نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 30 شهریور 1397
ساعت 08:00

Red Dead 2 قطعا به PC نخواهد آمد

5 از 5

راک‌استار اخیرا عرضه بازی Red Dead Redemption 2 برای رایانه‌های شخصی را کاملا بعید دانسته است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ بازی Red Dead Redemption 2، تازه‌ترین عنوان از استودیو محبوب راک‌استار است که از بدو معرفی، تنها پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان را به عنوان مقصد نهایی خودش اعلام کرده است. با وجود این تصمیم، همیشه یک انتظار عمومی نیز وجود داشته که وضعیت به همین شکل هم باقی نمی‌ماند و احتمالا مدتی بعد از عرضه کنسولی، شاهد عرضه بازی برای PC هم خواهیم بود. این انتظار، خصوصا از جایی سرچشمه می‌گیرد که درست مشابه این رویه برای بازی Grand Theft Auto 5 دنبال شده بود. گفتنی است که آن عرضه، گرچه با فاصله چند ساله از انتشار کنسولی بازی GTA 5 صورت گرفت، ولی راک‌استار درنهایت پس از انتشار بازی برای PC، به سود سرشاری هم دست پیدا کرد.

به تازگی راک‌استار در جریان یک گفتگوی استریمی با Multiplayer.it در توییچ، بسیار واضح و صریح گفته که هیچ احتمالی برای عرضه بازی «رد دد ردمپشن 2» برای PC وجود ندارد. پیرامون این موضوع، نکته‌ای که وجود دارد آن است که بازی اورجینال Red Dead Redemption نیز همچنان انحصاری کنسول‌های نسل هفتمی باقی مانده و هیچ‌گاه برای PC عرضه نشده است. با این وجود و حتی با در نظر گرفتن این نکته، واقعیت‌های بسیار زیادی نسبت به دوره بازی اورجینال تفاوت پیدا کرده است؛ بازی اول، از نظر فرایند ساخت و برنامه‌نویسی یک پروژه چند شاخه‌ای و طولانی بود که امکان پورت کردن بازی را برای پلتفرم‌های دیگر بسیار سخت می‌کند. همچنین با در نظر گرفتن موفقیت عظیم GTA 5 و به خصوص GTA Online در PC، مشخصا شرایط این روزهای بازی Red Dead 2 را برای پورت شدن در PC مساعدتر نشان می‌دهد. با وجود همه این شواهد، راک‌استار اما چنین عرضه‌ای را کاملا غیر محتمل عنوان کرده است.

در اینجا یک احتمال دیگر نیز مطرح است که حتی با وجود صحبت‌های صریح راک‌استار، این شرکت قصد دارد «درحال حاضر» روی فروش و پشتیبانی نسخه کنسولی بازی تمرکز کند و پورت کردن برای PC را به زمانی دیگر (شاید با از راه رسیدن نسل بعدی کنسول‌ها) موکول کند؛ چنین اتفاقی برای بازی GTA 5 قبلا سابقه داشته و عرضه نسخه PC بازی، چند ماه بعد از عرضه نسخه نسل هشتمی بازی برای PS4 و Xbox One بود. در غیر این صورت، طرفداران این سری درست مثل بازی اول، نباید انتظار عرضه نسخه دوم را برای PC داشته باشند.

بازی Red Dead Redemption 2 قرار است در ۲۶ اکتبر (۴ آبان) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان عرضه شود. بتای عمومی Red Dead Online نیز در آذر ماه شروع خواهد شد.

 
 
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.