نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 24 مرداد 1397
ساعت 09:00

بازی Fallout 76 به چند دلیل از قابلیت کراس پلی برخوردار نیست

0 از 5

به تازگی کمپانی Bethesda مجددا بحث‌ها در زمینه مشکلات پشتیبانی از قابلیت کراس پلی در برخی پلتفرم‌ها را پررنگ کرده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ بازی Fallout 76 عنوانی است که قرار است این سری را به کلی در یک مسیر جدید قرار دهد؛ نیاز دائمی به آنلاین بودن و تمرکز اصلی گیم‌پلی روی بخش چندنفره، در واقع مواردی هستند که سری فال‌اوت اولین بار است که تجربه‌شان خواهد کرد. این بازی که اخیرا اطلاعات زیادی نیز از آن منتشر شده، با وجود تمرکز روی این بخش‌ها و عرضه به عنوان یک بازی چند پلتفرمی، به گفته Bethesda ولی از قابلیت cross-play پشتیبانی نخواهد کرد.

گزارش اخیر با توجه به توییت‌های پیت هاینس از بتزدا منتشر شده و او گفته که «بنا به چند دلیل»، این کمپانی تصمیم گرفته تا به کلی پشتیبانی در بخش کراس پلی این بازی نداشته باشد. هاینس در اینجا گرچه به نام «سونی» اشاره نکرده ولی تاد هاوارد کارگردان این بازی، قبلا گفته بود که «در ماجرای عدم پشتیبانی از قابلیت کراس پلی در عناوین آن‌ها، باید سونی را مقصر دانست». سونی و پلی‌استیشن 4، در واقع تنها پلتفرم‌های بزرگی هستند که سخت‌گیری زیادی در زمینه کراس پلی دارند و قبل از این نیز انتقادات زیادی به آن وارد شده بود.

هاوارد در این زمینه حدود دو ماه پیش گفته بود که Bethesda حتما خواهان قرار دادن ویژگی کراس پلی است ولی در حال حاضر نمی‌تواند... چون سونی آن‌قدری که همه دوست دارند کمکی نمی‌کند.

دامنه انتقادات به سونی در این زمینه، اندکی پس از پایان رویداد E3 2018 شدت گرفت و این همزمان با عرضه بازی فورتنایت برای نینتندو سوییچ، و مشکلات بازیکنان PS4 روی پلتفرم نینتندو بود. پس از این، شان لیدن گفته بود که سونی این انتقادات را می‌شنود و اطمینان دارد که درنهایت به یک راه‌حل خوب، طوری که هم مورد پذیرش جامعه بازیکنان آن‌ها باشد و هم با روش تجاری سونی همخوانی داشته باشد خواهند رسید.

با وجود این صحبت‌ها، سونی اما هنوز تغییری در این قوانین صورت نداده است. در حال حاضر بازی‌هایی نظیر Rocket League و Minecraft، در دو پلتفرم ایکس‌باکس وان و نینتندو سوییچ از ویژگی کراس پلی پشتیبانی می‌کنند ولی این قابلیت روی PS4 وجود ندارد. در این زمینه گزارش‌هایی نیز وجود دارد که بازی The Elder Scrolls: Legends به کلی ممکن است روی پلی‌استیشن 4 عرضه نشود چون حتما از ویژگی‌های cross-play و cross-progression پشتیبانی خواهد کرد. هاینس در واقع در رویداد اخیر QuakeCon گفته بود که این بازی فقط در پلتفرم‌هایی که از کراس پلی پشتیبانی کنند عرضه خواهد شد.

بازی Fallout 76 قرار است در روز ۱۴ نوامبر (۲۳ آبان) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و PC عرضه شود. یک دوره بتا نیز برای این بازی در اکتبر برگزاری می‌شود که ابتدا کاربران ایکس‌باکس وان آن را تجربه خواهند کرد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.