نویسنده: فرشاد جمعه، 21 مهر 1396
ساعت 14:35

اسپنسر: بازیکنان از قابلیت پشتیبانی از نسل قبل صرفنظر نکرده‌اند

0 از 5

اسپنسر اعلام نمود که عدم اجرای بازی‌های برنامه پشتیبانی از نسل قبل از سوی بازیکنان صحت ندارد

یکی از ویژگی‌های قابل توجه کنسول اکس‌باکس وان، قابلیت پشتیبانی از نسل قبل است که به دارندگان این کنسول اجازه می‌دهد که بازی‌های اکس‌باکس 360 را برروی کنسول خود اجرا کنند. در حال حاضر بیش از 400 بازی در برنامه پشتیبانی از نسل قبل حضور دارند و هر ماه شاهد اضافه شدن عناوین جدیدی به آن هستیم.

با آنکه شرکت مایکروسافت تعهد زیادی به پشتیبانی از این برنامه دارد اما در ماه ژوئن گزارشی مبنی بر صرفنظر نمودن بازیکنان از قابلیت پشتیبانی از نسل قبل منتشر شد. مایکروسافت در پاسخ به این گزارش اعلام نمود که بیش از نیمی از دارندگان اکس‌باکس وان از این قابلیت استفاده و حدود 508 میلیون ساعت زمان سپری کرده‌اند. فیل اسپنسر به عنوان رئیس اکس‌باکس بار دیگر به این موضوع اشاره کرد و گفت که عدم استفاده از این قابلیت توسط بازیکنان حرف نادرستی است. او گفت:

اینکه بازیکنان از این قابلیت استفاده نمی‌کنند صحت ندارد. من آن گزارشات را که هیچکس از این قابلیت استفاده نمی‌کند را دیدم. همانطور که همه افراد از این قابلیت استفاده می‌کنند صحت ندارد، اینکه هیچکس هم از این قابلیت استفاده نمی‌کند هم صحت ندارد. بسیاری از اطلاعات، اطلاعات third party هستند بنابراین من واقعاً نمی‌توانم بگویم که چند نفر از یک بازی خاص این قابلیت استفاده کرده‌اند، این‌ها بازی‌های ما نیستند. فکر می‌کنم بهترین نشانه مربوط به Black Ops 2 باشد که وقتی در دسترس قرار گرفت، جزو لیست 10 بازی پرفروش NPD قرار گرفت.

اکس‌باکس وان تنها کنسول نسل حاضری است که خدمات پشتیبانی از نسل قبل را بصورت واقعی پشتیبانی می‌کند و دارندگان بازی خاصی برروی اکس‌باکس 360 نیازی به خرید مجدد آن برروی اکس‌باکس وان نخواهند داشت. دارندگان کنسول پلی‌استیشن 4 برای استفاده از چنین خدماتی باید دوباره اقدام به خرید بازی مورد نظر خود نمایند تا بتوانند از طریق سرویس PlayStation Now و برنامه PS2 Classics اقدام به اجرای بازی مد نظر خود برروی پلی‌استیشن 4 نمایند. اسپنسر در مورد این قابلیت اعلام کرد:

ما همچنان به سرمایه گذاری خود برروی این قابلیت ادامه می‌دهیم و علت آن، این نیست که برخی دیگر (شرکت سونی) چنین چیزی در اختیار ندارند. اگر شرکت دیگری چنین کاری را فردا صورت دهد، ما به کار خود خاتمه نمی‌دهیم. نسبت به ارائه این قابلیت به مصرف کنندگان خود متعهدیم که وقتی بازی را برروی پلتفرم قدیمی خریده‌اند، امکان اجرای آن را برروی پلتفرم جدید هم داشته باشند.

در کنار عناوین کنسول اکس‌باکس 360، برنامه پشتیبانی از نسل قبل قصد دارد تا از بازی‌های اکس‌باکس نیز پشتیبانی کند و براساس اظهارات اخیر اسپنسر، این ویژگی جدید تا پایان امسال در دسترس خواهد بود.

همچنین اسپنسر اعلام نمود که بدنبال راهی است تا این تفکر که وقتی بازی را برروی یک کنسول قدیمی می‌خرید، خرید شما برروی آن دستگاه قدیمی دیگر بی استفاده خواهد بود را از بین ببرد. به همین دلیل پشتیبانی از نسل قبل برای مایکروسافت اهمیت زیادی دارد:

بدنبال آن هستم که به بازیکنان حق انتخاب دهم. گسترش فضای بازیسازی نباید منجر به ایجاد تفرقه یا کارهایی برای هل دادن شما به سمت جلو شود. به همین دلیل اکس‌باکس وان اکس دارای بازی‌های مشابه با اکس‌باکس وان اس است. پلتفرم رایانه شخصی مدت‌ها پیش این کار را انجام داد.

فرشاد | اخبار | 13/10/2017
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.