نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 15 ارديبهشت 1399
ساعت 18:00

اینسامنیاک ممکن است سری Resistance را احیا کند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ استودیو Insomniac Games اخیرا پست‌های توییتری منتشر کرده که شامل اشارات به سری بازی‌های Resistance هستند.

سونی در سال ۲۰۱۹ رسما خبر از خریداری استودیو خوشنام و قدیمی اینسامنیاک گیمز داد تا این تیم، از این پس به عنوان یک استودیو فرست پارتی پلی‌استیشن، محصولات خود را تولید کند. همکاری اینسامنیاک و سونی البته بسیار قدیمی‌تر است و این دو شرکت سابقه ۲۳ سال فعالیت مشترک داشتند. Insomniac در طول نسل هشتم، عناوین مختلفی را عرضه کرد که مهم‌ترین و پرفروش‌ترین آن‌ها، بازی شدیدا تحسین‌شده Marvel's Spider-Man بود.

اینسامنیک اما مدت‌ها قبل از عرضه Marvel's Spider-Man یا عناوین دیگر نظیر Fuse و Sunset Overdrive، در نسل هفتم اقدام به ساخت و عرضه سری بازی‌های Resistance می‌کرد که به صورت انحصاری پلی‌استیشن 3 منتشر می‌شدند. گفتنی است که این بازی‌های اول شخص، در دوره خود محبوبیت بسیار زیادی هم داشتند که البته با از راه رسیدن پلی‌استیشن 4 و عدم پیشتیبانی این کنسول از قابلیت Backward Compatibility، هرگز به نسل هشتم راه پیدا نکردند. در این رابطه، پست‌های اخیر حساب کاربری رسمی استودیو، اشارات جالبی به این سری داشته که موجب شده تا طرفداران سری، برای عرضه یک بازی جدید یا ریمستر شدن عناوین قبلی امیدوار شوند.

اینسامنیاک، البته به شکل دقیق اشاره نکرده که قصد احیا این سری را دارد، ولی این اشارات درحالی صورت می‌گیرد که طرفداران و دارندگان پلتفرم پلی‌استیشن، بیش از هر چیز منتظر بازی بعدی Spider-Man از جانب استودیو هستند که احتمالا برای پلی‌استیشن 5 منتشر خواهد شد. با در نظر گرفتن این پیش‌زمینه، اشارات ناگهانی اینسامنیاک به سری بازی‌های خاموش Resistance جالب‌توجه به نظر می‌رسد، و می‌تواند نشان‌دهنده در پیش بودن خبرهای جدید پیرامون این سری باشد.

لازم به ذکر است که تاکنون سه بازی اصلی در سری Resistance منتشر شده که همگی فقط در پلی‌استیشن 3 در دسترس هستند. اولین بازی سری یعنی Resistance: Fall of Man در سال ۲۰۰۶ و آخرین بازی یعنی Resistance 3 در سال ۲۰۱۱ عرضه شد که البته این نسخه، علیرغم دریافت نقدهای خوب فروش چندان خوبی را هم تجربه نکرده بود. باید دید که پروژه بعدی اینسامنیاک گیمز، که احتمالا برای عرضه روی پلی‌استیشن 5 درنظر گرفته شده در چه زمانی معرفی می‌شود.

سونی کنسول‌های بازی خانگی جدید خود یعنی PS5 را در تعطیلات پایانی سال ۲۰۲۰ وارد بازارهای جهانی می‌کند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.