نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 20 دی 1397
ساعت 16:00

همکاری مایکروسافت و AMD در نسل آینده Xbox هم ادامه دارد

0 از 5

فیل اسپنسر رئیس مایکروسافت با تمجید از AMD، ادامه شراکت با آن‌ها در نسل بعدی کنسول‌های ایکس‌باکس را تایید کرده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ مایکروسافت و سونی در نسل هشتم کنسول‌ها تصمیم به همکاری با کمپانی AMD گرفتند؛ در این بین هرچند نینتندو همچنان تمایل به ادامه همکاری با Nvidia در آینده تجاری خود داشته، ولی با توجه به صحبت‌های تازه فیل اسپنسر (Phil Spencer) رئیس بخش ایکس‌باکس مایکروسافت، این کمپانی با توجه به رضایت کامل خود از AMD تصمیم دارد تا در نسل بعدی کنسول‌هایش هم همچنان به همکاری با آن شرکت ادامه دهد.

صحبت‌های تازه اسپنسر، در جریان رویداد اختصاصی AMD در CES 2019 مطرح شده که او در این محل، به فرهنگ کاری و همچنین تاریخچه ابتکارات و نوآوری‌های AMD به عنوان نقاط قوت این شرکت اشاره کرده است. او در این رویداد گفت:

به عنوان یک شرکت، ما به دنبال فرصت‌ها در حوزه بازی‌های ویدیویی هستیم و یکی از چیزهایی که می‌خواهم درباره اینکه با چه کسی همکاری کنیم بگویم، این است که ما به شرکت‌هایی بزرگ فکر می‌کنیم که درحال انجام کارهای بزرگی هم هستند، با این حال ما همچنین انجام دادن درست این کارها توسط شرکت را هم ملاک مهمی می‌دانیم. [مدیرعامل AMD یعنی دکتر لیسا سو] شخصی است که من در این صنعت بی‌نهایت برایش احترام قائل هستم و به شخصه دیده‌ام، که او AMD را به چه شکل هدایت می‌کند. فکر می‌کنم که داشتن شریکی مثل AMD که با ما در فن‌آوری‌های آینده بسیار تنگاتنگ و پایاپای همکاری می‌کند، از نظر فرهنگ کاری که دنبال می‌کنند نیز کاملا با ما تناسب دارند. این فوق‌العاده است که شریکی مثل شما داریم.

همین‌طور که به آینده پلتفرم‌های خودمان نگاه می‌کنیم و مشغول ساخت آن‌هستیم، همکاری و نوآوری‌هایی که ما در گذشته تجربه کردیم، به ما این اجازه را داده تا به کارهایی که امروز می‌توانیم انجام دهیم برسیم. به نظر من آن‌ها به اجزایی بسیار کلیدی برای آینده تجاری ما تبدیل شدند. واقعا مشتاق این هستم تا در آینده بیشتر درباره نتایج این همکاری صحبت کنم.

مایکروسافت و سونی در دو نسل قبلی کنسول‌های بازی خودشان تا پیش از نسل هشتم، با کمپانی‌های nVidia، ATI و ... شراکت داشتند تا چیپ‌های پردازشی و گرافیکی پلتفرم‌هایشان را تولید کنند. با این حال در نسل هشتم، این دو شرکت تصمیم به شراکت با AMD گرفتند که قادر بود با هزینه‌ای مقرون به صرفه‌تر، چیپ‌های مجتمع همزمان هم گرافیکی و هم پردازشی تولید کند. این نوآوری در صنعت کنسول‌ها، باعث ساخته شدن محصولاتی نظیر PlayStation 4 و Xbox One X شد که پس از گذشت سال‌ها از طراحی و عرضه، همچنان از نظر معماری ساخت درونی بسیار عالی و کاملا متعادل نشان دادند. با در نظر گرفتن چنین تجربه موفقی، مایکروسافت و به احتمال زیاد سونی، در نسل بعدی کنسول‌های خود نیز از همکاری AMD سود می‌برند.

این ادامه همکاری، همچنین می‌تواند یکی از نشانه‌های مهم برای پشتیبانی از قابلیت backward compatibility هم باشد؛ ویژگی که به خاطر تغییر کامل معماری ساخت به AMD، کنسول‌های نسل هشتمی سونی و مایکروسافت در پشتیبانی از این ویژگی با مشکل مواجه بودند. با این حال در صورتی که معماری ساخت AMD در کنسول‌های نسل بعدی هم برقرار باشد، محدودیت سخت‌افزاری موجود به دلیل هم‌خانواده بودن چیپ‌ها برای پشتیبانی از backward compatibility نیز برطرف می‌شود.

پیرامون نسل بعدی کنسول‌های ایکس‌باکس، ما تاکنون می‌دانیم که ساخت و عرضه این کنسول‌های جدیدتر تایید شده، و مایکروسافت احتمالا دو مدل مختلف را در نسل آینده کنسول‌هایش (کنسول فقط استریمی و کنسول بازی خانگی) عرضه می‌کند. باید منتظر ماند و دید که این کنسول‌های نسل جدید، در طول سال ۲۰۱۹ رونمایی می‌شوند یا خیر.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.