نویسنده: فرشاد شنبه، 10 فروردين 1398
ساعت 20:00

مایکل پکتر: فروش بازی بهترین مدل تجاری برای Stadia خواهد بود

مایکل پکتر: اشتراک بازی‌ها قابلیت جذب ناشرین را برای Stadia نخواهد داشت

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ بدون تردید ایده‌ی شرکت گوگل در مورد سرویس Stadia مبتنی بر تکنولوژی ابری، ایده‌ای بلند پروازانه و فوق العاده است، البته اگر کلیه‌ی زیرساخت‌های آن فراهم باشند؛ با وجود آنکه تا به امروز جزئیات مختلفی از این سرویس به اشتراک گذاشته شده‌اند اما یکی از مهمترین جزئیات که تردید بسیاری از بازیکنان و تحلیلگران را به همراه داشته، نحوه‌ی ارائه‌ی بازی‌ها از طریق این سرویس است، آیا آن‌ها قصد فروش بازی‌ها را دارند؟ یا قصد فروش اشتراک ماهانه؟ روزانه؟ یا ساعتی را دارند؟ از سوی دیگر، آیا در زمان عرضه‌ی عناوین، شاهد حضور آن‌ها در سرویس Stadia خواهیم بود؟ یا مدل قیمتی این سرویس چنین اجازه‌ای را به شرکت گوگل نخواهد داد؟ چنین ابهاماتی بدلیل عدم ارائه‌ی جزئیات کافی از سوی گوگل ایجاد شده‌اند.

در نظر گرفتن یک مدل تجاری مناسب، می‌تواند تضمینی بر موفقیت سرویس Stadia باشد، این موضوع برای شرکت گوگل نیز از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه به گفته‌ی «فیل هریسون» (Phil Harrison)، مدل قیمتی در نظر گرفته شده برای Stadia، پس از دو سال تحقیق بدست آمده و آن‌ها منتظر زمانی مناسب جهت اعلام آن هستند.

اخیراً «مایکل پکتر» (Michael Pachter) به عنوان یکی از تحلیلگران صنعت بازی، در صحبت‌های خود اعلام کرد که مدل تجاری که به بازیکنان اجازه دهد تا عناوین را بصورت دائمی خریداری کنند، نسبت به مدل اشتراکی، عملکرد بهتری برای سرویس Stadia خواهد داشت، او گفت:

در ابتدا بنظر می‌رسد که مدل تجاری خاصی را نمی‌توان برای این سرویس در نظر گرفت؛ این چیز مشخصی است که بازی‌ها از طریق این سرویس بصورت استریمی ارائه خواهند شد اما این کار چگونه روی می‌دهد؟ آیا مصرف کنندگان باید بازی را خریداری کنند؟ آیا باید حق اشتراکی بپردازند؟ یا شاید مدل اجاره‌ای برای این سرویس در نظر گرفت شود؟ فکر می‌کنم همه‌ی افراد و مخصوصاً ناشرین ترجیح می‌دهند که این سرویس همچون iTunes به بازیکنان اجازه دهد که اقدام به خرید دائمی بازی‌ها نمایند؛ باقی مدل‌های گفته شده از جذابیت کمتری برای ناشرین برخوردار هستند، ارائه‌ی چنین تفکراتی به این علت است که گوگل همچنان به مدل قیمتی این سرویس فکر می‌کند.

همچنین از آقای پکتر پرسیده شد که آیا مشکلات زیر ساختی می‌تواند تاثیری برروی عملکرد Stadia ایجاد کند؟ او در پاسخ اعلام کرد که مشکلات زیر ساختی نمی‌تواند به عنوان یک مشکل برای این سرویس مطرح شود.

به گفته‌ی خالقین سرویس Stadia، جهت اجرای بازی‌ها با کیفیت 1080p و نرخ فریم 60، مصرف کنندگان نیاز به اتصال اینترنتی با سرعت 25 Mbps خواهند داشت! سرعتی که در بیشتر نقاط جهان، دست یافتن به آن بسیار سخت خواهد بود.

فرشاد | اخبار | 30/03/2019
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.