نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 06 فروردين 1398
ساعت 09:00

رونمایی اپل از Apple Arcade به عنوان سرویس اشتراکی بازی

پس از شایعات اولیه، اپل سرانجام سرویس بازی Apple Arcade را معرفی کرد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ شرکت اپل، به تازگی از سرویس اشتراکی جدید و مخصوص بازی خود با نام «اپل آرکید (Apple Arcade)» رونمایی کرده است. این سرویس قرار است از پاییز پیش رو در دسترس قرار بگیرد، و در زمان راه‌اندازی شامل بیش از ۱۰۰ بازی خواهد بود.

پس از رونمایی گوگل از پلتفرم مبتنی بر سرور و همواره آنلاین Stadia به عنوان یک پلتفرم بازی، اخیرا اپل نیز از یک سرویس اشتراکی بازی با نام Apple Arcade رونمایی کرده است. گفتنی است که این سرویس که انتظار معرفی آن هم از مدتی پیش به وجود آمده بود، برای کاربران iOS، Mac و Apple TV در دسترس قرار می‌گیرد، و کاربر با پرداخت حق اشتراک ماهیانه به کتابخانه بزرگی از بازی‌ها دسترسی خواهد داشت. برخلاف سرویس گوگل استیدیا، اپل آرکید اجازه دانلود در دیوایس‌های اپل و بازی به شکل آفلاین را هم می‌دهد و این شرکت، در جریان معرفی سرویس تازه خود مشخصا به این تفاوت درباره Apple Arcade اشاره کرده است. همچنین با توجه به معرفی قابلیت انتقال پیشرفت‌ها، بازیکنان حتی در حین بازی نیز هر لحظه امکان تغییر دیوایس خود (برای مثال از آیفون به آیپد) را دارند.

همان‌طور که اشاره شد، این یک سرویس اشتراکی و با اجازه دسترسی به مجموعه‌ای با بیش از ۱۰۰ بازی خواهد بود؛ اپل درخصوص نوع این بازی‌ها نیز گفته که برخی از این عناوین، به صورت کاملا انحصاری از جانب بازی‌سازان معروف هستند. Hironobu Sakaguchi (خالق سری فاینال فانتزی - Final Fantasy)، Ken Wong و Will Wright (خالق سری The Sims) از جمله افرادی هستند که به گفته اپل، عناوین انحصاری برای این سرویس اپل می‌سازند. این کمپانی، تریلر مرتبط با پیش‌نمایش برخی از این عناوین هم منتشر کرده که در ادامه مشاهده می‌کنید.

 

از جمله بازی‌هایی که در تریلر معرفی سرویس دیده می‌شود، عناوینی نظیر Oceanhorn 2: Knights of the Lost Realm، The Pathless، Sonic Racing و Beyond a Steel Sky به همراه چند عنوان دیگر هستند. با در نظر گرفتن اینکه سرویس از دیوایس‌های مبتنی بر iOS، مک و همچنین در Apple TV برای اجرای بازی‌ها استفاده می‌کند، این سرویس کاملا با گوگل استیدیا تفاوت خواهد داشت. تاکنون همکاری شرکت‌هایی نظیر Sega، Konami، Disney، Sumo Digital و Cartoon Network به همراه چندین کمپانی دیگر با اپل برای توسعه کتابخانه عناوین موجود در سرویس هم تایید شده است.

با اعلام اپل، این سرویس قرار است از پاییز پیش رو و در بیش از ۱۵۰ کشور در دسترس قرار بگیرد. این شرکت البته هنوز درباره قیمت اشتراک‌ها اطلاعاتی منتشر نکرده، ولی گفته که در آینده بیشتر درباره Apple Arcade صحبت خواهد کرد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.