نویسنده: میلاد شجری چهارشنبه، 19 دی 1397
ساعت 18:00

انویدیا از لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی مجهز به کارت‌ گرافیک‌های RTX رونمایی کرد

0 از 5

کمپانی انویدیا در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود در رویداد CES 2019 از لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی مجهز به کارت‌ گرافیک‌های سری RTX رونمایی کرد.

در جدیدترین اخبار تکنولوژی در بازی‌مگ؛ کمپانی انویدیا (Nvidia) در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود در رویداد CES 2019 میلادی از سری لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی مجهز به کارت‌های گرافیک سری RTX رونمایی کرد. این لپ‌تاپ‌ها دارای نسخه‌های موبایل از کارت‌ گرافیک‌های RTX 2060، RTX 2070 و RTX 2080، در مدل‌های مختلف، هستند و توسط کمپانی‌های بزرگی نظیر سامسونگ، ایسر، ایسوس، ریزر و غیره ساخته و منتشر می‌شوند. به طور کلی تعداد این لپ‌تاپ‌های اولیه ۴۰ عدد است و همگی آن‌ها به صورت جهانی در تاریخ ۹ بهمن‌ماه ۹۷ (۲۹ ژانویه ۲۰۱۹) عرضه خواهند شد.

این لپ‌تاپ‌ها سری اولی هستند که از کارت گرافیک‌های نسل جدید شرکت انویدیا یعنی RTX بهره می‌برند؛ گفتنی است که عرضه کارت گرافیک‌های اشاره شده با معرفی نسخه‌های High-End مخصوص دسکتاپ در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی یعنی RTX 2080 و RTX 2080 Ti شروع شد. طبق گفته‌های «جنسن هوانگ» (Jensen Huang)، مدیرعامل شرکت انویدیا، تعدادی از این لپ‌تاپ‌ها دو برابر کنسول پلی‌استیشن ۴ پرو قدرت دارند و در این میان، نسخه‌های دارای کارت گرافیک RTX 2060 به خصوص دارای قدرتی ۱.۶ برابری نسبت به این کنسول هستند. همچنین گفته می‌شود که لپ‌تاپ‌های دارای کارت RTX 2060 از قدرت بیشتری نسبت به نسخه دسکتاپ کارت گرافیک GTX 1070 برخوردار خواهند بود. از ۴۰ لپ‌تاپی که در انتهای ماه ژانویه منتشر می‌شوند، تایید شده است که ۱۷ عدد از آن‌ها دارای طراحی ویژه Max-Q هستند؛ این طراحی در نسل گذشته توسط انویدیا معرفی شد تا راهی باشد که بتوان کارت گرافیک‌های پرچم‌دار را در لپ‌تاپ‌های بسیار نازک جای داد، به طوری که کمترین میزان تاثیر روی عملکرد کلی گذاشته شود.

کمپانی انویدیا در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود همچنین از کارت گرافیک میان‌رده GeForce RTX 2060 رونمایی کرد؛ در این کنفرانس اعلام شد که این کارت از نظر قدرت در سطح برابر یا حتی بالاتر از کارت گرافیک GTX 1070 Ti قرار می‌گیرد و همچنین، در مقایسه با کارت GTX 1060 بین ۱.۴ تا ۱.۹ برابر عملکرد بهتری در بازی‌های مختلف در رزولوشن 1440p و روی تنظیمات گرافیکی High نشان می‌دهد. این کارت گرافیک در تاریخ ۲۵ دی‌ماه ۹۷ (۱۵ ژانویه ۲۰۱۹) به صورت جهانی عرضه خواهد شد و دارای قیمت پایه کاملا مقرون به صرفه ۳۴۹ دلار است که البته این قیمت ممکن براساس نسخه‌های مختلف که توسط شرکت‌های سخت افزاری معروف عرضه می‌شوند، تغییر کند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.