نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 28 اسفند 1397
ساعت 13:00

شایعه رونمایی از سخت‌افزار بازی گوگل جدی است

تصاویر منتشر شده از غرفه گوگل در GDC شایعه معرفی کنسول بازی را تقویت می‌کند

2 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ رویداد شدیدا موردانتظار «کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی (GDC)» از ادامه امروز شروع می‌شود، و براساس برخی گزارش‌ها به نظر شایعه رونمایی گوگل از یک سخت‌افزار گیمینگی کاملا جدی است. شایعه رونمایی از کنسول بازی کامل گوگل مدتی هست که به یک گمانه‌زنی جذاب تبدیل شده، و برخی نشانه‌ها از غرفه گوگل نشان از تحقق این شایعه دارد.

گوگل، غول فناوری دنیا مدتی هست که خبر از یک رونمایی بزرگ در جریان کنفرانس GDC 2019 داده است. تا شروع این رویداد ساعاتی بیشتر باقی نمانده و این شرکت، در حال آماده‌سازی غرفه بزرگ خودش است. در چند گزارش جالب از افرادی که این نمایشگاه را دیده‌اند، تصاویری منتشر شده که به احتمال بسیار زیاد به لوگو سخت‌افزار گیمینگی گوگل، یا هر محصول دیگری که این شرکت قصد رونمایی از آن را دارد اشاره می‌کند. با این حال صرف فاش شدن یک لوگو، به معنی این نیست که شایعه «کنسول بازی» گوگل حالا کاملا قطعی است؛ بلکه یک تصویر دیگر که نشان از یک جایگاه ویژه رونمایی از یک «محصول سخت‌افزاری» و مرتبط با بازی دارد، بیش از هر چیز دیگر به این شایعه رنگ و بوی واقعیت می‌بخشد. گفتنی است که تصویری که از این جایگاه منتشر شده، یک سکو و فضای خالی محصور در شیشه است که با توجه به ابعاد، به نظر محل نمایش سخت‌افزاری با ابعاد یک کنسول بازی خانگی باشد. شما در ادامه توییت‌ها و این تصاویر را مشاهده می‌کنید:

این لوگوی محصول جدیدی است که گوگل در رویداد فردا معرفی می‌کند.

google gdc gaming

گوگل یک فضای نمایشگاهی بسیار بزرگ در طبقه دوم ساختمان Moscone West  را آماده می‌کند که در آن، جایگاه نمایش خالی برای یک سخت‌افزار وجود دارد، و تلویزیون‌ها هم در اینجا خبر از یک رونمایی بسیار بزرگ گیمینگی می‌دهند.

google gdc gaming

با توجه به معرفی پروژه استریم (Project stream) گوگل در سال ۲۰۱۸ و یک دوره آزمایشی موفقی که برگزار شد، این شرکت قبلا هم از برنامه فراهم کردن «امکان تجربه هر بازی به روش استریم، در هر سایز نمایشگر و بدون محدودیت سخت‌افزار خاص» را رونمایی کرده بود، و بعید است که جایگاه نمایش یک سخت‌افزار گیمینگی، صرفا در ارتباط با محصولی باشد که فقط از بازی استریمی پشتیبانی کند؛ آن پروژه تقریبا روی هر نمایشگری که امکان اجرای مرورگر کروم را داشته باشد در دسترس قرار می‌گیرد و نیازی به یک سخت‌افزار منحصر به فرد برای تجربه ندارد. همچنین مدتی پیش استخدام «جید ریموند» در گوگل و با پست «نائب‌رئیسی» نیز تایید شد، تا به نوعی نشان از اهمیت و جدیت بالای گوگل در بخش بازی‌های ویدیویی داشته باشد.

پیرامون لوگو نیز نظرات مختلفی مطرح شده، که برای مثال شباهت آن با لوگوی سیگنال Wifi و همچنین حرف انگلیسی S مورد توجه قرار گرفته است. در هر صورت تنها چند ساعت تا این رونمایی باقی مانده و به زودی گوگل محصول گیمینگی جدیدی خودش را معرفی می‌کند. کنفرانس گوگل امروز در ۱۹ مارس در ساعت ۵ بعد از ظهر به وقت گرینویچ و ۸:۳۰ دقیقه شب به وقت ایران شروع می‌شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.