در جدیدترین اخبار بازی در بازیمگ؛ از زمان معرفی سرویس Stadia، شرکت گوگل بارها اعلام کرده که این سرویس، بر پایهی تکنولوژی ابری بوده و آنها هیچکاری با کنسولهای مرسوم نداشته و نخواهند داشت، اما این صحبتها نگرانیهایی را برای برخی از افراد بوجود آورده است، چراکه براساس اعلام گوگل، زیرساختهای آنها، امکان استریم بازیها را با کیفیت 1080p و نرخ فریم 60 ایجاد میکنند اما برای دریافت چنین کیفیتی، باید از اتصال اینترنتی با سرعت 25 Mbps برخوردار باشید که چنین قابلیتی در اکثر نقاط جهان در دسترس نیست!
با وجود نگرانیهای گفته شده، اما «لوئیس وارد» (Lewis Ward) به عنوان یکی از تحلیلگران IDC، اخیراً اعلام کرده که مشکلات زیر ساختی، جزو معضلات سرویس Stadia محسوب نشده و شرکت گوگل قادر خواهد بود هر آن چیزی که ادعا کرده را ارائه کند؛ وارد در پاسخ به این سوال که آیا مشکلات زیر ساختی، دردسری را بر سر راه گوگل ایجاد خواهند کرد یا خیر؟ اعلام کرد:
آخرین چیزی که مرا در مورد گوگل نگران خواهد کرد، توانایی آنها در مورد وب، تکنولوژی ابری و شبکه ارتباطی جهانی است. در نمایشگاه GDC شاهد دموهایی بودیم که ظاهراً از طریق سرورهای آنها در شهر «سن خوزه» (San Jose) به نمایش در میآمدند و کاملاً واقعی بودند.
به گفتهی وارد، اطلاعاتی که از سوی گوگل در مورد سرویس Stadia ارائه شدهاند، نشان میدهند که آنها تمایل بسیاری جهت تبدیل شدن به یک عرضه کنندهی اصلی بازی «برروی کلیهی صفحه نمایشهای معروف بازی» در طول پنج سال آینده دارند، او گفت:
گوگل با چنان آتش قدرتی برروی صحنه حاضر و اقدام به نمایش و ارائهی اطلاعات نمود که نمیتوان نتیجهای جز این گرفت که آنها قصد دارند در طول پنج سال آینده، نه تنها به عنوان یکی از اصلیترین توزیع کنندگان بازیهای ویدیویی موبایلهای اندروید، بلکه به عنوان یکی از اصلیترین توزیع کنندگان بازیهای ویدیویی برای کلیهی صفحه نمایشهای محبوب بازی به ایفای نقش پرداخته و در خط مقدم حاضر شوند.
نظرات