نویسنده: آرمین صیامی زاده سه شنبه، 24 مهر 1397
ساعت 21:53

فروش خارج از ژاپن یاکوزا 6 به اندازه‌ی فروش داخلی آن رسید

0 از 5

فروش خارج از ژاپن یاکوزا 6، برای اولین بار در تاریخ سری، به اندازه‌ی فروش داخلی آن رسید

طی گزارش سالانه‌ی سگا، آقای Kenji Matsubara، رئیس و مدیر اجرایی کمپانی، اعلام کرد که برای اولین بار در تاریخ این سری، فروش نسخه‌ای از این سری خارج از ژاپن به مقدار فروش آن در داخل این کشور رسیده است.

با این که شخصیت اصلی یاکوزا، یاکوزایی اسطوره‌ای در هیروشیما و توکیو است، بازی موفق شده خارج از کشور ژاپن به اندازه‌ی داخل این کشور فروش کند. در گذشته، اکثر فروش این سری در ژاپن بوده؛ با این که بعضی از المان‌های بازی برای خارجی‌ها نیز خوشایند هستند.

با این حال، این بازی با در نظر داشتن بازار آمریکا و اروپا ساخته نشده؛ به لطف تلاش‌های بی‌وقفه‌ای که باعث شدند بازی‌ای رضایت‌بخش برای طرفداران ژاپنی ساخته شود، این عنوان موفق شد نه تنها در ژاپن بلکه در خارج نیز کسانی که حس خوب بازی را ستایش می‌کردند محبوب شود. به نظرم این دلیل محبوبیت Yakuza 6: The Song of Life در سراسر جهان شده است.

آقای ماتسوبارا همچنین تیم محلی‌سازی (Localization) و ترجمه‌ی بازی را به عنوان عاملی در موفقیت این عنوان ستایش کرد.

دلیل دیگری برای فروش قوی بازی در خارج نیز وجود دارد. قبل از اینکه بازی‌های ژاپنی برای خارج از ژاپن عرضه شوند، به زبان هر منطقه و کشور محلی‌سازی می‌شود. برای مثال، Persona 5 به سه زبان (انگلیسی، چینی سنتی و هانگول) محلی‌سازی شده است. مهم نیست یک عنوان چقدر در ژاپن طرفدار داشته باشد، اگر محلی‌سازی خوبی نداشته باشد امکان موفقیت در خارج نخواهد داشت. گروه SEGA استودیو‌های محلی‌سازی دارد که هنگام عرضه‌ی بازی در خارج تفاوت خیلی زیادی ایجاد می‌کنند. ATLUS (سازنده‌ی پرسونا) از سال 2013 به دلیل نقل و انتقالات تجاری عضوی از سگا شد و استودیوی [محلی‌سازی] آن‌ها در کالیفرنیا‌ی ایالات متحده واقع شده است.

این استودیو هم درک خوبی از عناوین ژاپنی دارد و هم آمریکایی، به همین دلیل می‌تواند بازی‌های ژاپنی را طوری محلی‌سازی کند که جهان‌بینی خاص عناوین ژاپنی را به بازیکنان خارجی القاء کنند. این استودیوی قادر است حداکثر ارزش تفریحی ممکن را در این عناوین محلی‌سازی کند تا بازتابی از این جهان‌بینی منحصر به فرد باشند، و این منجر به نظرات بسیاری مثبتی از طرف بازیکنان خارجی شده است. حین ساخت بازی، محتوای آن در اختیار تیم ترجمه قرار می‌گیرد تا کار محلی‌سازی قبل از پایان ساخت بازی اصلی شروع شود و عرضه‌ی نسخه‌ی خارجی بازی تسریع شود. ما در آینده این نوع همکاری‌ها را تقویت خواهیم کرد تا بتوانیم همزمان همه‌ی نسخه‌های بازی را در سراسر جهان عرضه کنیم؛ این هدف ما در مسیر سال 2020 است.

در صورت عرضه‌ی نسخه‌ی ششم یاکوزا برای PC، فروش آن حتی بیشتر هم می‌شود. مدتی پیش‌ آن‌ها Yakuza 0 را روی استیم منتشر کردند و بازسازی نسخه‌ی اول، Yakuza Kiwami نیز در راه این پلتفرم است؛ به همین خاطر عرضه‌ی نسخه‌ی آخر سری خیلی هم دور از ذهن نیست.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.