نویسنده: سینا محمدی جمعه، 20 مرداد 1396
ساعت 07:48

پیش نمایش بازی Uncharted The Lost Legacy

4 از 5

و همچنان در جستجوی گنج!؛ پیش نمایش بازی Uncharted The Lost Legacy

افرادی که در نسل قبل پلی‌استیشن 3 داشتند کم و بیش Uncharted Drake’s Fortune را تجربه کرده‌اند، عنوانی که شاید کمتر کسی فکر می‌کرد که به یک مجموعه تبدیل شود و چنین موفقیتی کسب کند. پلی‌استیشن 3 برخلاف کنسول‌های پیشین سونی شروع چندان موفقی نداشت و نیازمند عنوانی ارزشمند بود که نقش سیستم سلر را برای پلتفرم نسل هفتمی سونی ایفا کند. بازی Uncharted Drake’s Fortune شاید به عنوان یک IP جدید نتوانست انتظارات را برآورده کند، اما با قرارگرفتن در مسیری درست به یک مجموعه نامدار تبدیل شد و نام ناتی داگ را (که عموم گیمرها آن را با عنوان قدیمی کرش می‌شناسند) بر سر زبان‌ها انداخت. پس از Uncharted 4 A Thief’s End که برای پلی‌استیشن 4 عرضه شد، ناتی داگ تصمیم گرفت تا نسخه‌ای فرعی از این سری را منتشر کند. زمان زیادی تا انتشار بازی باقی نمانده است و در این مقاله سعی شده تا به شرح جزئیات این عنوان پرداخته شود. در ادامه با پیش نمایش بازی Uncharted The Lost Legacy همراه باشید.

unchartec the lost legacy تاریخ عرضه - اول شهریور 1396

شایعات زیادی مبنی بر انتشار یک DLC برای نسخه چهارم آنچارتد به گوش می‌رسید، اما پس از گذشت مدتی کوتاه شاهد رونمایی عنوانی فرعی بودیم که با نام The Lost Legacy معرفی شد. بازی Uncharted The Lost Legacy اثری مستقل به شمار می‌رود و برای تجربه آن نیازی به تهیه نسخه چهارم مجموعه نیست. سازندگان در ابتدا قصد داشتند تا محتوای قابل دانلودی برای Uncharted 4 A Thief’s End ارائه دهند، اما با تکامل یافتن روند ساخت این عنوان و تبدیل شدن آن به یک بازی بزرگ تصمیم گرفتند تا The Lost Legacy را به صورت مستقل عرضه کنند. بازی روایت‌کننده داستان کلوئی است که در شماره دوم و سوم سری حضور داشته و در داستان آن‌ها نقش ایفا می‌کرده است. بازیباز کنترل کلوئی را در دست می‌گیرد و باید به همراه نادین، شخصیت منفی نسخه چهارم، راهی هند شود تا گنجی به نام Tusk of Ganesh را یافت کند. بازی در Western Ghats جریان دارد که نام منطقه‌ای در هندوستان است و وقایع آن شش تا دوازده ماه پس از نسخه چهارم رخ می‌دهد. این که چه عاملی باعث شده تا شخصیت منفی شماره چهارم به همراه کلوئی پای به هند بگذارد همچنان مشخص نیست و برای کسب اطلاعات بیشتر باید تا زمان انتشار بازی صبر کرد. خبری که شاید برای جمع کثیری از بازیبازان مجموعه ناخوشایند باشد عدم حضور نیتن دریک به عنوان شخصیت قابل کنترل داستان است.او پس از حاضرشدن در پنج نسخه و پایان‌دهی به داستان خود، در این عنوان نقشی نخواهد داشت، ضمن آنکه نمی‌توان او را به عنوان یک شخصیت غیرقابل بازی در مسیر داستان مشاهده کرد. این برای اولین بار در تاریخ این مجموعه است که نیتن دریک نقشی در داستان بازی ایفا نخواهد کرد و از این رو باید دید که ناتی داگ می‌تواند داستان سفر کلوئی و نادین به سوی هند را به بهترین نحو ممکن روایت کند یا خیر؟ ( ناتی داگ: سری Uncharted محدود به Nathan Drake نیست )

بازی Uncharted The Lost Legacy اولین نسخه سری است که نیتن دریک در آن حضور ندارد و عدم حضور ایندیاناجونزنمای دوست‌داشتنی ناتی داگ می‌تواند باعث ناامیدی طرفداران شود. از شخصیت بذله‌گوی ناتی داگ خبری نیست و باید کنترل شخصیتی مونث را بر عهده بگیریم. قرار دادن این شخصیت نوعی ریسک برای ناتی داگ به حساب می‌آید، مخصوصا آنکه فضاسازی بازی تا حد زیادی تغییر کرده است؛ شاید بازیباز با تم داستانی گذشته سر و کار داشته باشد،اما با انتخاب هند به عنوان بستری برای روایت داستان مطمئنا باید شاهد ریزه‌کاری‌های جالبی از سوی استودیوی سازنده باشیم. حائر اهمیت است که یک روحانی هندی به نام Rajan Zed از ناتی داگ درخواست کرده است تا مذهب را به بهترین شکل ممکن و با دقت تمام در این عنوان به نمایش بگذارد. این در حالی است که بازی هم‌اکنون منتشر نشده و احتمالا موضوعی در ویدیوهای این عنوان توجه Rajan Zed را به خود جلب کرده است. وی مقام‌های زیادی در هندوستان دارد که از آن‌ها می‌توان به رئیس انجمن جهانی هندوستان و یا سفیر روحانیت نوادا اشاره کرد. وی پیش از این به پوشش Devi شخصیت Symmetra در بازی Overwatch نیز اعتراض کرده بود و خواستار حذف این آیتم از سوی بلیزارد بود. همچنین او از شیوه نمایش یافتن شخصیت Lord Krishna در بازی Shin Megami Tensei IV (که در سال 2013 برای 3DS انتشار یافت) ناراضی بود.

محیط‌ها به نسبت نسخه چهارم گسترده‌تر هستند و می‌توان انتظار آزادی عمل بیشتری در بازی داشت. سازندگان مکانیک‌های مبارزات را از ابتدا طراحی کرده‌اند تا فرم گیم‌پلی این عنوان شکل جدیدی پیدا کند و درگیری‌های فیزیکی جذابیت بیشتری داشته باشند، به خصوص اینکه کلوئی توانایی‌های قابل توجهی در زمینه مبارزات تن به تن دارد و با استفاده از هنرهای رزمی می‌تواند تنوع خوبی به آن ببخشد.

Uncharted The Lost Legacy Preview 1

امکان رانندگی نیز در بازی وجود دارد.

تجربه عنوانی اکشن ادونچر که دارای ویژگی‌های سبک مخفی‌کاری است می‌تواند انتخاب خوبی برای دارندگان پلی‌استیشن 4 باشد. همانند گذشته بخش مخفی‌کاری در بازی قرار دارد، اما چاشنی آن نسبت به قبل کمی بیشتر شده است. سازندگان حتی مجموعه‌ای از لاک پیک‌ها را در روند ساخت بازی خریداری کرده‌اند تا بتوانند مکانیک‌های باز کردن قفل‌ها را به خوبی در این عنوان پیاده‌سازی کنند. در بازی Uncharted The Lost Legacy می‌توان به صورت مخفیانه پیشروی کرد و بدون کشتن دشمنان ماموریت‌ها را به اتمام رساند و یا با استفاده از سلاح‌های گرم آشوب ایجاد کرد و با هیجان بیشتری به تجربه بازی پرداخت. اسلحه‌های زیادی در بازی وجود دارد تا اکشن بازی جذابیت بیشتری پیدا کند. گان‌پلی بازی روان به نظر می‌رسد و با شناختی که از عملکرد ناتی داگ در طی چند سال اخیر داریم، بعید است این بخش از بازی با نقص خاصی همراه باشد. گیم‌پلی همانند نسخه چهارم است و به جز مبارزات پر زد و خردی که با میان‌پرده‌های کارگردانی‌شده همراه است، بخش پلتفرمینگ نیز در آن قرار گرفته شده است تا کیفیت The Lost Legacy دست کمی از یک عنوان کامل نداشته باشد. پلتفرمینگ در محیط‌های هند با جذابیت خاصی همراه است و با به یادآوردن این نکته که محیط‌ها وسیع‌تر شده‌اند می‌توان انتظار کالکتیبل‌های زیادی را در بازی داشت که با به کارگیری مکانیک‌های پلتفرمینگ امکان جمع‌آوری آن‌ها وجود دارد. ( پاسخ به سوالات متداول عنوان Uncharted: The Lost Legacy )

سری آنچارتد همواره به عنوان یکی از مهمترین بنچمارک‌های کنسول‌های سونی به شمار می‌رود و ذکر این نکته تعجب‌برانگیز نیست که حتی نسخه‌ای فرعی از این مجموعه دارای گرافیکی در حد عناوین AAA نسل هشتم باشد. کیفیت بافت‌ها و چهره‌های شخصیت‌های بازی در بهترین حالت ممکن قرار دارد و با توجه به اینکه The Lost Legacy دنباله‌ای فرعی است باید اذعان داشت که طراحی جزئیات گرافیکی بازی تنها نشان از وسواس ناتی داگ دارد. بازی Uncharted The Lost Legacy از پلی‌استیشن 4 پرو پشتیبانی می‌کند و می‌توان با گرافیک نسبتا بهتری (که طبیعتا تفاوت چندانی با نسخه اجراشده بر روی پلی‌استیشن 4 معمولی ندارد!) به تجربه آن پرداخت.

Uncharted The Lost Legacy Preview 2

گرافیک بازی بر روی پلی‌استیشن 4 پرو بسیار بالاست و مطمئنا در پلی‌استیشن 4های معمولی نیز می‌توانیم با چنین جزئیاتی به تجربه بازی بپردازیم، امری که با توجه به تفاوت ذره‌بینی گرافیکی بازی‌ها بر روی PS4Pro دور از ذهن به نظر نمی‌رسد.

سال 2017 برای طرفداران سونی عناوین انحصاری زیادی به ارمغان آورده و عرضه Nioh، Persona 5، Horizon Zero Dawn و سه گانه کرش گواهی بر این مدعا هستند. بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن 4 در سال جاری محدود به آثار نام‌برده نیستند و همچنان عناوین بیشتری برای انتشار برنامه‌ریزی شده‌اند تا دارندگان کنسول سونی از حیث بازی‌های AAA هیچ کمبودی احساس نکنند. بازی Uncharted The Lost Legacy در تاریخ 22 آگوست (31 مرداد) به طور انحصاری برای پلی‌استیشن 4 منتشر می‌شود و با قیمتی معادل 40 دلار عرضه خواهد شد. شاید چنین قیمتی کمی نامناسب باشد، اما اخبار منتشرشده حاکی از آن است که گیم‌پلی بازی چیزی حدود ده ساعت به طول می‌انجامد که این میزان برای عنوانی فرعی راضی‌کننده است.

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: بهمن 1395
    نظرها: 46
    تشکر: 25
    تشکرشده: 67
    کنسول‌های بازی:

    با تشکر از سینای عزیز .
    کلا این دو تا اکسپنشن داستانی که واسه uncharted 4 و dishonored 2 معرفی شده به شدت نوید یه بازی کاملو میدن .
    با توجه به اینکه نسخه چهارم uncharted عنوان قابل قبول و خوبی بود و چون ناتی داگ بیشتر تمرکزشو روی این بسته الحاقی گذاشته پس میتونیم با خیال راحت تری منتظر این عنوان باشیم.
    مبارک طرفداراش

    ‏سینا محمدی و ‏JaFa_th از این نوشته تشکر کرده‌اند.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: دی 1395
    نظرها: 104
    تشکر: 91
    تشکرشده: 78
    در پاسخ به: btb cutting
    با تشکر از سینای عزیز . کلا این دو تا اکسپنشن داستانی که واسه uncharted 4 و dishonored 2 معرفی شده به شدت نوید یه بازی کاملو میدن . با توجه به اینکه نسخه چهارم uncharted عنوان قابل قبول و خوبی بود و چون ناتی داگ بیشتر تمرکزشو روی این بسته الحاقی گذاشته پس میتونیم با خیال راحت تری منتظر این عنوان باشیم. مبارک طرفداراش

    سلام بر شما دوست عزیز
    بله واقعا این دو تا عنوان چیزی از یه بازی کامل کم ندارن:wacky:
    ممنون بابت نظر:li-bl:

    آخرین بار در تاریخ حدود 6 سال قبل توسط سینا محمدی ویرایش شد
    ‏btb cutting از این نوشته تشکر کرده است.
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.