نویسنده: محمد مقصودی شنبه، 19 اسفند 1396
ساعت 23:25

ده حقیقت جالب از فیلم Mad Max: Fury Road مطلب ویژه

5 از 5

بدون شک فیلم Mad Max: Fury Road یکی از برترین فیلم‌های اکشن تاریخ سینما محسوب می‌شود اما در پس این موفقیت حقایق جالبی وجود دارد که شما از آن‌ها آگاهی ندارید

به هنگام ساخت فیلم نخست Mad Max در سال 1979، تام هاردی پسربچه کوچک دوساله‌ای بیش نبود؛ این فیلم کلاسیک پسا آخرالزمانی راه را برای تولید فیلم Mad Max: Fury Road (مکس دیوانه: جاده خشم) هموار کرد. این عنوان با حضور شارلیز ترون درکنار کاراکتر اصلی و ساکت فیلم یعنی مکس، توانست در ده بخش مختلف اسکار نامزد دریافت جایزه شود؛ ایناثردر آخر موفق شد شش جایزه اسکار کسب کند که شامل بهترین کارگردانی و بهترین جلوه ویژه تصویری نیز می‌شد.

بدون شک عنوان «Mad Max: Fury Road»را می‌توان یکی از برترین فیلم‌های این دهه محسوب کرد. اما حقایق جالبی در مورد این اثر وجود دارند که احتمالا شما از آن‌ها آگاهی ندارید؛ در ادامه همراه بازی‌مگ باشید با ده حقیقت جالب از فیلم Mad Max: Fury Road!

1. مکس دیوانه سالیان زیادی در مرحله تولید بود

جرج میلر کارگردانی فیلم دوم مکس دیوانه یعنی Mad Max 2: The Road Warrior (مکس دیوانه: جنگجوی جاده) و دنباله آن با بازی مل گیبسون را بر عهده داشت؛ البته او در کارگردانی فیلم سوم که طی سال 1985 تولید شد تنها نبود و با جرج اوگیلیو همکاری داشت.

بعد از اکران فیلم سوم، 30 سال طول کشید تا فیلم چهارم یعنی Mad Max: Fury Road راه خود را در سینماها پیدا کند؛ برای تولید این فیلم تاخیرهای مختلف و شروع‌های اشتباه تا سال 1998 ادامه داشت. در پی حملات تروریستی 11 سپتامبر بار دیگر تولید این پروژه تاخیر خورد؛ فیلم‌نامه جدید در سال 2003 نوشته شد اما باز هم قدم‌هایی اشتباه در سال‌های 2006 و سپس 2009 در جهت تولید این عنوان برداشته شد. تمام این چیزها دست به دست هم داد تا سرانجام ساخت عنوان Fury Road به طور جدی از سال 2012 آغاز شود و ما در سال 2015 شاهد اکران این فیلم مهیج باشیم.

 

NEyut5gL5pjwBB 1 3

2. Fury Road نزدیک بود در ابتدا به صورت انیمیشن ساخته شود

عنوان Fury Road اکنون نتیجه اقدامات جسورانه و کاربردی خود را جشن می‌گیرد؛ در این فیلم سعی شد تا برخلاف بلاک‌باسترهای مدرن امروزی،همه ‌صحنه‌ها کاملا به صورت واقع‌گریانه فیلم‌برداری شود.

اما جالب است بدانید که فیلم چهارم مکس دیوانه نزدیک بود به صورت انیمیشن ساخته شود؛ میلر طی مصاحبه خود با MTV در سال 2009 از علاقه خود به انیمه‌های ژاپنی چون Akira و Ghost in the Shell خبر داد.

 

NEyut5gL5pjwBB 1 2

3.جرج میلر علاقه داشت تا هیث لجر نقش مکس را بازی کند

منطقی نبود که گیبسون دوباره برای ایفای نقش مکس انتخاب شود؛ جرج میلر در مورد همین موضوع به مجله FHM گفت: «این داستانی راجع به یک جنگجوی قدیمی و پیر به مانند فیلم نابخشوده (Unforgiven) با بازی کلینت ایستوود نیست.»

او ادامه داد: «مکس باید به همانگونه که بود باشد، یعنی جنگجویی تنها که در بیابان‌ها و جاده‌های خشمگین به دنبال حقیقت و معنی‌گرایی است.» این کارگردان گفت لجر (که در اوایل سال 2008 فوت کرد) تنها بازیگر دیگری بود که او برای این نقش در نظر داشت: «زمانی که من با هیث، مل و تام صحبت می‌کردم کیفیت‌های مشابهی را در آن‌ها می‌دیدم؛ یک دوستی واقعی در کنار آشفتگی درونی. این یک پارادوکس محشر در نیروی عصبی تلقی می‌شد که برای کاراکتر ساکت و کم‌حرف ما فوق‌العاده بود.»

NEyut5gL5pjwBB 1 4

4. مل گیبسون برای تام هاردی و جرج میلر آرزوی موفقیت کرد

گزارش شده که تام هاردی برای کسب اجازه از مل گیبسون نخستین بازیگر نقش مکس دیوانه، بایکدیگر ناهار صرف کردند و گیبسون نیز برای او آرزوی موفقیت کرد؛ در فیلم Fury Road ،هاردی ژاکتی را برتن داشت که گیبسون دقیقا مانند همان را در فیلم نخست و دنباله‌اش Mad Max 2: The Road Warrior برتن داشت.

هاردی همچنین ماشین V8 که گیبسون در فیلم اول و دوم رانده بود را در عنوان Fury Road می‌راند، ولی متاسفانه این خودرو در آخر نابود شد. میلر گفته بود که برای پیش‌نمایش فیلم Fury Road مل گیبسون در کنار او نشسته بود.

NEyut5gL5pjwBB 1 5

5. تام هاردی و شارلیز ترون با هم کنار نمی‌آمدند

مکس و فیوروسا قبل از ایجاد اتحادی ناخوشایند و سرانجام احترامی متقابل، در ابتدا سعی داشتند یکدیگر را بکشند؛ یکسال پس از اکران فیلم، میلر در گفتگو با وال استریت ژورنال قبول کرد که اختلافاتی بین دو بازیگر اصلی فیلمش در طی مراحل فیلم‌برداری وجود داشت، اما به آن اندازه بزرگ و غیرقابل تحمل نبود. شارلیز ترون خود این موضوع را قبول دارد و در مصاحبه با Esquire اذعان داشت: «ما یکدیگر را دیوانه می‌کردیم.»

NEyut5gL5pjwBB 1 6

6. بعد از دیدن فیلم Fury Road ، تام هاردی از جرج میلر عذرخواهی کرد

تام هاردی به اندازه کافی مهربان و واقع بین بود که از کارگردان عنوان جاده خشم عذرخواهی کند؛ طی یک کنفرانس مطبوعاتی در جشنواره بین‌المللی فیلم کن، این بازیگر اعترف کرد که با توجه به شرایط اقلیمی سخت و بیابانی بسیار سخت بود که از خواسته‌های میلر پیروی کند: «من می‌دانستم میلر فوق‌العاده است، اما تا وقتی که فیلم را ببینم متوجه نبودم تا چه حد این صفت درمورد او صدق می‌کند؛ بنابراین هنگامی که من برای اولین بار فیلم را دیدم، این عکس‌العمل را نشان دادم: اوه خدای من، من  بخاطر کوته فکری‌ام یک عذرخواهی بزرگ به جرج میلر بدهکارم.»

NEyut5gL5pjwBB 1 7

7. آنتاگونیست فیلم نخست به نوعی در عنوان Fury Road نیز حضور داشت

ایمورتان جو، شرور اصلی فیلم Fury Road است؛ توکاتر در فیلم نخست Mad Max از بین رفت، بنابراین بعید است که این کاراکتر همان کاراکتر شرور Fury Road باشد، اما موضوع واضح حضور همان بازیگر کاراکتر توکاتر در نقش ایمورتان جو است؛شخصی که دارای گریم‌های سنگین و اعضای مصنوعی مختلف در فیلم است. درواقع هیو کیز برن بازیگر ایفاکننده نقش شرور اصلی فیلم نخست در سال 1979 است.

NEyut5gL5pjwBB 1 8

8. گروه تولید فقط برای یک صحنه 138 روز وقت گذاشتند

طی یک مصاحبه با iO9 قبل از اکران رسمی فیلم، ترون گفته بود آن‌ها قبل از اینکه با چیزی شبیه به فیلم‌نامه رسمی روبه‌رو شوند، حدود سه سال برای کار بر روی استوری بردها (فیلم‌نامه مصور) وقت گذاشتند. این بازیگر همچنین گفت که آن‌ها فقط برای یک صحنه حدود 138 روز وقت گذاشتند: «جرج در درک اینکه واقعا چه چیزی از یک صحنه می‌خواهد،محشر بود و فیلم کاملا در مشت‌های او قرار داشت؛ بعد از مدتی ما متوجه شدیم که فقط باید اجازه دهیم او کار خودش را انجام دهد.»

 

NEyut5gL5pjwBB 1 9

9. جرج میلر برای مراحل تدوین فیلم در خانه ماند

وظایف تدوین و ویرایش به همسر جرج میلر، مارگارت سیکسل واگذار شد؛ این کارگردان طی یک مصاحبه گفت که او عمدا سیکسل را استخدام کرد، زیرا سیکسل قبلا هیچ فیلم اکشنی را تدوین نکرده است و این موضوع باعث می‌شود که ما شاهد قدم‌ها و اقداماتی تازه و متفاوت با دیگر آثار اکشن برای تدوین عنوان Fury Road باشیم. سیکسل به مدت دوسال شش روز در هفته را به تدوین این فیلم 120 دقیقه‌ای اختصاص می‌داد؛ این فیلم در انتها 2700 نمای تکی را دارا بود که حدود دو برابر فیلم نود دقیقه‌ای Mad Max 2: The Road Warrior است. سیکسل به مانند ترون متولد آفریقای جنوبی است؛ او اولین تدوینگر اهل آفریقای جنوبی است که توانسته یک جایزه اسکار کسب کند و این جایزه یکی از بیست جایزه بزرگی محسوب می‌شود که عنوان Fury Road برای تدوین مارگارت سیکسل به دست آورده است.

NEyut5gL5pjwBB 1 10

10. تام هاردی حداقل برای بیشتر از سه ماجراجویی دیگر درنظر گرفته شده است

طی یک مصاحبه با مجله Esquire که کمی قبل از اکران جهانی فیلم جاده خشم منتشر شد، تام هاردی اعلام کرد که او برای سه فیلم دیگر مکس دیوانه همکاری خواهد داشت؛ میلر و همکار نویسنده او نیکو لاتوریس برای کاراکتر مکس با داستان‌ها و موارد زیادی رو‌به‌رو بودند که محتویات آن برای دو فیلم‌نامه دیگر نیز کافی بود. ما همچنین شاهد انتشار کتاب کمیک ورتیجو دی سی در زمان اکران فیلم جاده خشم بودیم؛ این کمیک بر روی کاراکترهای فیوروسا، ایمورتان جو و ناکس تمرکز داشت.میلر به مجله The Independent گفته بود که اولین فیلم از دو دنباله عنوان جاده خشم، Mad Max: The Wasteland نام خواهد داشت.

NEyut5gL5pjwBB 1 11

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.