نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 21 خرداد 1397
ساعت 14:30

E3 2018: بازی Halo Infinite هنوز به زمان خیلی زیادی تا عرضه نیاز دارد

0 از 5

استودیو سازنده بازی Halo Infinite، اخیرا در یک پست وبلاگی اعلام کرده که تا زمان عرضه این بازی، زمان خیلی طولانی باقی مانده است.

در جدیدترین اخبار بازی در رویداد E3 2018 در بازی‌مگ؛ کنفرانس اخیر مایکروسافت در جریان رویداد E3 2018، یکی از پرفروغ‌ترین کنفرانس‌های ایکس‌باکس در طول چندین سال گذشته بود که در طی آن، بازی‌های مختلفی به تایید رسیدند و برخی نیز تاریخ انتظار خودشان را پیدا کردند. یکی از مهم‌ترین آیتم‌های این کمپانی در کنفرانس امسال، معرفی بازی Halo Infinite بود که مشخصا مدت‌ها بود که عرضه یک بازی جدید از سری هیلو، مورد گمانه‌زنی طرفداران واقع شده بود. در تریلر نمایش داده شده، ما شاهد یک دنیای بزرگ و پر جنب و جوش با موجوداتی بودیم که پیش از این در این سری دیده نشده بودند. نقطه اوج تریلر نیز ثانیه‌های پایانی ویدیو و جایی بود که کلاه‌خود مخصوص و نمادین «مستر چیف» را دیدیم. این ویدیو جذاب، اخیرا مشخص شده که چیزی جز یک دمو ساخته شده با موتور بازی نیست و چنین دنیاپردازی، مشخصا نشان‌دهنده این موضوع نیست که به دنیای بازی اصلی مربوط باشد؛ چون این بازی هنوز در مراحل اولیه ساخت قرار دارد.

در این زمینه، 343 Industries اخیرا در یک پست وبلاگی گفته که آنچه در تریلر دیدیم، یک دمو از توانمندی‌های موتور گرافیکی جدید Slipspace بود که محصول سال‌ها تلاش این استودیو برای ساخته شدن بوده است و در ادامه این اشاره را داشته که ساخت یک موتور گرافیکی و بازی‌سازی جدید به این جهت انجام شده چون بازی Halo Infinite یک عنوان بسیار جاه‌طلبانه بود و این استودیو نیاز به تکنولوژی مدرن‌تری برای شکل‌دادن به این جاه‌طلبی داشته است. در واقع هرچه مخاطبان در دمو دیدند، محصول و خروجی خود موتور بازی‌سازی جدید بوده است.

halo inf screenshot1

پس از این، سازنده بازی به این نکته اشاره کرده که «بازی هنوز تا زمان انتشار فاصله خیلی زیادی دارد». البته این خبر تاحدودی ناامیدکننده، پایان کار نیست و 343 به این نکته هم اشاره کرده که بدون شک میان آنچه در دمو دیدیم تا بازی نهایی تغییرات قطعی صورت خواهد گرفت. به این ترتیب 343، تریلر معرفی بازی را صرفا یک دمو از کارایی موتور بازی‌سازی توصیف کرده که نشانه واضحی از مسیری است که سازندگان برای بازی بعدی خودشان درنظر گرفتند، که این نیز شامل سطح تکنولوژی بالایی است که حالا دراختیار 343 قرار دارد.

بازی Halo Infinite گفته شده که یک طرح هنری جدید در این سری خواهد بود که «الهام‌گرفته از بهترین و نمادین‌ترین بخش‌ها در سری هیلو» و همچنین متناسب با بازخوردهای طرفداران ساخته می شود. در این زمینه 343 به کلاه‌خود مستر چیف نیز اشاره کرده که تغییرات مشخص در جزئیات آن با مدل‌های قبلی این کلاه‌خود را از جمله نشانه‌های این طرح هنری جدید برای بازی قلمداد کرده است.

شاید یکی از دلگرم‌کننده‌ترین بخش‌ها در پست اخیر 343، اشاره به این نکته است که صدای طرفداران و اعتراض آن‌ها را برای تمرکز ناکافی روی شخصیت مستر چیف در بازی Halo 5: Guardians شنیده است. در این زمینه گفتنی است که بازی پنجم هیلو، اولین بازی سری بود که مستر چیف تنها شخصیت اصلی در آن نبود و همین نیز توسط بسیاری از طرفداران مورد نقد منفی واقع گردید. 343 در ادامه صحبت‌های خود گفته که «ولی این موضوع در Halo Infinite فرق خواهد داشت و این بازی کاملا روی مستر چیف متمرکز خواهد بود. این بازی همچنین خط داستانی مستر چیف را پس از بازی Halo 5 روایت می‌کند.» به هر شکل، این خبرها قطعا برای طرفداران سری هیلو خوشحال‌کننده هستند.

halo inf screenshot2

استودیو در ادامه صحبتش به این اشاره کرده که «قطعا صبر کردن برای یک عنوان جدید از Halo کار سختی است.» حالا تقریبا سه سال از زمان عرضه بازی قبلی این سری یعنی Halo 5 گذشته است و این طور که از بحث‌ها مشخص است، قرار نیست بازی Halo Infinite به این زودی‌ها عرضه شود. در این زمینه، 343 نیز گفته که قصد ندارد برای عرضه سریع بازی عجله بیش از حد داشته باشد که باید این موضوع را خبر خوبی دانست.

ما می‌خواهیم از زمان بهترین استفاده را ببریم تا یک بازی باکیفیت و خوب بسازیم که احتمالا شامل تغییراتی در نحوه مواجهه با این موضوع نیز خواهیم داشت. هدف کل تیم ما در Industries 343 این است که یک بازی عالی از Halo برای طرفدارانمان بسازیم که باعث تشویق بازیکنان جدید به ورود به دنیای هیلو نیز شود.

کنفرانس مایکروسافت شب گذشته برگزار شد که در آن شاهد معرفی، رونمایی، تایید و ارائه اطلاعات بیشتر از تعداد بسیار زیادی از بازی‌ها بودیم. تریلر جدید از بازی Cyberpunk 2077، معرفی رسمی بازی The Division 2، معرفی Forza Horizon 4 و Gears of War 5 از جمله موارد شاخص برنامه خبری مایکروسافت بودند.

شما می‌توانید خبرهای بیشتر از کنفرانس‌های خبری و موارد حاشیه‌ای در رویداد E3 2018 را در صفحه اختصاصی این رویداد در بازی‌مگ دنبال کنید.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.