نویسنده: فرشاد دوشنبه، 27 اسفند 1397
ساعت 21:00

آپدیت بازی Red Dead Redemption 2 منجر به کاهش گرافیک آن می‌شود

تغییر سیستم نورپردازی بازی Red Dead Redemption 2 توسط آپدیت جدید آن

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ براساس گزارشات ارسال شده از سوی بازیکنان، بنظر می‌رسد که «راک‌استار» (Rockstar) از طریق جدیدترین آپدیت بازی Red Dead Redemption 2، دست به حذف قابلیت Ambient Occlusion زده و در این رابطه، هیچگونه جزئیاتی ارائه نکرده است.

این خبر در ابتدا توسط یکی از کاربران توییتر به نام Darealbandicoot ارسال شده که جهت اثبات ادعای خود، تصاویری از قبل و بعد نصب آپدیت 1.06 بازی Red Dead Redemption 2 ارائه و آن‌ها را با یکدیگر مقایسه نموده است. پیش از پرداختن به تصاویر، برای آن دسته از افرادی که با Ambient Occlusion آشنایی ندارند، باید گفت که این قابلیت، به طراحان اجازه می‌دهد تا رندرگیری بازی را بصورت واقع گرایانه، و براساس هندسه‌ی واقعی اتاق صورت دهند؛ اگر منبع نور به هر طریقی مسدود شود، نباید انتظار مشاهده‌ی جزئیات پشت منبع مسدود کننده‌ی نور را داشت، برای درک بهتر موضوع به تصویر زیر توجه کنید:

Ambient Occlusion On Off

در تصویر فوق، شاهد عمق بیشتر سایه‌ها در تصویر سمت راست هستید که منجر به واقع گرایانه‌تر شدن تصویر شده‌اند. اکنون به مقایسه‌ی دو تصویر از محیط بازی Red Dead Redemption 2 می‌پردازیم (تصویر سمت راست مربوط به ورژن 1.06 و تصویر سمت چپ مربوط به ورژن 1.0):

بازی Red Dead Redemption 2

در تصویر بالا، جزئیات قابل توجهی به چشم می‌خورند، همانطور که در تصویر سمت راست مشاهده می‌کنید، کُت آرتور روشن‌تر و دارای سایه‌ی کمتری است؛ بطور کلی در تصویر مربوط به ورژن 1.06 عنوان Red Dead Redemption 2، شاهد روشنایی بیشتری نسبت به تصویر ورژن 1.0 آن هستیم.

نکته‌ی قابل تامل این است که در جزئیات مربوط به جدیدترین آپدیت عنوان Red Dead Redemption 2، هیچ اشاره‌ای به حذف یا تغییر سیستم نورپردازی نشده، چه برسد به حذف کامل قابلیت Ambient Occlusion! مسلماً همواره فاکتورهای غیرقابل پیش بینی هستند که مشکلاتی نظیر مشکل گفته شده در این خبر را بوجود می‌آورند؛ تغییرات اینچنینی می‌توانند با تغییر آب و هوا و یا ساعت روز هم ایجاد شوند؛ باید توجه داشت که آپدیت‌ها و پچ‌ها، همواره به جهت بهینه سازی بازی‌ها و بهبود عملکرد آن‌ها ارائه می‌شوند، بنابراین می‌توان انتظار چنین اشتباهات سهوی را داشت.

برای لذت بردن از این بازی تنها کافی است که نسخه‌ی اصلی آن را نصب و اجرا نمایید؛ در صورت نصب آپدیت، براحتی بازی را حذف و مجدداً نصب نمایید و از اتصال آن به اینترنت خودداری کنید.

عنوان Red Dead Redemption 2 در ماه اکتبر سال 2018 برای پلتفرم‌های Xbox One و PS4 در دسترس قرار گرفت.

فرشاد | اخبار | 18/03/2019
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.