نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 28 آذر 1397
ساعت 09:00

بازی Dreams سرانجام زمان‌بندی دوره‌های بتای خود را پیدا کرد

5 از 5

بنا به تایید Media Molecule، اولین دوره بتای بازی «دریمز» از امروز به شکل خصوصی آغاز می‌شود.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ همان‌طور که دیروز اعلام شده بود، مدیا مولکول شب گذشته یک رویداد لایو استریمی پیرامون بازی Dreams پخش کرد که در مهم‌ترین بخش آن، این تیم سرانجام زمان دقیق برگزاری دوره بتای آزمایشی بازی را تایید کرد. بر این اساس، بتای این بازی ابتدا با یک دوره کاملا خصوصی در سال ۲۰۱۸ شروع و در ادامه در سال ۲۰۱۹ هم بتای عمومی بازی برگزار می‌گردد.

بتای خصوصی این بازی که Creator Beta هم نام دارد، قرار است از ادامه امروز ۱۹ دسامبر / ۲۸ آذر برگزار شود. این دوره، برخی ویژگی‌های بازی اصلی از جمله پشتیبانی از PSVR را شامل نمی‌شود، و تا ۲۱ ژانویه ۲۰۱۹ / ۱ بهمن ادامه خواهد داشت. ورود به این دوره همان طور که اشاره شد، به صورت عمومی نیست و در واقع هر کس که تاکنون بخش Newsletter مدیا مولکول را دنبال کرده باشد، ایمیل دعوتنامه به دوره Creator Beta را دریافت می‌کند. بتای عمومی بازی هم که از سال ۲۰۱۹ شروع می‌شود، قرار است امکان ثبت نام عمومی در آن نیز از اوایل سال جدید میلادی فراهم شود. دعوت‌نامه‌ها برای شرکت در آن دوره نیز از روز ۸ ژانویه / ۱۸ دی به بازیکنان ارسال می‌شود.

بتای محدود و خصوصی که از امروز شروع می‌شود، شرایط ویژه‌ای هم دارد؛ بازیکنانی که برای این دوره دعوتنامه گرفته و قصد ورود دارند، ابتدا باید یک توافقنامه محرمانگی امضا کنند چون به گفته مدیا مولکول، این اولین باری هست که آن‌ها، امکان استفاده عمومی از بازی را می‌دهند. نکته دیگر این است که بتای Creator این بازی، محدودیت منطقه‌ای هم دارد و فقط بازیکنان ساکن آمریکا، کانادا، خاورمیانه، آفریقا و استرالیا امکان شرکت دارند. به علاوه بازیکنان حتما باید حداقل ۱۸ سال داشته باشند، ولی نیازی به داشتن اشتراک فعال PS Plus ندارند. با این وجود و با در نظر گرفتن ماهیت کاملا آنلاین دوره بتا، بازیکنان حتما بایستی اتصال PS4 به اینترنت داشته باشند.

بازی Dreams، یک تجربه کاملا سندباکسی و جاه‌طلبانه است که به بازیکنان، امکان ساخت تقریبا هر سبک و ژانر بازی را در داخل خودش می‌دهد. این بازی درواقع مجموعه‌ای از ابزارهای خلاقانه برای طراحی مراحل، داستان، گیم پلی و ... دارد و بازیکنان می‌توانند با استفاده از ابزارها، بازی، مرحله و یا تجربه داستانی خودشان را خلق کرده و آن‌ها را با بقیه هم به اشتراک بگذارند. این بازی که انحصاری پلی‌استیشن 4 نیز هست، اولین بار در E3 2015 معرفی شد و در حالی که قرار بود بتای بازی در همان سال هم برگزار شود، یک بار به ۲۰۱۶، یک بار به ۲۰۱۷ و در نهایت هم به سال ۲۰۱۸ تعویق افتاد. به این ترتیب و در پایان یک خط طولانی از تاخیرها، مدیا مولکول بتای بازی را بالاخره از ادامه امروز شروع می‌کند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.