نویسنده: نریمان عبدی سه شنبه، 28 آذر 1396
ساعت 22:00

آخرین جِدای، کمی تا قسمتی موفق | گزارش اختصاصی بازی مگ از باکس آفیس

5 از 5

یکه‌تازی آخرین جِدای در صدر جدول باکس آفیس.

درود بر همراهان همیشگی بازی مگ. با گزارشی دیگر از باکس آفیس در خدمت شما هستیم و امیدواریم این گزارش نیز مانند سایر مطالب باکس آفیس مورد استقبال شما قرار بگیرد.
سرانجام عنوان شدید مورد انتظار «جنگ ستارگان: آخرین جدای» (Star Wars: The Last Jedi) بر روی پرده سینماها اکران شد و تماشاگران بسیاری را به سینماها کشاند و توانست گیشه‌ها را تسخیر کند. آخرین فیلم سینمایی مجموعه جنگ ستارگان در هفته اول اکران خود با نمایش در 4232 سالن سینمایی توانست مبلغی معادل 220 میلیون دلار را از گیشه‌ها به دست آورد و جایگاه خود را در صدر جدول باکس آفیس تثبیت نماید. هرچند این رقم فروش بسیار خوبی است اما در مقایسه با «جنگ ستارگان: بیداری نیرو» (Star Wars: The Force Awakens) که در هفته اول اکران خود 247.9 میلیون دلار درآمد داشت رقم کمتری است و نسبت به فیلم قبلی کمتر موفق بوده است. کارگردانی آخرین عنوان جنگ ستارگان را «ریان جانسون» (Rian Johnson) بر عهده داشته و در این فیلم بازیگرانی مانند «مارک همیل» (Mark Hamill) و «دیزی ریدلی» (Daisy Ridley) ایفای نقش کرده‌اند.
در جایگاه دوم باکس آفیس انیمیشن Ferdinand قرار دارد. این انیمیشن ساخته «کارلوس سالدانها» (Carlos Saldanha) بوده که مجموعه «عصر یخبندان» (Ice Age) را در کارنامه خود دارد. عنوان Ferdinand در هفته اول اکران خود با 13.4 میلیون دلار فروش در 3621 گیشه توانست از Coco عبور کرده و در جایگاه دوم قرار بگیرد. در این انیمیشن، «جان سینا» (John Cena)، مبارز معروف کشتی کج، گویندگی کرده است.

box office 19 dec

جان سینا یکی از گویندگان انیمیشن Ferdinand

انیمیشن Coco بعد از سه هفته صدرنشینی در جدول باکس آفیس، با فروش 9.95 میلیون دلاری در هفته چهارم خود جایگاه قبلی را از دست داد و بعد از Ferdinand در رتبه سوم جدول باکس آفیس قرار گرفت. فروش جهانی عنوان Coco ساخته «لی آنکریچ» (Lee Unkrich) تا کنون 450.68 میلیون دلار بوده است. این انمیشن توانست در هفته اول اکران خود به راحتی بر عنوان «لیگ عدالت» (Justice League) پیروز شود.
در جایگاه چهارم جدول و پا یک پله سقوط سینمایی درام و تحسین شده Wonder ساخته «استیون شباسکی» (Stephen Chbosky) قرار دارد. این فیلم در هفته پنجم اکران خود توانست 5.2 میلیون دلار درآمد داشته باشد.
در جایگاه پنجم جدول باکس آفیس عنوان لیگ عدالت قرار دارد. این فیلم در هفته پنجم اکران خود با افت فروش بسیار زیادی مواجه شد به طوری که از جایگاه دوم جدول به رتبه پنجم نزول کرد. مهم‌ترین دلیل این افت فروش را می‌توان اکران عنوان آخرین جِدای دانست. لیگ عدالت در هفته پنجم فروش خود و در حالی که در حدود 800 سینما اکران این فیلم را متوقف کرده بودند تنها توانست 4.3 میلیون دلار درآمد داشته باشد. این سینمایی پرخرج و ابرقهرمانی هرچند تا کنون 636.1 میلیون دلار فروش داشته است ولی هم از نظر گیشه و هم از نظر منقدین یکی از ضعیف‌ترین فیلم‌های دنیای DC بوده است.
امیدوارم این گزارش باکس آفیس نیز مورد توجه شما قرار گرفته باشد. نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.