نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 25 بهمن 1397
ساعت 13:00

خلاصه نقدهای Apex Legends از دید سایت‌های مطرح دنیا

منتقدین مطرح صنعت بازی، باخوردهایشان نسبت به Apex Legends را منتشر کرده‌اند

3.83 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ بازی ژانر بتل رویال «آپکس لجندز (Apex Legends)»، این روزها تبدیل به یکی از مهم‌ترین موضوعات گفتگو در صنعت بازی شده است. تجربه و برداشتی نو از سبک بسیار محبوبی که البته بیش از هر چیز دیگر، با بازی‌هایی نظیر فورتنایت (Fortnite) و پابجی (PUBG) شناخته می‌شوند. با در نظر گرفتن اینکه battle royale و بازی‌هایی نظیر فورتنایت حالا مدت‌هاست که به گفتگوی قالب صنعت گیم تبدیل شده، از راه رسیدن یک رقیب تازه و با حرف‌های جدید، آن‌هم زمانی که با سرعتی باورنکردنی خودش را به جمع بزرگان می‌رساند واقعا جالب‌توجه به نظر می‌رسد.

Apex Legends به عنوان یک بازی بتل رویال، شوتر اول شخص و در دنیای داستانی سری بازی‌های Titanfall، محصول استودیو Respawn Entertainment است. این بازی، اولین بار در روز ۴ فوریه (۱۵ بهمن) معرفی و بلافاصله نیز عرضه شد. نکته مهم درباره این بازی، استقبال جالب‌توجه بازیکنان از آن بود به شکلی که در کم‌تر از ۴۸ ساعت، تعداد کاربران بازی به ۲٫۵ میلیون و در طول یک هفته به ۲۵ میلیون نفر (بیش از ۲ میلیون بازیکن ثابت) دست رسید؛ فاکتورهایی که به خوبی نشان‌دهنده مقبول واقع شدن بازی از دید طرفداران ژانری دارد، که به عقیده بسیاری کاملا اشباع شده بود.

با در نظر گرفتن معرفی و عرضه سریع این بازی Free to Play و آگاهی از میزان محبوبیت بازی، حالا زمان آن فرا رسیده تا بازخوردها و نقد و برررسی‌های منتقدین شناخته شده صنعت را نیز درباره بازی مرور کنیم. شما در ادامه، خلاصه نقدهای مرتبط با Apex Legends و در نهایت امتیاز متای آن را مشاهده می‌کنید.

 

وب‌سایت Gaming Age || امتیاز: 100 از 100

اگر یک PS4، Xbox One یا PC دارید، واقعا لازم است که Apex Legends را امتحان کنید. این بازی موفق شده در یک بازه زمانی کوتاه، با سرعت بالایی به محبوبیت برسد و در این راه هم هیچ گونه مشکلات روتین و همیشگی این دست بازی‌ها، مانند کندی، تاخیر یا قطعی سرورها را نداشته است. مشخص است که استودیو Respawn این برنامه را دارد تا از این بازی، برای یک بازه زمانی طولانی‌مدت پشتیبانی کند، و این شش شخصیت قهرمان (Legend) که از ابتدای بازی قابل انتخاب بوده (که دو نوع قهرمان دیگر هم از طریق واحد پول داخل بازی قابل آزاد شدن هستند)، در مجموع تنوع واقعا قابل‌قبولی را همین ابتدای کار به روند گیم‌پلی می‌دهند. Apex Legends بتل رویالی خواهد بود که به شخصه تا مدت‌ها قصد دارم درگیر آن باشم و خوشحال می‌شوم که به مرور حتی بیش از این تکامل پیدا کند.

 

وب‌سایت GamesRadar || امتیاز: 100 از 100

Apex Legends یک بازی بتل رویال بی نظیر است که باید با قیمت حداکثری به فروش برسد. ولی در عوض، حالا می‌توان از آن به عنوان یکی از بهترین بازی‌های free-to-play تاریخ یاد کرد.

 

وب‌سایت CGMagazine || امتیاز: 95 از 100

با یک سطح پولیش نامرئی که به این ژانر آورده، Apex Legends حالا بهترین بازی بتل رویالی است که تاکنون ساخته شده است.

 

وب‌سایت Game Informer || امتیاز: 93 از 100

Apex Legends یک Titanfall نیست، ولی این به معنای آن هم نیست که با یک بازی ویژه و با ظرفیتی بسیار بالا مواجه نباشیم. من شخصا ساعت‌ها وقتم را به آخرین محصول Respawn اختصاص دادم و در این مدت، هرگز تمایل به توقف بازی پیدا نکردم. ترکیب شدن عناصری نظیر قدرت‌های مبتنی بر شخصیت‌ها، ویژگی‌های تیمی مناسب و گان‌پلی شگفت‌انگیز این بازی، از Apex Legends یک بازی فرعی و اسپین آف غیرمنتظره ساخته که حالا، تبدیل به بتل رویال محبوب من شده است. فکر هم نمی‌کنم به این زودی‌ها تغییری در این زمینه صورت بدهم.

 

وب‌سایت Wccftech || امتیاز: 90 از 100

Apex Legends یک تجربه سورپرایزکننده جدید و اضافه‌کننده ایده‌هایی نو به ژانر بتل رویال محسوب می‌شود. این بازی، به بازیکنان به خاطر بازی تیمی پاداش می‌دهد، یعنی برخلاف روند روتین این دست بازی‌ها که تک روی، تیراندازی‌های پیاپی و درنهایت به بیشترین شمار از کشته‌ها پاداش می‌دهند. اگر Respawn بتواند به صورتی پیوسته و منظم به اضافه کردن محتواهای جدید و شخصیت‌های بیشتر ادامه دهد، Apex Legends خیلی راحت شانس تبدیل شدن به بهترین بازی این ژانر را دارد.

 

وب‌سایت PlayStation LifeStyle || امتیاز: 90 از 100

Apex Legends یک بازی شوتر بتل رویال و به شکل ماهرانه‌ای خوش‌ساخت است. البته خیلی هم این موضوع جای تعجبی ندارد وقتی تیم سازنده بازی را مدنظر قرار بدهیم. این بازی حسی شبیه به این را منتقل می‌کند، که نقطه اوج همه آموخته‌ها و درس‌هایی است که می‌شود در این ژانر در یکجا جمع کرد. مثل اینکه درنظر بگیریم ژانر بتل رویال، بالاخره بالغ شده است.

 

وب‌سایت IGN || امتیاز: 90 از 100

Apex Legends یک بازی بتل رویال و مبتنی بر تیم است که خوب کارش را انجام می‌دهد و با داشتن قهرمانانی جذاب یک بازی کامل است. سیستم ارتباطی و شبکه بازی نیز واقعا باکیفیت و مکانیک‌های بازی نیز پولیش شده هستند.

 

وب‌سایت Gamespot || امتیاز: 90 از 100

Apex Legends یک شوتر باهوش است که این ایده را با یک گیم‌پلی رقابتی و تیم-محور ترکیب کرده است. در این بازی، همه بخش‌های مثبتی که یک بتل رویال می‌تواند داشته باشد در آن دیده شده و همزمان بسیاری از نقاط ضعف این قبیل بازی‌ها را هم در خود برطرف کرده است. تمرکز بسیار بالای Respawn روی عنصر «بازی تیمی»، از Apex فقط اضافه کردن یک ایده نو به بتل رویال نساخته است، بلکه حتی بایستی به عنوان یک شاخص و اینکه بتل رویال در آینده باید به چه سمتی حرکت کند هم خودش را مطرح می‌کند.

 

وب‌سایت XGN || امتیاز: 85 از 100

به عنوان یک بتل رویال جدید از سازندگان سری بازی‌های تایتان‌فال، Apex Legends یک بازی جالب با ایده و ویژگی‌های واقعا جذاب است. در این بازی تکنولوژهای خوب و شخصیت‌های جذابی دور هم جمع شده‌اند. با این حال این بازی فقط یک ماد دارد که البته واقعا تجربه‌ای جذاب است.

 

وب‌سایت Twinfinite || امتیاز: 80 از 100

به عنوان یک بازی بتل رویال، Apex Legends واقعا به شکلی درست و خوش‌فکرانه ساخته شده که حتما می‌ارزد آن را یک بار خودتان هم تجربه کنید.

Apex Legends - میانگین نمرات براساس 19 نقد
90 از 100
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.