نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 25 دی 1397
ساعت 10:00

Rocket League تبدیل به دومین بازی کراس پلی PS4 شد

1 از 5

براساس اطلاعیه تازه استودیو Psyonix، حالا بازی Rocket League نیز از ویژگی کراس پلتفرم و کراس پلی در پلی‌استیشن 4 پشتیبانی می‌کند.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ استودیو Psyonix به تازگی از طریق وبلاگ پلی‌استیشن اعلام کرده که از این پس بازی Rocket League از پشتیبانی کامل ویژگی کراس پلتفرم و کراس پلی (cross-platform play) در پلی‌استیشن 4 برخوردار است. با در نظر گرفتن این خبر، حالا می‌توان گفت که عنوان Rocket League پس از «فورتنایت»، به دومین بازی تبدیل شده که پشتیبانی کامل کراس پلی در این پلتفرم را دراختیار دارد.

براساس این خبر بازیکنان «راکت لیگ»، حالا قادر هستند در بخش آنلاین و در قسمت matchmake بازی، همراه و یا در رقابت با بازیکنانی از پلتفرم‌های بیرون از PS4 یعنی نینتندو سوییچ، ایکس‌باکس وان و کامپیوتر (استیم) نیز بازی کنند. جرمی دانهام (Jeremy Dunham) از مدیران ارشد استودیو Psyonix در ادامه این اطلاعیه گفته که ساخت پارتی‌های کراس پلتفرمی نیز هم‌اکنون امکان‌پذیر است و با آمدن آپدیت بعدی عملکرد آن بهتر نیز می‌شود. پیش از این، تنها بازی Fortnite بود که در سپتامبر ۲۰۱۸ به اولین بازی کراس پلتفرم پلی‌استیشن 4 تبدیل شده بود. دانهام در اطلاعیه اخیر پیرامون راکت لیگ و تبدیل شدن به دومین بازی کراس پلتفرم سراسری گفت:

اطلاعیه امروز برای ما در استودیو Psyonix از اهمیت بالایی برخوردار است، چون ما می‌دانیم که برای جامعه بازیکنان ما وجود قابلیت و پشتیبانی کامل از کراس پلتفرم تا چه حد مورد تقاضا بوده است. طرفداران ما مدت زیادی است که چنین خواسته‌ای را مطرح می‌کنند. [تبدیل شدن راکت لیگ به دومین بازی کراس پلتفرم کامل در PS4] به دلیل وجود شما، طرفدارانمان، و همچنین شرکای سخاوتمند ما در همه پلتفرم‌ها و سرویس‌های مرتبط امکان‌پذیر شده است.

از آنجایی که ایکس‌باکس وان، نینتندو سوییچ و سایر پلتفرم‌های گیمینگ مدت‌هاست که امکان بازی کردن از پلتفرم‌های خودشان با سایر پلتفرم‌ها را می‌دهند، پلی‌استیشن 4 و سونی، مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مانع برای فراگیر شدن کامل ویژگی کراس پلتفرم و کراس پلی بودند و این روند، تا زمان عرضه بازی فورتنایت برای نینتندو سوییچ نیز ادامه داشت. با این حال از آن زمان، دامنه انتقادات به سونی و فشار به این شرکت آن قدر بالا گرفت که درنهایت این کمپانی، به شکل گزینشی و تنها برای بازی فورتنایت چنین پشتیبانی را درنظر گرفت. با این حال، در همان زمان فاش شد که فورتنایت تنها بازی در این زمینه نخواهد بود و در آینده بازی‌های دیگر نیز به این جمع ملحق می‌شوند.

پیرامون این قابلیت، اخیرا گمانه‌زنی‌هایی وجود داشت که عملکرد سونی، به این سمت می‌رود که احتمالا در پلتفرم‌های نسل بعدی و جایگزین پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان، شاهد پشتیبانی کامل و سراسری از کراس پلی روی همه کنسول‌ها باشیم.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.