نویسنده: قاسم ممتاز سه شنبه، 07 شهریور 1396
ساعت 12:18

تولید اولین نسل از کنسول Xbox One متوقف شد

4.5 از 5

مایکروسافت به طور رسمی تولید نسخه‌های اولیه از کنسول Xbox One را متوقف کرد.

وقتی برای اولین بار در E3 2013 کنسول نسل هشتم مایکروسافت با قیمت 500 دلاری به نمایش درآمد، با خودم گفتم که این کنسول حداقل استارت نسل هشتم رو از دست داد. پکیجی که به اجبار مخاطب رو وادار می‌کرد کینکت رو هم خریداری بکند و همین موضوع باعث نارضایتی علاقه مندانی شده بود که تمایلی به خرید این دوربین فانتزی نداشتند.

قیمت بالا، نبود بازی‌های انحصاری قدرتمند در زمان لانچ، کینکت بی‌مصرف و فضای مسموم قبل از عرضه‌ی کنسول در رابطه با اجرا نشدن بازی‌های دسته دوم بر روی Xbox One از یک طرف و موفقیت فوق‌العاده‌ی سونی در ساخت PS4 با قیمت مناسب و سخت افزار جذاب که هیچ حاشیه‌ای پیرامون آن وجود نداشت از طرف دیگر باعث شد تا مایکروسافت به گفته‌ی فیل اسپنسر در سال‌های 2013 و 2014 شرایط بسیار بدی را با برند ایکس باکس تجربه کند. حتی شایعاتی در مورد فروش نام تجاری Xbox توسط مایکروسافت هم بگوش می‌رسید که در نهایت تکذیب شدند.

مایکروسافت برای بیرون آمدن از این فشار وحشتناک، تغییراتی اساسی در سیاست‌های خود در نسل هشتم ایجاد کرد. xbox one که قرار بود کاربر را وادار کند تا برای اجرای بازی همیشه به اینترنت متصل باشد، به یک کنسول با قابلیت بازی آفلاین تبدیل شد، کینکت از پکیج دستگاه حذف شد تا قیمت عرضه ی کنسول به قیمت PS4 نزدیک شود، سیستم عرضه ی ماهانه ی بازی رایگان برای کاربران اشتراک گلد پایه‌گذاری شد، Ea Access با بازی‌های بزرگ Ea به Xbox Oneآمد و سیستم عامل کنسول براساس ویندوز 10بهینه‌سازی شد. پشتیبانی از بازی‌های Xbox360 با ویژگی بکوارد، بازی‌هائی با قابلیت Play Anywhere و... تا بالاخره مایکروسافت و برند ایکس باکس این شرایط را پشت سرگذاشتند و در سال 2016 نسخه‌ی اسلیم Xbox One با نام Xbox One S روانه‌ی بازار شد.

کنسولی که تمام تحلیلگران اعتقاد داشتند باید در همان سال 2013 توسط مایکروسافت بعنوان اولین نسخه ی Xbox One معرفی می‌شد. Xbox One S دستگاهی کوچکتر، قویتر با قابلیت پخش فیلم های سینمائی با فرمت 4k و توانائی پشتیبانی از HDR است که منبع تغذیه یا آداپتور بدشکل نسخه های اولیه‌ی Xbox از آن حذف شده و طراحی زیبا و جذابی دارد اما افسوس که هنوز کنسول نسل هشتم مایکروسافت نتوانسته مجموعه‌ای قابل توجه از بازی‌های انحصاری که ارزش خرید را دارند در اختیار کاربران قرار دهد.نقد و بررسی تخصصی Xbox One S

با این وجود هنوز مایکروسافت خود را بازنده ی جنگ کنسول‌های نسل هشتم نمی‌داند و قصد دارد با عرضه ی کنسولی قدرتمند با نام Xbox One X ، بار دیگر شانسش را در رقابت با کنسول سونی آزمایش کند. Xbox One X قرار است در تاریخ 7 نوامبر (16 آبان ماه 1396) وارد بازار شود تا عنوان قدرتمندترین کنسول بازی ساخته شده را دریافت کند. کنسول قدرتمندی که امیدواریم بتواند تاثیر مثبتی در پیشرفت صنعت بازی‌های کامپیوتری داشته باشد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.