نویسنده: بازی مگ جمعه، 11 تیر 1400
ساعت 10:39

برترین بازی‌های نیمه اول سال 2021 مطلب ویژه

3.25 از 5

روز گذشته از میانۀ سال 2021 عبور کردیم. روند رو به رشد تولید بازی‌های ویدئویی سبب شده تا دیگر مثل یکی دو دهه قبل، در ماه‌های ابتدایی سال با برهوتی از عناوین با کیفیت رو به رو نباشیم. این بار تصمیم گرفتیم تا به جای انتخاب مجموعه‌ای از برترین‌ها و ارائۀ آن‌ها براساس اولویت‌بندی، لیستی بر اساس نمرات تحریریۀ بازی‌مگ به آثار عرضه شده در 6 ماه گذشته را در اختیار مخاطبان بگذاریم. در این لیست شاهد حضور عناوینی خواهید بود که حداقل نمرۀ 8 از 10 را به خود اختصاص داده‌اند و ترتیب نمایش آن‌ها براساس تاریخ عرضه است.

half 2021 20

Hitman 3

نسخه‌های اخیر سری هیتمن، قدم به قدم بهتر و بهتر شدند به طوری که در Hitman 3 شاهد رسیدن این مجموعه به حداکثر پتانسیل روایی و ساختاری هستیم. مرحلۀ پایانی با ساختاری خطی، احتمالاً باعث برخی از انتقادها از جانب طرفداران دو آتشۀ این سری شود اما در مجموع تمام تلاش‌هایی که از حدود 5 سال پیش آغاز شد، در این نقطه به بهترین شکل به بار نشسته و امکانات گستردۀ این سه گانه و ارزش تکرارپذیری بالای آن، کمک می‌کند تا دوری چند سالۀ احتمالی مأمور 47 را راحت‌تر تحمل کنیم. 

half 2021 20

Nioh 2

برای طرفداران قسمت قبلی، Nioh 2 نسخۀ کاملتر شدۀ عنوان محبوبشان به حساب می‌آید که به اندازه‌ای امکانات جدید در اینجا گنجانده شده که برای حرفه‌ای‌ترین نیوبازها هم چالش قابل توجهی داشته باشد. سیستم مبارزات با پیچیدگی‌های قابل توجهی که دارد، بزرگترین نقطۀ درخشان کار به حساب می‌آید که تا حد زیادی سادگی داستان و عدم پیشرفت قابل توجه در بخش بصری را پوشش داده است. برای افرادی که نسخۀ قبلی را تجربه نکرده‌اند، در ابتدای راه باید درجۀ بالایی از سختی و ناملایمات را پشت سر بگذارند تا بتوانند مانند طرفداران از آن لذت ببرند چون Nioh 2 یکی از بی‌رحم‌ترین بازی‌هاییست که در عمرتان تجربه کرده‌اید.

half 2021 20

Genesis Noir

بازی‌های ویدئویی در طول سال‌های متمادی بارها و بارها مخاطبان خود را بر سر دو راهی‌های اخلاقی قرار داده‌اند اما روایت Genesis Noir پا را فراتر از انتخاب‌های خوب و بد معمول گذاشته و هدایت مسیر خلقت را در دستان بازیکن قرار می‌دهد. محصول نهایی تجربه‌ای ویژه است که تقریباً هیچ ساختۀ دیگری مشابه آن وجود ندارد. طراحی بصری با وجود آن که بسیار ساده به نظر می‌رسد اما به بهترین شکل در هر لحظه به خدمت بازی می‌آید و با همراهی یک موسیقی متن گوشنواز، اثری به یادماندنی را به وجود می‌آورد.  

half 2021 20

Ashwalkers

به طور کلی با گیم‌پلی ساده‌ای در ژانر بقا رو به رو هستیم اما طراحی بصری خاص و روایتی غیرخطی با فضاسازی خوب دست به دست هم داده‌اند تا Ashwalkers در میان خیل عظیم ساخته‌های پساآخرالزمانی هویت خودش را داشته باشد و تبدیل به اثری جذاب شود.

half 2021 20

Godstrike

در نهایت باید گفت این اثر به دلیل سختی بسیار بالایی که دارد به ‌شدت نیازمند آزمون و خطا در هنگام تجربه است. سختی آن باعث شده بازی مهارت‌محور شود و به نقطه‌ای برسد که تنها زمانی از مرحله موردنظر گذر کنید که خودتان برای آن بسیار تلاش کرده باشید. در نتیجه اگر حواس و تمرکز کافی برای تجربه این بازی را دارید، همین حالا آن را تهیه کنید که یکی از با ارزش‌ترین تجربه‌های شما خواهد بود.

half 2021 20

Resident Evil Village

بازی Resident Evil Village قطعا ادامه‌ای شایسته و مناسب برای نسخه قبلی بازی و حتی روند کلی سری است و توانسته است پکیجی مناسب از ترس و اکشن و معما را به بازیکنان قدیم و جدید خود ارائه دهد و اگر بتوانید با آغوشی باز از تغییرات آن استقبال کنید متوجه می‌شوید که در بطن و ریشه هنوز هم یک بازی RE وجود دارد که ارجاعات زیادی نیز به نسخه‌های گذشته می‌زند و در عین حال تجربه‌ای متفاوت و جدید را ارائه می‌دهد.

half 2021 20

Shin Megami Tensei III: Nocturne - HD Remaster

شاید به راحتی نتوان پکیج ارائه شده را به عنوان یک نسخۀ ریمستر شده پذیرفت اما با کنار گذاشتن کمبودهای بخش بصری، Shin Megami Tensei III: Nocturne کماکان یک اثر نقش‌آفرینی در خور توجه با روایتی جذابی، گیم‌پلی چالش برانگیز و موسیقی به یادماندنی است که می‌توان بعد از اولین تخفیف آن را با وجدانی آسوده‌تر تهیه کرد و از آن در مقام آماده‌سازی جهت تجربۀ جدیدترین عنوان این مجموعه که قرار است در ماه‌های آتی منتشر شود، استفاده کرد. 

half 2021 20

Aerial_Knight's Never Yield

بازی Aerial_Knight's Never Yield توانسته با تلفیق مناسب موسیقی با لحظات اکشنِ هیجان‌انگیز، تجربه‌ای قابل قبول در ژانر Endless Runner ارائه کند و هر چند مدت زمان کوتاه آن ممکن است عامل دافعه‌ای برای برخی از مخاطبان باشد اما با توجه به وجود سه درجۀ سختی و ساختار رکورد محور بازی، می‌توان گفت ارزش تکرار چند باره را دارد.

half 2021 9

Solasta: Crown of the Magister

در مجموع همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد، Solasta: Crown of the Magister هیچ تلاشی برای زدن حرف‌های تازه یا نوآوری‌های غیرمنتظره ندارد و کاملاً در چارچوب استاندارد مورد انتظار ژانر خود عمل کرده اما سازندگان به حدی همۀ اجزا را به خوبی کنار هم قرار داده‌اند که تبدیل به تجربه‌ای کامل و سرگرم‌کننده شده به طوری که عامل کلیشه‌ای بودن به هیچ وجه ضعف کار نیست بلکه تبدیل به عامل قدرت آن شده است.

half 2021 20

Until We Die

بازی Until We Die ساخته‌ای کوچک است که تمام ایده‌های خود، از گیم‌پلی و روایت تا طراحی بصری، را از دیگر عناوین مشهور الگوبرداری کرده اما تیم سازنده به خوبی توانسته تمامی این ایده‌های متفاوت را قالب یک پکیج یکپارچه و جذاب در کنار هم قرار دهد تا با اثری سرگرم‌کننده و موفق رو به رو باشیم.

half 2021 20

Edge of Eternity

با در نظر گرفتن اینکه بودجۀ این عنوان حتی نزدیک به فرنچایزهای کوچکتر مشهور JRPG هم نمی‌شود (بودجۀ جمع‌آوری شده روی پلتفرم Kickstarter حدود 160 هزار دلار بود) و اینکه خیل عظیمی از آثار عرضه شدۀ مبتنی بر ساز و کار Early Access به سر منزل مقصول نمی‌رسند، با تمام کاستی‌هایی که در بخش گرافیک و صداپیشگی شاهد هستیم و عدم وجود نوآوری خاصی، Edge of Eternity اثری در خور توجه است که در ساختار روایی خود شخصیت‌هایی دوست داشتنی با خواسته‌ای ملموس را برای ماجراجویی مخاطبان ساخته و پرداخته کرده است.

half 2021 20

Green Hell

Green Hell از آن دسته عناوینی است که برای گروه خاصی از بازیکنان ساخته شده و تمامی گزینه‌های موجود در ذهن آن‌ها را به خوبی در دل خود جای داده است اما برای افرادی که به دنبال تجربه‌ای ساختاردارتر هستند، احتمالاً گزینۀ حوصله سربر و حتی کلافه‌کننده‌ای خواهد بود.

half 2021 20

Chicory: A Colorful Tale

داستان تامل‌برانگیز همراه با مکانیک خلاقانه رنگ‌آمیزی دنیای بازی در قالب یک ماجراجویی سرگرم‌کننده با پازل‌های هوشمندانه و کاراکترهای دوست‌داشتنی و بامزه، Chicory: A Colorful Tale یکی از بهترین تجربه‌های امسال و همان عنوانی است که خیلی از ما نیاز داریم که بازی کنیم.

half 2021 20

Ninja Gaiden: Master Collection

در مجموع اگر در این سال‌ها به هر دلیلی امکان تجربۀ سری نینجا گایدن را نداشتید، این پکیج با توجه به قیمت کلی آن، گزینۀ خوبی برای ملاقات با یکی از مهمترین فرنچایزهای اکشن تاریخ است. تقریباً تمامی قسمت‌ها با وجود گذشت سال‌های طولانی، توانسته‌اند کیفیت کلی خود را حفظ کنند و به طور خلاصه باید گفت که قسمت اول رنگ و بوی انقلابی خود را از دست داده، بخش‌های پلتفرمینگ قسمت دوم آزاردهنده‌تر از گذشته هستند و قسمت سوم هم به آن بدی که در زمان عرضه با آن برخورد شد، نیست.

half 2021 20

Minute of Islands

اگر اعلامیۀ ابتدای بازی وجود نداشت، احتمالاً سخت‌گیری کمتری در مورد Minute of Islands به خرج می‌دادیم ولی با وجود برخی از کاستی‌ها، این عنوان، داستانی با مفاهیمی مهم را با استفادۀ صحیح از تصویرسازی‌های گاهاً دهشتناک به تصویر می‌کشد که توصیه می‌کنیم حتماً آن را تجربه کنید.

half 2021 20

Final Fantasy VII Remake Intergrade

بازی Final Fantasy VII Remake Intergrade برای آن‌هایی که به هر دلیلی در عرضۀ اولیه به سراغ بازسازی فاینال فانتزی 7 نرفتند، محصولی کاملاً ارزشمند است و برای کسانی که نسخۀ اصلی را شخم زده‌اند با توجه به اینکه آپگرید به نسخۀ جدید مجانی است، تجربۀ مجدد با اصلاحات بصری خوبی که انجام گرفته می‌تواند گزینۀ جذابی باشد. علامت سؤال اصلی Episode Intermission است که به اعتقاد من قیمت آن با میزان محتوایی که ارائه می‌دهد چندان جور نیست اما از نظر کیفیت گیم‌پلی و داستان، با یک dlc استاندارد طرف هستیم.

half 2021 20

Ratchet & Clank: Rift Apart

عنوان Ratchet & Clank Rift Apart بدون دور از شدن از مسیر همیشگی سری، المان‌های جدید و متعددی را معرفی کرده و این سری را بیش از پیش بزرگتر می‌کند. معرفی کاراکترها و دنیاهای جدید  که با دقت و ظرافت انجام شده، آینده این سری را به نحو بهتری رقم زده و ما را مشتاق به دیدن مسیری که سازندگان برای آن در نظر گرفته‌اند می‌کند. استفاده از قدرت سخت‌افزاری پلی استیشن 5 نیز تاثیر مستقیمی در روند این پیشرفت داشته و تاثیر مستقیم آن بر سیستم گیم‌پلی، ما را برای آینده هیجان زده می‌کند.

half 2021 20

ENDER LILIES: Quietus of the Knights

صادقانه باید گفت که ENDER LILIES: Quietus of the Knights هیچ چیز تازه‌ای به ژانر مترویدوینیا اضافه نمی‌کند و رد پای آثار بزرگی از کسلوینیاهای دوران کوجی ایگاراشی تا ساخته‌های سال‌های اخیر میازاکی به وضوح در آن مشاهده می‌شود اما ارائۀ تجربه‌ای تا به این حد استاندارد که به جای کلافگی و آزار مخاطب به دنبال سرگرم کردن اوست به همراه طراحی بصری فوق‌العاده و موسیقی متن گوشنواز، این عنوان را به گزینه‌ای کم عیب و نقص برای طرفداران این ژانر تبدیل کرده است.

half 2021 20

No More Heroes 2: Desperate Struggle

بازی No More Heroes 2 در تمام بخش‌هایی که قسمت قبلی آن نیاز به اصلاح داشت، تغییرات درستی ایجاد کرده و تبدیل به دنباله‌ای قوی شده که ارزش تجربۀ بالاتری نسبت به قسمت قبلی خود دارد. هر چند از شدت دیوانگی که فاکتور مهمی برای قسمت اول بود به شکل محسوسی کاسته شده اما این بار همه چیز کمی با برنامه‌تر و اصولی‌تر انجام گرفته که مستقیماً باعث به ارائۀ محصولی بهتر شده است.

half 2021 20

Scarlet Nexus

این اثر یکی از خوش‌ساخت‌ترین آثار درمیان هم سبک‌های خود قرار می‌گیرد. عنوانی که داستان و گیم‌پلی آن به‌قدری خارق‌العاده هستد، که احتمالا نظیر آن را ندیده‌اید یا درهرحال از آن لذت خواهید برد. همچنین گرافیک انیمه‌ای چشم‌نواز این عنوان که تکمیل کننده روایت داستان و گیم‌پلی اثر شده دیگر بهونه‌‌ای برای افرادی که ایراد بصری از این گیم‌ها می‌گیرند، باقی نمی‌گذارد. درآخر و در پایان نقد و بررسی بازی Scarlet Nexus می‌گویم، این اثر را هرشخصی باید تجربه کند زیرا می‌تواند سلیقه اکثر افراد را پوشش دهد.

 

بازی مگ | مقالات | 02/07/2021
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.