نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 02 آبان 1397
ساعت 13:00

در نسخه فیزیکی Red Dead 2 نیاز به تعویض دیسک وجود ندارد

0 از 5

راک‌استار اخیرا ضمن تایید رسمی عرضه نسخه فیزیکی Red Dead 2 در دو دیسک، گفته که برای تجربه بازی فقط به دیسک اصلی نیاز خواهد بود.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ با در نظر گرفتن حجم حدود ۱۰۰ گیگابایتی Red Dead Redemption 2، کم‌تر کسی از احتمال عرضه نسخه فیزیکی این بازی در دو دیسک سورپرایز شد. در این ارتباط، اخیرا نیز راک‌استار رسما این موضوع را تایید کرده و در توضیحاتی، به رفع برخی ابهامات پرداخته که طرفداران در طول این مدت به آن پرداخته بودند.

یکی از نگرانی‌های اصلی طرفداران پیرامون بازگشت حالت «تعویض دیسک» در طول گیم‌پلی بازی بود؛ ویژگی که در نسل‌های پنجم، ششم و برخی بازی‌های نسل هفتمی وجود داشت و بازیکن پس از پیشروی کردن مقدار مشخصی از بازی، برای دنبال کردن کار نیاز به قرار دادن دیسک بعدی داشت. راک‌استار در این ارتباط گفته که کل بازی قرار است از طریق دیسک اصلی قابل بازی باشد و دیسک دوم، به عنوان یک «data disc» و صرفا فقط در جریان نصب شدن بازی روی کنسول مورد استفاده واقع می‌شود.

اخیرا نیز برخی تصاویر لیک شده از محتویات نسخه فیزیکی بازی، همین اطلاعات را نشان می‌دهد. به علاوه فاش شده که نسخه‌های فیزیکی بازی همراه با نقشه فیزیکی بازی نیز عرضه می‌شوند. در هر صورت و بر اساس اطلاعات منتشر شده قبلی، این بازی روی پلی‌استیشن 4 با حجمی 99 گیگابایتی و در ایکس‌باکس وان با 107 گیگابایت عرضه می‌شود. این حجم نیز مربوط به حجم دیتای بازی در روز اول بوده و فاقد ماد چندنفره این عنوان یعنی Red Dead Online است. همان‌طور که اشاره شد، با در نظر گرفتن اینکه دیسک‌های بلو-ری کنسول‌های نسل هشتمی حداکثر ظرفیت ۵۰ گیگابایت دیتا را دارند کم‌تر کسی از دو دیسک بودن نسخه فیزیکی این بازی سورپرایز شد؛ ولی یکی از مسائل اصلی این بود که پیرامون حجم دیتای روز اول این بازی اطلاعات متناقضی منتشر شده بود.

گفتنی است که راک‌استار تاکنون انتشار نسخه PC این بازی را تایید نکرده ولی برخی گزارش‌ها، چنین احتمالی را در سال ۲۰۱۹ بعید ندانسته‌اند؛ این احتمال مدتی پیش، پس از قرار گرفتن نسخه PC این بازی در فهرست یکی از فروشگاه‌های خرده‌فروشی تقویت شد هرچند در ادامه، این فروشگاه به عنوان شفاف‌سازی اعلام کرد که این اقدام صرفا برای رزرو کردن جا صورت گرفته، و به معنی عرضه حتمی بازی روی این پلتفرم نیست.

بازی رد دد ردمپشن 2، دو روز دیگر در ۲۶ اکتبر (۴ آبان) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان عرضه می‌شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.