نویسنده: فرشاد دوشنبه، 04 دی 1396
ساعت 23:05

پایان پشتیبانی از سیستم عامل‌های 32 بیتی از سوی شرکت Nvidia

4.5 از 5

شرکت Nvidia قصد دارد که پشتیبانی از سیستم عامل‌های 32 بیتی را پایان دهد

شرکت Nvidia اعلام کرد که پس از عرضه‌ی درایور کارت گرافیک نسخه‌ی 390، برای همیشه به پشتیبانی خود از سیستم عامل‌های 32 بیتی پایان خواهد داد و بطور کامل از سیستم عامل‌های 64 بیتی پشتیبانی خواهد کرد؛ در بیانیه این شرکت آمده است:

نسخه‌های آینده (پس از نسخه‌ی 390) درایور کارت گرافیک‌های ما، نه بر روی سیستم عامل‌های 32 بیتی کار می‌کنند و نه حتی بر روی آن‌ها نصب می‌شوند.

این تغییر بر روی ویندوز 7، ویندوز 8/8.1، ویندوز 10، لینوکس و FreeBSD تاثیر گذار خواهد بود؛ البته باید متذکر شد که شرکت Nvidia تا ماه ژانویه سال 2019، به برطرف‌سازی مشکلات فنی و امنیتی کارت گرافیک‌های خود (برای سیستم عامل‌های 32 بیتی) ادامه خواهد داد.

تغییر رویکرد Nvidia و پشتیبانی کامل از سیستم عامل‌های 64 بیتی جای تعجبی ندارد، چراکه این روزها دلیل کمی جهت نصب یک سیستم عامل 32 بیتی وجود دارد، لااقل می‌توان گفت که این سیستم‌ها دیگر برای اجرای بازی‌های ویدیویی جدید مناسب نیستند، چراکه اکثر عناوین جدید، از سیستم عامل‌های 64 بیتی پشتیبانی می‌کنند. یکی از مهم‌ترین عوامل حذف سیستم عامل‌های 32بیتی، عدم پشتیبانی از سخت افزارهای قدرتمند و یا عدم هماهنگی با نهایت قدرت سخت‌افزاری است که سیستم عامل بر روی آن نصب شده. بعنوان مثال سیستم عامل‌های 32 بیتی تنها توانایی پشتیبانی از 4 گیگابایت حافظه‌ی Ram را دارا هستند در حالی که این مقدار حافظه‌ی Ram برای پردازش‌های حال حاضر بسیار کم به نظر می‌رسد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.