نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 10 تیر 1397
ساعت 08:00

کوجیما درباره پنهان‌کاری پیرامون Death Stranding توضیح می‌دهد

1 از 5

هیدئو کوجیما خالق سری بازی‌های Metal Gear، اخیرا درباره مخفی‌کاری‌های گسترده پیرامون Death Stranding صحبت کرده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ تاکنون با وجود نمایش تعداد زیادی تریلر، از جمله تریلر اخیر نمایش داده شده در E3 2018، انبوهی از اطلاعات و همچنین بحث‌ها و مصاحبه‌های پرتعدادی که درباره بازی Death Stranding صورت گرفته، شاید جای هیچ تعجبی نباشد اگر گفته شود که اکثر طرفداران، بعد از گذشت دو سال از معرفی بازی هنوز به دنبال این هستند که بفهمند این بازی واقعا دارد درباره چه چیزی حرف می‌زند و چرا Death Stranding هنوز هم تا این حد غیر قابل درک باقی مانده است. در این زمینه، به طور کلی درباره بازی صحبت می‌شود که توسط «هیدئو کوجیما» ساخته می‌شود و این نویسنده و کارگردان افسانه‌ای ژاپنی، سابقه‌ای طولانی در انجام بازی‌های ذهنی و مخفی‌کاری‌های پیش از عرضه برای بازی‌هایش دارد. با این حال، کوجیما اخیرا تصمیم گرفته تا در زمینه اینکه چرا تا این حد افراطی پیرامون بازی مخفی‌کاری وجود دارد شفاف سازی کند.

در مصاحبه جدید کوجیما که با Variety انجام شده، او به این نکته اشاره می‌کند که دلیل کلی مخفی‌کاری پیرامون بازی، واکنشی به شرایط اجتماعی و وضعیت باز عمومی جهانی است. او در این زمینه گفته است:

همه ما در زمانه شبکه‌های اجتماعی زندگی می‌کنیم. در این دوره، مردم فقط به دنبال «جواب‌های سرراست و سریع» هستند، ولی نه فقط به دنبال جواب، آن‌ها به دنبال این هم هستند که احساسات خودشان را هم بدانند. این چیز خوبی است، این چیز بدی است. این بازی است که باید دوستش داشته باشم، این بازی است که نباید دوستش داشته باشم. آن‌ها به دنبال این جواب هستند که بدانند باید به چه چیزی فکر کنند.

کوجیما در ادامه صحبت‌هایش، همچنان مایل است که مفهوم خاصی از Death Stranding را برای جامعه طرفداران فاش نکند. این از این جهت است که از دید او، این کار باعث تکاپوی طرفداران برای پیدا کردن ویژگی‌ها و طرفیت‌های بازی می‌شود و این بهتر از این است که اطلاعات خام و گسترده از جانب استودیو بازی‌سازی به سمت آن‌ها سرازیر شود. این موضوع همچنین باعث می‌شود که اسرار بازی همچنان زنده بمانند و با ادامه بحث طرفداران، همین اسرار هست که سرفصل‌های اصلی برای بحث‌های طرفداران باقی می‌ماند. به گفته او:

این مثل یک مشکل ریاضی است، جایی که دانستن جواب چندان مهم نیست. اینجا مهم‌ترین چیزی که اهمیت دارد فرایند و روش رسیدن به جواب است.

کوجیما در یک جای دیگر مصاحبه، دلیل دیگری را هم برای این بازی ذهنی بسیار بسته و محافظه‌کارانه خودش درباره «دث استرندینگ» را بیان می‌کند. به گفته او، «روش‌های تبلیغاتی کنونی که درحال حاضر در صنعت گیم به کار برده می‌شود، یعنی فاش کردن بسیاری از جنبه‌های یک بازی، داستان، فضاسازی و ...، این موارد همگی باعث از بین رفتن مهم‌ترین بخش‌هایی می‌شود که آن‌ها را اصولا «به عنوان بازی» تبدیل می‌کنند.» او در این زمینه ادامه داد که:

من نمی‌خواهم هیجان‌انگیزترین و بهترین بخش‌ها که در انتظار بازیکنان هستند را بگیرم.

همان طور که اشاره شد، حالا بیشتر از دو سال است که از معرفی این بازی گذشته است و طرفداران به خصوص در جریان رویداد E3 2018، واقعا منتظر شفاف‌سازی‌های بیشتری از بازی بودند. با این حال، تریلر و صحبت‌های جدید کوجیما در آن دوره باعث بروز انتقادات گسترده‌ای هم شد، اینکه آیا کوجیما خودش را بیش از حد درگیر فلسفه همیشگی خودش در مخفی‌کاری نکرده است؟ با در نظر گرفتن همه این گزارش‌ها، باید گفت که علیرغم دلسردی‌های پیش آمده در میان بخش زیادی از طرفداران، به نظر می‌رسد که شرایط فعلی همچنان برای کوجیما مطلوب است. او موفق شده این حس کنجکاوی بازیکنان را تقریبا در همه جا و همه بحث‌های داغ صنعت گیم پراکنده کند. همه این‌ها هم درحالی است که جواب‌های استاندارد زیادی هم درباره گیم‌پلی بازی وجود ندارد. ما می‌دانیم که این بازی دارای سیستم مبارزات و بخش چندنفره هم هست ولی تاکنون چیزی در این موارد نمایش داده نشده است. همچنین شایعات و لیک شدن‌های اطلاعاتی زیادی هم در این باره وجود داشته که با روندی که کوجیما در پیش گرفته، تایید یا رد کردن آن‌ها هم بسیار سخت است. به هر جهت، همه این فرآیندها [از دید کوجیما] یک برد برای Death Stranding محسوب می‌شود.

در این زمینه، شاید سرسخت ترین طرفداران کوجیما هم شکایتی از فاش نشدن اطلاعات و نمایش‌های بیشتر از کلیت بازی نداشته باشند، ولی آن‌ها هم قطعا مثل بقیه طرفداران مایل هستند تا هرچه زودتر حداقل تاریخ عرضه بازی مشخص شود. بازی Death Stranding هم‌اکنون توسط استودیو «کوجیما پروداکشنز» درحال توسعه است و قرار است به شکل انحصاری، تحت پلتفرم پلی‌استیشن 4 منتشر شود.

برچسب‌ها
  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: فروردين 1397
    نظرها: 38
    تشکر: 31
    تشکرشده: 29
    کنسول‌های بازی:

    کوجیما انگار آخرین سنگر اولد اِسکول ها شده. پاتریس دیزلیت هم یه همچین خصایصی داره ولی کاش بیشتر از این مدل سازنده‌ها پیدا بشه.

    ‏ArumYn از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: بهمن 1396
    نظرها: 23
    تشکر: 23
    تشکرشده: 17
    کنسول‌های بازی:

    من که به عنوان طرفدار دو آتیشه‌ی کوجیما عاشق این کاراشم! به قول هایائو میازاکی، برای رشد مخاطبتون باید به انتظاراتشون خیانت کنید. دقیقا کاری که تریلر آخر باهامون کرد.

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.