نویسنده: محمد مراقی جمعه، 20 مهر 1397
ساعت 20:16

نقد و بررسی بازی موبایل دیو و دیوار

2.67 از 5

نقد و بررسی بازی موبایل دیو و دیوار

شاید عرصه تولید بازی‌های کامپیوتری و کنسولی آنطور که باید، هنوز در کشورمان به تکامل نرسیده با این حال تیم‌های کم تعدادی وجود دارند که با وجود امکانات کم و بودجه‌های بسیار محدود، ایده‌های ارزشمند خود را گسترش می‌دهند و بازی‌های خوبی را تولید می‌کنند. اما این نکته در رابطه با بازار بازی‌های موبایل ایرانی تاحدودی متفاوت است. زیرا تولید بازی‌های موبایل به تیم‌های کوچک‌تری نیاز دارد و تنها ایده‌های خوب هستند که لازمه اصلی برای تولید یک بازی کوچک اما سرگرم‌کننده محسوب می‌شوند. بازی‌هایی که نه داستانی برای روایت دارند و نه وسعت و جزئیات آنچنانی در آن‌ها به چشم می‌خورد؛ اما یک روند کژوال و اعتیادآور را در پیش گرفته‌اند و عده زیادی را هم مبتلا به این اعتیاد می‌کنند. بازی دیو و دیوار ساخته استودیو بازی‌سازی مدریک یکی از همین بازی‌های موبایل ایرانی است که از روش خوبی برای سرگرم کردن بازیبازهایش استفاده می‌کند، اما نمی‌تواند از پس راضی کردن گیمرهایی بر بیاید که توقع بیشتری از یک بازی ساده اشاره و کلیک دارند. در ادامه مطلب با ما در بازی‌مگ همراه باشید تا به بررسی بازی موبایل دیو و دیوار بپردازیم.

div va divaar screenshot 2 bazimag

بازی دیو و دیوار ساختار بسیار ساده‌ای دارد. اما در عین حال حسابی سرگرمتان می‌کند و طی روند بسیار مرموز و جذابی شما را به پیشروی در بازی ترغیب می‌کند. در بازی تعدادی مربع خالی وجود دارد که با پیشروی و لول‌آپ کردن به تعداد آن‌ها افزوده خواهد شد. این مربع‌ها برای تولید سربازهایتان تعبیه شده‌اند و می‌توانید با استفاده از نماد کمپی که در پایین صفحه قرار گرفته، شروع به ساخت سربازهای جدید کنید. نکته اصلی در رابطه با تولید سربازها در بازی دیو و دیوار این است که با ترکیب هر دو عدد سرباز شبیه به هم، دسته جدیدی از سربازها ساخته می‌شود و سپس با ترکیب زنجیره‌وار سربازهای شبیه به هم می‌توانید با گونه‌های جدیدتر از سربازها روبه‌رو شوید و از توانایی آن‌ها در تولید سکه و همچنین مبارزه با دیوها استفاده کنید. تنوع گونه‌های مختلف سربازها بسیار زیاد است و خوشبختانه این مهم را باید یکی از نقاط قوت مهم بازی به حساب آورد. زیرا ظاهر کاملا جدید هر یک از سربازهای جدید در کنار اسامی عجیب و غریبشان می‌تواند بهانه بسیار خوبی برای کلید کردن روی تولید سربازهای بیشتر و ترکیب کردن آن‌ها با یکدیگر باشد.

پروسه تولید سربازها که ابتدا از بارگذاری 10ثانیه‌ای کمپ اولیه (با هر بار کلیک برروی نماد این کمپ‌ها می‌توانید سرعت آماده شدنش را بیشتر کنید) آغاز می‌شود و سپس با ترکیب سربازهای شبیه به هم ادامه پیدا می‌کند و روندی تقریبا نامتناهی را دنبال می‌کند، از شدت سرگرم‌کنندگی بسیار بالایی برخوردار است؛ اما تنها تا وقتی که در نهایت از تولید کردن سربازهای رده‌بالا خسته شوید و بخواهید به دیوها حمله کنید.

div va divaar screenshot bazimag

بخش حمله به دیوها عملا هیچ جذابیتی ندارد و تنها یک نمایش نمادین از سربازهایتان است که روی طرح هنری هیولاهای مختلف فرود می‌آیند و طی به نمایش درآمدن انیمیشن‌های بسیار ساده‌شان، هدف را از بین می‌برند و به خانه برمی‌گردند. نکته حائز اهمیت در این بخش، این است که برای شروع مجدد یک حمله دیگر باید حداقل 10دقیقه صبر کنید. یا اینکه به سراغ ویدیوهای تبلیغاتی بسیار طولانی بازی بروید و به کار خود سرعت ببخشید. بازی دیو و دیوار به همان اندازه که در بخش ترکیب سربازها و تولید سربازهای جدید رده‌بالا جذاب است و حسابی سرگرمتان خواهد کرد، در بخش حمله به دیوها بسیار تکراری و حوصله‌سربر خواهد شد. به طوری که شاید بیخیال تولید سربازهای جدیدتر شوید و از خیر بازی بگذرید و آن را کنار بگذارید. بازی دیو و دیوار با وام گرفتن چند مورد از اصلی‌ترین ایده‌های گیم‌پلی خود از بازی‌های معروف‌تر در این سبک (نظیر بازی‌های استودیوی Tapps Games)، موفق به تشکیل یک پروسه نه‌چندان پیچیده اما اعتیادآور و سرگرم‌کننده شده است که بازیبازهایی با سنین کم را حسابی به خود مشغول می‌کند. اما کسانی که به دنبال تجربیات جدیدتر و جذاب‌تر نسبت به نمونه‌هایی که قبلا تجربه کرده‌اند هستند، پس از کمی پیشروی در بازی و چند بار مراجعه به بخش حمله با دیوها، کاملا از بازی ناامید می‌شوند و دیگر حتی دست‌یابی به سربازهای جدیدتر هم برایشان جذابیتی ندارد. بنظر می‌رسد استودیوی مدریک برای عرضه دیو و دیوار عجله بخرج داده است. عنوانی که می‌توانست یکی از بازی‌های جذاب گوشی‌های هوشمند باشد و با ایده‌ی بسیار خوبی ساخته شده، نتوانسته گیم‌پلی ای که مخاطب انتظار آن را دارد، محیا کند. اگر جذابیت و البته خلاقیت ساخت سربازان جدید با نبردی حماسی و درگیر کننده همراه می‌شد، مطمئنا دیو و دیوار می‌توانست حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

    دانلود بازی دیو و دیوار

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.