نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 08 مهر 1397
ساعت 13:00

بانجی علامت تجاری Matter را در اروپا ثبت کرد

0 از 5

شرکت Bungie به تازگی یک علامت تجاری جدید به نام Matter را به ثبت رسانده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ شرکت بانجی، خالق سری بازی‌های Halo و Destiny چند ماه پیش بود که به شکل رسمی از همکاری با کمپانی چینی NetEase خبر داد؛ یک شرکت فعال در زمینه تکنولوژی اینترنت که بانجی امیدوار بود با کمک آن‌ها، اقدام به ساخت یک عنوان و IP کاملا جدید کند. حالا پس از چند ماه، Bungie در حوزه اروپا اقدام به ثبت یک علامت تجاری جدید به نام «Matter» کرده که به اعتقاد بسیاری، درواقع عنوانی برای IP کاملا جدید و از قبل وعده داده شد بانجی است.

در صورتی که این خبر در ادامه گزارش همکاری بانجی با نت‌ایز دانسته شود، بانجی در آن زمان گفته بود که امیدوار است به یک شرکت بازی‌سازی چندمحصولی تبدیل شود و غیر از دنیای Destiny، دنیاهای دیگری را نیز به شکل همزمان خلق و پشتیبانی کند. همان طور که نام Matter و لوگو آن اشاره می‌کند، این می‌تواند شامل یک دنیای کاملا جدید و احتمالا متفاوت از سری Destiny باشد که ثبت شدن علامت تجاری آن در اروپا، می‌تواند به عنوان فرایند آماده شدن شرکت برای معرفی بازی جدید استودیو در نظر گرفته شود.

یکی از مهم ترین نکات در گزارش چند ماه پیش، این بخش بود که NetEase سرمایه‌گذاری به میزان ۱۰۰ میلیون دلار در Bungie و به منظور ساخت یک IP جدید می‌کند و به علاوه، شرکت چینی سهم‌های حداقلی از مجموع سهام بانجی را نیز در اختیار می‌گیرد. با در نظر گرفتن این بخش‌های توافق همکاری، باید در نهایت دید که NetEase تا چه حد در فرایند ساخت بازی جدید بانجی تاثیر گذاشته است. البته با در نظر گرفتن اینکه فعلا فقط یک تصویر لوگو از این عنوان منتشر شده، نمی‌توان گمانه‌زنی چندانی در این زمینه مطرح کرد.

شرکت Bungie که زمانی با خلق سری بازی‌های Halo توجهات گسترده‌ای را به خود جلب و باعث ایجاد یک رقابت بر سر تصاحب میان سونی و مایکروسافت شده بود، درنهایت توسط مایکروسافت خریداری گردید. این شرکت تا چند سال سری بازی‌های هیلو را به عنوان عناوین انحصاری مایکروسافت تولید و درنهایت از آن شرکت جدا شد. پس از این، بانجی به عنوان یک استودیو مستقل سری بازی‌های Destiny را ساخت که مدتی پیش نیز بسته الحاقی و گسترش‌دهنده Forsaken را برای Destiny 2 عرضه کرد. پیرامون عنوان جدید Matter نیز این احتمال وجود دارد که تا اواخر همین سال میلادی، بانجی این پروژه را رسما در یکی از رویدادهای بزرگ باقی‌مانده، مثلا در رویداد X018 معرفی کند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.