نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 15 فروردين 1398
ساعت 13:00

سازندگان Avengers: Endgame از دلایل طولانی بودن فیلم می‌گویند

مدت زمان طولانی نمایش فیلم Avengers: Endgame کاملا منطقی ست

5 از 5

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون در بازی‌مگ؛ آنتونی و جو روسو، کارگردانان فیلم موردانتظار «Avengers: Endgame»، اخیرا درباره دلایل طولانی بودن این فیلم توضیحات جدیدی داده‌اند. چند روز پیش رسما تایید شد که مدت زمان نمایش Avengers: Endgame کمی بیش از ۳ ساعت خواهد بود که پس از این اکران، لقب طولانی‌ترین فیلم تاریخ مجموعه دنیای سینمایی مارول (MCU) را به خودش اختصاص می‌دهد. برادران روسو در این رابطه چنین گفتند:

با این فیلم، ۱۰ سال از یکی از بزرگ‌ترین تجربه‌های تاریخ سینما به پایان خواهد رسید و همان‌طور که می‌دانید، این درواقع یک روایت داستانی حماسی از چندین خط داستانی است که می‌شد به خوبی در یک نمایش سه ساعته جا داد.

با این وجود فیلم آن طور که گزارش شده، دقیقا 3 ساعت و دو دقیقه است و فرضیاتی درباره فشارها روی کوتاه کردن فیلم نهایی (مانند اتفاقی که برای Avengers: Infinity War افتاد) مطرح شده است. به گفته آن‌ها، گرچه فشاری برای کوتاه کردن فیلم وجود نداشته، ولی خودشان همواره چنین فشاری را به پروژه اعمال می‌کنند:

من و جو، معمولا تمایل زیادی داریم تا روایت داستانی را تا جای ممکن از عناصر غیر لازم پاک کنیم. ما دوست داریم که از نظر داستانی، یک روایت کاملا متمرکز و سفت و سخت داشته باشیم تا مخاطبان، یک تجربه هیجان‌انگیز از تماشای فیلم داشته باشند. درباره این فیلم... هیچ کس ما را مجبور به کات کردن و کوتاه کردن آن نکرده است. ما خودمان معمولا این طور عمل می‌کنیم – اصولا این خودمان هستیم که چنین فشاری را به فیلم می‌آوریم.

پس از این، آنتونی روسو نیز گفت که هر دو آن‌ها کاملا واقف بودند که فینال و فیلم پایانی مجموعه Infinity یک فیلم طولانی خواهد بود.

ما درباره طولانی شدن این فیلم تردیدهای خودمان را داشتیم. باز هم باید یادآور شوم که با در نظر گرفتن تعداد بسیار زیاد شخصیت‌ها، بزرگی و گستردگی که در داستان وجود دارد و همچنین این واقعیت که ما درباره یک فیلم پایان‌دهنده و فینال صحبت می‌کنیم، از ابتدا چنین احتمالی برای مدت زمان کلی فیلم مدنظر بود. مثل این بود که همه چیزها به صف می‌شدند تا کار را برای روایت داستان سخت کند. این هم طبیعتا به معنای این است که نیاز بیشتری به زمان برای روایت تصویری درست آن دارید.

پس از این صحبت‌ها، نویسندگان فیلمنامه Avengers: Endgame یعنی کریستوفر مارکوس و استفن مک‌فیلی نیز اضافه کردند، که پایان دادن به خط داستانی بیش از ۲۰ فیلم نمی‌تواند یک کار عجله‌ای و سریع باشد:

همیشه این حس درباره این فیلم وجود داشت که حتی برای بالاتر بردن بهره‌وری، باز هم نمی‌شود هیچ قسمت و بخشی را کنار گذاشت. طرفداران تاکنون داستان ۲۱ فیلم را در این ۱۰ سال دنبال کردند و می‌شود گفت که آن‌ها تاکنون ۴۴ ساعت به تماشای این خطوط داستانی نشسته‌اند. فکر نمی‌کنم در بین آن‌ها کسی باشد که مثلا بگوید برای دیدن فیلم پایان‌بخش همه آن‌ها... خوب من ۸۵ دقیقه فیلم می‌بینم و می‌خواهم که هم خیلی خوب باشد و هم سریع جمع شود. شما در واقع لایق یک پایان‌بندی و فرجام طولانی و راضی‌کننده برای داستانی هستید که تاکنون تعریف کرده‌اید. پس تصور نمی‌کنم که هیچ‌کس اینجا وجود داشته که بخواهد این را با یک باکس آفیس سرعتی معاوضه کند.

اکران سراسری Avengers: Endgame از ۲۶ آوریل (۶ اردیبهشت) آغاز می‌شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.