of Thrones، عوامل ساخت این سریال به تازگی مصاحبه جدیدی را با Entertainment Weekly انجام داده‌اند که در یکی از جالب‌ترین بخش‌ها، آن‌ها به نحوه پیشبرد و ساخته شدن جنگ بزرگ و حماسی که در یکی از اپیزودهای فصل شکل می‌گیرد اشاره کردند. این نبرد گرچه تنها جنگ بزرگ در طول این فصل نیست، ولی از چند ماه پیش و بعد از مشخص شدن اینکه به بیش از ۵۰ شب برای فیلمبرداری نیاز داشته و عوامل ساخت آن نیز قبلا یکی از مهم‌ترین جنگ‌های فصل ششم را ساخته بودند، بیش از همه مورد توجه قرار گرفت.

کارگردان اپیزودی که این جنگ در آن نمایش داده می‌شود، Miguel Sapochnik است که قبلا تحسین‌های سراسری را به خاطر ساخت اپیزود جنگی Battle of the Bastards در فصل ششم سریال دریافت کرده بود. اسپوچنیک، در مصاحبه جدید خود تایید کرده که این جنگ حماسی، قرار است بین ارتش زندگان متشکل از چهره‌های آشنا در برابر ارتش مردگان و «شاه شب (Night King)» دنبال شود. چنین جنگی، درواقع همان نبرد بزرگی خواهد بود که از حدود ۸ سال پیش و از اولین اپیزودهای سریال نیز وعده داده شده بود. این نبرد که «جنگ وینترفل (Battle of Winterfell)» نام دارد، شاهد حضور چهره‌های آشنا از جمله جان اسنو (Jon Snow)، دنریس تارگرین (Daenerys Targaryen)، سانسا استرک (Sansa Stark)، آریا استارک (Arya Stark) و برین تارث (Brienne of Tarth) است که باید دربرابر ارتش مردگان قرار بگیرند.

به گفته اسپوچنیک، این جنگ، «طولانی‌ترین سکانس جنگی متوالی در تاریخ فیلمسازی» بوده است. اسپوچنیک گفته که تا قبل از این، او فقط نبرد متوالی the Helm's Deep در فیلم سینمایی The Lord of the Rings: Two Towers را با ۴۰ دقیقه سکانس متوالی جنگی برای این مقایسه درنظر گرفته که Battle of Winterfell از این آمار فراتر می‌رود. پس از این، یکی از تهیه‌کنندگان سریال یعنی Bryan Cogman نیز گفت که ساخت این جنگ در تاریخ فیلم و سریال بی‌سابقه بوده است. او در این زمینه گفت:

چیزی که از تیم سازندگان اپیزود و همه عوامل ساخت آن برای امسال خواسته شده بود، به معنای واقعی چیزی بود که هرگز نظیر آن در تلویزیون یا سینما انجام نشده بود. آخرین رویارویی میان ارتش‌های مردگان و زندگان، کاملا بی‌سابقه و بی‌رحمانه و حتی در داخل خود جنگ نیز یک ترکیب متنوع از چند ژانر مختلف بود. ما در این جنگ، سکانس‌هایی در داخل سکانس‌هایی در داخل سکانس‌هایی دیگر ساختیم. [شورانرهای سریال، دیوید بنیوف و دن ویس به عنوان نویسندگان] یک سناریو پازل‌گونه شگفت‌انگیزی نوشته بودند و میگوئل اسپوچنیک نیز به عنوان کارگردان بخش دیگر را برعهده گرفت و این اجزا را در کنار هم قرار داد. ساخت این جنگ بی‌نهایت خسته‌کننده بود و فکر می‌کنم وقتی دیده شود، غیرقابل مقایسه با هر چیز دیگری خواهد بود.

فیلمبرداری این جنگ، ۱۱ هفته و تنها در زمان تاریکی شب انجام می‌شد. براساس گزارش‌ها، ۷۵۰ نفر باید در کل طول هر شب و در دمای زیر صفر درجه و برای تقریبا سه ماه این جنگ را فیلمبرداری می‌کردند. همه این‌ها درکنار دیگر مشکلات از جمله تحمل آب و هوای بارانی، زمین شدیدا ناهموار و باتلاقی و وزش بادهای سهمگین بوده است. مایسی ویلیامز (Maisie Williams) بازیگر نقش آریا استارک در این زمینه گفت:

هیچ کاری نمی‌توانست شما را آماده تحلیل رفتن کامل و تخلیه فیزیکی بدن‌تان کند. این به صورت شبی پشت سر یک شب دیگر بود. دوباره و دوباره و گویی که نمی‌خواست متوقف شود. شما حق مریض شدن و سرماخوردن را ندارید، باید شدیدا مراقب خودتان باشید چون همه به قدری مشغول هستند که کس دیگری نمی‌تواند انجام دهد. لحظاتی هم هست که شما به عنوان یک انسان واقعا می‌شکستید و فقط می‌خواستید که اشک بریزید و گریه کنید.

پس از این، ایان گلن (Iain Glen)، بازیگر نقش سر جورا مورمونت (Ser Jorah Mormont) نیز گفت که فیلمبرداری این جنگ، «ناخوشایندترین تجربه‌ای بوده» که در کل این سریال داشته است:

این یک آزمون واقعی و حقیقتا درمانده‌کننده بود. شما بایستی ساعت هفت صبح استراحت می‌کردید و وقتی وسط روز بیدار می‌شدید باز هم آن قدر تحلیل رفته بودید که واقعا نمی‌توانستید کاری انجام دهید. و البته باز هم این تکرار می‌شد و باید برمی‌گشتید. شما هیچ زندگی خارج از این [چرخه] نداشتید. شما به معنای واقعی کلمه، یک گروه از بازیگران درمانده‌شده و بیچاره بودید. ولی بدون وارد شدن به بحث روش‌های فیلمبرداری و ساخت این جنگ، روی صفحه نمایش شما یک نبرد بسیار واقع‌گرایانه و خونین از نوع بازی تاج و تخت خواهید دید.

شما می‌توانید برای مطالعه متن کامل مصاحبه جذاب سازندگان این سریال به EW مراجعه کنید. اولین اپیزود از فصل هشتم و پایانی سریال Game of Thrones، قرار است در روز ۱۴ آوریل (۲۵ فروردین) پخش شود. در این زمینه شما می‌توانید اولین تیزر، تصاویر رسمی منتشر شده از فصل هشتم، و همچنین مقاله «چیزهایی که قبل از دیدن فصل هشتم سریال Game of Thrones باید بدانید» را هم در بازی‌مگ مشاهده کنید.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.