نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 19 خرداد 1397
ساعت 09:00

اپیزود پایلوت و جزئیات داستانی سریال پیش درآمد Game Of Thrones تایید شد

5 از 5

شبکه HBO به تازگی اطلاعات جدیدی از سریال پیش‌درآمد Game of Thrones را اعلام کرده است.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون در بازی‌مگ؛ به نظر می‌رسد که پس از مدت‌ها گمانه‌زنی و خبرهای رسمی و غیر رسمی، سرانجام اطلاعات جدیدی از محتوای سریال پیش‌درآمد Game Of Thrones منتشر شده است. به تازگی HBO برای ساخت اپیزود پایلوت (اپیزود آزمایشی و معمولا قسمت اول) سریال پیش‌درآمد Game Of Thrones مجوز صادر کرده است. این شبکه که هم‌اکنون مالکیت ساخت و پخش سریال تلویزیونی با محوریت دنیای Game of Thrones را دراختیار دارد، اطلاعات اولیه‌ای نیز پیرامون جزئیات داستانی از سریال جدید و پیش‌درآمد برای سریال کنونی Game of Thrones نیز به اشتراک گذاشته است.

پیش از این نیز خبرهای رسمی از برنامه HBO برای ساخت سریال پیش‌درآمد برای Game of Thrones منتشر شده بود و می‌دانستیم که این شبکه، همزمان درحال کار روی ۵ خط داستانی مختلف برای این سریال پیش‌درآمد است. این تصمیم به این جهت اتخاذ شد که سریال جدید نیز بتواند هم از نظر کیفی و هم از نظر داستانی، با استانداردهای بالای سریال اصلی برابری کند. با توجه به گزارش جدید، به نظر می‌رسد که HBO خط داستانی سریالی را انتخاب کرده که توسط جین گلدمن نوشته شده است. گلدمن پیش از این نویسندگی فیلمنامه آثاری چون سری فیلم‌های Kingsman و همچنین برخی از فیلم‌های سری X-Men را برعهده داشته است. در این زمینه، HBO این موضوع را نیز تایید کرده که «جورج آر.آر. مارتین»، نویسنده اصلی مجموعه رمان‌های حماسی-فانتزی «ترانه یخ و آتش (A Song of Ice and Fire)» که دنیای داستانی سریال Game of Thrones نیز از آن اقتباس شده نیز، به عنوان تهیه‌کننده اجرایی در ساخت سریال پیش‌درآمد همکاری خواهد داشت.

شاید مهم‌ترین بخش این اطلاعیه HBO پیرامون جزئیات داستانی سریال است. به گزارش Entertainment Weekly، داستان سریال در اواخر «عصر قهرمانان» و در واقع بیش «هزاران سال» قبل از وقایع داستانی سریال Game of Thrones به وقوع می‌پیوندد. عصری که در مجموعه رمان‌های ترانه یخ و آتش، شامل افول عصر طلایی قهرمانان به تاریک‌ترین روزها بوده است. جزئیات دیگر ارائه شده در این گزارش به شرح زیر است:

تنها یک چیز در این دوران وحشتناک وستروس کاملا قطعی است، و آن ریشه واقعی شکل‌گیری «وایت واکرها» است. این دوره همچنین شامل اسرار مختلفی از دنیای شرق و همچنین استارک‌ها است و این داستانی نیست که که فکر می‌کردیم بدانیم.

در گزارش EW، این موضوع یادآوری شده که عصری که به عصر قهرمانان در رمان‌های ترانه یخ و آتش معروف است، حدود ۱۰ هزار سال قبل از وقایع داستان اصلی رمان‌ها اتفاق افتاده است. برخی از شخصیت‌هایی که براساس این دوره زمانی می‌توانند در سریال حضور داشته باشند، شخصیت افسانه‌ای از خاندان استارک‌ها یعنی «برن سازنده یا برن معمار (Bran the Builder)» است که سازنده قلعه‌هایی همچون «وینترفل» بوده و «دیوار عظیم یخی» را نیز او بنا کرده است. «لن باهوش (Lann the Clever)»، شخصیت افسانه‌ای خاندان لنیستر نیز که با ترفندهای زیرکانه خود قلعه «کسترلی راک» را تصاحب کرد نیز از جمله دیگر شخصیت‌های عصر قهرمانان در این سری رمان‌ها است.

ذکر این نکته ضروری است که HBO فعلا فقط سفارش ساخت اپیزود پایلوت سریال را داده است و ساخت سریال کامل، بستگی به بازخوردهای مخاطبان به اپیزود پایلوت خواهد داشت. این موضوع محتمل است که این شبکه به برخی دیگر از خطوط ۵ گانه مجزا برای ساخت سریال پیش‌درامد نیز مجوز ساخت اپیزود پایلوت داده باشد. درواقع منبع مورد اشاره EW به این نکته اشاره کرده که HBO هنوز هم روی ۴ خط داستانی دیگر نظر دارد. یک موضوع دیگر نیز که می‌دانیم، این است که هیچ سریال جدیدی از دنیای Game of Thrones، قرار نیست تا قبل از پایان پخش فصل آخر سریال اصلی که از سال آینده میلادی شروع خواهد شد، روی آنتن برود. این موضوع باعث می‌شود که تصور شروع پخش سریال پیش‌درآمد تا سال ۲۰۲۰ نیز طول بکشد.

گفتنی است که سازندگان و شورانرهای کنونی سریال Game of Thrones یعنی دیوید بنیوف و دی. بی. وایس در ساخت سریال پیش‌درآمد همکاری نخواهند داشت. در این زمینه پیش از این در بازی‌مگ خواندید که خالقان سریال بازی تاج‌وتخت، در فیلم‌های جدید جنگ ستارگان به‌ عنوان نویسنده حضور خواهند داشت. این دو البته قرار است در یک پروژه دیگر با محوریت داستانی دوران پس از جنگ داخلی امریکا، که هنوز برده‌داری در بخش‌هایی از این کشور قانونی بود نیز با HBO همکاری محدود و جانبی داشته باشند.

در دیگر اخبار پیرامون سریال اصلی بازی تاج و تخت، امیلیا کلارک بازیگر نقش دنریس تارگرین اخیرا اعلام کرد که کار فیلم‌برداری نقش او در فصل آخر این سریال به پایان رسیده است. همچنین یکی دیگر از خبرها پیرامون این فصل، فیلم‌برداری ۵۵ روزه برای ساخت سکانس‌های یکی از نبردهای عظیم این فصل بود. در این زمینه از قبل نیز این خبر گزارش شده بود که گرچه فصل آخر این سریال قرار است تنها در ۶ قسمت پخش شود، ولی هر قسمت از این فصل بسیار طولانی و به اندازه یک فیلم سینمایی کامل طول خواهد داشت.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.