نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 29 تیر 1399
ساعت 15:00

قانون جدید Metacritic با هدف مقابله با پدیده بمباران نقد و بررسی

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ چند هفته پس از انتشار خبر بمباران نقد و بررسی‌های منفی کاربران در صفحه متاکریتیک The Last of Us Part 2، این وب‌سایت ترفند جدیدی را برای مقابله با این پدیده به کار می‌گیرد.

وب‌سایت متاکریتیک، یکی از محبوب‌ترین مقصدهای طرفداران مدیاهای مختلف نظیر فیلم، بازی و ... است، تا از آخرین نقد و بررسی‌های منتشر شده پیرامون محصول سرگرمی موردنظر خود مطلع شوند. این وب‌سایت همچنین براساس نمرات دریافت شده یک محصول سرگرمی از جانب منتقدان تایید شده، قسمتی را نیز به «میانگین نمرات» هر محصول اختصاص می‌دهد که همیشه بازتاب زیادی در میان طرفداران دارد. این وب‌سایت، البته در یک بخش جداگانه اجازه انتشار نقدهای کاربران معمولی را نیز برای هر فیلم، بازی و ... می‌دهد؛ قسمتی که پیرامون برخی عناوین با حاشیه زیادی مواجه می‌شود. نمونه اخیر این مورد، بازی The Last of Us Part 2 بود که در همان ساعات ابتدایی عرضه با بمباران نقدهای منفی کاربران مواجه شده بود.

بمباران نقدهای منفی اخیر The Last of Us Part 2، در شرایطی صورت گرفت که تنها ساعاتی از موعد رسمی عرضه بازی گذشته بود و چند رویداد خاص در ابتدای این بازی، به عنوان محرک اصلی بمباران نقدهای منفی در صفحه متاکریتیک در نظر گرفته می‌شود. عمده نقدهای منفی که در این رابطه ارسال شده بود نیز به شدت غیرسازنده و اصولا در زمانی ارسال شده بود که هنوز بازیکنان کمپین داستانی بازی را تکمیل نکرده بودند. در این ارتباط، متاکریتیک اخیرا اعلام کرده که برای جلوگیری از تکرار این نوع بمب‌های نقد و بررسی، از این پس امکان ارسال نقدهای کاربران با فاصله 36 ساعت خواهد بود.

ما در زمینه ارسال نقدهای کاربران، به تازگی یک بازه زمانی تاخیر 36 ساعت پس از موعد عرضه بازی‌ها درنظر گرفیتم، تا اطمینان حاصل شود که بازیکنان قبل از ارسال نقدهای خود، بازی مورد نظر را تکمیل کرده باشند. این مدت زمان تاخیر قرار است از این پس در کل زیرمجموعه گیمینگ Metacritic اعمال شود. گفتنی است که این تصمیم براساس بررسی‌های مختلف و شنیدن نظرات منتقدان و فعالان این صنعت گرفته شده است.

باید دید که تصمیم جدید متاکریتیک، درنهایت باعث جلوگیری از پدیده بمباران نقدهای کاربری خواهد شد یا خیر.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.