نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 04 مهر 1399
ساعت 15:00

آمازون از سرویس بازی ابری Luna پرده برداری کرد

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ با معرفی سرویس جدید اشتراکی Luna توسط کمپانی آمازون، یک سرویس گیمینگ مبتنی بر تکنولوژی ابری دیگر نیز وارد این بازار شد.

کمپانی Amazon نیز اخیرا با معرفی سرویس جدیدی با عنوان «Luna»، وارد بازار Cloud Gaming یا بازی به روش ابری شده است. این سرویس که با اعلام شرکت از همین حالا نیز امکان ثبت نام early access آن شروع شده، برای دستگاه‌های پی‌سی، مک، Fire TV، iPhone و iPad (و البته اندروید در آینده نزدیک) در دسترس قرار می‌گیرد، و رقیب مستقیمی برای سرویس‌هایی نظیر Google Stadia محسوب می‌شود. به گفته آمازون، بازیکنان در این سرویس شاهد چندین کانال مختلف برای دسترسی به کاتالوگ‌های مخصوص بازی در هر کدام از آن‌ها خواهند بود.

اولین کانال معرفی شده برای این سرویس که متعلق به خود آمازون است، +Luna نام دارد که همراه با چندین بازی از جمله Resident Evil 7، Control، A Plague Tale: Innocence، Yooka-Laylee و The Impossible Lair قابل استفاده است. به گفته شرکت، هزینه اشتراک در این سرویس 6 دلار در ماه است و بازیکنان در تعدای از بازی‌ها می‌توانند تجربه با رزولوشن 4K و نرخ فریم 60 نیز داشته باشند. همچنین مشترکین این کانال می‌توانند همزمان روی دو دیوایس مختلف به بازی بپردازند.

در ادامه همین گزارش، آمازون تایید کرده که یوبی‌سافت نیز کانال اختصاصی خودش را روی این سرویس خواهد داشت که مشترکین می‌توانند با عرضه عناوین شرکت در کانال به آن‌ها دسترسی پیدا کنند. گزارش البته هزینه اشتراک برای این کانال را اعلام نکرده است، ولی گفته که این اولین کانال اختصاصی از چندین کانال در دست ساخت پیش رو است که بازیکنان، می‌توانند با عضویت در آن‌ها به تجربه بازی‌های عرضه شده ناشران محبوب خود بپردازند.

از دیگر ویژگی‌های سرویس Luna، همگام‌سازی آن با دیگر سرویس آمازون یعنی پلتفرم استریمینگ توییچ است که محبوبیت بسیار بالایی هم در بین بازیکنان دارد. به گفته شرکت، بازیکنان در آینده شاهد استریم بازی‌های زیادی از روی سرویس Luna خواهند بود که امکان ورود بلافاصله بینندگان به بازی در حال استریم نیز ازجمله ویژگی‌های همگام‌سازی با توییچ اعلام شده است. درنهایت، آمازون برای این سرویس کنترلر مخصوصی هم معرفی کرده که در تصویر کاور خبر دیده می‌شود. به گفته این کمپانی، اتصال مستقیم این کنترلر به Fire TV باعث پایین آمدن قابل توجه نرخ تاخیر نیز می‌شود. این کنترلر که با قیمت 50 دلار در شروع دوره early access قابل تهیه است، البته تنها روش برای بازی کردن در سرویس نیست و استفاده از لوازم دیگر نظیر ماوس، کیبورد و سایر کنترلرهای مبتنی بر بلوتوث نیز تایید شده است.

درحال حاضر امکان ثبت نام در دوره early access سرویس شروع شده، ولی مشخص نیست که این دوره از چه زمانی کار خود را شروع می‌کند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.