نویسنده: میلاد شجری چهارشنبه، 14 شهریور 1397
ساعت 09:30

جدول فروش هفتگی بریتانیا | ادامه صدرنشینی بازی F1 2018 با وجود انتشار PES 2019

0 از 5

در جدول پرفروش‌ترین‌های این هفته بریتانیا، شاهد صدرنشینی بازی F1 2018 برای دومین هفته پیاپی، با وجود عرضه بازی PES 2019، هستیم.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ و طبق گزارش منتشر شده توسط وبسایت چارت ترک (Chart-Track)؛ در گزارش جدول پرفروش‌ترین بازی‌های منطقه بریتانیا در بین روز‌های سوم تا نهم شهریورماه ۹۷ (۲۶ آگوست تا یکم سپتامبر ۲۰۱۸)، شاهد صدرنشینی عنوان شبیه ساز مسابقات رانندگی فرمول وان یعنی F1 2018 هستیم؛ محصول جدید استودیو کدمسترز (Codemasters) در گزارش این هفته با ۴۹ درصد افت فروش مواجه شده که موضوعی تقریبا عادی برای یک بازی در هفته دوم عرضه محسوب می‌شود. بازی شبیه ساز ورزش فوتبال شرکت کونامی یعنی PES 2019 نیز به تازگی در دسترس قرار گرفته و تنها با فروش کمتر از ۲۵۰ نسخه (آمار فقط مربوط به فروش نسخه‌های فیزیکی است) نسبت به F1 2018، در رتبه دوم جدول پرفروش‌‌ترین‌ها قرار گرفته است. نکته جالب درباره نسخه امسال بازی PES این است که نسبت به نسخه سال گذشته رتبه بهتری کسب کرده اما از لحاظ فروش، با بیش از ۴۰ درصد افت مواجه بوده است؛ دلیل این امر را می‌توان در عدم وجود حالت Champions League و لایسنس بسیاری از باشگاه‌های معتبر در نسخه امسال جست و جو کرد که تاثیر منفی بزرگی روی عملکرد بازی PES 2019 گذاشته است.

در رتبه سوم این هفته شاهد حضور بازی محبوب Granf Theft Auto V (محصول شرکت راک‌استار گیمز) هستیم که نسبت به هفته گذشته، یک پله صعود کرده و جایگه چهارم خود را به  بازی Crash Bandicoot N. Sane Trilogy محصول شرکت اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) اهدا کرده است. بازی بتل رویال PlayerUnknown's Battlegrounds نیز که مدت‌ها بود جایگاهی در میان ده عنوان پرفروش نداشت؛ این هفته به لطف عرضه نسخه کامل بازی روی کنسول ایکس‌باکس وان، توانسته رتبه هفتم را اختیار کند. بازی God of War (محصول استودیو سانتا مونیکا و شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی) در بیستمین هفته انتشار خود، با دو پله سقوط در رتبه هشتم قرار گرفته است و بازی شبیه ساز ورزش فوتبال شرکت الکترونیک آرتز یعنی FIFA 18 نیز همانند هفته گذشته، رتبه دهم جدول را از آن خود کرده است.

به غیر از عنوان PES 2019، بازی‌های جدید دیگری نیز وجود دارند که در این هفته در دسترس قرار گرفته و تعدادی از آن‌ها توانسته‌اند به میان ده بازی عنوان پرفروش بریتانیا راه یابند. اولین‌ آن‌ها یک عنوان انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۴ به نام Yakuza Kiwami 2 است که توانسته با قرار گرفتن در رتبه پنجم جدول، کار خود را آغاز کند. دومین عنوان جدید هفته بازی Monster Hunter Generations Ultimate محسوب می‌شود که به صورت انحصاری برای کنسول نینتندو سوییچ در دسترس قرار گرفته و توانسته رتبه نهم را اختیار کند. عنوان Strange Brigade محصول استودیو ربلیون (Rebellion) نیز دیگر عنوان جدید هفته است که عملکرد جالبی نداشته و رتبه 16ام را کسب کرده است. در انتها شایان به ذکر است که بازی Shenmue I and II که در گزارش هفته گذشته، رتبه دوم را در اختیار داشت، این هفته با ۸۳ درصد افت فروش به رتبه ۳۳ام سقوط کرد. در ادامه شما می‌توانید لیست ده عنوان پرفروش هفته بریتانیا را مشاهده کنید:

 

  1. F1 2018
  2. PES 2019
  3. Grand Theft Auto V
  4. Crash Bandicoot N. Sane Trilogy
  5. Yakuza: Kiwami 2
  6. Mario Kart 8 Deluxe
  7. PlayerUnknown's Battlegrounds
  8. God of War
  9. Monster Hunter Generations Ultimate
  10. FIFA 18

 

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.