نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 27 خرداد 1397
ساعت 09:45

E3 2018: رویداد E3 2018 با 69٫200 بازدیدکننده به کار خود پایان داد

0 از 5

نهاد ESA به عنوان برگزارکننده رویداد E3 آمارهای مختلفی از E3 2018 را ارائه و تاریخ برگزاری رویداد سال آینده را نیز اعلام کرد.

در جدیدترین اخبار بازی در رویداد E3 2018 در بازی‌مگ؛ بزرگ‌ترین رویداد خبری-تبلیغاتی صنعت گیم در جهان، با همه حواشی، امیدها و دلخوری‌های خود به پایان رسید. در این رویداد شرکت‌ها و ناشران کوچک و بزرگ، اقدام به رونمایی، اطلاع‌رسانی‌های جدید و نمایش‌های تازه از موردانتظارترین عناوین خود کردند که در این زمینه، پلتفرم‌داران مطرح نیز با دستی کاملا پر به استقبال E3 2018 آمده بودند. مایکروسافت که به تازگی خبرها پیرامون پربیننده‌ترین کنفرانس پخش شده E3 توسط این کمپانی در توییچ را در بازی‌مگ مطالعه کردید، امسال با حدود ۵۰ معرفی بازی کنفرانس اختصاصی خودش را برگزار کرد. سونی نمایش‌های خیره‌کننده‌ای از بازی‌های انحصاری بزرگش را به اشتراک گذاشت و نینتندو نیز با Smash Bros جدید و معرفی-عرضه-همان-روز بازی Fortnite برای پلتفرم سوییچ برای مدت زیادی نبض E3 را به دست گرفت.

حالا که مدتی از پایان این جشنواره بزرگ صنعت بازی می‌گذرد، نهاد ESA که بانی اصلی برگزاری E3 بوده اقدام به ارائه برخی آمارها پیرامون این رویداد کرده است. این نهاد از شرکت‌کنندگان در مراسم تشکر کرده و تاریخ برگزاری رویداد E3 2019 را هم مشخص کرده است. براساس این گزارش، رویداد E3 سال آینده قرار است در روزهای ۱۱ تا ۱۳ ژوئن ۲۰۱۹ (۲۱ تا ۲۳ خرداد ۹۸)، در ساختمان مرکز همایش‌های لوس آنجلس برگزار شود.

به گفته ESA، رویداد امسال با حضور بیش از ۲۰۰ غرفه‌دار، ۸۵ کمپانی و ناشر کاملا جدید و حضور اولی، نمایش و معرفی ۳٫۲۵۰ محصول از موردانتظارترین عناوین صنعت گیم و حضور بیش از ۶۹٫۲۰۰ شرکت‌کننده عمومی در کنار میلیون‌ها بازدیدکننده رویدادهای استریم زنده از E3 از سراسر جهان، به کار خود پایان داد. ESA در بخش دیگری از بیانیه خود با اشاره به این دستاوردها، امسال را یک سال بسیار موفق برای همه کمپانی‌های حاضر در رویداد معرفی کرده است.

نهاد ESA همچنین در خبری دیگر، کنفرانس و نمایش اختصاصی برای برندگان رویداد رقابتی/جایزه‌ای E3 امسال تحت عنوان «College Game Competition» نیز برگزار کرد، که امسال این جایزه‌ها را دانشگاه بریگم یانگ (BYU) از آن خود کرد. گفتنی است که برندگان حائز بهترین رتبه‌ها در بازی Beat Boxers شده بودند.

رویداد E3 امسال علیرغم همه نقاط عطفی که داشت، در پایان کار خود با حواشی پیش‌بینی نشده‌ای نیز مواجه گردید. انتقادات گسترده به سونی به خاطر عدم پشتیبانی از قابلیت کراس-پلی در پلی‌استیشن 4 که باعث بروز مشکلات زیادی برای بازیکنان Fortnite در پلتفرم نینتندو سوییچ شده بود، گرچه با واکنش رسمی سونی مواجه گردید، ولی درنهایت به موج منفی بزرگ‌تری علیه این کمپانی تبدیل شد. در این زمینه، پیش از این در بازی‌مگ مطالعه کردید که شرکت سونی به خاطر این موج انتقادی، با سقوط دو درصدی ارزش سهام خود مواجه شد.

به هر حال، همان طور که اشاره شد رویداد امسال E3 به پایان رسید و طرفداران از همین حالا، علیرغم انتظار برای عناوین معرفی شده، می‌توانند منتظر برگزاری رویداد E3 2019 از ۲۱ خرداد سال آینده نیز باشند.

شما می‌توانید خبرهای بیشتر از کنفرانس‌های خبری مهم و حواشی مختلف در رویداد E3 2018 را در صفحه اختصاصی این رویداد در بازی‌مگ دنبال کنید.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.