نویسنده: آرمین صیامی زاده پنج شنبه، 16 اسفند 1397
ساعت 16:00

داستان و مکانیک‌های جهان‌باز Days Gone کاملاً یکپارچه خواهند بود

سازندگان بازی از اهمیت داستان و تأثیر انتخاب‌ها روی جهان بازی صحبت میکنند

0 از 5

Days Gone، محصول جدید استودیوی Sony Bend، اولین انحصاری بزرگ پلی‌استیشن 4 در سال جاری خواهد بود؛ مدت زیادی از شروع ساخت آن توسط خالقان سری سایفون فیلتر و Uncharted: Golden Abyss می‌گذرد و پس از چندین بار تاخیر، بالاخره برای عرضه در ماه آینده آماده شده است.

حالا که زمان عرضه‌ی بازی نزدیک شده، Sony Bend تمرکز خود را روی تبلیغات این عنوان گذاشته است و اخیرا نیز تصاویری از نقشه‌ی دنیای بازی منتشر شده است. آقای Jeff Ross، کارگردان بازی طی مصاحبه‌ای با سایت Gamespot درباره‌ی یکپارچگی داستان بازی و مکانیک‌های جهان‌باز و اینکه چطور این یکپارچگی باعث کاهش ناهماهنگی بین داستان و مکانیک‌های بازی می‌شود صحبت کرد.

John Garvin، تهیه‌کننده‌ی بازی نیز به شخصیت‌محور بودن داستان بازی، مانند عناوین AAA دیگر سونی اشاره کرد.

Ross: خوشحالم که متوجه بخش Storylines شدید. قصدمان این بود که میزان ناهماهنگی بین داستان و جهان‌‎باز را به حداقل برسانیم. هنوز چیز خاصی را از داستان اصلی نشان نداده‌‎ایم، اما همه‌ی اعمالتان در دنیای بازی تأثیرگذار خواهند بود. مکانیک Storylines در واقع برای تأکید روی این نکته است که پیش‌بردن خطوط داستانی جانبی روی داستان کلی بی‌تأثیر نخواهد بود، راهیست که می‌خواهیم از طریق آن تأثیر فعالیت‌[های جانبی] جهان‎‌باز را که بازیکنان انجام می‌دهند را نشان بدهیم. بین این دو-یعنی داستان و سیستم‌های جهان‌باز- یکپارچگی خیلی خوبی وجود دارد.

 Garvin: باید این را بگویم که وقتی بحث تولید عناوین انحصاری AAA توسط استودیوهای داخلی سونی مطرح است، تمرکز زیادی روی داستان و روایت شخصیت‌محور وجود دارد و بخشی از این موضوع را در دمو دیدید؛ جایی که احتمالاً به خط داستانی‌ای برخورد می‌کنید که در آن باید دختری را نجات دهید. آخرین باری که بازی را تمام کردم، بیش از 30 ساعت طول کشید تا مسیر طلایی را به اتمام برسانم. این یکی از چیزهایی بوده که تمام این سال‌ها در استودیوی Bend در حال انجام آن بودیم: تجربیات مبتنی بر شخصیت‌ها، و Days Gone نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

Days Gone، ششم اردیبهشت 1398 برای PS4 عرضه خواهد شد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.