نویسنده: farid._.mmz دوشنبه، 05 تیر 1396
ساعت 17:24

گیم‌پلی و معرفی Marvel vs. Capcom: Infinite

2.5 از 5

معرفی، تریلر و گیم پلی بازی Marvel vs Capcom: infinite

ایده ی ساخته شدن بازی ای که شامل دو دنیای مختلف شود زمانی به ذهن مدیران capcom رسید که در دهه 90 میلادی بازی های سبک فایتینگ از محبوبیت خاصی برخوردار بودند. نسخه های جدیدی از فرنچایز های بزرگ دنیای گیم مثل Tekken 3 -1996 و Mortal Kombat 3-1995 عرضه شده بودند و خود capcom هم Street Fighter Alpha-1995 و از دنیای مارول X-Men: Children of the Atom و Marvel Super Heroes-1995 را تازه تولید کرده بود.

در این زمان بود که در کپکام تصمیم گرفته شد تا دنیای X-Men و Street fighter را با هم ترکیب کنند و در سال 1996 به عنوان یک بازی آرکید و در سال بعد برای Sega و PlayStation به بازار عرضه نمایند. در سال بعد این شرکت بزرگ بازی بعدی یعنی Marvel Super Heroes را با street fighter ترکیب کرد و باز هم به عنوان یک بازی آرکید به فروش رسانید. بالاخره بعد از دو تلاش و در سال 1998 بازی Marvel vs. Capcom: Clash of Super heroes ( که پدر جد بازی جدید این کمپانی حساب می شود.) ساخته شد که تنها کاراکتر های Street Fighter را نداشت و بسیاری از شخصیت های بازی های دیگر این شرکت هم در این عنوان قابل بازی بودند. این تاریخچه مقدمه ی مختصری بود تا در رابطه با نسخه ی جدید این عنوان یعنی Marvel vs. Capcom: Infinite صحبت کنم.

گیم پلی بازی Marvel vs. Capcom: Infinite

Marvel vs. Capcom: infinite مانند بازی های اولیه این سری، مبارزاتی دو به دو دارد و کمبو های تیمی که یکی از جذاب ترین های این سری است را شامل می‌شود.

درست است که بازی های فایتینگ معمولا منطقی نیستند و مثلا شما در Injustice حتی می‌توانید با جوکر سوپرمن را شکست بدهید! اما Marvel vs. Capcom باز هم پا را فراتر گذشته و با جلوه های کارتونی و شاید کمیک بوکی اش فضایی فانتزی را درست کرده که می‌تواند بزرگ ترین موفقیت یا بزرگ ترین شکست آن باشد... حتی در سری جدید هم با وجود بهبود کیفیت، این شناسه هنوز وجود دارد. گیم پلی سریع و سرعتی بازی که این سری را از مجموعه های دیگر حاضر متمایز می‌کند، بهبود یافته و دیگر مانند نسخه ی قبلی بعد از زدن کمبوها تکه کلام های کمیک بوکی را بر روی نمایشگر مشاهده نمی‌کنیم تا صحنه ی زد و خورد مبارزان از چیزی که مشاهده می ‌کنیم، شلوغ‌تر نشود.

در این شماره، دو خبیث برتر دنیا یعنی Ultron و sigma را می‌بینیم که با یکدیگر متحد می‌شوند و با استفاده از دو سنگ بی نهایت-Infinity Stones از ترکیب این دو، موجودی جدید به نام Ultron Sigma به وجود می‌آید. سپس 2 دنیای مارول و کپکام را تبدیل به یک دنیا می‌کنند تا بتوانند آن را در کنترل خود بگیرند و در نتیجه قهرمانان و خبیث های دو دنیا مجبور می شنود با هم همکاری کرده و چهار سنگ بی نهایت دیگر را پس بگیرند تا با کمک ثانوس-Thanos ، بتوانند Ultran Sigma را شکست بدهند.

Marvel vs Capcom infinite P2

شخصیت جدید Ultron Sigma در marvel vs capcom infinite

این بازی در تلاش است که تا حد امکان از محبوبیت و پیشرفت های دنیای سینمایی مارول-mcu استفاده کند و خبیث فیلم های Avengers: age of Ultron - Ultron و Avengers:Infinity War - Thanos را به عنوان شخصیت های اصلی به کار برده است. و همین طور سنگ های بینهایت هم در قسمت بعدی اونجرز نقش مهمی را ایفا می‌کنند و به ثانوس در جنگ با قهرمانان کمک خواهند کرد. سنگ های بینهایت یکی از قدرتمندترین نیرو های کیهانی در دنیای مارول می باشند که نشانه ی عنصر های مختلفی مثل زمان ، فضا و ... هستند که در فیلم های قبلی مارول با بعضی از آنها آشنا شدیم مثل سنگ زمان که در فیلم doctor strange استفاده شد یا سنگ فضا در فیلم gardians of the galaxy. سنگ های بینهایت قرار است نقش مهمی را در داستان و حتی گیم پلی بازی ایفا کنند.

در سال 2008 شرکت Warner سعی کرد همین کار را با ابرقهرمانان خودش یعنی دنیای  DC انجام دهد و آن‌ها را با شخصیت های Mortal Kombat ترکیب کرد. نتیجه ی آن بازی خوش ساخت و قابل قبولی بود با نام Mortal kombat vs. Dc Universe بود که با وجود خوب بودن نسبی، ضعف های زیادی داشت و اختلاف بسیار شخصیت های دو کمپانی باعث وجود تناقض هایی در بازی شده و سازنده ها را از ساختن قسمت بعدی آن منصرف کرد و تصمیم گفتند تا سری Injustice را برای کاراکتر های DC خلق کنند.

Mortal Kombat vs dc

بازی mortal kombat vs dc توانست از سایت metacritic امتیاز 76 از 100 و از IGN امتیاز 7.5 از 10 بگیرد

از شخصیت های تایید شده برای این قسمت میتوان به Dante ، Chris Redfield ، Mega Man X ، Chun-Li از کپ کام و Captain America ، Hulk ، Iron Man ، Rocket Raccoon از مارول اشاره کرد.

مطمئنا هیچ چیز جذاب تر از این نیست که شخصیت های مورد علاقه تان را در بازی های فایتینگ ببینید اما ممکن است تا حدودی ناامید شوید چون بالاخره شخصیتی دوست داشتنی مثل Chris Redfield چه شانسی می‌تواند در مقابله با کسی که قدرت های خدا مانند دارد داشته باشد!؟ بهرحال امیدواریم در درجه ی اول بازی ای خوش ساخت و بعد از آن داستانی قوی و گیم پلی جذاب ببینیم.

عنوان Marvel vs. Capcom: Infinite در تاریخ 18 شهریور ماه برای رایانه های شخصی ، ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 در سه نسخه standard ، deluxe و collector منتشر می شود.

Marvel vs Capcom infinite P1

محتویات بسته ی Marvel vs Capcom: Infinite collector's edition

farid._.mmz | اخبار | 26/06/2017
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.