نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 14 آبان 1397
ساعت 08:00

Battlefield 5 در روز عرضه ویژگی رای به نقشه‌ها را ندارد

0 از 5

با هر چه نزدیک‌تر شدن به موعد عرضه Battlefield 5، مشخص می‌شود که انتشار ویژگی‌های بیشتر و بیشتری از آن به آینده موکول می‌شود.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ گرچه مدل عرضه و پشتیبانی که الکترونیک آرتز و دایس برای Battlefield 5 در نظر گرفته‌اند بیشتر بر پایه مدل Game as Service هست، و سازندگان قصد دارند در یک بازه زمانی طولانی از بازی پشتیبانی کنند، ولی با در نظر گرفتن گزارش‌های مختلفی که از بازی منتشر شده، به نظر بتلفیلد 5 در حال رسیدن به نقطه‌ای است که بسیاری از ویژگی‌های معمول آن نه در زمان عرضه، که در آینده در دسترس قرار می‌گیرد.

این نوع عرضه البته برای برخی از مادها و ویژگی‌های بزرگ و مهم قابل درک هست؛ این حقیقت که دایس احتمالا قصد ندارد آن‌ها را تا زمانی که مراحل ساخته شدن‌شان کامل شود منتشر کند. ولی وقتی صحبت از ویژگی‌های خیلی ساده و معمول هست و آن‌ها هم در زمان عرضه در بازی قرار نداشته باشند، این موضوع کمی عجیب و غیرمعمول به نظر می‌رسد. در این زمینه، اخیرا فاش شده که یکی دیگر از ویژگی‌هایی که در روز اول در بازی وجود ندارد، امکان رای دادن به نقشه‌ها است؛ ویژگی که به بازیکنان حاضر در یک سرور، امکان رای دادن به یکی از نقشه‌ها را در میان هر راند می‌دهد. این موضوع اخیرا توسط یکی از سازندگان بخش چندنفره بازی تایید شده که گفته، بازی در زمان عرضه، امکان رای دادن به نقشه‌ها در بین هر راند را به بازیکنان نمی‌دهد.

در این زمینه، اخیرا هم فاش شد که یکی دیگر از ویژگی‌های ساده و جانبی که روز عرضه بازی را از دست می‌دهد، «سفارشی‌سازی ظاهر وسایل نقلیه» خواهد بود. در این بین ماد The Last Tiger که به عنوان بخش داستانی جنگی بازی هم معرفی شده، یک ماه پس از عرضه بازی در دسترس قرار می‌گیرد. ماد کو آپ و مشارکتی Combined Arms به همراه ماد بتل رویال Firestorm هم بخشی از پکیج این بازی در روز عرضه نیستند و بازیکنان این بازی، باید تا اوایل ۲۰۱۹ منتظر انتشار این مادها باشند. البته همان‌طور که اشاره شد، این حالت‌ها شامل بخش‌های بزرگ‌تری هستند و اینکه دایس بخواهد پس از تکمیل نهایی آن‌ها را عرضه کند، تصمیم منطقی به نظر می‌رسد. ولی وقتی صحبت از تعویق در عرضه سفارشی‌سازی ظاهر و رای دادن به نقشه‌ها باشد، به نظر سازندگان بیشتر تحت فشار بوده‌اند تا بازی را با عجله، در تاریخ مقرر عرضه کنند؛ حتی با در نظر گرفتن اینکه Battlefield 5 با یک ماه تاخیر هم عرضه می‌شود.

«بتلفیلد 5» حدود پانزده روز دیگر در ۲۰ نوامبر (۲۹ آبان) برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و PC منتشر شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.